Historik
Föregående · 191 · Nästa
Timrå IK > Sv: Silly Season 2019-2020
Sputnik: Ok. Det var spiken. Där försvann det sista lilla förtroende jag hade kvar för Nubben. Han kommer naturligtvis bli kvar så det är meningslöst att sitta här och kräva hans avgång i caps lock men naturligtvis vore det enda chansen till ett räddning för Timrå. Det är pinsamt tydligt att vårt avancemang förra säsongen kan tillskrivas en person till absolut störst del och det är Dahlen. Han gjorde Nubben, Freddan mfl till hjältar. Dahlen peppade spelare och supportrar, ägde i media, ägde på isen. Övriga gled med.
+ 13
Timrå IK > Sv: Silly Season 2019-2020
Jockz: Ja alltså det finns en jäkla massa bra argument till att Nubben kanske borde kliva av. Frågan är vem vi skulle ha istället som kan kliva in i det här läget? Fördelen med Nubben är att han är "inne i det", har varit i den här situationen ett otal gånger och oftast kommit mest till sin rätt då. Det kräver att han har energin att satsa 100% isf. Men på sikt måste nog klubben se över alternativ för förändring även här.
+ 2
Timrå IK > Sv: Silly Season 2019-2020
Måste säga att jag blir bekymrad när jag läser i ST att ordförande säger att förtroendet för tränarna och Nubben är orubbat trots misslyckandet. Ok för Nubben men tränarna.....
Nu verkar ju de sistnämnda lämna av egen fri vilja tack och lov
Nu verkar ju de sistnämnda lämna av egen fri vilja tack och lov
+ 1
Timrå IK > Sv: Silly Season 2019-2020
{8758}: Du är bra gullig i ditt engagemang för en förening du inte supportrar. Vart vill du nå? Hittills anför du ingenting till diskussionen som inte ältats de senaste 15 åren åtminstone. Och som många här är både för och emot. Om du tror att du står för några egna åsikter som du är ensam om är du jävligt snett ute
+ 2
Timrå IK > Sv: Silly Season 2019-2020
{8758}: Både du och det andra trollet hakar väldigt mycket upp er på var vi andra bor. Varför är det intressant och är det något du/ni kollat upp? Var vi bor?
+ 1
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Vill tacka alla HS-Modoiter för respektfullt hanterande av vårt debacle. Har inte sett nåt gottande inlägg härinne även om jag förstår att ni småmyser nu. Allt annat vore ju onaturligt. Och ni som skrivit, rytter och puffe bl.a, har gjort det värdigt och snyggt 👏
+ 28
Timrå IK > Sv: Silly Season 2019-2020
Hockfan: }: Varför har du vårt klubbmärke när du inte är Timråit?
F.ö är nog samtliga härinne rörande överens med dig om att Freddan ska väck, att vårt misslyckande till störst del är ett ledaransvar. Printz hade de flesta säkert sett hos oss nu i kvalet men kanske ännu hellre den tänkte ersättaren Filip Westerlund som vi fick i utbyte. Dock blev ju han skadad rätt omgående.
Ollonborre?! Hahahahahaha 😂
F.ö är nog samtliga härinne rörande överens med dig om att Freddan ska väck, att vårt misslyckande till störst del är ett ledaransvar. Printz hade de flesta säkert sett hos oss nu i kvalet men kanske ännu hellre den tänkte ersättaren Filip Westerlund som vi fick i utbyte. Dock blev ju han skadad rätt omgående.
Ollonborre?! Hahahahahaha 😂
+ 1
Timrå IK > Sv: Silly Season 2019-2020
Hockfan:
Jaha. Ännu ett troll som dyker upp och gottar sig i vår misär. Dra åt helvete. "Renskötare"? Vafan menar du? Var någonstans har du uppfattat att det inte funnits missnöje över Freddans coachande? Det har ju för helvete varit främsta kritiken härinne. Pajas
Jaha. Ännu ett troll som dyker upp och gottar sig i vår misär. Dra åt helvete. "Renskötare"? Vafan menar du? Var någonstans har du uppfattat att det inte funnits missnöje över Freddans coachande? Det har ju för helvete varit främsta kritiken härinne. Pajas
+ 6
Timrå IK > Sv: Silly Season 2019-2020
Ni får ursäkta men en sån här dag väljer jag att förlora mig lite i nostalgi och lämnar framtiden åt.....framtiden 😁
Minns en match på 90-talet mot Husum och en galen yngling i deras lag som gick helt bananas när han åkte på en utvisning. Vi i publiken garvade så vi vek oss och sen var det ett hånande så fort han var på isen. Han var helt ur balans.
