Historik
Föregående · 78 · Nästa
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Stefan R 63: Eller ett nederlag för juniorverksamheten som inte lyckats få fram nån som är bättre än Wandell.
Hockeypensionär eller inte återstår väl att se.
Har iaf känslan att Alcen och hans kontakter måste ha bättre koll på W:s status än vad nån av oss härinne har.
Hockeypensionär eller inte återstår väl att se.
Har iaf känslan att Alcen och hans kontakter måste ha bättre koll på W:s status än vad nån av oss härinne har.
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Ove Myling: Vilken eller vilka egenfostrade spelare som tränat med a-laget anser du vara ett bättre alternativ än Wandell då?
T.o.m en matchotränad Wandell kommer att göra det bättre än NÅN av våra egenfostrade junior skulle ha gjort.
Inget hindrar dom heller från att visa framfötterna på träning och på så sätt konkurrera ut Wandell, om denne nu kommer från gatan och är så värdelös som du så naivt hävdar.
Hade vi haft nån av Silfverberg eller Järnkrooks kaliber att kasta in istf Wandell så hade jag kunnat hålla med dig, men nu?
Morsning....
T.o.m en matchotränad Wandell kommer att göra det bättre än NÅN av våra egenfostrade junior skulle ha gjort.
Inget hindrar dom heller från att visa framfötterna på träning och på så sätt konkurrera ut Wandell, om denne nu kommer från gatan och är så värdelös som du så naivt hävdar.
Hade vi haft nån av Silfverberg eller Järnkrooks kaliber att kasta in istf Wandell så hade jag kunnat hålla med dig, men nu?
Morsning....
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Peja: Missnöjet hos fansen över att det inte blev en välmeriterad KHL-spelare har gjort att man i besvikelsen underskattar Wandells kvaliteter och möjligheter att förstärka laget, samtidigt som man överskattar möjligheten att ex en spelare från AS skulle vara ett bättre alternativ.
Med vårt mer avvaktande och kloka styrspel tror jag att vi får mer nytta av Wandell än av nån snabb och energisk duracellkanin från AS.
Med vårt mer avvaktande och kloka styrspel tror jag att vi får mer nytta av Wandell än av nån snabb och energisk duracellkanin från AS.
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Ove Myling: Vad fan har framtiden med saken att göra? Wandell försvinner när säsongen är över, Birgersson kommer efterhand att sannolikt få lite mindre istid till förmån för Wandell men ändå istid.
Ljungkrantz och än mindre nån a-junis som bara tränat med laget är inte tillräckligt bra för att matcha Wandell vad gäller det som krävs i form av rutin och hårdhet i ett slut/kvalspel.
Att Birgersson och Ljungkrantz fattar att den här värvningen INTE påverkar deras möjligheter nästa säsong, tar jag för givet.
Annars får väl Alcen berätta det för dom.
Ljungkrantz och än mindre nån a-junis som bara tränat med laget är inte tillräckligt bra för att matcha Wandell vad gäller det som krävs i form av rutin och hårdhet i ett slut/kvalspel.
Att Birgersson och Ljungkrantz fattar att den här värvningen INTE påverkar deras möjligheter nästa säsong, tar jag för givet.
Annars får väl Alcen berätta det för dom.
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Ove Myling: "Dvs, motsatsen till hur man agerade när man gav en oerfaren Markström chansen i kvalspelet för en massa år sedan. Hans intåg var startskottet för en strid ström av lovande juniorer upp till a-laget. Minns att du var emot att ställa honom i målet då."
Sanslöst okunnig och obegåvad jämförelse med hur det ser ut idag.
Då fanns det flera oerhört lovande juniorer tillsammans med Markström och som idag är toppspelare i NHL.
Och därför menar du att man i nuläget och liksom då borde satsa på egna lovande juniorer, som man gjorde för 10 år sen.
Vem eller vilka av nuvarande junior tycker du isf att Alcen idag borde ha satsat på istf Wandell och som håller samma kvalitet och har samma potential som ex Markström, Silfverberg, Järnkrok, Bäckis och Oskar Lindblom hade när dom fick chansen?
Sanslöst okunnig och obegåvad jämförelse med hur det ser ut idag.
