Historik
Föregående · 7 · Nästa
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Fan Saros är rätt bra, han har inte en svensk farfar eller något, så lägger vi ett medborgarskap med löfte om oändlig bastu o koskenkorva ifall han vill stå i tre kronor istället.
+ 1
Olympiska spelen > Sv: Vinter OS 2026
"Väldigt effektivt Finland" skulle säga att Italien var väldigt effektivt också.
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Zappaholic: Har Forsberg bytt ut sockret till Hallams kaffe mot salt eller varför är karln bänkad?
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Blå grottan: Satt o tänkte under matchen, vad händer ifall det är Sebastian Aho mfl som får dom där vassa kontringarna. Så håller fast vid att det såg rätt blekt ut.
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
TheMacamush: Låt Clara fortsätta stå i matchen, så är det en 3-2-match. Riktigt tråkigt för honom och Brynäs att han fick en sträckning. Väldigt blek insats av tre kronor också.
+ 5
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Ingen Tomasek i FBK nästa säsong verkar det som. Relaterar väl inte till Brynäs direkt, men vi slipper ju iallafall att han skjuter på våra målvakter.
+ 3
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Peja: Faktiskt en riktigt bra poäng, att det alltid ska finnas ett lag som drar stora tittarsiffror i HA (Leksand är ett utmärkt exempel), annars kommer samtliga lag att ha mindre pengar att spendera på spelare och därmed kanske inte kan ställa upp och spela ändå rätt högkvalitativa trupper som ändå dagens Allsvenskan bjuder på.
+ 2
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
SpecterV2: Vet inte om dom är så plastiga ändå. Grundades 1968 – spelat rätt bra några säsonger i div. 1 och Hockeyallsvenskan. Man kan argumentera för att det är deras tur att spela i högsta ligan. Men visst, dom har inga lokala namn kvar kanske. Har inte så bra koll på deras roster - vet däremot att när dom var i Hockeyettan så var det några här från Karlskrona som spelade där. Dom måste ju givetvis vinna finalen för att gå upp. Hoppas Delia kan hjälpa till på den fronten!
Det ska även läggas till att svensk elithockey är på en helt annan nivå idag än för 30-40 år sedan – det verkar inte funka längre med ett lag byggt helt från lokala talanger. Dom största syndabockarna i detta fallet är Djurgården. Ingen skugga över dom heller då dom är en av de största talangfabrikerna i Sverige, men jag förstår vad du menar.
Det ska även läggas till att svensk elithockey är på en helt annan nivå idag än för 30-40 år sedan – det verkar inte funka längre med ett lag byggt helt från lokala talanger. Dom största syndabockarna i detta fallet är Djurgården. Ingen skugga över dom heller då dom är en av de största talangfabrikerna i Sverige, men jag förstår vad du menar.
+ 2
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Nisse på Mon or: Låter som en rimlig tanke, även fast jag inte tror det kommer hända då Jack verkar vilja åka hem till NA igen.
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Avsluta högt: Han är ingen dålig målvakt, gick bara inte speciellt bra i Brynäströjan. Han fick ju inte dom bästa förutsättningarna direkt heller. I början av säsongen hade vi genomuselt försvarspel i 5 mot 5 och i BP. Första gången på stor is, nästintill noll försäsong i Sverige utan det blev spel i CHL istället. Personligen så vill jag att det ska gå bra för honom. Finns det något rykte om vart han ska spela?
+ 3
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Greatredwing : Det är iofs bra att vi kan vänta in lite skadade backar.
+ 3
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Nu ligger Brynäs på delad sistaplats i BP. Måste ändå säga att det måste vara oroande som HV-supporter när man ligger under strecket med dessa siffror.
Frölunda HC — 85.42
Skellefteå AIK — 85.37
Rögle BK — 81.90
Färjestad BK — 80.53
Växjö Lakers — 79.00
Linköping HC — 77.06
Malmö Redhawks — 77.06
Luleå Hockey — 73.95
Leksands IF — 72.81
Örebro Hockey — 71.72
Djurgårdens IF — 70.97
Timrå IK — 69.61
Brynäs IF — 66.67
HV71 — 66.67
Frölunda HC — 85.42
Skellefteå AIK — 85.37
Rögle BK — 81.90
Färjestad BK — 80.53
Växjö Lakers — 79.00
Linköping HC — 77.06
Malmö Redhawks — 77.06
Luleå Hockey — 73.95
Leksands IF — 72.81
Örebro Hockey — 71.72
Djurgårdens IF — 70.97
Timrå IK — 69.61
Brynäs IF — 66.67
HV71 — 66.67
+ 2
Luleå HF > Sv: Luleå Hockey 2025-2026: Vägen mot nästa SM-glud!
Sven.Savage: Måste ändå säga att ditt inlägg fick mig o skratta, inget ont alls utan mest bara roligt.
+ 2
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
parks: Bara pinsamt, ifall man läser twitter mellan matcherna oavsett lag så är det alltid någon stolpe som säger skit som inte är rumsrent. Gissar att vem det nu var som ställde frågorna var kanske 16-17 år gammal och kanske hade prao på tidningen i Dalarna.
+ 3
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Rätt skönt att vi vinner samtliga matcher mot Leksand denna säsong, möjligtvis så spelade vi det sista Gävle-Dala-derbyt på flera säsonger beroende på hur alla pjäser står i slutet av säsongen. Tror vi fick 11/12p av Leksand i år eller är jag ute o cyklar?
+ 2
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Undrar om vi lyckas hålla kvar Bellows en säsong till, jag hoppas verkligen det. Dels så passar han i Brynäsfärger men sedan har han växt in i SHL-hockey, och visar vilken poängproduktion han har.
