Historik
Föregående · 54 · NästaDet enda som räddar oss nu är att målvakterna och backarna generellt är sämre i Allsvenskan.
Det är fan skandal.
Om de inte räknar med de pengarna så är det jävligt irriterande. För det betyder i så fall att de vill tjäna pengar på Kvalserien, i stället för att värva för vår Elitserieexistens.
Det borde således vara mycket enklare att locka till sig bra spelare än det är för oss nu i Elitserien
Alternativet med ännu en sån här säsong i Elitserien känns inte så lockande.
Redigerad kommentar
Så om ingen ny kommer in så blir det ett jävla gamblande med Elitserieplatsen.
Har de inte lärt sig att chansningar oftast inte slår väl ut i elitidrott? Vi är ju i den här situationen på grund av snålande och chansningar.
Redigerad kommentar
putte_patte87: Jag förstår inte det här. Han budar på Netik och Mihalik samtidigt. Mihalik var troligtvis redan klar, och Nubben ville ha båda.
Men när Netik blir för dyr så ska vi helt plötsligt bara ha en back.
Hur hänger det ihopp.
Och varför drar han upp Molinder i sammanhanget? Han täcks väl av försäkringspengar som vi får för Bagarn?
Då nitar vi dom.
Och lyckas vi återskapa engagemanget, stoltheten och traditionen hos klubben och folket så kan vi komma tillbaka till där vi var för 15 år sedan. Det är jag övertygad om.
Det var en förhoppning.
Kanske en dröm till och med.
Bragd-Birger: Jag vill verkligen också börja om på nytt.
Jag vill tillbaka till 96 när vi tog tillbaka Timrå IK och jobbade tillsammans med stolthet och tradition som ledord.
Jag vill inte ens tänka på de här senaste åren.
Jag vill tillbaka till WÖ-Kalle, Lill-Strimma och Big Red Machine.
Snabbt, ettrigt och underhållande.
Om det sker i Elitserien eller Allsvenskan spelar ingen roll.
Jag vill känna mig stolt igen.
Redigerad kommentar
Nisse: Det är ju inte direkt förvånande. Men även det är ju en diskussion som vi har haft typ 78 gånger här inne.
Jag känner bara att det är dags att släppa det gamla och försöka se framåt.
Vi är där vi är, och det känns jävligt tragiskt. Men nu är det dags att se framåt och lyfta. Så känner jag i alla fall.
Sorry om jag lät grinig. Känns bara som att man har läst alla inlägg hundratals gånger redan när det gäller Linkan.
Han misslyckades med större delen av sina värvningar, det är liksom bevisat vid det här laget. Att Perra inte lyckades skapa ett lag av dessa spelare är ju faktiskt också linkans fel, eftersom han tillsatte Perra.
Perioden med linkan är ett svart kapitel i vår historia.
Punkt slut.
Tror inte ett allsvenskt lag har en chans om vi spelar som vi gjort dom senaste matcherna.
Knylan: Är du säker på det där med att det är Anders som har det taktiska ansvaret?
Har fått intrycket att försvarsspelet och bp har styrts upp ordentligt sedan Tommy kom in. Eller?
Ambroo: Aboslut. Det finns en jävla massa ingångar på den här diskussionen. Och historien har ju visat sig att det knappast lönar sig att teoritisera Kvalserien.
Det enda jag hoppas är att alla spelare i Timrå IK är mogna uppgiften och spelar med hjärtat för en av Sveriges mest anrika hockeyklubbar.
Vi behöver verkligen det engagemanget nu.
Föregående · 54 · Nästa