mattias - 74

30865 inlägg · 47924 besäkare

Historik

· 132 ·
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
roger_sundsvall:
Brynäs gjorde en hyfsad insats idag men det har en del saker de lär jobba på

målskyttet tex

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
BIF Kungen:

Nej det var sannerligen bättre när bröderna Abrahmsson och Tord Lundström spelade

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
För övrigt känns det som om dessa matcher mellan Leksand och Brynäs tappat lite i rivalitet.

Händer ingenting, knappt tacklingar öht

Vad har hänt?

Sådana här matcher skall innehålla tuffa tacklingar, efterslängar könsord, fan och hans moster men det känns som om det blir mer och mer som vilket möte som helst.

Vad fan händer?

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Huge:

Minsta motgång? Ni har inte gjort mål på 4 matcher och du skriver att alla andra är gamnackar och verkar helt oberörd.

Hur vore det att faktiskt rannsaka sig själv och inse att Brynäs i bästa fall slipper kvala

Ni har Palve Rödin och "Danielsson# som jag gillar bland forwards

Backarna är det Bertilsson Björk och Genoway som jag tycker ni skall försöka behålla

Jag vet vad ni går igenom då Leksand varit där flera gånger men att sitta och gnälla på andra istället för att faktiskt se allvaret med sitt eget lag. Brynäs är just nu en klubb med oerhörda problem

Jag hoppas ni klarar er kvar. Brynäs hör hemma i högsta serien.

Ha en fin Söndagskväll

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Huge:

Guldkandidat?

Är du seriös? Vart har du fått detta ifrån?

Vad jag vet är det ingen av experterna som tippat Leksand som guldkandidat

Rögle, Frölunda Skellefteå samt kanske Lakers är favoriter till guldet

Brynäs är bra idag fö

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
magr:

Men man slutar aldrig förvånas över domarnas ojämna nivå

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Forsberg 1978:

Nog kändes den där rätt billig eller?

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Forestonepearl :

Tycker han varit bra sedan han kom in.

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Pigalle:

HAHA den där ramsan har Leksands supportrar kört i 30 år

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
bifhjärta:

Varför släppte LHC Palve? Tycker han har varit en av era bästa spelare under säsongen av det jag sett av Brynäs

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Jugge:

Härlig match och kolla på.

Böljande spel

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
xxx BIF xxx:

Pigg start från er.

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Jugge:

Sören Persson :D

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Jugge:

Här kommer ett litet litet lycka till ;)

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Jugge:

Vi har Caito Själin och Ahnelöv som stabila backar

Resten är alldeles för ojämna

Noren är bra men slarvig

Bischel är bra och spelar respektlöst, men otroligt osmidig

Han kommer oavsett gå tidigt i Draften

Blir spännande och följa honom

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Jugge:

Du får fira att Leksand tappade ledning igen

otroligt bra offensiv i Leksand men bakåt är det sämre

Blir spännande imorgon

Leksands IF > Sv: Den eviga resan mot nästa guld
Saltmasen:

Bedrövligt att tappa 4 - 1

Räknar med utskåpning imorgon

Brynäs har inte gjort mål på 6 perioder

blir inte förvånad om de vinner imorgon

Blir så less

Luleå HF > Sv: Luleå Hockey 2021-2022: Vägen mot SM-GLUDet!
Sven.Savage:

Helt rätt att ta Ekberg för en 2a där

Mer skall det inte va, Shinnimin spelar över

Crosscheckingen tar i halsen och inte i ansiktet


Luleå HF > Sv: Luleå Hockey 2021-2022: Vägen mot SM-GLUDet!
Sven.Savage:

4 -1 nu

imorgon är det Brynäs hemma. tydligen slutsålt ;)

Luleå HF > Sv: Luleå Hockey 2021-2022: Vägen mot SM-GLUDet!
Sven.Savage:

3 -1 nu

Hade kunnat stå 2 -2

Mycket slarv i Leksands försvar som Luleå hade kunnat ta till vara på

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
mikenomad:

Han är uppsatt som extraforward i laget så han kommer nog inte få mycket speltid men det är ytterst märkligt

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
BlackBay:

Vet att man får ha vissa överåriga i en del turneringar men vet inte hur det funkar i SHL

kanske är så att han får spela med j20 eftersom han inte är avstängd från all hockey? märkligt är det hursomhelst

Lite som att Ronaldo skulle bli avstängd i landslaget men få spela med u20?

Finns ingen logik öht

Café > Sv: Puffes frizon för god musik
{8839}:

En av mina favoriter med Uffe

Ha en härlig Lördag

www.youtube.com/watch?v=jQ4HowY90B4

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Zappaholic:

Hur mycket har Holmli spelat med a laget?

Han verkar vara en duktig ung spelare.

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Annaaa:

Han blir 32 i september

Matchen började nu klockan 11

skall kolla hur det går,

Jag förstår om de unga killarna i laget som får spela med honom om de tycker det känns spännande men jag ser det såhär, är du avstängd från att spela i SHL skall du således inte spela med J 20 heller.

