Historik
Föregående · 79 · Nästa
Olympiska spelen > Sv: Vinter OS i Kina 2022
Sven.Savage: Vi har bra grepp om matchen. Nytt PP nu efter ännu en finsk frustrationstvåa.
Och 3-0 direkt.
Tycker mest synd om Manner i båset, annars känns det bra…😀
Och 3-0 direkt.
Tycker mest synd om Manner i båset, annars känns det bra…😀
+ 1
Olympiska spelen > Sv: Vinter OS i Kina 2022
Sven.Savage: Ja, en solklar Apa. High sticking-klass.. 😀
+ 1
Olympiska spelen > Sv: Vinter OS i Kina 2022
mattias - 74: Isf skulle domarna tvingas ta minst 3 tvåor i varje byte där det duttas lika ”hårt” i ryggen i sargduellerna…😫
+ 1
Olympiska spelen > Sv: Vinter OS i Kina 2022
mattias - 74: Finnen överdriver ju solklart och fullt medvetet, på gränsen till matchstraff men domarna väljer att fria pga Fantenbergs lilla dutt i ryggen…
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Zappaholic: Inte bara laget som gör ett bottennapp idag. Fluffmans inlägg håller samma kvalitet, så det kan jämna ut sig…😂
+ 5
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
xxx BIF xxx: Hjälpgummor av Sallinens kaliber växer heller inte på trän.
Håller med dig: inget hindrar att man tar in en extra center heller, oavsett om det är nåt vassare eller nån yngre med utvecklingspotential.
Vet inte hur dyr Sallinen varit men känslan efter att ha läst vad han säger är ju att han kan gå ner i lön om det krävs för att få stanna kvar, nåt som JAEG förmodligen också kommer att utnyttja som krav för en förlängning.
Håller med dig: inget hindrar att man tar in en extra center heller, oavsett om det är nåt vassare eller nån yngre med utvecklingspotential.
Vet inte hur dyr Sallinen varit men känslan efter att ha läst vad han säger är ju att han kan gå ner i lön om det krävs för att få stanna kvar, nåt som JAEG förmodligen också kommer att utnyttja som krav för en förlängning.
+ 2
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Peja: Tror inte på så många nya spelare som många härinne både tror och hoppas på, man måste även försöka bibehålla nån form av kontinuitet som håller på att byggas upp.
Tippar på högst 2 nya backar och lika många forwards till nästa säsong.
Ut: Mylläri och Berglund samt Kvist och Danielsson/Gunler.
Tippar på högst 2 nya backar och lika många forwards till nästa säsong.
Ut: Mylläri och Berglund samt Kvist och Danielsson/Gunler.
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
SnowKing: Ännu en bra förlängning på G, som det verkar.
Inget att tveka på för JAEG....
Inget att tveka på för JAEG....
+ 7
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Zappaholic: Ja, och det var dessutom matchens solklaraste tvåa. Gnället på Rödin är ju bara ett tecken på avundsjuka på en dominerande motståndare och det VET dom men skulle förstås aldrig erkänna det..🤣
+ 2
Brynäs IF > Sv: Brynäs pallar inte trycker
BIF Kungen: Uppfattade dig också som Zappa gjorde och efter en grundligare koll av dina inlägg inser jag ju att du är en jätteoptimist innan match jämfört med vissa svartmålare. Ingen nämnd, ingen glömd..😉
Brynäs IF > Sv: Brynäs pallar inte trycker
BIF Kungen: "Tål man inte olika(s) åsikter finns ju alltid Nordkorea som livlina."
Ja, du får väl flytta till Nordkorea då, eftersom du inte verkar tåla att andra har åsikter om dig och tycker att du har en trist gamnackeinställning.
Om du nu tycker att det är kul med blandningen av högt/lågt, positivt/negativt så förstår jag heller inte varför du gnäller när nån inte är överens med dig om allting.
Lite ologiskt resonemang, kan man tycka.
Ja, du får väl flytta till Nordkorea då, eftersom du inte verkar tåla att andra har åsikter om dig och tycker att du har en trist gamnackeinställning.
