Historik
Föregående · 12 · Nästa
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Supportern: För att få ihop spelschemat efter all skit med Covid-19.
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Bifbiffen: Här kan du läsa en intervju med Olof Palme, inte särskilt uttömmande men ändock.
Kiitos Palve! :)
"Du är medveten om du för evigt kommer bli ihågkommen som den som räddade klubben kvar?
– Ja, jo det kanske är så. Men vad kan jag säga. Det har varit några hemska veckor. Jag förstår inte de som säger att det är roligt. Jag har lidit, det har varit hemskt, brutalt. "
Kiitos Palve! :)
"Du är medveten om du för evigt kommer bli ihågkommen som den som räddade klubben kvar?
– Ja, jo det kanske är så. Men vad kan jag säga. Det har varit några hemska veckor. Jag förstår inte de som säger att det är roligt. Jag har lidit, det har varit hemskt, brutalt. "
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
{8518}: Har du levt under en sten det senaste året? Här i Gästrikland slås produktionen ut i tillverkningsföretag på grund av klustersmittor samtidigt som hela SHL-säsongen utvecklats till en parodi p.g.a. alla smittade spelare. Vad är det som är så svårt att tro på om Björklöven smittats nu?
+ 4
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
{7981}: Vi har väl 2st rykten om påskrivna kontrakt. Vi får nog lugna oss lite tills vi har en sportchef innan vi får veta mer.
I dagsläget har vi 3st spelare på kontrakt efter 21/22, det är då vi får se större förändringar.
I dagsläget har vi 3st spelare på kontrakt efter 21/22, det är då vi får se större förändringar.
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
munkas: Det ska mycket till för att hitta lösningar som fungerar ekonomiskt om vi ska bygga om laget redan till 21/22. Mer troligt att vi gör en rockad i ledningen, överlever 21/22 för att bygga om på allvar till 22/23 när kontrakten på många spelare avslutas.
Men med BomBom som SC så kanske det händer saker man inte riktigt förväntat sig :)
Men med BomBom som SC så kanske det händer saker man inte riktigt förväntat sig :)
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
xxxx BIF xxxx: Från det ena till det andra, när kan man köpa seriekort för 21/22? Jag vill se hockey live i höst!
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Ove Myling: Johan Alcén säger det bra, "Man ska aldrig låta en bra kris gå obemärkt förbi", nu är det dags att göra något åt rötan som orsakat att vi var nära att åka ner i HA. Vad som är denna "röta" kan jag inte själv svara på, men jag hoppas att Brynäs har koll på det.
+ 6
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
puffe: Fotbollens större klubbar struntar i sportslig rättvisa, där startar man en liga för makteliten.
Jag lutar nog åt att vi bör behålla upp och nedflyttning i SHL, det känns inte riktigt rätt annars och jag tror att det kommer kännas mer plastigt med en stängd liga.
Jag lutar nog åt att vi bör behålla upp och nedflyttning i SHL, det känns inte riktigt rätt annars och jag tror att det kommer kännas mer plastigt med en stängd liga.
+ 5
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
{8399}: Jag gillar att vi har Björk och Hedberg på kontrakt nästa år.
+ 10
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
JanT: Kan det kanske vara så att Wikegård tog det jävligt hårt att bli nedtryckt i skorna av BomBom inför en tidigare match i kvalet? Det var ovanligt tydligt att han blev besviken ikväll, vilken dyster stämning det var i slutet av matchen 😇
+ 9
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Scopulus: Han tog ett par idiotiska utvisningar i någon plattmatch inför kvalet innan han till slut blev avstängd. Uppenbart att han är trött på hockeylivet i Jönköping. Jag hade inte varit nöjd med den killen om han spelade i Brynäs.
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Kent747Socker: Jag backar på vad jag sa under säsongen. Då var jag less på spelarna som inte kunde prestera med någon tränare alls. Det var visst bara rätt tränare som saknades!
+ 5
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
{8399}: Jo nog är frugan less på mig också, lite grinig gubbe får familjen ändå tåla ibland ;)
+ 3
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
{8399}: Nog för att man lever sig in i detta med kval och mår dåligt över det, men jag hoppas att du inte låter det gå ut över familjen som du antyder i ditt inlägg.. Oavsett vad som händer i kvalet så finns det en morgondag ;)
Nu börjar det närma sig match, hoppas laget visar jävlar anamma ikväll!
Nu börjar det närma sig match, hoppas laget visar jävlar anamma ikväll!
+ 3
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
{8399}: Hittade du fel Barry Smith? Borde vara denna länk som stämmer.
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Zappaholic: Mata inte trollen, de är irrelevanta och försvinner snabbt om ingen bryr sig. Låt moderatorer hantera övertramp om det behövs.
