Historik
1 · Nästa
Östersunds IK > Sv: Truppen 2024
Surjämte: Nu är truppen klar, tycker helt klart den ser intressant ut, nu är det bara hoppas man får till en bra kemi i gruppen och att det blir en skadefri säsong.. träningsmatch redan på tisdag blir klart intressant att se hur det ser ut.
Östersunds IK > Sv: Ikväll gäller det
puffe: Haha, ja den matchen glömmer man nog aldrig! Och har svårt att tro man får uppleva något liknande igen
+ 2
Östersunds IK > Sv: Ikväll gäller det
Så jävla skönt!
Nu firar vi lite lätt sen glömmer vi denna säsong och ser till att säkra några fina kontrakt för nästa!
YEEES! 🍻🍻🍻🍻🍻
Nu firar vi lite lätt sen glömmer vi denna säsong och ser till att säkra några fina kontrakt för nästa!
YEEES! 🍻🍻🍻🍻🍻
+ 2
Östersunds IK > Sv: Kval Ästersund-Västervik
Det tackar vi Eltonius för.
Bättre match än sist, mer påslagen alla 60 och fysiska spelet var med.
Rolig match att kolla på, roligaste på hela säsongen tror jag, dock onödigt nervöst 😀
Bättre match än sist, mer påslagen alla 60 och fysiska spelet var med.
Rolig match att kolla på, roligaste på hela säsongen tror jag, dock onödigt nervöst 😀
+ 2
Östersunds IK > Sv: Kval Ästersund-Västervik
puffe: ja riktigt blek insats, kan västervik ha fördel av liknande situationer tidigare? Öik kändes mest som dem åkte runt i 2 perioder och var rädd för att göra misstag så de blev mera misstag? Det fysiska spelet hängde dem inte med i alls..
Jaja nu har dem gjort nervösmissarna och vet vad som krävs, tror också att vi vänder det här och avgör med 4-2 i matcher..
Jaja nu har dem gjort nervösmissarna och vet vad som krävs, tror också att vi vänder det här och avgör med 4-2 i matcher..
+ 1
Östersunds IK > Sv: Fattar inget
Surjämte: som jag ser det har dem stora problem med uppspelen, trycket motståndarna på högt i banan så blir dem extremt stressade? Och slår någon helt ogenomtänkt passning som inte sällan hamnar hos motståndarna.. i anfallszon blir dem uttryckt i sarghörnen och får kämpa om puck. Önskvärt vore att dessa bitar löses omgående.
Östersunds IK > Sv: Fattar inget
Surjämte: känner samma, målvaktssidan känns inte som ett bekymmer. Truppen är inte den starkaste men jag tycker det ska vara en starkare trupp än ifjol, jag röstar för tränarbyte.
Östersunds IK > Östersund - Mora
Ja då är det dags igen, har varit en sämre period för öik de senaste!
Men scenförändringen i lövenmatchen gav hopp!
Vad tror vi om kvällens match? Är det inte hög tid för öik att börja plocka poäng och spela den hockey vi sett at dem kan göra?
Men scenförändringen i lövenmatchen gav hopp!
Vad tror vi om kvällens match? Är det inte hög tid för öik att börja plocka poäng och spela den hockey vi sett at dem kan göra?
Östersunds IK > Sv: Illa
Surjämte: Bra start idag, första 10 såg rätt bra ut dock såg djurgården jävluft avvaktande? Ut.. kanske därav öik lyckades spela sig ur egen zon och dessutom med lite fart.. fram mot slutet började de bli avslaget tempo och lite tillbaka mot gamla "vanor".. hoppfullt orolig över fortsättningen =)
+ 1
Östersunds IK > Sv: Illa
Surjämte: Jag hade stora förhoppningar inför kvällen då de sätt riktigt bra ut i slutet på försäsongen, men det här är katastrofalt.. tränaren måste hitta på något, första kedjan känns inte som dem får ut sin potential alls, inte gjort på försäsongen heller! Kasta om i 5orna och hitta rätt kemi
Östersunds IK > Nybro - Östersund
Så är vi tillbaka i arenan där vi engång fick jubla oss hesa! Vad tror och tänker vi om kvällens drabbning?
Nybro riktigt heta för tillfället och Öik rejäl genomklappning sist, sjäv tror jag Nybro gått "för bra" och går på pumpen ikväll mot ett rejält revanchsuget Östersund.
Nybro riktigt heta för tillfället och Öik rejäl genomklappning sist, sjäv tror jag Nybro gått "för bra" och går på pumpen ikväll mot ett rejält revanchsuget Östersund.
Östersunds IK > Sv: ser illa ut
Surjämte: ja tyvärr ser det inte bra ut alls, intalar mig att det är tidigt på säsongen men vafaan de är det för alla. Idag sitter inget, varken fart, passningar eller förmåga att hålla puck.
2a perioden bättre än 1a åtminstone men inget betryggande spel.
2a perioden bättre än 1a åtminstone men inget betryggande spel.
Östersunds IK > Silly
Tycker lagbygget börjar se rätt intressant ut!
Saknar en riktigt vass spets när det kommer till forwardsidan dock.
Någon som har hört några rykten om vilka fler spelare som ska in i truppen?
Vad jag hört så ska Mantler och Marklund vara klar för förlängning samt att Sebastian Benker och Georgs Golovkovs ska in..
Saknar en riktigt vass spets när det kommer till forwardsidan dock.
Någon som har hört några rykten om vilka fler spelare som ska in i truppen?
Vad jag hört så ska Mantler och Marklund vara klar för förlängning samt att Sebastian Benker och Georgs Golovkovs ska in..
Östersunds IK > Sv: Inte bra för hälsan detta
JonteD: Äntligen.. nu hoppas jag öik fortsätter på vinnerspåret de återstående matcherna
+ 3
Östersunds IK > Sv: Inte bra för hälsan detta
Vilken fruktansvärt sur förstaperiod, resultatet borde varit omvänt.
+ 1
Östersunds IK > Sv: Inte bra för hälsan detta
Nu hoppas vi Öik kan spela likvärdigt som dem lirade mot löven senast.
Spännande o se vad nyförvärven kan åstakomma också.
Spännande o se vad nyförvärven kan åstakomma också.
+ 1
Östersunds IK > Sv: Inte bra för hälsan detta
Surjämte: för att inte tala om 2mans underläget i 2 min med ca 4 min kvar.. ajaj för stressnivån 😀
+ 1
Östersunds IK > