Historik
Föregående · 13 · Nästa
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Supportern: "Men oavsett så har ju samspelet mellan tränare och sportchef inte fungerat."
Är det inte mer sannolikt att det är samspelet mellan våra spelare på isen under matcherna, som inte fungerar tillfredställande just nu?
Bara en vild och kanske dum tanke från en sofftyckare som inte kan så mkt om hockey...
Är det inte mer sannolikt att det är samspelet mellan våra spelare på isen under matcherna, som inte fungerar tillfredställande just nu?
Bara en vild och kanske dum tanke från en sofftyckare som inte kan så mkt om hockey...
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Zappaholic: Perfekt match för alla, win-win.
Storbritanniens bästa seniorlag med enbart rutinerade transatlanter får fira efter att ha lyckats vinna mot ett svenskt juniorlag med uddamålet.
Starkt!!
Kopacka fick en nyttig genomkörare.
Dom sedvanliga gamnackarna med pappsyke har fått sin dagliga dos av välbehövligt grinande och kan sova gott…. 😂
Storbritanniens bästa seniorlag med enbart rutinerade transatlanter får fira efter att ha lyckats vinna mot ett svenskt juniorlag med uddamålet.
Starkt!!
Kopacka fick en nyttig genomkörare.
Dom sedvanliga gamnackarna med pappsyke har fått sin dagliga dos av välbehövligt grinande och kan sova gott…. 😂
+ 9
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Gavve: Exakt, huvet på spiken.
Går ju säkert att hitta många exempel där lag har sladdat i början och haft olika ingångsproblem i sitt spel, men tvärtom klättrat och slutat högt upp i tabellen.
Med de siffror hos oss som du tagit fram, så borde det ju tvärtom inte finnas nån anledning till oro, om man nu samtidigt hänvisar till just statistik som "bevis" för hur det kommer att se ut framöver.
Ska man jämföra med HV ifjol och dra några slutsatser av hur mkt de siffrorna inverkade på deras möjligheter att förbättra sig, så måste man isf ta fram exakt samma statistiksiffror som dom hade ifjol (Corsi, BP, xG osv osv) som du nu har gjort för oss hittills iår.
Går ju säkert att hitta många exempel där lag har sladdat i början och haft olika ingångsproblem i sitt spel, men tvärtom klättrat och slutat högt upp i tabellen.
Med de siffror hos oss som du tagit fram, så borde det ju tvärtom inte finnas nån anledning till oro, om man nu samtidigt hänvisar till just statistik som "bevis" för hur det kommer att se ut framöver.
Ska man jämföra med HV ifjol och dra några slutsatser av hur mkt de siffrorna inverkade på deras möjligheter att förbättra sig, så måste man isf ta fram exakt samma statistiksiffror som dom hade ifjol (Corsi, BP, xG osv osv) som du nu har gjort för oss hittills iår.
+ 2
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
mk: "Ex : redan efter 4-5 matcher så var HV uppe på ett snitt på ca 1,45 poäng per match för att ta sig till slutspel."
HV är HV, Brynäs är Brynäs.
Eftersom lagen har helt olika problem att hantera så går det inte att rakt av och med hjälp av fakta, säga att Brynäs kommer att få svårt att fixa SINA problem därför att HV ju faktiskt hade problem med att fixa SINA problem.
Och det här gäller naturligtvis likadant oavsett vilka lag man jämför sig med.
Jag tycker bara att det är komiskt när nån idag är orolig över att vi kommer att få kvala. Kan inte kontrollera andras känslor och oro, bara mina egna.
"In StatsGavve we trust."
Absolut.
Men betyder ju inte att man måste lita på att ex Brynäs kommer att få kvala, bara för att HV fick göra det ifjol, när dom också sladdade i början av serien.
En del är jätteoroliga just nu, andra är inte så oroliga.
Svårare är det väl inte.
HV är HV, Brynäs är Brynäs.
Eftersom lagen har helt olika problem att hantera så går det inte att rakt av och med hjälp av fakta, säga att Brynäs kommer att få svårt att fixa SINA problem därför att HV ju faktiskt hade problem med att fixa SINA problem.
Och det här gäller naturligtvis likadant oavsett vilka lag man jämför sig med.