Om du nu tycker att det är kul med blandningen av högt/lågt, positivt/negativt så förstår jag heller inte varför du gnäller när nån inte är överens med dig om allting.
Lite ologiskt resonemang, kan man tycka.
Brynäs IF > Sv: Brynäs pallar inte trycker
Stefan R 63: Jag kommenterade hans trista gamnackeinställning innan match, inte hans analys.
"Ett bättre lag o bättre försvar hade hjälpt sin mv..o förmodligen vunnit matchen."
Precis.
Liksom en bättre effektivitet från oss och en normalspelande motståndarmålvakt förmodligen hade gett både 2- och 3-0 och en behaglig resa mot 3p.
Trots käftsmällarna 1-1 och 2-1 så vänder vi på steken och fixar 2p och det tycker jag är viktigare att framhålla än att grina över hur och om det hade gått om vi mött ett bättre lag.
"Ett bättre lag o bättre försvar hade hjälpt sin mv..o förmodligen vunnit matchen."
Precis.
Liksom en bättre effektivitet från oss och en normalspelande motståndarmålvakt förmodligen hade gett både 2- och 3-0 och en behaglig resa mot 3p.
Trots käftsmällarna 1-1 och 2-1 så vänder vi på steken och fixar 2p och det tycker jag är viktigare att framhålla än att grina över hur och om det hade gått om vi mött ett bättre lag.
+ 2
Brynäs IF > Sv: Brynäs pallar inte trycker
BIF Kungen: Ja, du måste ha det jävligt kul i ditt liv.
Kliver upp varje morgon, gnuggar dig i ögonen, gääääääspar stort och konstaterar nöjd och glad: "Jaha, så var den dan förstörd".
Jävlar vad vi andra avundas dig... :-)
Kliver upp varje morgon, gnuggar dig i ögonen, gääääääspar stort och konstaterar nöjd och glad: "Jaha, så var den dan förstörd".
Jävlar vad vi andra avundas dig... :-)
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
+ 14
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Blå grottan: Läktaraporna skriker på allt, hoppas domarna pallar trycket…
+ 1
MoDo Hockey > Sv: Silly season
Amitiel: Nu vann dom ju i praktiken inte mot Kina utan mot ett kombinerat USA/Kanada-lag…
+ 4
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
KulaShaker: Damkronorna har vänt nu mot USA/Kanada, 2-1.
Senaste målskytt: Bouveng från Brynäs och Sverige....:-)
Senaste målskytt: Bouveng från Brynäs och Sverige....:-)
+ 1
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Tarasov: Lite om Aagaard, om ni inte redan visste...
+ 2
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Silfverkroken: Inga oklarheter. GD har uppenbarligen inte tagit reda på hur det verkligen ligger till. Hade räckt med att läsa vad som står i BT...
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
SWEATT: Låt blöjsupportrarna riva sina medlemskort.
Här får dom ett förslag på passande medlemskap istället...
Här får dom ett förslag på passande medlemskap istället...
Länkar:
Prenumerera på Bamse – Bamse
Prenumerera på Bamse – Bamse
+ 8
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
munkas: Tveksam på Brodin idag. Han var bra hos oss för 7-8 år sen men då var då och nu är nu. Levde väl dessutom inte riktigt upp till förväntningarna och verkar dessutom vara lite av en hemkär stockholmare som går bäst hemma på mammas gata sas. Vi har ju framförallt Eklind som bra energispelare plus Kvist och Birgersson i den kategorin och som dessutom fortfarande är utvecklingsbara.
Annars var väl mitt inlägg mer ett försök att påvisa hur du generellt brukar resonera i såna här lägen: allt som andra värvar är kanonbra, när vi värvar likvärdigt så är det medelmåttigt. Typ... ;-)
Annars var väl mitt inlägg mer ett försök att påvisa hur du generellt brukar resonera i såna här lägen: allt som andra värvar är kanonbra, när vi värvar likvärdigt så är det medelmåttigt. Typ... ;-)
+ 2
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
KulaShaker: Hade Brynäs värvat två gamla 32-åriga exbrynäsare så hade munkas gråtit blod och nått nya gnällrekord.