Då fanns det flera oerhört lovande juniorer tillsammans med Markström och som idag är toppspelare i NHL.
Och därför menar du att man i nuläget och liksom då borde satsa på egna lovande juniorer, som man gjorde för 10 år sen.
Vem eller vilka av nuvarande junior tycker du isf att Alcen idag borde ha satsat på istf Wandell och som håller samma kvalitet och har samma potential som ex Markström, Silfverberg, Järnkrok, Bäckis och Oskar Lindblom hade när dom fick chansen?
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Stefan R 63: Överraskande värvning, självfallet.
Har inte påstått nåt annat.
Märklig? Njae, inte om han i första hand är tänkt i den roll jag antar och tror att han kommer att få.
Palve såg också trött och oengagerad ut i LHC, så trötthetsargumentet behöver inte vara befogat här heller.
Har inte påstått nåt annat.
Märklig? Njae, inte om han i första hand är tänkt i den roll jag antar och tror att han kommer att få.
Palve såg också trött och oengagerad ut i LHC, så trötthetsargumentet behöver inte vara befogat här heller.
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Zappaholic: Kortsiktigt tänkt för denna säsong där vi inte har nåt eget och bättre/yngre i egna led.
Som mattias74 säger: hellre en rutinerad och härdad pjäs i slut/kvalspel än en iofs lovande men oprövad egen junior.
Är rätt säker på att även dom senare fattar och accepterar hur man tänkt här utan att deppa ihop i tron att Brynäs inte vill satsa på dom inför framtiden.
Som mattias74 säger: hellre en rutinerad och härdad pjäs i slut/kvalspel än en iofs lovande men oprövad egen junior.
Är rätt säker på att även dom senare fattar och accepterar hur man tänkt här utan att deppa ihop i tron att Brynäs inte vill satsa på dom inför framtiden.
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Zappaholic: Allt måste ses utifrån tilltänkt roll.
Känns märklig om han är tänkt för topplinorna.
Helt Ok om bredd med potential för att spetsa längre ner.
Det sista som varit tanken, kan inte tänka mig annat.
Känns märklig om han är tänkt för topplinorna.
Helt Ok om bredd med potential för att spetsa längre ner.
Det sista som varit tanken, kan inte tänka mig annat.
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Zappaholic: Brynäs borde förstärka med erfarna, kunniga och insatta ledare/tränare som munkas och mylingen. Där spelar det ingen roll om dom är unga och lovande eller gamla och avdankade.
Det är deras meriter inom elithockeyn som borde avgöra, inte åldern…😫
Det är deras meriter inom elithockeyn som borde avgöra, inte åldern…😫
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Rodrigo: En sanning blir inte osanning eller sämre bara för att den upprepas.
Ja, visst är det tröttsamt att läsa samma soffcoacher som från soffan tror att dom är bättre lämpade än JAEG och Manner att ta beslut i ett SHL-lag….
Ja, visst är det tröttsamt att läsa samma soffcoacher som från soffan tror att dom är bättre lämpade än JAEG och Manner att ta beslut i ett SHL-lag….
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Lunkan: En tung, smart och rutinerad center som känner till SHL och vet vad som krävs. Breddar truppen och sannolikt billig då våra pengar sannolikt inte räckt till nån av alla dyra KHL-spelare som invaderat SHL på sistone. Relativt otränad, visst, men bör ändå passa in i Manners styrspel där speediga spelare inte är prio ett.
Känns lite som en uppgraderad typ av DIF:s värvning av Dick Axelsson. Kan tänka mig att tanken varit att egentligen inte värva nån ny fw öht men när det här nu funnits så har man velat säkra upp en billig och rutinerad spelare, både inför ett ev slut- eller kvalspel och där det isf finns tid att slipa bort rinkrosten i återstående grundseriematcher.
Känns lite som en uppgraderad typ av DIF:s värvning av Dick Axelsson. Kan tänka mig att tanken varit att egentligen inte värva nån ny fw öht men när det här nu funnits så har man velat säkra upp en billig och rutinerad spelare, både inför ett ev slut- eller kvalspel och där det isf finns tid att slipa bort rinkrosten i återstående grundseriematcher.
