Historik
Föregående · 2 · Nästa
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Horace76c: Ja man blir känslomässigt involverad och frustrerad men det är ju bara upp med hakan som gäller. Det skiljer bara ett mål så det är klart att det går att vända på det här.
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Zappaholic: Ja det såg ut som pucken hoppade lite och han var i obalans när han skulle ta avslutet. Ifjol hade den studsat Bobbys väg och han hade satt den.
Annars gör vi Åhman ganska bra också, missar vi dessutom mål så behöver han ju inte anstränga sig över huvudtaget.
Annars gör vi Åhman ganska bra också, missar vi dessutom mål så behöver han ju inte anstränga sig över huvudtaget.
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Catodenäldresspöke13: Ja vi får ju börja med att träffa mål! Bättre fart och attackvilja men vi lyckas ju inte sätta dit dom och Växjö blir farliga i omställningarna.
Och nu BP…
Och nu BP…
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Knallhatten: Ja dom får snart parkera en back framför Clara. Vi lyckas tappa bort spelare bakom oss gång på gång.
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
BIF Kungen: Skönt att höra att Almenhar lite vett och sans iaf. ”Det där var ingen utvisning”
+ 8
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
BIF Kungen: Som synes så är det helt legalt att crosschecka framför eget mål så det är bara att ta efter Hägg och Bertil.
+ 5
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Brynäsgubbe: Det blir lite av en falsk trygghet att äga mycket puck men vara ineffektiva. Vi måste fortfarande vara lika noggranna i egen zon och ha tålamod och jobba hårt.
Jaaaaaaas!
Jaaaaaaas!
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Supportern: Tråkigt när t.o.m. kommentatorerna tar upp fördelningen av utvisningsminuter i förra matchen. Det lönar sig med andra ord att spela grisigt om det ändå ska vara lika fördelning av antal utvisningar.
+ 3
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Supportern: Det jobbiga är att Växjö kommer äta sig in i matchen i vanlig ordning så vi skulle behöva få utdelning på övertaget.
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
magr: Ingen supermatch av Brynäs men vi var bättre än Växjö och vann rättvist till slut. Hoppas det här kan gjuta mod i grabbarna nu!
Det känns som att vi behöver möta Växjö lite på deras premisser och ha ett stort tålamod i vårt spel där vi måste ha fokus på att spela tight och minimera misstagen. Kan vi även höja effektiviteten så kan vi se till att åtminstone få spela en hemmamatch till (efter den på måndag) den här säsongen.
Det känns som att vi behöver möta Växjö lite på deras premisser och ha ett stort tålamod i vårt spel där vi måste ha fokus på att spela tight och minimera misstagen. Kan vi även höja effektiviteten så kan vi se till att åtminstone få spela en hemmamatch till (efter den på måndag) den här säsongen.
+ 6
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Supportern: Fyfan vad jävla underbart!!!!
Men klent målvaktsspel av Åhman där ;)
Men klent målvaktsspel av Åhman där ;)
+ 2
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Nufcbifcaps: Det var dessutom ett snabbt överspel över centrallinjen och ett direktskott som sitter precis vid stolpen så det är svårt att klassa det som en tavla.
Sen kan man alltid tycka att vi inte har målvakter som tar det lilla extra och så är det ju tyvärr men förlorar vi den här matchen så är det inte p.g.a. Clara skulle jag säga så här långt iaf.
Sen kan man alltid tycka att vi inte har målvakter som tar det lilla extra och så är det ju tyvärr men förlorar vi den här matchen så är det inte p.g.a. Clara skulle jag säga så här långt iaf.
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
dabif: Vet inte om Bäckis hade varit inne i bytet innan annars borde han vara given på teket.
Rödin bra ikväll och visar fighting spirit och får även betalt för sitt slit. Gillar hans inställning i intervjun också, hoppas han får med sig den till övriga laget.
