J20
« Föregående · 1121447 · Nästa » Till forumet
Sv: J20
Efter dagens hemma match mot SAIK är jag inte nådig i min kritik av laget, nästan inte ett rätt på 60 minuter! Inget funkade, taskigt tempo, uppspelen kom oftast mitt på eller bakom forward, bortslarvade puckar via massor av individuella misstag, sumpade avlutschanser pga omständighet osv, osv. JP som jag hyllat var den mest omständlige av alla, gjorde oftast rätt i första läget men istf att passa skulle han göra en konstruktiv grej till... Nää detta var en riktig skräpmatch, bättring är ett måste för så här dåliga är vi inte. Godkänt kan 2 spelare få så här i hastigheten, Anders Nilsson och Johannes Tornberg.
Skulle förresten se en ändring av kedjorna (inte bara för idag utan hela Top8), Kim KB är helt ur slag, byt ut honom mot Christian Nyman så tror jag 1:a linan kan funka igen.
Skulle förresten se en ändring av kedjorna (inte bara för idag utan hela Top8), Kim KB är helt ur slag, byt ut honom mot Christian Nyman så tror jag 1:a linan kan funka igen.
Sv: J20
Bolivar: ja blir väldigt intressant se vad det blir för elitserie öht.
Bra spelare försvinner till NHL
Mindre bra spelare försvinner till Ryssland????
Ytterligare spelare försvinner till Europa
Och hit värvar vi det bästa från allsvenskan och det som blir över från andra ställen.
Och luleå är väl knappast förstavalet för spelare.
Bra spelare försvinner till NHL
Mindre bra spelare försvinner till Ryssland????
Ytterligare spelare försvinner till Europa
Och hit värvar vi det bästa från allsvenskan och det som blir över från andra ställen.
Och luleå är väl knappast förstavalet för spelare.
Sv: J20
Jesper Jonsson: En härlig match, fullsatt i B-hallen, en liten klack som höjde stämningen samt 2 hårt arbetande hockeylag på isen. Som sagt matchen bytte ansikte flera ggr, först hade LHF den för att sedan tappa och sedan ta tillbaks den. Det mest anmärkningsvärda var dock när Robert Lembacher som siste man skulle starta ett anfall och hör och häpna ena skridskoskenan pajjar/lossnar och HV kommer 3-1 och på skottretur gör 2-2, ridå! När man sedan tror att matchen är körd i början på 3:e då LHF får spela 3-5 i ca 1:30 vid ställningen 2-3 så spelar man av detta moment bra. Lyfter upp spelet som böljar och målen rasslar in, 3-3,3-4,4-4,5-4,6-4 och HV utvisning, DÅ tror vi på LHF seger men ack vad händer, HV gör 6-5 efter 18:15, ajajaj vad nervigt. Pressar i vår zon, plockar målisen men LHF snor pucken och målisen ångrar sej och åker tillbaka men då är det redan en 6:e utespelare inne, "Too-M", puhh då kändes det säkrat!
Avlutningen där kvällens 4:amålsskytt avslutar matchen med att på egen hand jobba in 7-5 passar utmärkt. Nu har LHF en jättechans att knipa en SM-Final plats genom att vinna i 2 raka, tror HV är bra darriga inför match 2, en enorm press på sej. En bra start av LHF och det kan gå vägen :-D
Avlutningen där kvällens 4:amålsskytt avslutar matchen med att på egen hand jobba in 7-5 passar utmärkt. Nu har LHF en jättechans att knipa en SM-Final plats genom att vinna i 2 raka, tror HV är bra darriga inför match 2, en enorm press på sej. En bra start av LHF och det kan gå vägen :-D
Sv: J20
björn power: Det var väl rätt långt ifrån fullsatt, hade säkert gått trycka in det dubbla. Orkade bara med 2 perioder men under dessa 40 min så kontrollerade och spelade HV ut oss fullständigt.
Den stora skillnaden mellan lagen så långt var passningsspelet, HV slog långa fina pass mellan varandra som gjorde att LHFs överbelastningstaktik i försvarsspelet blev detroniserat. Utan Nilsson räddningar skulle det varit 2-6 efter 2 perioder. I LHF körde man mest solo i anfallszon, väldigt få passningskombinationer mellan egna spelare.
NU såg inte sista men måste säga att jag är väldigt förvånad över den målmässiga utvecklingen. 5 mål på 10 skott, vi måste haft ett enormt flyt med utdelningen. Spelar vi final så beror det till 90% på Anders Nilsson.
Den stora skillnaden mellan lagen så långt var passningsspelet, HV slog långa fina pass mellan varandra som gjorde att LHFs överbelastningstaktik i försvarsspelet blev detroniserat. Utan Nilsson räddningar skulle det varit 2-6 efter 2 perioder. I LHF körde man mest solo i anfallszon, väldigt få passningskombinationer mellan egna spelare.
