Historik
Föregående · 17 · Nästa
Timrå IK > Sv: SHL-kval Timrå IK - IK Oskarshamn
{8671}: Jag håller med om att Olofsson har en del att lyfta fortfarande. Men jag vidhåller att han såg bättre ut igår jämfört med tidigare. Att han kan spelfördela vet vi. Det handlar nog mycket om att lyckas med detaljer. Jag håller absolut inte med om att man ska bänka honom. Om vi ska prata om bleka spelare så var Palmberg en stor besvikelse igår.
Timrå IK > Sv: SHL-kval Timrå IK - IK Oskarshamn
{8671}: Några ändringar vill man se till andra matchen. Gallo är bra på många sätt men jag skulle lyfta bort honom och sätta in Salmonsson. Wedin behöver en spelintelligent partner och jag håller inte med Freddan om att Laxen och Wedda skulle vara för puckkära och därför inte passa ihop. Snarare är det så att framför allt Salmonsson är bra på att hitta lagkamrater. Sen går jag mot majoriteten här och tycker att Madsen ska centra den kedjan. Tror att det passar Wedin och Salmonsson perfekt att ha en defensiv center. Sen kan det vara läge att sätta ihop Olofsson och Hållander igen. Där finns sedan gammalt en kemi och Olofsson verkar helt klart på gång. Försvarsmässigt däremot är det stora problem och svårt att hitta lösningar. Svedberg gjorde ett nervöst och flaxigt intryck, men som en del sagt så blev det bättre efter några perioder. Jag är väldigt kluven till om han ska stå eller inte. Backmässigt så är det få man känner sig trygg med. I princip bara Larsson, Janne och Nielsen ( vilken talang) men man får hoppas att Kinnvall steppar upp och att Hardegård spelar enkelt. I övrigt är de andra backarna för svaga så där handlar det i första hand om riskminimering. Spelmässigt så måste vi bli bättre på uppspel från egen zon och defensivt stänga mittzon. Minns den där bortamatchen mot Frölunda som var en av de bättre under säsongen, då vi var exemplariska på att möta upp i mittzon och vända spelet. Vi har visat att vi kan det, så det borde gå att återskapa. Slutligen: efter gårdagens turliga vinst så tror jag att vi har en riktigt bra chans att vinna på fredag. Mentalt så betydde den här matchen oerhört mycket.
+ 5
Timrå IK > Sv: SHL-kval Timrå IK - IK Oskarshamn
Synct: Något måste göras i tredje. Vi måste gå ned på folk och Wedin måste få bättre sällskap. Oskarshamn kommer garanterat att spela defensivt i tredje så nu måste vi ha kedjor med spelare som kan passa sig fram genom muren.
+ 2
Timrå IK > Sv: SHL-kval Timrå IK - IK Oskarshamn
Sputnik: Håller helt med. Nu måste vi blanda om i kedjorna. Märkligt hur lagmaskinen Timrå förvandlats till soloåkarna IK.
+ 2
Timrå IK > Sv: SHL-kval Timrå IK - IK Oskarshamn
sargad: Försvarsspelet är uselt. Att man inte kan sortera i försvaret är otroligt märkligt. Framåt är det alldeles för mycket soloåkningar. Det positiva är att det bara kan bli bättre.
+ 2
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Idag kom då äntligen delägarhalsduk och tröja med posten. Ska stolt bära dem på söndag då vi åker upp till ladan.
+ 9
Timrå IK > Sv: SHL-kval Timrå IK - IK Oskarshamn
Jockz: Eller både och. Bygden live med Strimmabilder m.fl. I bakgrunden. Har lite indirekta kontakter. Ska kolla.
+ 3
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Kerstin_k: Hoppas att Oskarshamn håller det här. Skulle vara så underbart att se Weigel få äta upp vad han sa vid intervjun. Jag utgår från att hela Sverige förutom en liten enklav utanför Stockholm håller på Oskarshamn.
+ 5
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Öndulat: Jag vill absolut inte ha AIK av den enkla anledningen att Hovet med publiktryck och lättpåverkade domare kan orsaka det psykologiska övertag som vi som skadeskjutet lag kan rasa samman av. Oskarshamns match hemma mot AIK senast upplevde jag inte som en mardrömsarena kopplat till publiktryck. Spelmässigt så ska inte Oskarshamn underskattas. Det finns en oräddhet i deras uppträdande som kan leda långt. Samtidigt så tycker jag att de ser ganska lättviktiga ut och lever mycket på individuella solouppträdanden. Jag hoppas att vi får möta Oskarshamn.
+ 9
Timrå IK > Sv: Mora IK - Timrå IK 2019-03-14
OlliJanne: Tycker jag är helt rätt. Han behöver en match innan allvaret börjar.
+ 2
Timrå IK > Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2019-03-07
roger_sundsvall: Det här är ju någon slags hockeysjälstortyr för supportrar och spelare. Får bara hoppas att vi får tillbaka de skadade snart så att vi kan formera laget som vi vill formera det. Just nu är det ett hopkok av vad vi har att tillgå och det är självklart att det inte fungerar. Sen med skada p Brattström så faller allt ihop.
Timrå IK > Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2019-03-07
Andersson: Sim sagt vi spelar med en hög juniorer. Verkar som en del dödgrävare missat det.
+ 4
Timrå IK > Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2019-03-07
{7804}: Enögdheten har fått ett ansikte. Hoppas att det känns bra att ha skadat två motståndarspelare under en period.
+ 3
Timrå IK > Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2019-03-07
EXPLORERSMÅLAND: Den där idioten orsakade alltså en hjärnskakning för Brattström. Hoppas att han blir avstängd en lång tid.
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
OlliJanne: Man måste nog vara en dysterkvist utöver det vanliga om man blir provocerad av min kommentar. :-)
+ 8
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Knylan: Molinder, Jalasvaara och Söderberg lär vi inte förlänga så där finns tre möjligheter att fylla på med nytt. Den av en del hyllade Drugge håller definitivt inte för SHL, så där får vi väl låna ut till ett HA-lag.
Timrå IK > Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2019-02-26
Jensen_12: Synd på skitmålen. Annars så tycker jag att vi gjorde en pigg period.
+ 2
Timrå IK > Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2019-02-26
Herminator: Sebastian Olsson är bra på att fixa utvisningar.
+ 2
Timrå IK > Sv: Färjestads BK - Timrå IK 2019-02-23
Timråit H-sand: Oerhört viktig självförtroendepoäng
+ 3
Timrå IK > Sv: Färjestads BK - Timrå IK 2019-02-23
Charlie2: Brattström är kung! Precis vad vi behöver just nu.
+ 4
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
JonteD: Disciplinerat spel av Timrå. Bra första period med tanke på det kaos som varit.
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
stoff: Jag är positiv. Vi får in en ny röst och lite ny energi. Nu vänder det!
+ 8
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Jåkkinen: Jsg tycker att det är starkt och bra av Freddan att säga det han säger i artikeln. Nu har han öppnat dörren för att ta in en till person l ledargruppen. Ulf Dahlén känns som den givna lösningen. Men vi får se.
+ 3
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
stoff: Östrand? min morfar arbetade där.
När det gäller Peab så har de sina rötter i närheten av Rögle och Ängelholm. Jag har själv gjort en hel del uppdrag åt Peab och vet hur viktigt Rögle är för dem.
När det gäller Peab så har de sina rötter i närheten av Rögle och Ängelholm. Jag har själv gjort en hel del uppdrag åt Peab och vet hur viktigt Rögle är för dem.
+ 1
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Sputnik: Peab bidrar med mycket pengar till Rögle. Jag har lite inside där.
Timrå IK > Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2019-02-16
varulf: Plötsligt kommer jag ihåg varför jag avskydde Brynäs som grabb. Man lider av hybris som inte går över hur uselt man än spelar som lag.
