Historik
1 · Nästa
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Pucken: När blir google vår nya guldpartner? Kanske Google IK vore nåt... ;-)
+ 9
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Gör Dahlén 12 eller flera mål på sista 29 omgångarna? I så fall tar han över målrekordet från Hållander från ifjol. Jag tror fan han kan klara det, jinx eller inte....
+ 6
Timrå IK > Sv: Linköping HC - Timrå IK 2025-09-16
Zäta75: Talltröja beställd här med. Blir king detta.
Igår fyllde man på bensin i motorsågen efter första perioden, redo att kapa tallarna vid roten om andra perioden skulle fortsätta lika tafatt som den första. Men jävlar vad grabbarna skärpte sig. Och vid en jämförelse med det lag vi hade 22/23 dvs pre-Hållander och pre-Kapanen, varför skulle inte detta lag kunna prestera på ett liknande sätt över en säsong? OK, Lander kanske har tappat en aning, Hanzl är inte kvar men ärligt talat så färgade han inte lika mycket som sin första säsong. Samtidigt har vi nu ett gäng lovande spelare på ett helt annat sätt än då. Vissa av de andra lagen har värvat en del stjärnor som kanske höjer SHL:s konkurrens men fan, jag väljer att vara försiktigt optimistisk.
Igår fyllde man på bensin i motorsågen efter första perioden, redo att kapa tallarna vid roten om andra perioden skulle fortsätta lika tafatt som den första. Men jävlar vad grabbarna skärpte sig. Och vid en jämförelse med det lag vi hade 22/23 dvs pre-Hållander och pre-Kapanen, varför skulle inte detta lag kunna prestera på ett liknande sätt över en säsong? OK, Lander kanske har tappat en aning, Hanzl är inte kvar men ärligt talat så färgade han inte lika mycket som sin första säsong. Samtidigt har vi nu ett gäng lovande spelare på ett helt annat sätt än då. Vissa av de andra lagen har värvat en del stjärnor som kanske höjer SHL:s konkurrens men fan, jag väljer att vara försiktigt optimistisk.
+ 18
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Cobbel: Om man vore smart skulle man anlägga ytterligare en parkering för 8-900 bilar (uppskattning) på andra sidan E4 i anslutning till gångtunneln under E4. Till den parkeringen leds bara trafik som kommer norrifrån genom Sörberge. Den gamla E4 slutar med vändplats vid Solbacka så där skulle man enkelt kunna bygga en anslutningsväg till parkeringen. Detta blir väldigt nära arenan iom gångtunneln som idag leder mot Tallnäs.
På storparkeringen parkeras då bara bilar som i stort sett bara ska köra i södergående riktning efter match. Bygg dessutom 1-2 ytterligare på/avfarter ut till terminalvägen från parkeringen istället för de 2 som nu finns nu och som agerar nålsöga när alla ska ut.
Stäng slutligen av terminalvägen för norrgående trafik i 30 minuter vid matchslut så det kan bli tvåfiligt ner mot hockeyrondellen.
På storparkeringen parkeras då bara bilar som i stort sett bara ska köra i södergående riktning efter match. Bygg dessutom 1-2 ytterligare på/avfarter ut till terminalvägen från parkeringen istället för de 2 som nu finns nu och som agerar nålsöga när alla ska ut.
Stäng slutligen av terminalvägen för norrgående trafik i 30 minuter vid matchslut så det kan bli tvåfiligt ner mot hockeyrondellen.
+ 11
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Tallnäs: Härligt att läsa. Det har ju spekulerats att eftersom EP40 har hus i/vill bo i Sthlm så skulle han hellre spela för något lag där om han avslutar i SHL....Detta dementerar ju det hela. Finns bara ett svenskt lag för Elias :-)
+ 11
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Smörgåsen : En sak som i alla fall jag hoppas på är att vi ska kunna spela oss ur egen zon lite bättre än senaste åren. Rätt ofta har utvägen varit att försöka jobba ut pucken efter sargen under hård kamp med motståndarforwards istället för att kunna utnyttja passningsvägar. Vet inte om det har varit medveten taktik eller bara ett utslag av mindre spelskickligt lag (backar) men önskar att det förbättras.
