Historik
Föregående · 55 · NästaPrecis vad vi sagt här sedan augusti. Jävla snålande.
Anledningen till att han länmar Poprad, precis som många andra toppspelare, är att laget har ekonomiska problem.
Och när jag bodde i London och omöjligt kunde få veta hur det hade gått i matcherna. Minns att jag tvingades gå till ett tidningsstånd vid Picadilly Cirkus som sålde DN - två dagar efter utgivningsdag. Hade man tur publicerade de resultaten från div 1 norra.
Ett av de tydligaste minnena från 90-talet var ändå Christer Jensens 2-0-mål mot Rögle. Rundade kassen och slog in den liggandes på isen. Förlust i sudden visserligen, men stort ändå.
Redigerad kommentar
Jag var på plats och minns fortfarande hur bra vi spelade.
Det var första och enda gången jag på allvar trodde att vi hade chans på SM-bucklan.
Tror aldrig jag varit så bitter över en förlust som när Svartvadet gjorde det målet.
mikenomad: Jaså? Jag har ingen koll på SAIK:s organisation. Men jag minns ju att Timrås organisation hade ett väldigt bra rykte bland spelare och fick en väldig massa beröm. Många sa att de trivdes i klubben för att de togs om hand på ett mycket bra sätt även utanför isen.
Vi fick ju många bra värvningar tack vare just det, framför allt från Finland.
När det gäller SAIK så är dom där vi var 2007. De gick upp, kämpade ett tag, för att sedan etablera sig och börja klättringen uppåt.
Men som vi alla vet kan det gå snabbt utför.
...så kommer jag inte att kunna använda min flexbiljett, eftersom jag inte åker upp något.
Nån som vill ha den?
Redigerad kommentar
Dessutom blir det lättare att locka alla som inte har en egen bil och tycker att det är roddigt att ta bussen ut.
Jag kan inte se några som helst nackdelar med att bygga i stan.
Birsta däremot...ser jag bara nackdelar med.
Nybbe: Anledningen till att man inte får några maringalbesökare till ladan är ju att den är krånglig att ta sig till för många Sundsvallsbor.
Att placera den nya hallen i Birsta löser ju inte alls det problemet.
Knylan: Precis min åsikt. Han kämpade sjukt hårt och hade en jävla karraktär.
Men att tro att han kan komma in efter två år utan hockey och göra bra i från sig är helt sjukt. Han skulle inte hänga med i ett byte ens. Punkt slut.
ÖstrandsNisse: Jo, men vår forechecking kommer samtidigt att vara betydligt mer effektiv och resultera i farligheter i betydligt större utsträckning än i Elitserien.
Man ska inte glömma bort att det finns en anledning till att många, kanske till och med de allra flesta, tongivande spelarna i Allsvenskan misslyckas i Elitserien.
Sedan kommer naturligtvis psykologi spela en avgörande roll.
KORITFW: Angående kvalserien så är det två saker som står helt klart:
Det kommer att bli betydligt enklare för Timrå att göra mål i den serien, eftersom målvakter och backar är betydligt sämre än i elitserien.
Våra backar kommer att få ett betydligt enklare jobb eftersom de får mer tid mot mindre tekniska spelare.
Toppar vi dessutom laget med en eller två forwards plus en back så är jag inte så orolig faktiskt.
Tror snarare att det handlar om spelare som sitter på befintliga kontrakt men som av olika anledningar vill bort.
Du kan satsa 9000 på 300 matcher utan att nåt går in.
Blir du lika imponerad om jag vinner 25 spänn på en trisslott?
hubbenorlen: Här är länken
Men vad fan, det funkar inte.
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
Föregående · 55 · Nästa
En av anledningarna till att det är frejdigt i Allsvenskan är ju att försvarsspelet är sämre.
Redigerad kommentar