Jag tycker bara att det är komiskt när nån idag är orolig över att vi kommer att få kvala. Kan inte kontrollera andras känslor och oro, bara mina egna.
"In StatsGavve we trust."
Absolut.
Men betyder ju inte att man måste lita på att ex Brynäs kommer att få kvala, bara för att HV fick göra det ifjol, när dom också sladdade i början av serien.
En del är jätteoroliga just nu, andra är inte så oroliga.
Svårare är det väl inte.
+ 2
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
aplusb: "De Haan var det ju tur att han struntade i,"
Varför struntade Alcen i DeHaan då och valde Rögle istället?
Du med din insyn i hur turerna gick, ge oss lite konkreta saker nu varför han inte gick till Brynäs?
Man är idel öra...
Varför struntade Alcen i DeHaan då och valde Rögle istället?
Du med din insyn i hur turerna gick, ge oss lite konkreta saker nu varför han inte gick till Brynäs?
Man är idel öra...
+ 3
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
aplusb: "Det är sista chansen NU om man ska kunna rädda säsongen och kanske hamna på en playinplats i alla fall,"
Ja, jävligt jobbigt läge nu.
Bara 1 vecka kvar till playin startar och vi måste ta oss förbi ett par lag för att vara säkra på en playinplats.
Just nu 3 poäng upp till Malmö på 10:e plats och 5 poäng upp till FBK på 7:e plats.
Iofs är vi nu beroende av hur det går för övriga lag, så tufft läge men det kan gå.
Hoppas, hoppas...
Ja, jävligt jobbigt läge nu.
Bara 1 vecka kvar till playin startar och vi måste ta oss förbi ett par lag för att vara säkra på en playinplats.
Just nu 3 poäng upp till Malmö på 10:e plats och 5 poäng upp till FBK på 7:e plats.
Iofs är vi nu beroende av hur det går för övriga lag, så tufft läge men det kan gå.
Hoppas, hoppas...
+ 2
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
aplusb: "nu har man helt plötsligt "glömt" att man hela jävla sommaren och hösten sagt att det ska in en back..."
Nja, det är nog snarare du och alla andra kinkiga och otåliga gnällkärringar som har glömt vad Alcen också har sagt: vi tar in en ny back OM vi hittar någon som passar.
Selektivt lyssnande kallas det visst, rätt så vanligt hos framförallt barn...
Nja, det är nog snarare du och alla andra kinkiga och otåliga gnällkärringar som har glömt vad Alcen också har sagt: vi tar in en ny back OM vi hittar någon som passar.
Selektivt lyssnande kallas det visst, rätt så vanligt hos framförallt barn...
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Lunkan: Nja, Clara gör ju helt rätt initialt när han står i en redoposition för att vara beredd på antingen ett direktskott mot mål eller ett direktpass till nån medspelare.
I det läget hade det snarare varit förödande och helt fel att direkt gå ner i split och lägga ner limpan för att täcka ev isskott mot mål.
Helt fel därför att han då blir fast i sitt splitläge och inte hinner förflytta sig i sidled om det kommer ett sidledspass istf skott mot mål.
Ang räddningen så är det jävligt svårt att se på repriserna om pucken räddas med plocken eller benskyddet.
Har vevat fram och tillbaka, ser fan i mig ut som att han först halvräddar med plocken och sen styrs pucken från plocken ner på benskyddet och i mål.
Om det stämmer så handlar det isf om ett ännu värre turmål än vad man först har trott..
Vi kan iaf vara överens om att Clara har otur när pucken efter halvräddningen studsar i mål och inte åt nåt av dom övriga 157 tänkbara studsriktningarna som inte hade resulterat i ett mål...
I det läget hade det snarare varit förödande och helt fel att direkt gå ner i split och lägga ner limpan för att täcka ev isskott mot mål.
Helt fel därför att han då blir fast i sitt splitläge och inte hinner förflytta sig i sidled om det kommer ett sidledspass istf skott mot mål.
Ang räddningen så är det jävligt svårt att se på repriserna om pucken räddas med plocken eller benskyddet.
Har vevat fram och tillbaka, ser fan i mig ut som att han först halvräddar med plocken och sen styrs pucken från plocken ner på benskyddet och i mål.
Om det stämmer så handlar det isf om ett ännu värre turmål än vad man först har trott..