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Ove Myling: ”Nu behöver man inte leva i en fantasivärld för att lyckas värva in bättre spelare än Brynäs har”
Självklart, men nu gällde ju frågan ifall det är realistiskt i den verkliga världen att göra som DU tycker att vi borde göra: inte förlänga ett enda utgående kontrakt.
Det kan man göra i den ointressanta fantasivärld du verkar leva i.
Sen kan jag inte se kopplingen du gör mellan ovanstående sakfråga och hur andra lag har lyckats med sina enskilda värvningar jämfört med Brynäs.
Förmodligen för att det heller inte FINNS nån koppling.
Självklart, men nu gällde ju frågan ifall det är realistiskt i den verkliga världen att göra som DU tycker att vi borde göra: inte förlänga ett enda utgående kontrakt.
Det kan man göra i den ointressanta fantasivärld du verkar leva i.
Sen kan jag inte se kopplingen du gör mellan ovanstående sakfråga och hur andra lag har lyckats med sina enskilda värvningar jämfört med Brynäs.
Förmodligen för att det heller inte FINNS nån koppling.
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Ove Myling: "Nu har jag aldrig skrivit att jag TROR att inga kontrakt kommer att förnyas, jag TYCKER inte att man ska förlänga några kontrakt."
Isf ännu sämre verklighetsuppfattning än vad jag trodde.
Om du nu TYCKER att inget kontrakt borde förlängas och det framstår för alla som ett fullständigt orealistiskt scenario att man inte kommer att förlänga med ett enda utgående kontrakt, så måste ju din verklighetsuppfattning ifrågasättas å det grövsta. I en fantasivärld tycker jag också att hela laget borde bytas ut mot en kombination av toppspelare från både NHL och KHL.
Beträffande vad JAG tror och tycker i den verkliga världen så har jag redan redogjort för det i ett tidigare inlägg, så det är bara att scrolla tillbaka om du är intresserad.
Isf ännu sämre verklighetsuppfattning än vad jag trodde.
Om du nu TYCKER att inget kontrakt borde förlängas och det framstår för alla som ett fullständigt orealistiskt scenario att man inte kommer att förlänga med ett enda utgående kontrakt, så måste ju din verklighetsuppfattning ifrågasättas å det grövsta. I en fantasivärld tycker jag också att hela laget borde bytas ut mot en kombination av toppspelare från både NHL och KHL.
Beträffande vad JAG tror och tycker i den verkliga världen så har jag redan redogjort för det i ett tidigare inlägg, så det är bara att scrolla tillbaka om du är intresserad.
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
{7981}: Sånt där kan nog stjälpa mer än det hjälper i SHL, utan att veta hur hårda dom är i KHL på fighting...
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
{8399}: Nä, varför skulle DU ha den kunskapen när INGEN tränare eller sportchef i SHL har den?😉
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Lemp: Lindstein i all ära men en lettisk OS-back som ersättare för Nyberg smäller nog helt klart högre.
Fan, trodde han var en vass forward efter att ha sett den där videon, var tvungen att kolla på EP om vi verkligen har värvat en back... :-)
Fan, trodde han var en vass forward efter att ha sett den där videon, var tvungen att kolla på EP om vi verkligen har värvat en back... :-)
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
{8399}: Du får väl tipsa Manner och JAEG då om dom rätta spelarna som du VET aldrig kommer att få nån svacka och alltid synkar till 100% med alla spelare dom spelar ihop med.
Sluta sippa på din koskenkorva nu, annars kan det sluta riktigt illa..
Sluta sippa på din koskenkorva nu, annars kan det sluta riktigt illa..
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
{8399}: "På grund av det faktum att Brynäs styr över sitt öde så tycker jag inte att det är hållbart att skylla på att förutsättningarna ändras så fort en motgång kommer."
Tyvärr, det är inte bara Brynäs som styr över sitt eget öde.
Vi har andra lag som försöker jävlas med oss, spelare som inte alltid synkar, formsvackor som är svåra att förutse, skador osv osv.
Så kliv ur din trampbil nu och kom in i matchen....
Tyvärr, det är inte bara Brynäs som styr över sitt eget öde.
Vi har andra lag som försöker jävlas med oss, spelare som inte alltid synkar, formsvackor som är svåra att förutse, skador osv osv.
Så kliv ur din trampbil nu och kom in i matchen....
