mikenomad

23249 inlägg · 32163 besäkare

Historik

· 172 ·
Timrå IK > Sv: HA Slutspelsserien 2020
Hälge: Löven har sålt 13000 biljetter till lördagens match....det är ju för fan minst 1 1/2 miljon i biljettintäkter 😮

Timrå IK > Sv: HA Slutspelsserien 2020
Nu har även NHL avbrutit säsongen. Är naturligtvis bara en tidsfråga innan samma sak sker här i Sverige

Timrå IK > Sv: HA Slutspelsserien 2020
Kulltorp: Fast säsongen k o m m e r att ställas in. Inte en chans i helvetet att allt som är kvar genomförs inför tomma läktare. Och det är som nån skrivit säkert bara en tidsfråga innan vi har coronasmittade spelare. Då är det inget snack längre. Nä de matcher som genomförs nu är bara lite konstgjord andning på säsongen, typ hjärt och lungräddning på en döende patient

Timrå IK > Sv: HA Slutspelsserien 2020
Öndulat: Det är nog inga problem att stödköpa biljetter, på hemsidan kör de på som om ingenting har hänt. Den sidan är verkligen ett unikum i motsatsen till up to date...
Uppladdat:

500x0-screenshot20200312074428.jpg


Timrå IK > Sv: HA Slutspelsserien 2020
EXPLORERSMÅLAND: Det brukar säljas mellan 500-1000 biljetter på matchdagen. Kan garantera att det max sålts nåt tiotal idag

Timrå IK > Sv: HA Slutspelsserien 2020
EXPLORERSMÅLAND: Vaddå skit i corona? Det är ju inte riktigt möjligt, kan garantera att 7-800 pers tappades pga det

Timrå IK > Sv: HA Slutspelsserien 2020
Woody Jokinen: Men lite märklig känsla är det, svårt att glädja sig fullt ut innan man vet om den här segern (ja vi vinner ikväll) får nån betydelse

Timrå IK > Sv: HA Slutspelsserien 2020
Synct: Ser inte matchen, spelar Dahlén vidare?

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Synct: Jag är övertygad om att hockeysäsongen i Sverige iom det här är slut. Oavsett om kvällens match kommer spelas eller inte, spelas den blir den förmodligen rätt betydelselös om man inte åtareupptar säsongen där den slutade längre fram. När det nu kan bli. Det är såklart tråkigt men en världslig sak. Av Sveriges alla idrottssupportrar lider jag isf klart mest med Lövensupportrarna och Modoiterna. För vår del får väl detta snarare Nubbens stillasittande i båten under värvningsfönstret att framstå som än lyckosammare. Om man nu ska väga in såna här trivialiteter när vi kanske står inför en enorm folkhälsokatastrof

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Sputnik: Blir det förbud måste nog nån form av ersättning utgå till klubbarna om säsongen skall fortsätta. Vilket inte lär ske. Jag tror vi kommer stå inför att inget lag flyttas upp/ner under våren samt att ingen Svensk mästare koras. Vi snackar om att stoppa en pandemi här, lite lek och tävling är en jävligt sekundär fråga då. Även om vissa härinne inte tycker att en släng av corona är nån fara för dem. Och det är det säkert inte. Nog inte för mig heller. Men för oss andra som tänker ett steg utanför de egna behoven är ovanstående nog inte så svårt att acceptera

MoDo Hockey > Sv: Ha final Björklöven-Modo 2020-03-10
Tarasov: Helvete pöjkar, grattis! Och tack, kör upp den i Kentiläs (eller vad fan han heter) ärsle nu 👊

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
RasmusVS: Det är ff bara ett läge där vi inbitna känner lite pulshöjning än. Men ponera en bäst av 3 mot Modo, då kan det bli ordentligt drag

Timrå IK > Sv: HA Slutspelsserien 2020
OlliJanne: Måste erkänna att jag är sjukt taggad. Ä n t l i g e n är det skarpt läge! Bästa tiden på året, åtminstone så här inför. Börjar ikväll redan med högintressant förmatch