+ 4
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Ett jävla Bäckströmsrunkande här just nu. Ingen som reflekterar att våra egna grabbar gick på is igår. Hockeysäsongen är härmed startad :-)
+ 14
Timrå IK > Sv: Kvartsfinal 2025 Timrå IK - Frölunda HC
Andersson: Vad ska man säga om Nässen då? Förutom juniormisstaget vid 2-1 blev jag vansinnig på honom när han i fritt läge 2-3 m från målet istället för att skjuta, passar svagt i sidled där våra spelare är fullständigt markerade av Frölunda och helt utan chans ta emot passningen. Våga skjuta för i helvete.
+ 15
Timrå IK > Sv: Kvartsfinal 2025 Timrå IK - Frölunda HC
{469}: Och att andra än förstakedjan kliver fram. Oerhört viktigt. . Hos första finns ett klart förbättringspotential till nästa match.
+ 4
Timrå IK > Sv: Kvartsfinal 2025 Timrå IK - Frölunda HC
Heisenberg: nu jävlar när våra backar börjar måla 💪😄
+ 3
Timrå IK > Sv: Växjö Lakers - Timrå IK 2025-03-11
mikenomad: Satte 300 på Växjövinst 😄 så skönt inte vinna bettet… Det var det värt. Man är helt slut efter ikväll. Blir omöjligt varva ner. Och nu är 4 biljetter inhandlade också till första hemma. Det firas med en kall Eriksberg. Fan vad det rinner lätt
+ 6
Timrå IK > Sv: Timrå IK - Linköping HC 2025-03-06
Karlsson74: Vänd på det. De har en trend på 7 raka segrar mot oss. Nu bryts den :-)
+ 9
Timrå IK > Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2025-03-01
Zäta75: När inte förstakedjan presterar ett skit mot ett topplag som FBK då är det rätt logiskt vi inte räcker till. Vill se att dom steppar upp rejält sista matcherna. Tror dessvärre vi bara vinner en av återstående matcher så då gäller det att de andra resultaten går med oss.
Timrå IK > Sv: Örebro HK - Timrå IK 2025-02-27
Villervalla: men fan, nu ryker matchen. Vilken skitutvisning
+ 1
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Maktankan: Avgörande semi 1975 i Scandinavium. Okollat blev det 1-3 eller 1-4 men vi var med länge i matchen. Hade pp vid 1-2 men för mig Bynäs satte short handed 1-3. Där rök chansen.
Nä årets trupp är unik i offensiv kraft och även kanske bästa mv sen Pecka, Kapanen och Backlund får ursäkta…
Nä årets trupp är unik i offensiv kraft och även kanske bästa mv sen Pecka, Kapanen och Backlund får ursäkta…
+ 1
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Är det inte dags Fille får en egen ramsa/sång? Vår ene rekordhållare har ju sin "Jonte, Jonte vår idol" men Hållander är verkligen också värd en. Spånade fram denna under söndagspromenaden nyss. Melodi "Vittring" med Magnus Uggla
Allting som han vill kan han göra, ah-ah-aaaaaah
Allting som han vill kan han göra, ah-ah-aaah
När Fille korsar blå
Ja då så blir det mål
Ja de är våran Filip Mål-lander
Allting som han vill kan han göra, ah-ah-aaaaaah
Allting som han vill kan han göra, ah-ah-aaah
När Fille korsar blå
Ja då så blir det mål
Ja de är våran Filip Mål-lander
+ 22
Timrå IK > Sv: Timrå IK - Rögle BK 2025-01-28
Nisse på Mon or: äh va fan fixar hussen med lite gnuggbokstäver och ett strykjärn på en kvart 😉
+ 2
1 · Nästa
