mattias - 74

30864 inlägg · 47924 besäkare

Historik

· 131 ·
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Honken72:

Vad är er Brynäsare åsikter om detta

Jag var på plats och ju mer repriser som rullades på jumbotronen förstår jag Zackrissons reaktion

Färjestads BK > Sv: Det tionde guldet
Svanru:

Hatar inte allt med fbk men kolla situationen

Man förstår att Zachrisson blir förbannad

Bedöm själv

Jag skrev att fbk vann rättvist inget snack om saken men att tycka att sådant här beteende är ok köper jag inte

Är ju fbk spelaren som orsakar detta och det är därför Zackrissons blir förbannad för att han ligger kvar

Håller med dig om Rydahl incidenten

Dock åkte Rouhomma ut för en felaktig hakning och ni fick också en rätt billig utvisning

Skall även passa på att berömma insatsen från er idag

Felfri

Menar det

Här är situationen

mobile.twitter.com/BlavitaKrigare/status/1502684220271075333?ref_src=twsrc%5Egoogle%7Ctwcamp%5Eserp%7Ctwgr%5Etweet&fbclid=IwAR0Q70cBVhSJyxQxvjlxmUa4NmEbJXaIZVL1w9tCukx5h3AryNPo7hwgUi4

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Svensson_62:

Ut med LHC och upp med Modo eller Löven

Drömmen är att ha en SHL med både Modo löven och Linköping och Oskarshamn i Allsvenskan


Leksands IF > Sv: Den eviga resan mot nästa guld
Saltmasen:

Björn är minst sagt besviken, precis som jag som åkte upp, tur man var chaufför =)

Annars hade man nog tittat djupt i glaset ikväll haha

Riktigt illa och BH beskriver det bra.

Färjestads BK > Sv: Det tionde guldet
eltifoso:

Tittar man på situationen med Zackrisson så ser det ut som en kollision, är ju iaf inte Zacke som sätter ut knäet så det är därför han blir arg på FBK spelaren som han anser filma och ligger kvar sedan kliver han av självmant.

Leksands IF > Sv: Den eviga resan mot nästa guld
Saltmasen:

Sökes, ett försvarsspel, en spelide, en stabil målvakt.

Zacke var het haha

Färjestads BK > Sv: Det tionde guldet
eltifoso:

Grattis till en rättvis seger, Var på plats idag och Leksand har uppenbara problem med försvarsspelet. Kul och se att Zackrisson skällde ut FBK spelaren som filmade, han skall ha heder att han klev av själv och inte fortsatte spela, det hade bara blivit pinsamt.

Bra tryck i hallen och bra bortafölje.

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Zappaholic:

Usel insats idag men DIF är riktigt bra nu

Märks att Själin och Ahnelöv saknas tyvärr

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Stefan R 63:

Han är bra dum i huvudet, mata inte trollet.

Lycka till ikväll

NHL > Sv: Allmän tråd för NHL
Sjuk lön för en medioker back

Ibland undrar man hur vissa klubbar tänker

” The Philadelphia Flyers have re-signed defenceman Rasmus Ristolainen to a five-year, $25.5 million contract extension with an AAV of $5.1 million ”

Flyers lär inte vinna Sc på länge om de fortsätter såhär

AAV - Average Annual Value

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Berge:

Jag håller faktiskt med dig

Dock är målvakterna lite sämre än förra säsongen så där är en av orsakerna kaskisoo ” förlåt huge om jag stavar fel ” känns inte alls lika bra som Juvonen även om han gör sina bra matcher med

Janne räddade matcher på egen hand för Leksand många gånger

Målvakterna är ju viktigaste utposten i ett lag sägs det

Räcker ju inte med en bra offensiv om man skall gå långt och Leksand saknar en del defensivt absolut de har de gjort hela säsongen

Jag tror på kvartsfinal sen ryker vi

Tror Växjö vinner tyvärr

De kommer va som bäst när det drar ihop sig precis som Frölunda

Tippar nån av dessa lag i final eller kanske båda

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Berge:

Leksands chanser minskade rejält nu att vinna ikväll med Själin och Ahnelöv som saknas ikväll men det finns såklart chansen till 3 poäng ändå.