+ 20
Luleå HF > Sv: Luleå Hockey 2025-2026: Vägen mot nästa SM-glud!
Sven.Savage: Jag skulle överklagat den, hårt med en avstängning enligt mig. Kan man överklaga så gör det absolut.
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Gavve: Tycker inte vi ska ropa bu eller bä gällande Chrona, jag tycker det är en ganska intressant värvning ifall rykterna stämmer. När vi väl pratar silly - jag hade blivit väldigt glad om vi lyckades förlänga Bellows. Samt förhandla en förlängning eller nytt kontrakt med Hägg, han verkar ju faktiskt vilja spela i Brynäs.
+ 8
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Huge: Ja vi alla vet ju att Clara är ett lån, förmodligen vill väl Anaheim jobba lite närmare med honom nästa säsong i AHL kanske någon match i NHL. Det är helt normal progression för en ung draftad målvakt. Det blir väl Källa o Chrona nästa säsong.
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Jag är väldigt tacksam för insatsen idag, jag som inte längre bor i Gävletrakterna utan i Blekinge har inte så många chanser att kolla på Brynäs och detta var första matchen för mig i år. Jag är hes och har förmodligen ingen röst imorgon, men det var värt det.
+ 16
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Farsang: "Jag vill absolut vara kvar. Det ska jag inte sticka under stol med. Jag får väl ta ett snack med Alcén helt enkelt."
Det gillar jag o höra eftersom jag vill verkligen ha kvar honom, något att fortsätta bygga med.
Det gillar jag o höra eftersom jag vill verkligen ha kvar honom, något att fortsätta bygga med.
+ 16
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Nu är jag så jävla taggad, lyckades efter några försök få tag på biljetter till Brynäs även om det är i Växjö. Kommer stå på bortastå o skrika halsen av mig även om vi torskar med femtioelva-noll.
Senaste gången jag var där delade D'Astous ut en propp som han fick en avstängning för sedan. Kommer ihåg ramsan *ont o möta brynäs, ja det gör ont o möta brynäs, oooont o möta BRYNÄS.
Senaste gången jag var där delade D'Astous ut en propp som han fick en avstängning för sedan. Kommer ihåg ramsan *ont o möta brynäs, ja det gör ont o möta brynäs, oooont o möta BRYNÄS.
+ 22
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Jag säger såhär, jag ser fram emot att säsongen är över och vi kan spela playin och inte kvala. HV är verkligen inte bra, men det är inte vi heller. Hade vi mött Rögle idag så är det torsk. Det åtsidan så är det riktigt skönt med vinst, och ett minst sagt bastant avgörande mål av Hägg som gjort mål tre matcher på raken. Dessa tre poäng smakar riktigt gott.
+ 2
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Ifall matchen fortsätter som den varit och framförallt vi gör 1-0 i tredje så vinner vi. Gör Djurgården sitt tredje mål på deras tionde skott på mål så har vi trubbel. Hellberg är för bra tyvärr. Nu håller man tummarna för ett snabbt mål och sedan snor bobby +2 genom ett friläge.
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Catodenäldresspöke13: Det är väl inte helt uteslutet att spela Oscar Westman, riktigt stor pojke samt en Brynäsprodukt, han har definitivt inte gjort bort sig i U20.
+ 2
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Jag vill se en förlängning på Kieffer Bellows. Igår hade han två assister igen mot Frölunda. Jag vet inte vad han får i lön idag, men ifall vi kan ha kvar honom, så hade jag inte tackat nej.
Greg är en legend och förra året drog han sin vikt, men jag tror vi släpper honom och Jack tyvärr, även fast jag har skrivit flera gånger att jag vill se en förlängning med honom också, sedan tar vi upp Hilla o Svrcek istället.
Allt detta förutsatt att vi kan undvika ett kval såklart.
Greg är en legend och förra året drog han sin vikt, men jag tror vi släpper honom och Jack tyvärr, även fast jag har skrivit flera gånger att jag vill se en förlängning med honom också, sedan tar vi upp Hilla o Svrcek istället.
Allt detta förutsatt att vi kan undvika ett kval såklart.
+ 8
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
aplusb: Jag skulle säga att Källgren var riktigt bra igår. Räddade straff o grejer. Kassen han släppte var en retur på redan en bra räddning som en back gärna hade fått slå bort. Men det gäller ju att vara bra många matcher på raken, och det har han inte visat ännu.
+ 10
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Skönt att KalleAnka är över, utdraget då julen redan har passerat. Vi spelade en hyfsad match ändå mot Frölunda.
+ 8
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Zource: Vem är du, nej vi ska förmodligen läggas oss nästa match med u17 damer och hoppas på att w/o inte medför böter och sedan hålla tajt i relingen medans vid håller oss klamfast kvar i SHL med sprutande pannådrår:
Men Norlinder spelade rätt bra.
Lyckades jag med ett Brynäsinlägg?
Förövrig så är våra damer rätt bra.
Men Norlinder spelade rätt bra.
Lyckades jag med ett Brynäsinlägg?
Förövrig så är våra damer rätt bra.
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
xxx BIF xxx: 8-12 till Västra frölunda i skrivande stund.
Du kan kolla live via länk:
Du kan kolla live via länk:
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
OveJärnkrok: Vi kommer inte göra nyförvärv, efter Witkowski så trodde jag att vi alla var inställda på det. Känns ändå som att man var i minoritet som insåg att han kostade mycket pengar.
+ 1
Föregående · 7 · Nästa