Vem det var? Conny Strömberg 😂
Minns en match på 90-talet mot Husum och en galen yngling i deras lag som gick helt bananas när han åkte på en utvisning. Vi i publiken garvade så vi vek oss och sen var det ett hånande så fort han var på isen. Han var helt ur balans.
Vem det var? Conny Strömberg 😂
+ 7
Timrå IK > Sv: Silly Season 2019-2020
Sputnik:
Jag minns när vi åkte ur -82 med Bulla, Pekka och grabbarna.
Jag minns därefter 18 år i dödsskuggans dal.
Jag minns 8-0 mot SSK säsongen efter och bortamatchen mot dem därefter när vi i bortaklacken i Scaniarinken sjöng "8-0 till Timrå, du kan lita på mig..du kan lita på mig..." Snubblande nära avancemang direkt men föll till slut.
Jag minns matcher på 80-talet mot Bergnäset, Lejonström mfl...ibland med knappt tresiffrigt på läktarna.
Jag minns återkomsten till finrummet 2000 som igår.
Jag minns några fina slutspelsår i mitten av 00-talet när vissa blev så fartblinda att de trodde Timrå var ett stabilt topplag.
Jag minns degraderingen 2013 och en förening i spillror.
Jag minns en eftermiddag 2015 när vi var minuter ifrån konkurs.
Jag minns naturligtvis den roligaste säsongen på något decennium, dvs förra.
Jag vill helst glömma årets säsong.
Men jag VET att vi kommer tillbaka. För vi är Timrå och vi ger ALDRIG upp!
Jag minns när vi åkte ur -82 med Bulla, Pekka och grabbarna.
Jag minns därefter 18 år i dödsskuggans dal.
Jag minns 8-0 mot SSK säsongen efter och bortamatchen mot dem därefter när vi i bortaklacken i Scaniarinken sjöng "8-0 till Timrå, du kan lita på mig..du kan lita på mig..." Snubblande nära avancemang direkt men föll till slut.
Jag minns matcher på 80-talet mot Bergnäset, Lejonström mfl...ibland med knappt tresiffrigt på läktarna.
Jag minns återkomsten till finrummet 2000 som igår.
Jag minns några fina slutspelsår i mitten av 00-talet när vissa blev så fartblinda att de trodde Timrå var ett stabilt topplag.
Jag minns degraderingen 2013 och en förening i spillror.
Jag minns en eftermiddag 2015 när vi var minuter ifrån konkurs.
Jag minns naturligtvis den roligaste säsongen på något decennium, dvs förra.
Jag vill helst glömma årets säsong.
Men jag VET att vi kommer tillbaka. För vi är Timrå och vi ger ALDRIG upp!
+ 28
Timrå IK > Sv: Silly Season 2019-2020
{8758}: Du kan bara sådär sluta supporta ett lag. Fine, lyllos dig. Har många gånger önskat att jag kunde göra precis så men det funkar helt enkelt inte så för mig. Jag hatar väldigt mycket med Timrå IK just idag. Helst skulle jag vilja släppa allt som har med dem att göra. Men det är omöjligt, det är som att skära av sig en arm eller nåt. Att vara supporter till Timrå är mer en förbannelse än nåt jag numera väljer själv. Kommer inte ens ihåg att jag valde, det har bara alltid varit så. Sen farsan började ta med en på matcherna.
Men återigen, grattis till dig. Kan du nu vänligen sluta trolla i vårt forum eftersom du inte är supporter här.
Men återigen, grattis till dig. Kan du nu vänligen sluta trolla i vårt forum eftersom du inte är supporter här.
+ 10
Timrå IK > Sv: Silly Season 2019-2020
{8758}: "Håller på båda lagen". Det faller ju på sin egen orimlighet, kan väl för fan inte vara supporter till två rivaliserande lag.
F.ö bor jag inte i Timrå.
F.ö bor jag inte i Timrå.