Rödin bra ikväll och visar fighting spirit och får även betalt för sitt slit. Gillar hans inställning i intervjun också, hoppas han får med sig den till övriga laget.
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Supportern: Så du lägger det på målvakten också. Ibland blir det nästan komiskt. Åhman hade inte haft en chans på den. Han får trampa in i skottsektorn och sätter den stenhårt i krysset.
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Treklövern1912: Vi får inte börja släppa egen blå för enkelt nu så Växjö får E4:an in i zonen!!!
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
ELFBIF: Håller med.
Vi har mestadels av spelet men är mest på utsidan och har svårt att skapa dom riktigt heta chanserna. Sen gör vi det ändå bra dom gånger Växjö flyttar upp spelet i vår zon där vi jobbar klart situationerna mycket bättre nu så Växjö skapar inte mycket heller.
Det är Brynäs som behöver vinna så fortsatt tålamod i spelet men vi behöver bli lite desperatare när vi etablerar spel i Växjös zon. Vi hade behövt en Lindblom framför mål nu. Tycker Bobby klev fram och visade mer i denna och även 4:e med Svrcek gjorde det bra. Nu behöver även 1:a kliva fram och visa klassen.
Vi har mestadels av spelet men är mest på utsidan och har svårt att skapa dom riktigt heta chanserna. Sen gör vi det ändå bra dom gånger Växjö flyttar upp spelet i vår zon där vi jobbar klart situationerna mycket bättre nu så Växjö skapar inte mycket heller.
Det är Brynäs som behöver vinna så fortsatt tålamod i spelet men vi behöver bli lite desperatare när vi etablerar spel i Växjös zon. Vi hade behövt en Lindblom framför mål nu. Tycker Bobby klev fram och visade mer i denna och även 4:e med Svrcek gjorde det bra. Nu behöver även 1:a kliva fram och visa klassen.
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Supportern: Typisk matchbild mot Växjö som inleder lite svagare men reder ut det för att sen komma in mer och mer i matchen. Nu får vi inte börja spela huvudlöst och börja slå ”Rödin-indianare” i mittzonen, men även klara av att hantera tid i egen zon utan att släppa till farliga chanser runt egen kasse.
Vi är fortfarande för mjuka och bekväma framför mål och när dom kommer in i skottsektorn där vissa petar lite pliktskyldigt med klubban bara.
Hoppas vi kommer ut i andra och är noggranna och tighta inledningsvis. Vi måste ha tålamod nu och inte bjuda på något skitmål i inledningen.
Vi är fortfarande för mjuka och bekväma framför mål och när dom kommer in i skottsektorn där vissa petar lite pliktskyldigt med klubban bara.
Hoppas vi kommer ut i andra och är noggranna och tighta inledningsvis. Vi måste ha tålamod nu och inte bjuda på något skitmål i inledningen.
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Rödin1912: Istället för att grina så skulle jag vilja se att det är Brynäs som slår an tonen i matchen. Då menar jag inte inte dumma och klantiga utvisningar utan ett Brynäs som spelar tufft men på gränsen så är det upp till Växjö att svara upp så kan vi bedöma domarna efteråt.
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Svensson_62: Skulle vilja se att våra s.k. tuffa backar går in och spelar riktigt grisigt och på gränsen idag.
Är det ok med crosscheckingar i ansiktet så borde vi kunna vara betydligt tuffare och hårdare framför vårt eget mål också. Det tycker jag ofta domarna släpper mer på där nivån höjs i ett slutspel.
Jag gillar egentligen inte uttrycket boxa ut men har vi nu valt att ta in backar av den karaktären så är det dags att dom börjar visa det också. Det ska göra ont på riktigt att ta sig in framför vår målvakt, sen behöver alla backar växla upp med att plocka bort motståndarnas klubbor för där är vi inte bäst i klassen.