Nu gäller det en konkurrent som värvar samma typ av skåpmat men då är det helt plötsligt två kanonvärvningar som DIF värvat.
Det är sen gammalt….😉
Nu gäller det en konkurrent som värvar samma typ av skåpmat men då är det helt plötsligt två kanonvärvningar som DIF värvat.
Det är sen gammalt….😉
+ 8
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Stefan R 63: Ja, vad ska man säga?
Att det tydligen finns en idiot till gnällkärring i Timråboken som verkar känna sig träffad och som öppnar käften härinne.
Han får ett gott råd: bättre att hålla tyst och slippa bli betraktad som okunnig och korkad än att öppna käften och undanröja alla ev tvivel....
Att det tydligen finns en idiot till gnällkärring i Timråboken som verkar känna sig träffad och som öppnar käften härinne.
Han får ett gott råd: bättre att hålla tyst och slippa bli betraktad som okunnig och korkad än att öppna käften och undanröja alla ev tvivel....
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Stefan R 63: "Många av oss gnällde på Magnus och Peter som tränare och då var vi gnälliga sofftyckare."
Och där har jag fortfarande samma inställning: alla som gnäller på tränare eller domare är i princip gnälliga sofftyckare.
Eller vad ville du ha sagt annars?
Och där har jag fortfarande samma inställning: alla som gnäller på tränare eller domare är i princip gnälliga sofftyckare.
Eller vad ville du ha sagt annars?
Luleå HF > Sv: Luleå Hockey 2021-2022: Vägen mot SM-GLUDet!
Sven.Savage: Var väl egentligen aldrig något snack om vilket lag som skulle vinna detta.
FBK fick en turlig kvittering på de få skott de mäktade med
Men sen tog DIF över och defilerade hem på
Upploppet
FBK fick en turlig kvittering på de få skott de mäktade med
Men sen tog DIF över och defilerade hem på
Upploppet
+ 2
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Stefan R 63: "Att sen att du har mage på att klaga på domarna!
De är ju professionella yrkesmän som vi övriga aldrig får ifrågasätta!"
Så här skrev jag:
"Även om domarna också släppte en hel del till VÅR fördel så har man sett betydligt lindrigare pååkningar av målvakten än de som Veini fick utstå men som renderat i en tvåa."
Det enda jag mao kritiserar är att ingen pååkning av Veini resulterade i nån utvisning.
I övrigt och ifall du hade läst vad jag skrivit, så säger jag att även VI och inte bara SAIK gjorde saker som domarna släppte.
Sen verkar du ha svårt med att hålla två saker i luften samtidigt utan att dom behöver vara motsägelsefulla: att å ena sidan gnälla på domarna och samtidigt hålla dom för professionella yrkesmän.
De är ju professionella yrkesmän som vi övriga aldrig får ifrågasätta!"
Så här skrev jag:
"Även om domarna också släppte en hel del till VÅR fördel så har man sett betydligt lindrigare pååkningar av målvakten än de som Veini fick utstå men som renderat i en tvåa."
Det enda jag mao kritiserar är att ingen pååkning av Veini resulterade i nån utvisning.
I övrigt och ifall du hade läst vad jag skrivit, så säger jag att även VI och inte bara SAIK gjorde saker som domarna släppte.
Sen verkar du ha svårt med att hålla två saker i luften samtidigt utan att dom behöver vara motsägelsefulla: att å ena sidan gnälla på domarna och samtidigt hålla dom för professionella yrkesmän.
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Stefan R 63: "Ser inget förmodligen som du nu skriver.."
Det är väl för fasen underförstått att jag menar att matchen FÖRMODLIGEN vänder när vi inte får 4-1 vid Olesens ribbträff utan 2-3 i arslet istället.
Inte ens du kan väl vara så dum att du tror att nån öht och med SÄKERHET kan veta hur matchen hade slutat i det läget, därför gör jag självfallet och underförstått ett antagande och inget annat. Ett jävligt bra antagande, dessutom.