+ 1
Timrå IK > Sv: Silly Season 2019-2020
{8758}: Idiot.
En jävla massa nick man aldrig sett röken av härinne som plötsligt kravlat fram från under sina stenar när det finns behov av att bli av med galla. Dra till Leksand du, de uppskattar säkert kappvändare
En jävla massa nick man aldrig sett röken av härinne som plötsligt kravlat fram från under sina stenar när det finns behov av att bli av med galla. Dra till Leksand du, de uppskattar säkert kappvändare
+ 7
Timrå IK > Sv: SHL-kval Timrå IK - IK Oskarshamn
Jämtlandsfil: Nä det är svårt att coacha bort Falks bjudning vid 0-2....
Mot alla odds har jag sovit riktigt bra inatt. Vaknar upp till en vardag som är väldigt mycket just det, vardag. Inte helvetet men inte sådär lite extra färgglad som den skulle kunnat vara. Nubben ska självklart vara kvar, det är bland det viktigaste nu. Idag tar jag till mig hans ord i intervjun:
"Timrå IK kommer fortsätta och vi kommer fortsätta på det sättet vi har gjort, att satsa på unga svenska spelare, och sen får vi se hur långt det räcker."
Mot alla odds har jag sovit riktigt bra inatt. Vaknar upp till en vardag som är väldigt mycket just det, vardag. Inte helvetet men inte sådär lite extra färgglad som den skulle kunnat vara. Nubben ska självklart vara kvar, det är bland det viktigaste nu. Idag tar jag till mig hans ord i intervjun:
"Timrå IK kommer fortsätta och vi kommer fortsätta på det sättet vi har gjort, att satsa på unga svenska spelare, och sen får vi se hur långt det räcker."
+ 2
Timrå IK > Sv: SHL-kval Timrå IK - IK Oskarshamn
Rytter: Ett uppriktigt tack för de orden. Jag är faktiskt helt ärlig när den främsta känslan är lättnad över att den här säsongen är över. Världen går inte under, inte ens Timrås hockeyvärld. Vår SHL-säsong var över innan den började, det stod klart redan i augusti att Nubben misslyckats med sitt jobb att ge oss chansen. 52 matchers uppgivet slötittande. Självklart taggade man upp till kvalet och hade förväntningar på att säsongen skulle räddas. Men då klev Freddan in på allvar och fullständigt dödade dem. Jag tror på riktigt att föreningen Timrå IK inte v i l l e spela i SHL
+ 4
Timrå IK > Sv: SHL-kval Timrå IK - IK Oskarshamn
{4606}: Ehhh? Eller inte. Har du öht sett Timrå spela i år?
Timrå IK > Sv: SHL-kval Timrå IK - IK Oskarshamn
Raggaren Putte: Kovalchuk kan aldrig mer skriva en rad till här under det nicket. Han är totalt bortgjord. En hockeyanalfabet.
+ 3
Timrå IK > Sv: SHL-kval Timrå IK - IK Oskarshamn
"Vi bygger ett lag som ska klara kval"
Nä Nubben. Det gjorde du inte. Det här slarvade du och hela föreningen bort. Från första stund, från sportchef till världshistoriens uslaste coachning. Be om ursäkt FÖR FAN!
Nä Nubben. Det gjorde du inte. Det här slarvade du och hela föreningen bort. Från första stund, från sportchef till världshistoriens uslaste coachning. Be om ursäkt FÖR FAN!
+ 6
Timrå IK > Sv: SHL-kval Timrå IK - IK Oskarshamn
Rifalk blev till slut det spöke vi var förvarnade om. Oskar gör 0-2 tidigt i 3:e sen jagar vi förgäves
Timrå IK > Sv: SHL-kval Timrå IK - IK Oskarshamn
Ikväll kör jag på tipset från besättningsmannen på färjan mellan England-Göteborg -92 när vi varit över och sett Arsenal-ManU och frågade om man skulle ta ett sjösjukepiller: "Äh. Ta en rejäl fylla ist"
Timrå IK > Sv: SHL-kval Timrå IK - IK Oskarshamn
Sputnik: Däremot överdriver den där Svenningson effekten för oss om vi åker ur. Det kommer självklart inte bli kaos. Vi är förmodligen det mest förberedda laget i SHL:s historia för en degradering. Hela föreningen har ju aldrig på riktigt växlat upp till SHL så en degradering för oss är mer hej då till festen och välkommen vardagen. Några hyllningar för en fantastisk säsong som Oskarshamnsspelarna kan förvänta sig i vilket fall lär det dock inte bli fråga om isf.