Leksands IF > Sv: Den eviga resan mot nästa guld
Alisandali:

Ingen Ahnelöv och Själin idag samt Brage borta.

Blir spännande att se hur de löser försvaret nu när lagets 2 bästa backar är borta, tror att Bischel kommer få mycket speltid han som är ung och orkar ;)

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Huge:

Varför påpeka stavfel öht om de flesta ända vet vad man menar?


Ganska drygt tycker jag med faktiskt.

Ingen är perfekt


Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Davey85:

Nicklas Bäckström nådde 1000 poäng i NHL i nattens match mot Edmonton.

Grattis

MoDo Hockey > Sv: MoDo vs AIK 220309
Idbyn:

Tror nog MoDo ligger högt upp på den listan tillsammans med Brynäs.

Kolla under spelare och tränare

sv.wikipedia.org/wiki/Modo_Hockey

Café > Sv: Puffes frizon för god musik
{8839}:

Lillördag så spelar vi en gammal dänga av Imperiet, det är sedan gammalt

www.youtube.com/watch?v=mqbN7_OMXjg

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Silly:

Noterar att Kuusela gjort 39 poäng på 52 matcher för Tappara vid snart 40 årsålder, imponerande verkligen

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Tigerhjärta:

Nja det skulle jag inte kalla det men det är lite oroande att han inte gjort mål än och endast står på 2 assist på 6 matcher men förhoppningsvis lossnar det närsomhelst.

Vi vet ju vad han kan, det jag är mest orolig över är hur defensiven skall sitta i ett eventuellt slutspel, Leksand har kanske seriens bästa offensiv men bakåt är det mer oroande.

Ahnleöv och Själlin kan inte spela 60 min liksom.

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Berge:

Återstår och se när matchen är slut imorgon, men såklart LIF är revanschsugna efter insatsen igår

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Huge:

Jag är livrädd för matchen imorgon, DIF har bra form nu och Leksand har 1 seger efter ordinarie tid i Leksand på de senaste 10 mötena.

Svårt för DIF alltså men hoppas det vänder imorgon såklart.

Leksands IF > Sv: Den eviga resan mot nästa guld
Saltmasen:

Leksand - Färjestad huvudmatch på 4:an på Lördag.

Alltid nåt när man har lite halv taskigt med pengar och inte har råd att åka upp ;)

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Zappaholic:

2 - 0 LHC

Förlåt men vi är inte alls med

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
puffe:

" eftersom värmlänningarna betedde sej som värsta Stockholmspubliken under den serien "

De har de alltid gjort.

Sveriges vidrigaste hockeylag

Många hatar Leksand också men FBK är fan riktigt smutsiga på riktigt

Var en omröstning för ett par år sedan på någon hockeysida om vilket lag som absolut inte fick vinna SM guld

67 % svarade Färjestad

Vad beror det på?

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
bradberry:

1-0 Lhc

Leksand är inte alls med hoppas på skärpning

Café > Sv: Puffes frizon för god musik
{8839}:

Laddar upp med lite tunggung inför matchen mot LHC ;)

Lady Gaga gör det jävligt bra ¨

www.youtube.com/watch?v=_reHWIdZpng

Lägger in texten också för er som inte lyssnat på deras skiva Hardwired to self destruct som är enligt mig den bästa skivan de gjort sedan svarta skivan 1991

genius.com/Metallica-moth-into-flame-lyrics

Leksands IF > Sv: Den eviga resan mot nästa guld
Saltmasen:

Linköping sist ut på lagets roadtrip. Vinst idag och laget tar 9 av 12 poäng på 4 matcher vilket såklart är riktigt bra.


Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
{8399}:

Jag såg inte så mycket av eran match zappande mellan fotbollen och SHL matcherna men en sak är säker

Linköping är fruktansvärt dåliga

Kommer bli intressant och se vart broc little hamnar om lhc mot all förmodan skulle åka ur

Tror han kan va förlorad ändå

Han är alldeles för bra för att spela i LHC

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
{8399}:

Pepsi Max och ostbågar 😀

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Grattis Brynäs

Starkt att komma igen efter debaklet igår 🤘🤘

Brynäs IF > Sv: Ett värdigt avslut
Ove Myling:

Håller med

Att man inte får skriva vad man vill här inne utan att bli modererad är bara galet

Stå på dig

Försök nonchalera huge istället för att svara honom

Brynäs IF > Sv: Ett värdigt avslut
JanT:

Har skickat meddelande till dig på bubbla 😀

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Zappaholic:

Fast det ligger lite sanning i det som han beskriver

Huge saknar total respekt för andras åsikter och kallar alla som inte tycker som honom för soffcoacher och okunniga m.m trots att han själv sitter hemma och kollar matcherna på tv

Knappast demokratiskt

Funderar själv på att lämna snart faktiskt

Älskar att läsa i erat forum men nu börjar det bli alldeles för mycket skit

Huge raderar alltså meddelanden pga att han får kritik för hur han uttrycker sig själv?

Tycker jämförelsen med Putin är klockren

Vad är det man säger

Bemöt alla andra som du själv vill bli bemött?

Huge saknar totalt känslor för alla andra människors tyckande och kunnande

Leksands IF > Sv: Den eviga resan mot nästa guld
Saltmasen:

Frölunda ikväll, 2a matchen av 4 på lagets roadtrip

MoDo Hockey > Sv: Världsläget
{5647}:

Så kan det va såklart

MoDo Hockey > Sv: Världsläget
{8839}:

Detta var ju riktigt bra gjort av Abraomvich

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Malinder: Jag svarade Axl då han skrev vilka han skulle hålla på trodde han menade sina eventuella motståndare i kvalet då inte SHL spelar. Jag tror inte Brynäs får kvala iaf oavsett

Har ingen koll på Mora mer än att se spelar i Allsvenskan så gissade bara :)

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
{8399}:

Inga alls då Brynäs slipper kvala. Men vore kul om Mora förlorar såklart ;)

Rögle BK > Sv: Säsongen 2021-22
Charliejfz:

Stort grattis från Dalarna

Timrå IK > Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2022-03-01
sargad:

Nja det är bara Huge som tror Brynäs är bra just nu ;)

219 minuter utan mål. Det är illa på riktigt oavsett vad andra tycker

Timrå IK > Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2022-03-01
Grattis Timrå

Nu gäller det för Brynås och LHC och inte hamna in nån formsvacka för då är de allvarligt inblandade i bottenstriden på allvar

Leksands IF > Sv: Den eviga resan mot nästa guld
Leksands 1 - 3 mål idag symboliserar vilken fruktansvärd bra 1a kedja man har just nu.

Hög internationell klass på det avslutet

Luleå HF > Sv: Luleå Hockey 2021-2022: Vägen mot SM-GLUDet!
Sven.Savage:

Där skulle Coachers Challenge passa utmärkt, förmodligen döms det bort i så fall.

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Charles:

1-1 Sörensen

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
xxx BIF xxx:

Gammal skåpmat va? Är väl inte nu?

Leksands IF > Sv: Den eviga resan mot nästa guld
Saltmasen:

Jag vill se en bättre defensiv, för mycket insläppta mål på slutet.

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
roger_sundsvall:
Brynäs gjorde en hyfsad insats idag men det har en del saker de lär jobba på

målskyttet tex

· 131 ·
Om mattias - 74
Hejar på: 0x20-leksandsiflogosvg.png Leksands IF

Erfarenhet: Legend

är nu ONLINE

Från Uppsala