Som du själv brukar säga: Herregud!
Det är väl för fasen underförstått att jag menar att matchen FÖRMODLIGEN vänder när vi inte får 4-1 vid Olesens ribbträff utan 2-3 i arslet istället.
Inte ens du kan väl vara så dum att du tror att nån öht och med SÄKERHET kan veta hur matchen hade slutat i det läget, därför gör jag självfallet och underförstått ett antagande och inget annat. Ett jävligt bra antagande, dessutom.
Som du själv brukar säga: Herregud!
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Stefan R 63: Din läsförståelse lämnar mkt övrigt att önska. Var har jag öht nämnt eller antytt att bara otur fällde oss idag?
Jag säger att vid 3-1 har vi jättebra lägen till 4-1, bl.a ett ribbskott. 4-1 där och det hade förmodligen stängt matchen.
Att SAIK sen är bättre i sista och vinner är ett faktum som inte utesluter att dom hade flyt som fick 2-3 istf
1-4 i arslet.
Jag säger att vid 3-1 har vi jättebra lägen till 4-1, bl.a ett ribbskott. 4-1 där och det hade förmodligen stängt matchen.
Att SAIK sen är bättre i sista och vinner är ett faktum som inte utesluter att dom hade flyt som fick 2-3 istf
1-4 i arslet.
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
{2064}: "Olesens ribbträff vid 3-1 var där det vände."
Ja, det sammanfattar matchen klockrent och i en enda mening.
Större eller mindre var inte marginalerna idag.
Även om domarna också släppte en hel del till VÅR fördel så har man sett betydligt lindrigare pååkningar av målvakten än de som Veini fick utstå men som renderat i en tvåa.
Med tanke på förutsättningar och motstånd så gör vi ändå en bra insats i 40 minuter men det räckte inte den här gången.
Saknade Sallinens och Petterssons defensiva smartness i sista när vi inte klarade att spela mer avvaktande och lite på resultatet.
Ja, det sammanfattar matchen klockrent och i en enda mening.
Större eller mindre var inte marginalerna idag.
Även om domarna också släppte en hel del till VÅR fördel så har man sett betydligt lindrigare pååkningar av målvakten än de som Veini fick utstå men som renderat i en tvåa.
Med tanke på förutsättningar och motstånd så gör vi ändå en bra insats i 40 minuter men det räckte inte den här gången.
Saknade Sallinens och Petterssons defensiva smartness i sista när vi inte klarade att spela mer avvaktande och lite på resultatet.
+ 2
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Zappaholic: Var rädd för enkel vinst för SAIK innan start men nu är man bara sur över att vi slarvar bort den här matchen.
Istf 4-1 efter bra lägen gör dom psykologiska 2-3 i slutet av andra. Där vänder matchen.
Dessutom med hjälp av inkonsekventa domare.
Suuuuurt….
Istf 4-1 efter bra lägen gör dom psykologiska 2-3 i slutet av andra. Där vänder matchen.
Dessutom med hjälp av inkonsekventa domare.
Suuuuurt….
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Forestonepearl : Kallas zebraräkning:
1 slashing på Veini SAIK 2min
1 roughing SAIK 2 min. Brynäs 2min kvittning
1 roughing SAIK 2 min Brynäs 2 min kvittning
Summa: inga tvåor delas ut
🤣🤣🤣
1 slashing på Veini SAIK 2min
1 roughing SAIK 2 min. Brynäs 2min kvittning
1 roughing SAIK 2 min Brynäs 2 min kvittning
Summa: inga tvåor delas ut
🤣🤣🤣
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Blå grottan: Öööööööööluuuuuund!!
IK Huge levererar. Igen…👊😀👍
IK Huge levererar. Igen…👊😀👍
+ 1
Föregående · 79 · Nästa
Dima är sönderläst bara för att han inte ligger på 5p i snitt per match, typ…
Borde dessutom bytas ut tillsammans med Scott och Rödin.
Er verklighetsuppfattning och hockeykunnande håller verkligen hög nivå…. 😆