+ 2
Timrå IK > Sv: SHL-kval Timrå IK - IK Oskarshamn
{8671}: Det där sammanfattar exakt mina känslor och är anledningen till att jag öht överväger att åka ut ikv. Ikväll tar den slut, denna säsong from hell.
Timrå IK > Sv: SHL-kval Timrå IK - IK Oskarshamn
puffe: Så är det, det gäller ha viss distans. Hur mycket jag än skulle vilja tro att du har rätt törs jag inte det. Intalar mig dock att som oraklet skrev här för en tid sedan, är det något lag vi ska byta plats med så är det just Oskar. De lär knappast ha bättre förutsättningar att etablera sig än vi hade. Hur det än blir är jag inte så säker på att vi går mot en mer stängd högstaliga, allsvenska topplag kommer även framledes kunna vara med i racet.
Timrå IK > Sv: SHL-kval Timrå IK - IK Oskarshamn
Rast vila på kökssoffan, gäller att samla kraft efter ett dygnspass. Skönare kuddar får man leta efter
+ 2
Timrå IK > Sv: SHL-kval Timrå IK - IK Oskarshamn
Perspektiv: Ikväll har vi chans att försvara vår SHL-plats i en fullsatt hemmaarena.
Det trodde man inte för sådär 1 1/2 år sedan
Det trodde man inte för sådär 1 1/2 år sedan
+ 20
Timrå IK > Sv: SHL-kval Timrå IK - IK Oskarshamn
Veteranolle: Just det du skriver i mitten är precis vad jag alltid landar i. Jag håller inte på ett stabilt topplag men jag håller på ett lag som berör och som återkommande utmanar iaf. Det är nästan större, att hålla på lag som Timrå IK är att leta fram den innersta kärnan för vad äkta supporterskap handlar om. Det var anledningen till mina tårar när Nollan o co räddade föreningen, jag skulle även fortsatt få möjlighet att vältra mig i hockeyångest. Oavsett division.
+ 5
Timrå IK > Sv: SHL-kval Timrå IK - IK Oskarshamn
Godmorgon vänner. Lång dags färd mot Västra stå. Hörs efteråt, på andra sidan. Heaven or hell 💪🤘
+ 3
Timrå IK > Sv: SHL-kval Timrå IK - IK Oskarshamn
{8671}: Du. Jag bara garderar mig, jag har planerat förlustbölandet också
Timrå IK > Sv: SHL-kval Timrå IK - IK Oskarshamn
Åker vi ur i morgon ska jag fulböla i TV som den där Karlskronakillen förra året
+ 17
Timrå IK > Sv: SHL-kval Timrå IK - IK Oskarshamn
{8671}: Vi hade haft stor nytta av honom i det här kvalet, det är jag övertygad om. Å andra sidan grym otur att ersättaren gick sönder för han hade nog varit ännu bättre. Men det är som sagt historia nu
+ 1
Timrå IK > Sv: SHL-kval Timrå IK - IK Oskarshamn
Öndulat: Finns väl ingen neutral åskådare med lite hockeykunnande som, baserat på vad som skett på isen enbart, skulle kunna påstå att Oskarshamn haft mer otur än oss som inte avgjort det här redan utan "tvingas" spela en 7:e match. Möjligen kan man resonera så om man väger in att vi borde vara en klass bättre eftersom vi kommer från en högre serie. Men det vet väl alla om vid det här laget (t.om Kovalchuk 😉) att det inte fungerar så.
Nä den gode Sanny har nog bäst själsfrid om vi befinner oss utanför SHL, så verkar det iaf
Nä den gode Sanny har nog bäst själsfrid om vi befinner oss utanför SHL, så verkar det iaf
+ 3
Timrå IK > Sv: SHL-kval Timrå IK - IK Oskarshamn
Sanny tycker att "om det finns någon form av rättvisa så vinner Oskarshamn match 7 i morgon."
I rest my case
I rest my case
Föregående · 191 · Nästa


