Historik
Föregående · 18 · NästaTimrå kom trea i allsvenskan blott en poäng bakom Lulää. Sen avancerade vi via playoff vidare till kvalserien men där blev det tvärstopp. Det blev en sista plats med bara en inspelad poäng via 2-2 mot Luleå på hemmais. En match som jag för övrigt var på. Varför jag kommer ihåg det (jag var blott 12 år)? Jo, av de hela 516 personer som besökte matchen så var en betydande del Norrbottningar. Jag har för mig att matchen gällde rätt mycket för Luleå. Fortsatt chans att norpa ES-platsen från MODO eller nåt i den stilen.
ante08: Vilken j-vla stjärna dom hittade som intervjuobjekt, jag tror jag dör på kuppen!
Kjell-Åke Andersson, som innan intervjun serveras en burk 0,5 L okänd ölsort. Om han dricker upp hela är såklart inte känt.
"-För vem fan kommer hit å kollar på hockey? Näe, för man kommer ju hit för att dricka öl å umgås å titta när dom spelar med pucken här då.
"-Näe, som den här nattvarden, har dom koll på de rå på alkoholtillståndet där? Näe, där serverar dom till ungdomarna hejvilt, åsså får man nåt lite chips till det då. Dä ä ju snålt som fan de. Här har vi ju salta chips å allt möjligt som konserveras å mat dessutom, så det är inte bara alkohol.
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
Mäster T: Här får Zätas lagkompis Damien Brunner ordentligt med spö, detta av motståndarlagets målvakt, Ronnie Rüeger. I regel gör ju målvakterna upp sinsemellan då det vankas fight, men här har vi då ett undantag.
JimmyH: Under fjolårssäsongen var det inte alls muntert att besöka E.ON Arena. Det var ju inte en gång jag åkte dit med övertygelsen om en säker förlust i bagaget. Till slut var det bara en uppgiven känsla, ja, fram till allt vände i kvalserien då. Men jag var där ändå, varje match.
Jag har in alles missat ett fåtal matcher sen säsongen 2007/08. Från säsongen 2004/05 fram till 2006/07 hade jag som västkustbo aningens för långt till matcherna så där hade min frånvaro sin naturliga förklaring. Annars försöker jag var där. Alltid.
Och jag som enskild supporter kan inte göra så väldigt mycket åt andra vad andra besökare får ut av tiden de är där, annat än att jag försöker sprida en god atmosfär just där jag står. Det är liksom inte lönt att stå och gnälla när det går lite tungt tycker jag. Bättre då att ta i lite extra i ramsorna så kanske någon eller några hakar på, allt för att försöka få lite fart på publiken.
Varför åker jag dit då? Ifjol så hade jag inget vetttigt svar på den frågan. Självplågeri? Ja, förmodligen. Ja, annat än att jag älskar det här laget hur dåligt det än går då. Men det är förstås självklart. Nu så såg man ju en förbättring från start den här säsongen, som sedemera har gått tillbaka lite. Men just nu är det nog tilltron till att vi kan. Vi har spelare som jobbar de där extra skären för att nå pcuken, eller för att täcka skott, eller för att checka fast motståndarbackarna i eget sarghörn när vi har boxplay. Vi har rätt karaktär på spelarna den här säsongen. Just därför är det faktiskt med stor glädje jag går på matcherna för till slut så vänder det, den övertygelsen har jag.
| 7:34 | 1-0 (EQ) | TIK | 22. Berglund, Emil 24. Thunman-Hälldahl, Mattias 41. Nilsson, Ludvig |
| 12:56 | 2-0 (EQ) | TIK | 34. Eriksson, Emil 45. Pettersson, Emil 18. Bergendahl, Adam |
| 28:50 | 3-0 (EQ) | TIK | 22. Berglund, Emil 61. Saari, Mattias 41. Nilsson, Ludvig |
| 46:40 | 4-0 (EQ) | TIK | 22. Berglund, Emil 41. Nilsson, Ludvig 61. Saari, Mattias |
I gårdagens match mellan Frölunda och Timrå gjordes alla hemmamål av lockoutade spelare. Om jag är bitter? Klart som fan jag är det när förutsättningarna helt plötsligt ändras!
Ikväll var det 9455 åskådare på plats. Det innebär ca. 2500 tomma stolar? Snittet ligger på tusentalet mindre, 8364. Men idag lät publiken som om det hade varit fullsatt och det är väl det viktigaste.
Du nämnde hemmaspelet eller ska vi säga hemmaspöket?
Ja, vilket mörker. Samma sak under tre säsonger. Att det var så under Perra-gate är fullt naturligt. Ett lag utan grundspel som förlitar sig på viss individuell skicklighet under 55 omgångar får det jobbigt. Men nu under Montens ledning så är det ju bra ordning på spelsystem (främst försvarsspelet). Kan det vara så enkelt att hemmalag av hävd förväntas styra matcher och det fixar vi inte iom bristen på offensiv skicklighet?
Det är bara att bryta ihop och komma igen.
Hur många hemmamatcher kommer vi klara av att vinna? Frågan är stark, svaren få.
Att inte kunna vinna hemma gör att man tappar kraft, ork.
Inte ens i min allra vildaste fantasi kunde jag föreställa mig att det ens var möjligt att vara så in i helvete dåliga på hemmaplan.
Redigerad kommentar
mikenomad: Konsekvensen blir tyvärr så. Hur många inlägg var det? Två kanske. Forumanvändare har ett visst ansvar att om möjligt hålla sig i rätt trådar.
Redigerad kommentar
Och där gjorde AIK sitt femte mål. Beware alla i nyss nämnda bok....
Föregående · 18 · Nästa