Vi kan iaf vara överens om att Clara har otur när pucken efter halvräddningen studsar i mål och inte åt nåt av dom övriga 157 tänkbara studsriktningarna som inte hade resulterat i ett mål...
+ 2
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Peja: På vilket, enligt dig, annat och bättre sätt tycker du att Clara borde ha agerat då, räddningstekniskt?
Försökt få pucken på sig med stöten på plocksidan? Inte göra nåt öht?
Han försöker stoppa pucken med plocken, benskyddet eller båda samtidigt.
Pucken stoppas men studsar oturligt i mål istf utanför.
Otur för oss, tur för SAIK.
Svårare var det inte.
Försökt få pucken på sig med stöten på plocksidan? Inte göra nåt öht?
Han försöker stoppa pucken med plocken, benskyddet eller båda samtidigt.
Pucken stoppas men studsar oturligt i mål istf utanför.
Otur för oss, tur för SAIK.
Svårare var det inte.
+ 4
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Treklövern1912: Hur har du kommit fram till slutsatsen att målvakter har ”så mkt otur”?
Bara för att Clara hade lite oflyt med vart pucken studsade igår?
Bara för att Clara hade lite oflyt med vart pucken studsade igår?
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Peja: Nä, men ibland vet även målvaktstränare att målvakten har haft lite oflyt med var pucken träffar, trots att det inte varit nåt fel på tekniken vid räddningsförsöket, som igår.
Pucken kunde lika gärna ha styrts utanför, rakt ner, ut i banan osv. Nu styrde den oturligt i mål, det händer ibland….
Pucken kunde lika gärna ha styrts utanför, rakt ner, ut i banan osv. Nu styrde den oturligt i mål, det händer ibland….
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Peja: ”Uppenbarligen” för dig framför teven är sannolikt inte detsamma som ”uppenbarligen” för Clara nere på isen.
Du framhärdar med att han borde ha kunnat släppa det där skottet eftersom det (för dig) var så ”uppenbart att det skulle gå utanför.
Det var ett direktskott och nån solklart fri sikt kan jag inte se då vår gubbe ligger i skottlinjen när skottet kommer.
Jag kan tala för vår målvaktstränare så slipper du fråga honom. Han skulle säga att skottet ser ut att träffa nånstans mellan övre delen på benskyddet och plocken som täcker ytan strax ovanför skyddet.
Mest otur att pucken får en olycklig studs i den glipan och går i mål.
Du framhärdar med att han borde ha kunnat släppa det där skottet eftersom det (för dig) var så ”uppenbart att det skulle gå utanför.
Det var ett direktskott och nån solklart fri sikt kan jag inte se då vår gubbe ligger i skottlinjen när skottet kommer.
Jag kan tala för vår målvaktstränare så slipper du fråga honom. Han skulle säga att skottet ser ut att träffa nånstans mellan övre delen på benskyddet och plocken som täcker ytan strax ovanför skyddet.
Mest otur att pucken får en olycklig studs i den glipan och går i mål.
+ 2
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
mattiask: Nja, det är ett direktskott och han reagerar som målvakter gör i ett sånt läge: instinktivt.
Ser på highlightsen nu att skottet kommer lite högre än vad jag först uppfattade det som och att han mest försöker rädda med plocken.
Och då får jag pudla en aning, klassar det nu som en halvtavla som han naturligtvis inte kan vara nöjd med…
Ser på highlightsen nu att skottet kommer lite högre än vad jag först uppfattade det som och att han mest försöker rädda med plocken.
Och då får jag pudla en aning, klassar det nu som en halvtavla som han naturligtvis inte kan vara nöjd med…
+ 3
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Lunkan: Så du menar att Clara borde ha kunnat räkna ut att pucken var på väg att missa målet med nån millimeter nere vid stolproten, och därför inte borde ha försökt rädda det låga skottet med benskyddet?
Det är ju bara ren otur att pucken ser ut att träffa insidan på skridskons vänstra häl och i mål.
Normalt sett brukar ju dom där låga vinkelskotten nere vid stolprna rätt så ofta träffa den vinklade delen på benskydden över skridskon och sen studsa antingen rakt ut eller ut mot sargen.
Det är ju bara ren otur att pucken ser ut att träffa insidan på skridskons vänstra häl och i mål.