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Stefan R 63: Nä, dom har nog inte haft nån spåkula eller världens tur när dom lyckats bättre. Dom har nog helt enkelt bara varit bättre pga bättre material, både på tränar- och spelarsidan.
Svårare är det nog inte.
Svårare är det nog inte.
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Stefan R 63: Absolut. Om dom fått mer tid på sig och i en stängd liga så hade dom nog haft bra möjligheter att leverera ett slutspelslag, bara kanske inte under deras resp första säsonger.
Förutsatt att materialet håller måttet, att man har lite flyt med skador, hittar rätt med ev ersättare, har tur med domarna, undviker alltför långa formsvackor, osv osv....
Förutsatt att materialet håller måttet, att man har lite flyt med skador, hittar rätt med ev ersättare, har tur med domarna, undviker alltför långa formsvackor, osv osv....
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Stefan R 63: "NEJ jag kräver inte guld varje år som du förlöjligar många av oss här i forumet att vi tror det."
Och NEJ, jag och många andra här i forumet tror heller inte att vi förlorar matcher enbart pga nån felstuds eller enögda domare, nåt som du försöker förlöjliga många av oss genom att påstå att vi tror.
Och NEJ, jag och många andra här i forumet tror heller inte att vi förlorar matcher enbart pga nån felstuds eller enögda domare, nåt som du försöker förlöjliga många av oss genom att påstå att vi tror.
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Stefan R 63: Ja, man har råd att ha mer tillit till en tränare i NHL än vad man har i SHL, eftersom man inte kan ramla ur i NHL och därmed riskera hela klubbens existens.
Menar du att tränarna i SHL sitter säkrare än i NHL när det börjar gå dåligt eller vadå?
Menar du att tränarna i SHL sitter säkrare än i NHL när det börjar gå dåligt eller vadå?
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Stefan R 63: Jo, men dom där argumenten för att sparka tränaren gäller väl även i SHL, så vad vill du säga?
En av skillnaderna är ju att i en stängd liga så riskerar men inte klubbens existens på elitnivå utan kan fortsätta sparka både spelare och tränare i högre grad än i ex SHL.
En av skillnaderna är ju att i en stängd liga så riskerar men inte klubbens existens på elitnivå utan kan fortsätta sparka både spelare och tränare i högre grad än i ex SHL.
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
{8399}: Ja, slutsatsen hos otåliga och gnälliga supportrar verkar vara att allt är ett enda stort misslyckande varje gång man inte tar ett guld.
Så förutom 2012 så har vi varit mästare varje säsong sen år 2000....
Så förutom 2012 så har vi varit mästare varje säsong sen år 2000....
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Stefan R 63: Ibland är svaret på en större problematik relativt enkelt.
Hade NHL haft samma upplägg med nedflyttning så hade dom förmodligen sparkat betydligt fler tränare än vad man gör i SHL, så jag förstår inte varför du påpekar att man även sparkar tränare där med nuvarande upplägg.
Hade NHL haft samma upplägg med nedflyttning så hade dom förmodligen sparkat betydligt fler tränare än vad man gör i SHL, så jag förstår inte varför du påpekar att man även sparkar tränare där med nuvarande upplägg.
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Stefan R 63: Det har naturligtvis inte bara varit tränarnas inkompetens som gjort att dom blivit sparkade dom senaste 3-4 åren. Ytterst sällan, om någonsin, som det funnits ett bättre alternativ och som fungerat.
Problemet är tid och krav på leverering av laget, många av våra sparkade tränare hade förmodligen lyckats om det ex hade varit en stängd liga.
Svårare är det inte.
Problemet är tid och krav på leverering av laget, många av våra sparkade tränare hade förmodligen lyckats om det ex hade varit en stängd liga.
Svårare är det inte.
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Ove Myling: "Om dom nu gjort ett bra jobb utifrån dom förutsättningar som fanns, varför då ge dom sparken?"
Därför att förutsättningarna kan ändras under resans gång och då visar det väl bl.a på kompetens att inse det och agera genom ändringar, ex sparka och prova nåt nytt.
Fråga år om du inte tillhör kategorin underbegåvade eftersom du inte tänkte så långt?