Timrå IK > Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2020-03-04
Seger ikväll är självklart ett måste, dock tror jag inte det räcker trots det. Modo går rent sista två och deras 6 (7) måls försprång är plötsligt som en extrapoäng igen. Själv kan jag tyvärr inte närvara ikv, sitter i en badtunna på fjället mest troligt vid den tiden

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Fan vad segt spelschemat med fredag-onsdagsmatcher är

Timrå IK > Sv: Timrå IK - Mora IK 2020-02-28
Synct: Spot on. Först ett ohämmat gapande där man idiotförklarar till höger och vänster. Sen ett jävla grinande och snyftande om mobbing, kränkningar och inskränkt yttrandefrihet när man får mothugg.
Förekommer genomgående hos SD-svansen och dess gelikar också.
Nä. Jag säger inget om någons parttillhörighet härinne iom det sista. För att klargöra

Timrå IK > Sv: Timrå IK - Mora IK 2020-02-28
TIK1928: Björklöven bildades 1970. Poplag, som Växjö och Malmö typ

Timrå IK > Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2020-02-26
Haukeland till fbk

Timrå IK > Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2020-02-26
Tikkare: Men Modos Olofsson är inte orolig, han tycker deras läge är fantastiskt inspirerande. Samt menar att de fortfarande har allt i egna händer.
Det sista är väl kanske inte helt riktigt längre. Iom gårdagens seger kan ju samma p som Modo mkt väl räcka för oss. Det är ff fördel Modo men de kan inte längre se målskillnaden som en extra p

Timrå IK > Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2020-02-26
Freddan har en stor och svår uppgift framför sig inför fredagens match mot Mora. Att få spelarna att landa. Såna här segrar har mer än en gång fått negativa konsekvenser i matcherna efteråt. Nu gäller det att sticka hål på ev ballongskallar och fokusera

Timrå IK > Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2020-02-26
Fantastisk hockeykväll igår men nu är den historia. Nu är det bara att blicka framåt och än har vi inte nått något mål. Vi är inte ens förbi Modo.
Jo en sak gläds jag över som i praktiken blev klart (inte i teorin, jag vet): 3:e-platsen. 9 p ner och 14 mål bättre, det bör vi hålla

Timrå IK > Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2020-02-26
💪
Uppladdat:

500x0-screenshot20200226221121.jpg


Timrå IK > Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2020-02-26
Gavelo: Ja för provocera är det ju aldrig någon Modoit som gör härinne. Men avstängda? Nope. Nä ömma fötter runs in the six finger county-family. Med foppatoffeln som urfader

Timrå IK > Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2020-02-26
Nämen grabbs, nu går vi fört! 💪

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
{8839}: Jag tycker vi kör återstoden av grundserien med j-20. Genidrag. 2:a-platsen som i en liten ask

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
{9037}: Har du kunnat sova inatt eller har Modos ekonomi hållit dig vaken?

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
hockey_21: Som din modokompis noterade längre när har nivån sjunkit härinne. Samtidigt kan jag väl säga efter ett par decennier med hs att sånt genom åren gått i vågor. Något som definitivt inte höjer nivån är din och några andra modoiters närvaro här. Ert käbblande och kukmäteri tillför precis inget av kvalité i vår bok, det kan ni gärna hållas med inne hos er. Däremot finns det andra modoiter (rytter bl.a) som trots vissa irriterande drag ändå oftast har en tydlig ambition att vara konstruktiv och bidra. Att tillföra något i en diskussion, inte endast fokusera på att "vinna" en. Dessa är välkomna här

Timrå IK > Sv: Timrå IK - Västerviks IK 2020-02-22
EXPLORERSMÅLAND: Farsan var smålänning, Strömsnäsbruk. Och Timråit. Men jag är inte en av dina rabbar. Tror jag 😂

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Rytter: Sant, inte just nåt lag skulle jag svara. Så det kvarstår, känns långsökt att ni skulle förlora där

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
tjobba: Just det faktum att du skrivit ner dem och lagt ut resultaten är väl en garanti för att sådär kommer det inte bli 😉
Skämt åsido, det minst troliga resultatet där är väl AIK-Modo. Jag har mycket svårt att se ett avsågat gnaget vinna mot ett motiverat Modo. Modo har väl dessutom haft ganska lätt för AIK känns det som

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Nån som vet statusen på Dahlén?

