Historik
Föregående · 65 · NästaTIKbiff: Hörde att måldomaren var dammallergiker också. Snacka om att det är kört på alla punkter då! ;-)
NU KÖR VI! FORZA TIMRÅ!!
Andersson: Vi vinner med 4-2. Sista i öppen kasse... ;)
Målskyttar: MPS, Sonnenberg, Gabbe, Lander
http://estat.hockeyligan.se/c/LGameList.aspx?LId=164&TeamIds=31*45*&OnlyTeamVsTeam=yes&GameType=0
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockeybladet/sverige/elitserien/lulea/article6129016.ab
Salle: Det är väl ok men det går bara att se hälften av den blå rutan i bubbaln så du kan inte läsa vem det nu är som loggar in på sajten. Inte för att det är ett måste för min del, men det är ju ändå en slags bugg som jag ser det.
Nu när jag höll på att skriva en bubbla så kom den där blå "Nu loggar xxx" upp i bubblans fönster och inte nere i vänstra hörnet som alltid annars.
3-0, matchen klar. GRATTIS!
Timr?K-Skellefte?IK
Per HApps: Det bästa av allt, eller det märkligaste, välj själv, är väl ändå att detta i sann mening behjärtansvärda agerande, samt Foppas comeback, måste försvaras så till den milda grad av Modofolket. Inte ett uns av missunsam kritik får skrivas i någon riktning utan att pekpinnen för hur sanningen egentligen ska berättas kommer upp. Frågan borde väl, som du säger, istället vara varför detta blivit nödvändigt från första början.
"Hemma i Tyskland var det upprörda känslor efter matchen, man ansåg att domaren varit politiskt färgad samt att den svenska publiken varit osportslig i sitt högljudda och hejaklacksledda jubel. De tyska spelarna och lagledningen tog dock förlusten med fattning, och lyckönskade Sverige inför finalen."
Och svaret likaså:
perra: Härligt, visa var skåpet skall stå nu trots tabelläge! Leta fram stämningen från förr när ångesten var vår ständige ledsagare och mentor. Tänker på bl.a. på en bortamatch i Gavlerinken -02 när TIK-klacken ägde hallen fastän vi var avsågade sedan länge och ohjälpligt sist. Klacken sjöng bl.a. "Vi ligger sist i serien!" med stor portion ironi....
![]()
| mikenomad @ Sydost om Modin-Zetterberghallen |
Flyttar detta inlägg till redan befintlig tråd:
nu har tåget börjat rulla och stämningen är på topp
![]()
| perra @ Direkt från Tåget | Idag kl. 11:18 |
"Det gruffades redan efter första perioden. I slutet av den andra blev det än värre.
Tumultet inleddes efter Chris Abbotts tackling på Anton Axelsson – och TIK:s lagkapten Pär Styf var högst inblandad.
– Jag åkte dit för att uppfostra Abbott, då kom brorsan hans och cross-checkade mig. Sen får jag en snyting och går på honom, men då kom ett tåg från båset i 320 kilometer i timmen och hoppar på mig. Det var bara att byta en liten Abbott mot en större kille, säger Styf.
"Tåget" som kom från båset var Luleåbacken Alexander Hellström och han fick game misconduct samt 2+2 minuter för roughing efter sitt tilltag."
Men inställningen kan man inte klaga på hos Per i alla fall.
Men jag borde förstås hellre sitta och oroa mig för mitt eget lag, tycker du kanske?
Vibbarna från igår är annars att MoDo verkade märkligt nöjda efter den extrapoäng man nu tog. Vad har man fölr anledning till det, egentligen? Ja, det är ju självklart bättre att ta två poäng än noll, men i övrigt borde väl rubrikerna i dagspressen där uppe andas betydligt mer oro och olycksbådande larm om hur erbarmligt uselt man uppträder som lag. Man tar sig samman och visar moral, heter det. Oj, vad positivt allting blev. Och laget vaggades genast in i en falsk tro på "vad bra vi är", "vi viker aldrig ner oss", eller nåt i den stilen. Faktum är ju något helt annat. Det spel hemmalaget presterade igår höll knappast elitserienivå, inte ensärheten. Nähä, men Timrå förlorade ju, och de var ju inte nämnvärt mycket bättre, tänker nog många. Nej, det är sant, för man hittade ju på ett smått fantastiskt sätt att sy ihop den här matchen, med blott tio sek. kvar att spela. Att det som lag kunde gå att agera så patetiskt är för mig en gåta som det kommer ta länge att ta in. Det är C-pojksnivå på agerandet, banne mig.
Men Modo är ju nöjda, ja just det. Med vaddå, förutom poängen som de fick helt och hållet till skänks, undrar jag? Timrå var som sagt i förarsätet rent spelmässigt hela matchen igår, i stort sett. De chanser man vaskade fram var dock rätt så få, men som bortalag uppträdde man väl enligt mallen som man önskat se en längre tid. Att det sedan såg überängsligt ut mest hela tiden det har ju med tabelläget att göra. Aber doch, så förde man spelet, till skillnad mot hemmalaget som väl inte ville just nånting, förutom att matchen skulle ta slut.
Frågan är väl var Modo ska finna den kraft som är nödvändig, om man nu tänker sig fixa säsongen utan spel i kvalserien, om man inte kan göra detta på sin hemmaplan? En trepoängare har man på hemmais, men med den oerhörda moral och kämpaanda laget visar upp igår, när man får ett kvitteringsmål till skänks, så lär ju vinsterna snart börja hagla in, var så säker. Jag lovar att det hade varit bättre för Modo om man inte hade fått kvittera och ta en extrapinne igår. Då hade man ju sluppit få höra allt trams om vilken moral man visar upp osv. För läget är inte riktigt det, inte på långa vägar. Man är sämst i elitserien just nu, men det spelar tydligen inte någon roll, för vi förlorar ändå.
Random: Nu är dock ÖSK närmare segern. AIK har tappat det mesta. Aftonens förlorare är Hammarby som redan är klara för nedflyttning.
Föregående · 65 · Nästa
Mitt tips: MoDo-Link*ping 12-0.