+ 4
Timrå IK > Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2019-02-16
TimraStockholm: Nu vill jag ha en direktkommentar av Modano!
Timrå IK > Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2019-02-12
Sputnik: Sörensen är 175 cm över vattenytan. Känns sådär..
+ 1
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Propagandus: Visst det finns mycket att säga om lanseringen och marknadsföringen. Men man kan med en liten ansträngning ändå ta reda på den information som behövs för att göra en investering. Så förbannat svårt var det inte om man har en viss dator och surfmognad. Om man tycker att föreningen är amatörmässigt skött och därmed vägrar att stötta laget mer än att sitta på ett hockeyforum och knacka så borde man nog överväga att hitta en annan klubb. Jag kan inombords irritera mig på saker men så slår det mig att den här lilla föreningen lyckades kravla sig upp till SHL med små medel. Nu försöker man bygga vidare och det är lite taffligt, men jag tänker i alla fall hjälpa till så gott jag kan.
+ 7
Timrå IK > Sv: Örebro HK - Timrå IK 2019-02-02
Backhandflipp: Vi spelar som ett hockeyallsvenskt lag. Oorganiserat och chanspuckar. Freddan måste vaska om i kedjorna.
+ 1
Timrå IK > Sv: Örebro HK - Timrå IK 2019-02-02
The great one: Sätt in Blomberg i en bättre kedja. Han är den ende som gör något vettigt framåt.
+ 3
Timrå IK > Sv: Örebro HK - Timrå IK 2019-02-02
Heisenberg: Vi har noll självförtroende. Grabbarna är rädd för pucken. Nu måste några kliva fram.
+ 1
Timrå IK > Sv: Örebro HK - Timrå IK 2019-02-02
fantasilos: Drugge var verkligen inte bra senast. Logisk petning. Johan Persson tycker jag däremot ska ha en plats.
+ 3
Timrå IK > Sv: Tillsammans är vi starka! Köp Timrå IK-aktien nu!
Nisse på Mon: Det är ett amatörmässigt marknadsföringsprojekt, det håller jag med om. Men jag valde att strunta i formen och mer titta på vad jag som passiv supporter för en gångs skull kunde bidra med. Istället för att bara sitta här och knacka på tangentbordet.
+ 13
Timrå IK > Sv: Tillsammans är vi starka! Köp Timrå IK-aktien nu!
Nisse på Mon: Vad än pengarna går till så är det pengar in jämfört med nuläget. Så om man av principiella skäl inte vill att ungdomslagen ska få pengar så får de pengarna tas av befintligt kostnadsutrymme. Vilket alltså i förlängningen indirekt drabbar utrymmet för att göra satsningar som du vill göra. För min del är det självklart att gå in med pengar i den klubb som jag älskar.
+ 10
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Knylan: Förutom Örebro så hoppas jag att Brynäs, Malmö eller Rögle kan bli en räddningsplanka även om det sannerligen inte ser ut så just nu.
+ 1
Timrå IK > Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2019-01-05
bisterfinnen: Säsongens bästa match! Vilken enorm kämpainsats men också bra spel. Vi stängde mittzon på ett sätt jag aldrig sett tidigare.
+ 13
Timrå IK > Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2019-01-05
Hade det funnits en hockeygud skulle vi ha ledat med 28-3. Men allting talar för en ”hedersam förlust”.
+ 3
Timrå IK > Sv: Luleå HF - Timrå IK 2018-12-28
Kul med Johan Persson. Den kedjan fungerar riktigt bra. Men Wedin behöver andra lekkamrater. Luleå är ruggigt tunga. Blir nog väldigt svårt detta.
+ 1
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
mikenomad: Saklig kritik är det nog ingen som har problem med. Det handlar inte om det och det tror jag du vet. Nåväl vi är alla Timråsupportrar vi får väl göra en Anders Lundin ”gruppkram”.
+ 3
Föregående · 17 · Nästa