Normalt sett brukar ju dom där låga vinkelskotten nere vid stolprna rätt så ofta träffa den vinklade delen på benskydden över skridskon och sen studsa antingen rakt ut eller ut mot sargen.
+ 3
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
mk: Ähh, det är ju bara Pettisbiff som fått ett av sina under säsongen återkommande dagisutbrott efter en förlust.
Det enda han glömde var att påtala det sedvanliga hotet om att riva sitt medlemskort.
Aja, det kommer förmodligen på lördag om vi tappar poäng..
Det enda han glömde var att påtala det sedvanliga hotet om att riva sitt medlemskort.
Aja, det kommer förmodligen på lördag om vi tappar poäng..
+ 2
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Brynäsgubbe: Och du sväljer alla tokhyllande körer som tror och kräver att det automatiskt måste gå skitbra iår bara för att det gjorde det ifjol?
Vem som är dum av dig och Gavve råder det iaf inga tvivel om…
Vem som är dum av dig och Gavve råder det iaf inga tvivel om…
+ 2
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
ME88x: Ja, synd att vi inte lyckades slå norska mästarna med ett halvt juniorlag.
Nu sitter nog våra spelare i omklädningsrummet med totalt knäckta psyken.
Det här var ju årets match som gällde så oerhört mkt, undrar om dom öht kommer att resa sig mentalt efter det här?
Nu sitter nog våra spelare i omklädningsrummet med totalt knäckta psyken.
Det här var ju årets match som gällde så oerhört mkt, undrar om dom öht kommer att resa sig mentalt efter det här?
+ 2
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
munkas: Säger allt om vilka tomtar som sätter oddsen på Unibet.
Dom kan omöjligt ha känt till vår laguppställning...
Mest besviken på norska mästarna som blir mer eller mindre utspelade av ett halvt juniorlag. Säger rätt så mkt om hur stor skillnaden fortfarande är mellan svensk och norsk topphockey.
Inga skador iaf, alltid nåt...
Dom kan omöjligt ha känt till vår laguppställning...
Mest besviken på norska mästarna som blir mer eller mindre utspelade av ett halvt juniorlag. Säger rätt så mkt om hur stor skillnaden fortfarande är mellan svensk och norsk topphockey.
Inga skador iaf, alltid nåt...
+ 9
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
{10065}: En ”normalt” funtad supporter borde fatta att 4 matcher för en målvakt i en helt ny liga oftast kan vara alltför kort tid för att fullt ut vara acklimatiserad.
Ngt som Delia också klart och tydligt förklarar för dig om du lyssnar på intervjun med honom efter matchen igår, när han får just frågan om vad som varit svårt att anpassa sig till.
Med sitt bagage så här långt in i gårdagens match så gör han det jävligt bra i en svår match, får långa stunder stå och frysa och gör ett par svettiga räddningar när det väl bränner till.
Inget att göra på målet, skymd av Hägg som glider för långt i sitt försök att blocka skottet.
Ngt som Delia också klart och tydligt förklarar för dig om du lyssnar på intervjun med honom efter matchen igår, när han får just frågan om vad som varit svårt att anpassa sig till.
Med sitt bagage så här långt in i gårdagens match så gör han det jävligt bra i en svår match, får långa stunder stå och frysa och gör ett par svettiga räddningar när det väl bränner till.
Inget att göra på målet, skymd av Hägg som glider för långt i sitt försök att blocka skottet.
+ 16
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
+ 6
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Men herregud…
En krock och Larsson får en tvåa.
Haha, sicken härlig domarnivå..
En krock och Larsson får en tvåa.
Haha, sicken härlig domarnivå..
+ 4
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Bra läge för Gällstedt att pressa prins Daniel på varför han i hela friden håller på AIK från Solna, när han kommer från Ockelbo??????
+ 7
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Svensson_62: Hyfsat träffande på undertecknad.
Man har väl självinsikt.... ;-))
Man har väl självinsikt.... ;-))
+ 2
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
aplusb: Att den inte anmäls beror helt enkelt på att den inte är tillräckligt allvarlig för att anmälas. Svårare är det väl inte.
Så ditt yrande om att en tackling måste vara felbedömd bara för att den inte blir anmäld, är ju bara rent svammel.