+ 3
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
{8399}: Bebispodden går dagligen här hemma just nu.. Kanske inte direkt vad du letar efter? Boi-oi-oing oooh ;)
"Istid - Radiosportens hockeypodd" är den enda hockeypodd jag fastnat för men det slutade tyvärr komma nya avsnitt för något år sedan.
"Istid - Radiosportens hockeypodd" är den enda hockeypodd jag fastnat för men det slutade tyvärr komma nya avsnitt för något år sedan.
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Lunkan: Det verkar som att Gunler går in i laget istället för Danielsson p.g.a. skadan som inte är helt bra än.
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Blå grottan: Men dumt att sätta klubban så högt så han får chansen att dyka. HV har fått liknande utvisning tidigare match.
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Från och med nästa säsong slipper vi kanske ser solklara offsidemål då coaches challenge införs I SHL.
+ 5
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
{8399}: Low risk plays in high risk areas. Något i den stilen
+ 3
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Lemp: Lillis tror att båda två är tillbaka i spel på måndag. Jag antar att det är ett citat från presskonferensen.
"– Jag tycker att de har sett bra ut. Tyvärr kan man ju inte bestämma sådant själv som man kunde förr i tiden utan man får lyssna på det medicinska teamet men jag tror att Donovan och Kinnvall kan vara spelklara på måndag, säger ”Lillis”."
"– Jag tycker att de har sett bra ut. Tyvärr kan man ju inte bestämma sådant själv som man kunde förr i tiden utan man får lyssna på det medicinska teamet men jag tror att Donovan och Kinnvall kan vara spelklara på måndag, säger ”Lillis”."
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
HV71 får eventuellt förstärkning på backsidan från och med måndag.
"Hur är läget i truppen?
– Jordan Murray är med, vilket innebär att Hugo Fransson utgår ur truppen, och Fredrik Forsberg är med igen i morgon (fredag). Kul att (Matt) Donovan och (Johannes) Kinnvall är på is igen men de är inte aktuella för spel i den här matchen. Vi får se om de kan vara med på måndag, det där är Frostemarks (sjukgymnasten) jobb."
"Hur är läget i truppen?
– Jordan Murray är med, vilket innebär att Hugo Fransson utgår ur truppen, och Fredrik Forsberg är med igen i morgon (fredag). Kul att (Matt) Donovan och (Johannes) Kinnvall är på is igen men de är inte aktuella för spel i den här matchen. Vi får se om de kan vara med på måndag, det där är Frostemarks (sjukgymnasten) jobb."
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Brynäsgubbe: Jag ska förtvivla först imorgon, än är det tid att vara glad för 1-0 i matcher.
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Jag tänkte kolla hur det går i slutspel och kval i SHL och HA. Jäklar vilken kass sida SHL har jämfört med HA, jag vet inte ens var jag hittar en bra översikt över slutspel och kval för SHL.
+ 7
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Chanzone: Han är anmäld nu, det står också i beskrivningen hur HV-spelaren kommer in i situationen.
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Zappaholic: Det distar redan från start när hon pratar idag 😉
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
lapad: Jag laddar inför kval med highlights från en målrik match mot HV71 förra säsongen där Molin avgjorde med ett snärtigt skott 😁
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Brooklyn forever: 18.00 var bedrövligt för mig, osams med frugan varje matchkväll när pucksläpp var mitt i middagen.
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Peja: Jag vet inte vad facket ska göra åt det? Det kan inte finnas något krav på att information om en uppsägning ska ske mellan fyra ögon? Dåligt agerat av arbetsgivaren, absolut, men inget konstigare än så.
Om VS får svårare att söka nytt uppdrag eller inte kan jag inte svara för. Men nästa arbetsgivare utvärderar kanske situationen i Brynäs inför en anställning. Sparken på grund av dåliga resultat? Inget konstigt, det kan VS argumentera för varför det hänt. Försöka dra ner sin förra arbetsgivare i smutsen i samband med att han får sparken, kommer han göra det igen om man måste agera p.g.a. uteblivna resultat även i nästa klubb?
Om VS får svårare att söka nytt uppdrag eller inte kan jag inte svara för. Men nästa arbetsgivare utvärderar kanske situationen i Brynäs inför en anställning. Sparken på grund av dåliga resultat? Inget konstigt, det kan VS argumentera för varför det hänt. Försöka dra ner sin förra arbetsgivare i smutsen i samband med att han får sparken, kommer han göra det igen om man måste agera p.g.a. uteblivna resultat även i nästa klubb?
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Svensson_62: Tack, håller med om att det blir löjligt att dra det med kvällspressen oavsett om Brynäs agerat dumt. Om man drar liknelsen med ett "vanligt" företag så skulle ett sådant utspel i pressen kanske inte vara den bästa strategin inför framtida jobbsökande.
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Svensson_62: Jag har missat att han gjort det, lite för mycket brus för att hänga med i allt. Har du en artikel att länka till som du tänker på?
Föregående · 12 · Nästa