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
TD:

Ytterst märkligt att man får spela med J20 när man är avstängd från spel i SHL.

Märkligt regelverk.


Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
lapad:

Borde man inte va avstängd från all hockey när man blivit avstängd i SHL

Kul iaf för de yngre spelarna att få spela med Luleås stjärna

Det lär ge självförtroende hos många juniorer
Uppladdat:

500x0-f5088d8f-d512-4b66-bee5-f90870536027.png


Leksands IF > Sv: Den eviga resan mot nästa guld
Matchstraff för Bristedt

haha känslorna utanpå utrustningen

Solklar spearing

Luleå HF > Sv: Luleå Hockey 2021-2022: Vägen mot SM-GLUDet!
Sven.Savage:

Saken är ju den att han tar alldeles för många skär

Solklar 5a och hård kraft

Kan gå riktigt illa det där

Tycker straffet är helt i sin ordning

I NHL hade han inte bara fått matchstraff utan han hade fått mer spö än vad han fick sist också

Skulle inte kalla honom feg men i ett sådant här läge måste han ha mer känsla

// Mattias

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Tigerhjärta:

Jag instämmer

Gillar och läsa här inne , läst i många många år här inne men nu börjar det bli tröttsamt

Huge kommer aldrig se några som helst problem med vare sig tränare spelare eller annat inom Brynäs oavsett hur mycket folk överbevisar honom att det finns problem i klubben

Snälla myling och Huge ta erat tjafs i bubblor

Och till dig Huge snälla bete dig som en vuxen när du diskuterar

Du upprepar dig värre än än gammal grammofonskiva

Samma sak hela jävla tiden

På söndag skall jag förresten åka upp till Leksand och se matchen och jag väntar redan nu på att läsa alla dina bortförklaringar ” som alltid ” om det skulle visa sig att Leksand vinner

Tänkte kalla dig för idiot men låter bli

Trevlig kväll


Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Jugge:

Jag håller helt med dig, jag har efterlyst det länge i SHL.

Funkar klockrent i NHL

Leksands IF > Sv: Den eviga resan mot nästa guld
Skaplig hyllning i Slovakien
Uppladdat:

500x0-73acd8cb-03b0-4a73-82c1-3aaffe78d9c8.png


Café > Sv: Puffes frizon för god musik
puffe:

Idag kör vi lite Dansk dynamit, det är ju trots allt Lillördag

Bra fart på Baskaggarna och rösten sitter

Låten som den här skivan släpptes på är från 1984, ett va mina favoritband när jag var yngre och denna låten spelades flitig i pojkrummet i Borlänge ;)

www.youtube.com/watch?v=SpZku76xjFs

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Jugge:

1-0 till Skellefteå

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Stefan R 63:

Extrem klasskillnad i första


Leksands IF > Sv: Den eviga resan mot nästa guld
Saltmasen:

Verkligen

Deras målvakt har räddat Leksands 2 -3 vassa chanser riktigt snyggt med men som du säger klasskillnad

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Zappaholic:

0-3 i Linköping redan. Jösses

Leksands IF > Sv: Den eviga resan mot nästa guld
Saltmasen:

Ja verkligen men det är ju ingen som förväntar sig att det skall va fullsatt varje match.

Mitt i veckan 3 dagar innan lön är 2 saker som spelar in samt priserna

340 spänn för en biljett på sittplats så en kompis som var upp senast

Jag skall förresten upp på Söndag ;)

Leksands IF > Sv: Den eviga resan mot nästa guld
Arvid Eljas spelar

Kul

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Tigerhjärta:

Lycka till mot MIF 😀

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Mattson:

Att Rysslands högsta ledare tar ett beslut att gå in i Ukraina och få ett lag ursprungligen från Finland att överväga att lämna khl är väl politiskt eller?

Tycker man skall fokusera på hockey istället för att bry sig om sådant här som hockeyförening

Vad tycker du?

Leksands IF > Sv: Den eviga resan mot nästa guld
Jalapeno:

Ok Leksand bör ha bra chans ändå såklart 😉

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Tigerhjärta:

Vet inte vad jag skall tycka om detta men man skall som bekant inte blanda in politik och ishockey

Jokerit har gjort det väldigt bra i KHL sedan de kom med men som sagt vet inte vad man skall tycka om detta?

Låt politik vara politik och hockey vara hockey

Så ser jag på det

Vad tycker ni? Känsligt ämne jag vet

Leksands IF > Sv: Den eviga resan mot nästa guld
Saltmasen:

Match mot Frölunda ikväll

Förutsätter att Hrivik är spelklar ;)


MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Hetaste svensken i NHL just nu måste vara Adrian Kempe

2 mål hittills i pågående matchen mot Arizona och 2 mål senast mot Vegas

Kul verkligen 😀

· 132 ·
Om mattias - 74
Hejar på: 0x20-leksandsiflogosvg.png Leksands IF

Erfarenhet: Legend

är nu OFFLINE

Från Uppsala