Vet att det inte tillhör Brynäs DNA men skulle vilja se ett mindset från början där vi fokuserar på att stänga ner Växjö, ligga nära, spela fysiskt och inte ge dom någon tid med pucken. Vara aggressiva men lite tråkiga. Kan vi göra det så kommer det även öppna upp sig för spelvändningar och att vi kan lyfta ned spelet i Växjös zon.
Sen är det kanske mer tveksamt om vi har ett lag på isen nu som har den skridskoåkningen och fysiken som krävs för att spela ett sånt typ av spel. Det känns som att nåt behöver hända och vi måste bjuda upp till dans idag för att vi ska ha en chans att vända runt den här matchserien.
Är det ok med crosscheckingar i ansiktet så borde vi kunna vara betydligt tuffare och hårdare framför vårt eget mål också. Det tycker jag ofta domarna släpper mer på där nivån höjs i ett slutspel.
Jag gillar egentligen inte uttrycket boxa ut men har vi nu valt att ta in backar av den karaktären så är det dags att dom börjar visa det också. Det ska göra ont på riktigt att ta sig in framför vår målvakt, sen behöver alla backar växla upp med att plocka bort motståndarnas klubbor för där är vi inte bäst i klassen.
Vet att det inte tillhör Brynäs DNA men skulle vilja se ett mindset från början där vi fokuserar på att stänga ner Växjö, ligga nära, spela fysiskt och inte ge dom någon tid med pucken. Vara aggressiva men lite tråkiga. Kan vi göra det så kommer det även öppna upp sig för spelvändningar och att vi kan lyfta ned spelet i Växjös zon.
Sen är det kanske mer tveksamt om vi har ett lag på isen nu som har den skridskoåkningen och fysiken som krävs för att spela ett sånt typ av spel. Det känns som att nåt behöver hända och vi måste bjuda upp till dans idag för att vi ska ha en chans att vända runt den här matchserien.
+ 2
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
BIF Kungen: Ja Källgren övertygar inte men det gör inte Brynäs som lag i dom här två matcherna. Vi är ok framåt och skapar idag men har ett svagt kollektivt försvarsspel i egen zon där vi hittar sätt att gå bort oss gång på gång. Ser inte heller någon riktig glöd och slutspelsdesperation där man förväntar sig att vi steppar upp en nivå i det fysiska spelet och framförallt efter förra matchens förlust.
Jag har inte gett upp hoppet än men det krävs förmodligen två vinster i Erp:n till att börja med om vi ska ge oss chansen.
Det torde väl ändå stå klart för alla inklusive Alcén nu att dom spelare som ännu inte har erbjudits kontrakt ej heller ska få något erbjudande.
Vi behöver fylla på med rätt spelartyper både på backsidan och bland forwards om det här åldrande laget ska ges en sista chans och göra något bra av nästa säsong.
Jag har inte gett upp hoppet än men det krävs förmodligen två vinster i Erp:n till att börja med om vi ska ge oss chansen.
Det torde väl ändå stå klart för alla inklusive Alcén nu att dom spelare som ännu inte har erbjudits kontrakt ej heller ska få något erbjudande.
Vi behöver fylla på med rätt spelartyper både på backsidan och bland forwards om det här åldrande laget ska ges en sista chans och göra något bra av nästa säsong.
+ 4
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Peja: Vi har ingen större nytta av den fysiken om vi har backar som inte nyttjar den, kanske för att dom helt enkelt inte hinner med. Kan man då inte hantera spelet med puck så blir det inte till någon fördel alls.
Få se om vi kan växla upp nu, vill se att det fysiska spelet kommer upp på hela laget.
Få se om vi kan växla upp nu, vill se att det fysiska spelet kommer upp på hela laget.
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
BIF Kungen: Ja, var är slutspelsglöden? Trodde vi skulle få se ett mycket desperatare Brynäs ikväll.
Just nu får Växjö den här matchen precis dit dom vill.
Just nu får Växjö den här matchen precis dit dom vill.