Återstår min fråga som du inte svarat på: varför tror du att man medvetet och isf i onödan bänkar sin bäste back om tacklingen inte tog i huvudet och inte orsakade nån form av skada?
Så ditt yrande om att en tackling måste vara felbedömd bara för att den inte blir anmäld, är ju bara rent svammel.
Återstår min fråga som du inte svarat på: varför tror du att man medvetet och isf i onödan bänkar sin bäste back om tacklingen inte tog i huvudet och inte orsakade nån form av skada?
+ 7
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Svensson_62: Nä, jag tycker inte att Svensson går ner lågt med huvudet. Det är inget fult från Ölund, bara obetänksamt i komb med oflyt att tacklingen touchar/halvträffar huvudet.
Svensson utgick ju också, så nån filmning (som några vill ha det till) tror jag inte mkt på.
Ölund är enormt viktig så bra hanterat av Gälla med den påtvingade ändringen i laget som följd av matchstraffet. Bara att hoppas på ingen vidare påföljd.
Svensson utgick ju också, så nån filmning (som några vill ha det till) tror jag inte mkt på.
Ölund är enormt viktig så bra hanterat av Gälla med den påtvingade ändringen i laget som följd av matchstraffet. Bara att hoppas på ingen vidare påföljd.
+ 2
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Honken: Blir nästan alltid matchstraff även om huvudet bara får en lätt touch i såna här lägen.
Är väl isf mer skaderisken man går på, lite klumpigt av Ölund.
Annars starkt BP under femman, 1 kasse i baken fullt godkänt där.
Dom har ju inte mkt mer än det målet och den turliga tvåan. Kempny, Kinnvall och LP får lite extra plus idag.
AJF nyttig, kommer mer och mer.
Är väl isf mer skaderisken man går på, lite klumpigt av Ölund.
Annars starkt BP under femman, 1 kasse i baken fullt godkänt där.
Dom har ju inte mkt mer än det målet och den turliga tvåan. Kempny, Kinnvall och LP får lite extra plus idag.
AJF nyttig, kommer mer och mer.
+ 2
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
{11060}: "Gällstedt säger till GD nu det som jag redan kommit med."
Ja, Gällstedt har hela tiden naturligtvis varit helt ovetande om vårt dåliga BP ända till dess att han råkade läsa härinne att du påpekade saken. Så måste det förstås vara....
"Det medger han är hans fel och upp till honom att förbättra.
Alltså har jag rätt i att Gälla är en ytterst medioker tränare."
Intressant underlag du baserar ditt dravel på.
Gällstedt coachade laget genom att direkt studsa tillbaka till SHL.
Följde upp detta med att som första lag ta en nykomling till final året därpå.
Varpå du på direkten och efter ynka 7 omgångar nu klassar honom som en "medioker" tränare, därför att han med flera nya spelare och lite skador här och där, inte lyckats sätta ett 100%-igt BP.
Ska man skratta eller gråta? Har lite svårt att bestämma mig här...
Ja, Gällstedt har hela tiden naturligtvis varit helt ovetande om vårt dåliga BP ända till dess att han råkade läsa härinne att du påpekade saken. Så måste det förstås vara....
"Det medger han är hans fel och upp till honom att förbättra.
Alltså har jag rätt i att Gälla är en ytterst medioker tränare."
Intressant underlag du baserar ditt dravel på.
Gällstedt coachade laget genom att direkt studsa tillbaka till SHL.
Följde upp detta med att som första lag ta en nykomling till final året därpå.
Varpå du på direkten och efter ynka 7 omgångar nu klassar honom som en "medioker" tränare, därför att han med flera nya spelare och lite skador här och där, inte lyckats sätta ett 100%-igt BP.
Ska man skratta eller gråta? Har lite svårt att bestämma mig här...
+ 23
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Sportnisse: Ibland behövs en besserwisser som säger som det är. Förstår och ber om ursäkt ifall jag råkat trampa på din ömma tå…
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Anders Berg: "Jaha, vad tror ni om nästa säsong?"
Tja, blir nog ingen större förändring, skulle jag tro.
Du och övriga yrkesgnällare med noll tålamod kommer väl som vanligt kräva att hela eller halva laget plus tränare och sportchef byts ut, om vi inte har 15p med bländande och prickfritt spel rakt igenom efter 5 omgångar...