Därför att förutsättningarna kan ändras under resans gång och då visar det väl bl.a på kompetens att inse det och agera genom ändringar, ex sparka och prova nåt nytt.
Fråga år om du inte tillhör kategorin underbegåvade eftersom du inte tänkte så långt?
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Peja:Ingen upp eller nedflyttning, helt annat spel och urval av spelare som lagen i NHL har att förhålla sig till, så jämförelsen med SHL blir väl lite skev.
Mer tuta och köra där så kanske lättare för nya spelare att komma till ett nytt lag och anpassa sig snabbare skulle jag tro.
Håller Sallinen den här nivå så tycker jag att han är en given förlängning, i övrigt håller jag i stort med om övriga du nämner.
Manners filosofi verkar ju vara att få spelarna att växa trots misstag så kan mkt väl tänka mig att han förordar en förlängning med Hedberg, som inte känns fullt utvecklad så här långt.
Frågan är ifall NHL/AHL tycker att Gunler är tillräckligt bra för att dom vill ha honom nästa säsong? Där är jag mer tveksam. Blir annars inte förvånad om han åker över och sen lånas tillbaka efter påsyn sas.
Mer tuta och köra där så kanske lättare för nya spelare att komma till ett nytt lag och anpassa sig snabbare skulle jag tro.
Håller Sallinen den här nivå så tycker jag att han är en given förlängning, i övrigt håller jag i stort med om övriga du nämner.
Manners filosofi verkar ju vara att få spelarna att växa trots misstag så kan mkt väl tänka mig att han förordar en förlängning med Hedberg, som inte känns fullt utvecklad så här långt.
Frågan är ifall NHL/AHL tycker att Gunler är tillräckligt bra för att dom vill ha honom nästa säsong? Där är jag mer tveksam. Blir annars inte förvånad om han åker över och sen lånas tillbaka efter påsyn sas.
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Stefan R 63: Som sagt: omöjligt att sia om kompetensen när vi utomstående inte haft en aning om förutsättningarna som ansvariga haft att jobba med.
Man kan ju de facto och tvärtom ha gjort ett bra jobb utifrån nämnda förutsättningar.
Man kan ju de facto och tvärtom ha gjort ett bra jobb utifrån nämnda förutsättningar.
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Stefan R 63: Gnället är egentligen ointressant då vi oinsatta och i sammanhanget okunniga soffbedömare inte känt till förutsättningarna som man haft inför resp säsong.
Att ett slutresultat blivit dåligt betyder ju inte vara ett bevis på att intentioner, förhoppningar och förberedelser inför en säsong också skulle ha varit dåliga och orealistiska.
Att ett slutresultat blivit dåligt betyder ju inte vara ett bevis på att intentioner, förhoppningar och förberedelser inför en säsong också skulle ha varit dåliga och orealistiska.
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
xxx BIF xxx: För övrigt ett sakligt och bra inlägg om lagbygget och i första hand nästa säsong.
Håller med om allting.
Trodde du inte, va? 😉
Håller med om allting.
Trodde du inte, va? 😉
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
xxx BIF xxx: Så länge mylingen inte motbevisat mig så håller jag hen för att bara vara en soffcoach som jag själv och andra härinne och som sannolikt också är lika okunniga, oinsatta och oerfarna när det gäller att bygga och leda ett hockeylag.
Om det är ett påhopp och personangrepp så blir det komiskt och märkligt när du aldrig gnällt om påhopp när andra skribenter i princip ger samma omdömen om spelare och ledare.
Om det är ett påhopp och personangrepp så blir det komiskt och märkligt när du aldrig gnällt om påhopp när andra skribenter i princip ger samma omdömen om spelare och ledare.
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Tigerhjärta: Att se till förutsättningar och samtidigt försöka ha en realistisk syn på saker och ting har väl aldrig varit otåliga, okunniga och oinsatta supportrars bästa gren direkt...
+ 2
Föregående · 78 · Nästa
Har DU koll på Wandells status eller inte?
Hur kan DU stupsäkert säga att nån junior skulle göra det bättre än Wandell?
Jobbar du med juniorerna i Brynäs eftersom du har sån koll på spelares status att du med säkerhet kan säga att en oprövad junior kan göra det bättre än en spelare som inte spelat på snart ett år?