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Silfver: Vi får se om det är Brynäs eller Växjös backar som lyckas hantera förstapassen bäst i andra. Viktigt att vi kan fortsätta och bromsa ned Växjö genom mittzonen, sen måste vi vara först på puckarna och ta kamperna i egen zon och hantera urspelen bättre. Kan vi göra det och lyfta ned spelet i Växjös zon så har vi en bra chans och ta den här matchen. Det har varit bra trafik och aktivitet framför Växjös målis.
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
bänknötarn: Vi gör det bättre i den här matchen och får ner farten på Växjö genom mittzonen men Växjö vinner ofta tillbaka puckarna även om dom dumpar och vi är först till pucken.
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
BIF Kungen: Jag kan hålla med om att han jobbar hårt men han och hela 2:a får lite uträttat. Dom hamnade även under press i egen zon under ett långt byte som blev kritiskt.
Vi behöver 2 fungerande toppkedjor om vi ska gå långt i slutspelet
Vi behöver 2 fungerande toppkedjor om vi ska gå långt i slutspelet
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
bradberry: Viktigt mål som vi förhoppningsvis kan bygga vidare på nu i tredje och det var ett fall framåt mot första perioden. Sen är det märkligt vad 2:a kedjan har det svårt. Rödin som kanske var vår starkaste spelare tidigare på säsongen är fortsatt blek som han varit en längre period nu.
Jag skulle även vilja se att vi vågar stå upp lite oftare och inte släppa av egen blå så Växjö får komma in med fart i vår zon.
Jag skulle även vilja se att vi vågar stå upp lite oftare och inte släppa av egen blå så Växjö får komma in med fart i vår zon.
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Zappaholic: Bra att dom retar upp Larsson, vi behöver en grinig Larsson!
+ 2
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
BIF Kungen: Vi får inte låta Växjö styra tempot i matchen för då är dom skickliga. Aggressivare och bättre fart nu ….och ett PP med oss!
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Huge: Fast det rättfärdigar inte på något vis Brynäs insats. Det var inte så att Örebro var grymt bra utan mer ett Brynäs som var under isen. Fattar absolut idrottspsykologi Huge, men den förklaringen är inte godkänd ikväll anser jag.
Det är rätt sorgligt att höra Gälla bekräfta att tonläget höjdes inför 3:e men det var så dags då.
Men tyvärr så fick du rätt, den kan jag ta:)
Har dock svårare att ta att Brynäs uppträdde som dom gjorde. Tror även att det finns förklaringar kring att det har varit en period av tätt matchande nu vilket påverkar vårt åldersstigna lag. Det har vi sett förr.
Det är rätt sorgligt att höra Gälla bekräfta att tonläget höjdes inför 3:e men det var så dags då.
Men tyvärr så fick du rätt, den kan jag ta:)
Har dock svårare att ta att Brynäs uppträdde som dom gjorde. Tror även att det finns förklaringar kring att det har varit en period av tätt matchande nu vilket påverkar vårt åldersstigna lag. Det har vi sett förr.
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Huge: Det är snarare så att det är Örebro som stått för både klass och en större vilja. Vad Brynäs som lag gjorde dom första 2 perioderna bör dom svara på själva. Nu är det inte en omgång i november utan man spelar om en direktplats till kvartsfinal och en veckas vila. Handlar det då om bristande motivation så bör man verkligen ta sig en funderare internt på hur man tog sig an den här matchen.
Nu bjuder Örebro in oss i matchen så än finns chansen men då får vi vässa till offensiven också.
Nu bjuder Örebro in oss i matchen så än finns chansen men då får vi vässa till offensiven också.
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Peja: Jag tror att det kan ligga en hel del i det. Nu har det varit tätt på matcherna en period igen och det känns som att det blir lite pyspunka.
Finns nog en hel del att fundera på och vilka spelartyper som behöver kompletteras till laget inför nästa säsong.
Finns nog en hel del att fundera på och vilka spelartyper som behöver kompletteras till laget inför nästa säsong.
Föregående · 2 · Nästa