Timrå IK > Sv: Västerås IK - Timrå IK 2020-02-19
{8839}: Nej det vet jag inte

Timrå IK > Sv: Västerås IK - Timrå IK 2020-02-19
{8839}: Vad är det vi skulle ha koll på? Förstår helt ärligt inte.
Om Timrå fått pengar som de inte berättat om? Blivit erbjudna pengar men inte tagit emot?
Eller varför ingen skänker pengar till Timrå?

Timrå IK > Sv: Västerås IK - Timrå IK 2020-02-19
{8254}: Jag är inte det minsta orolig, vägen är utstakad. Vi tar det där rejset som skit 💪

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
{8254}: Tyvärr ett önsketänkande tror jag

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
bisterfinnen:
Rocky vs Drago
Tyson vs Holyfield
Tyson vs Wilder

Clay vs valfri HS-medlem

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Fantastiskt informativ officiell hemsida vi har. Dahlén skadad men hey, vem bryr sig? Det är det väl ändå ingen som vill veta nåt om...

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Kulltorp: Ja en jämförelse med toffeln hade jag ju förstått. Men Sundin? 😂😂😂

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
hockey_21: Jamendåså. Vad är problemet? Om den var så liten och obetydlig är det väl inget att fästa nån vikt vid från första början?


Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
hockey_21: Äh. Tycker bara det var amatörmässigt och töntigt. Som det mesta i Övik generellt och Modo i synnerhet.
Men är besviken på agerandet från vår klack, buandet. Hade de däremot uteslutande ägnat sig åt att skandera hyllningar till Timrå IK från kl 19 hade jag inte haft några invändningar. Det hade jag tyckt varit fullt befogat. Som nån skrev, som man bäddar får man ligga. Vad tänkte man? Drar över tiden med 30 min när en av de värsta rivalerna med stor klack är i arenan, supertaggade inför en otroligt viktig match. "Nämen de älskar säkert Sture också. De kommer säkert sitta vördnadsfyllda med tårfyllda ögon och sen kan vi sjunga Kumbajaja allihop tillsammans. På gammalt hederligt frikyrkligt vis"

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
hanzon: Jag skulle haft förståelse för reaktionen över den pinsamma "planeringen", släppt och gått vidare i livet

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
hanzon: Jag önskar att Modo kunde genomfört ett väl förberett arrangemang istället för det där

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
hanzon: Har ni inte tjejsurat klart snart över Sunes hyllningsdebacle?

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Tikkare: 50+ ✌️😁

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Nucky: Du har inte fattat nåt. Här är det Biltemakorv som gäller

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Nucky: Haha. Var nyss på IKEA och då var de där. I vanlig ordning, en av de här familjerna från nån trollby i sixfingercounty. Även innan de öppnat käften och rotvälskan börjat välla ut är man klar, man känner igen dem. Pappa lönnfet, drygt 30 med moppemusche och ojämn skäggväxt. En tröja beställd från facebook. Mamma, 220 kg +-, långt, otvättat hår borstat till hälften, innan tovorna sa stopp. Fjunig överläpp och svartbruna tänder. Och så de 8 barnen. "Särskilda behov" får en ny dimension

Timrå IK > Sv: Timrå IK - AIK 2020-02-14
Snyggve av Jonte att invänta minut 54. Får hitta lite nya grepp och det här var ett. Bara gödsla poäng blir ju trist till sist

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
{8254}: Vad bra! Med start kl 19 då eller?

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
"Kan vi vinna 5 matcher i rad är vi inne i det igen"
Laxen om IKO:s framtid i SHL.

Barra lixom. Säsongens mest krystade självbedrägeri? Oskarshamn vinna 5 matcher i rad under de avslutande 12 matcherna i SHL:s grundserie.....kan n å g o n se det hända?

· 172 ·
Om mikenomad
Hejar på: 0x20-timraiklogosvg.png Timrå IK

Erfarenhet: Legend

är nu OFFLINE

Från Sydost om Modin-Zetterberghallen