Tja, blir nog ingen större förändring, skulle jag tro.
Du och övriga yrkesgnällare med noll tålamod kommer väl som vanligt kräva att hela eller halva laget plus tränare och sportchef byts ut, om vi inte har 15p med bländande och prickfritt spel rakt igenom efter 5 omgångar...
+ 4
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Brynäsgubbe: Ja, verkar vara nytt för dig att Brynäs har sina egna förutsättningar, nåt som inte har ett skit med vilka förutsättningar topplagen har haft.
Det fattar alla supportrar med normalt hockey-iq, så att du inte fattar är väl ingen överraskning direkt...
Det fattar alla supportrar med normalt hockey-iq, så att du inte fattar är väl ingen överraskning direkt...
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Erat: Losermentalitet kombinerat med dåligt hockey-iq och brist på sunt förnuft är ingen bra kombination om man vill bli betraktad som en någorlunda kunnig och nyanserad supporter.
Rätt så pinsamt egentligen att ca 60% av alla som skriver härinne inte ens verkar fatta att det kan ta lite längre tid än bara 7 matcher för ett gäng nya spelare i en för dom helt ny liga, att få spelet att fungera mer synkat i alla spelformer, under 60 minuter.
Det borde väl räcka med att ha en livsstill där Brynäs inte ens är en del av vardagen, för att fatta en så pass enkel sak, tycker man...
Rätt så pinsamt egentligen att ca 60% av alla som skriver härinne inte ens verkar fatta att det kan ta lite längre tid än bara 7 matcher för ett gäng nya spelare i en för dom helt ny liga, att få spelet att fungera mer synkat i alla spelformer, under 60 minuter.
Det borde väl räcka med att ha en livsstill där Brynäs inte ens är en del av vardagen, för att fatta en så pass enkel sak, tycker man...
+ 6
Brynäs IF > Sv: Matchtråd 2025-09-30 Västra Frölunda - Brynäs IF
Gavve: Att du ens bemödar dig att svara sakligt och pedagogiskt på ett inlägg som verkar komma från en gnällig 5-åring som hejar på Brynäs och ännu inte har utvecklat sin förmåga att
resonera som en vuxen, hedrar dig…
resonera som en vuxen, hedrar dig…
+ 5
Brynäs IF > Sv: Matchtråd 2025-09-30 Västra Frölunda - Brynäs IF
Zappaholic: Vår bästa match hittills, trots torsk.
Ibland förlorar det för dagen bättre laget, inget ovanligt.
Fortsätter vi så här och får ordning på special teams så behöver man inte oroa sig.
Iaf om man är en supporter med normalt hockeyiq och inte en av alla griniga 5-åringar härinne vars "analyser" man mest skrattar åt...
Ibland förlorar det för dagen bättre laget, inget ovanligt.
Fortsätter vi så här och får ordning på special teams så behöver man inte oroa sig.
Iaf om man är en supporter med normalt hockeyiq och inte en av alla griniga 5-åringar härinne vars "analyser" man mest skrattar åt...
+ 9
Brynäs IF > Sv: Matchtråd 2025-09-30 Västra Frölunda - Brynäs IF
Zappaholic: Haha, är en sån dag idag.
Vi för spelet, dom gör målen.
3-0 känns ju vääääääääldigt rättvist….😤
Vi för spelet, dom gör målen.
3-0 känns ju vääääääääldigt rättvist….😤
+ 2
Brynäs IF > Sv: Matchtråd 2025-09-30 Västra Frölunda - Brynäs IF
Zappaholic: Men köp en lott, fiskrensare..
+ 2
Föregående · 13 · Nästa
Haha, det är ju en direkt pinsam tvåa man tar på Hägg.
Leksingen får en lätt dutt i ryggen och störtdyker mot isen som den värsta Stuka Junkers-87 under ett tyskt flyganfall mot Polen den 1 september 1939..
I varje byte ser man betydligt hårdare knuffar i ryggen mellan backar och forwards framför båda målen, utan att domarna reagerar öht.
Vete fan vem som var mest korkad: domaren eller leksingen som filmar/överdriver.
Får bli leksingen. Korkat att filma och riskera en tvåa för diving när laget plockat målvakten och går för kvittering...