NU såg inte sista men måste säga att jag är väldigt förvånad över den målmässiga utvecklingen. 5 mål på 10 skott, vi måste haft ett enormt flyt med utdelningen. Spelar vi final så beror det till 90% på Anders Nilsson.
Sv: J20
Lindberg Råkkar: Vet inte vilken sida du vaknat på men inte rörde det sej om någon utspelning, långa fina pass och ett generellt bättre spel av HV andra halvan av 1:a samt 2:a perren. I 3:e lyfte LHF spelet och fick bra med tryck, flera av målen var fina viljemål där man jobbade in på kassen och avslutade.
Tycker dessutom att flera av HV:s mål var slumpartade kontringar via snabba spelvändningar, efter djup LHF press. HV är duktiga på att kontra, när dom var här förra matchen i Top8 vände och vann dom med samma taktik.
Anders Nilsson hade en konstig match, långa stunder inget speciellt för att sedan ställas i rena frilägen. Han var dock godkänd med några riktigt vassa räddningar.
Enl officiella siffror var vi 498 åskådare i en arena som tar 500, det får man väl räkna som fullt. Där jag stod i mittensekt. och vad jag såg åt sidorna fanns det då inte många lediga m2 att sätta fossingarna på.
Tycker dessutom att flera av HV:s mål var slumpartade kontringar via snabba spelvändningar, efter djup LHF press. HV är duktiga på att kontra, när dom var här förra matchen i Top8 vände och vann dom med samma taktik.
Anders Nilsson hade en konstig match, långa stunder inget speciellt för att sedan ställas i rena frilägen. Han var dock godkänd med några riktigt vassa räddningar.
Enl officiella siffror var vi 498 åskådare i en arena som tar 500, det får man väl räkna som fullt. Där jag stod i mittensekt. och vad jag såg åt sidorna fanns det då inte många lediga m2 att sätta fossingarna på.
Sv: J20
björn power: Jag har sett siffror att b-hallen skulle ta så många som 1000 pers för J20 matcherna och det ser jag som fullt möjligt. Var gott om plats på läktaren runt i kring mig.
Kan som sagt inte uttala mig om 3:e perioden men Luleås två första mål gjordes antingen genom soloåkning eller grötande medans HVs mål byggde på bra passningspel. I övrigt så gill LHF att har två man bakom förlängda mållinjen och sedan gröta in sig mot mål medan HV spelade mycket långa krosspass på offensiv planhalva. Under de första 2 perioderna hade HV nästan ett tio-tal klara målchanser i slottet medans LHF inte hade mer än 2-3 totalt trots spel 6 mot 3 i 2 min.
HVs juniorer lirar ganska likt deras A-lag detsamma gäller väl oss i viss mån och jag föredrar mer den filosofin där man skapar chanser med ett bra passningsspel eftersom det kräver mer skicklighet.
Kan som sagt inte uttala mig om 3:e perioden men Luleås två första mål gjordes antingen genom soloåkning eller grötande medans HVs mål byggde på bra passningspel. I övrigt så gill LHF att har två man bakom förlängda mållinjen och sedan gröta in sig mot mål medan HV spelade mycket långa krosspass på offensiv planhalva. Under de första 2 perioderna hade HV nästan ett tio-tal klara målchanser i slottet medans LHF inte hade mer än 2-3 totalt trots spel 6 mot 3 i 2 min.
HVs juniorer lirar ganska likt deras A-lag detsamma gäller väl oss i viss mån och jag föredrar mer den filosofin där man skapar chanser med ett bra passningsspel eftersom det kräver mer skicklighet.
Sv: J20
Lindberg Råkkar: Ang B-hallen: stats.swehockey.se/venues/showVenueInfo.aspx?VenueId=215&ChallengerVenueId=238
Sv: J20
Jesper Jonsson: Jag håller med din önska om A-hallen men, forget it!
www.luleahockey.se/Albums/Blandat/090325%20Ombyggnation%20COOP%20Arena/090325_bygge_005_vy%20over%20isen.jpg
Ajj fan, HV kvitterar i pp, 2-2 efter 27,46...
www.luleahockey.se/Albums/Blandat/090325%20Ombyggnation%20COOP%20Arena/090325_bygge_005_vy%20over%20isen.jpg
Ajj fan, HV kvitterar i pp, 2-2 efter 27,46...
Sv: J20
Jesper Jonsson: Vore bättre dom sände matchen på webben, något ska man väl kunna kräva när det är 2009. Alternativt att man bygger upp en fet rink i norra hamn och lirar utomhus inför 10000.
En sardinburk med kass platser och dålig sikt känns mer som 1969 på den tiden man var glad att det var tak över planen.
En sardinburk med kass platser och dålig sikt känns mer som 1969 på den tiden man var glad att det var tak över planen.
« Föregående · 1121447 · Nästa »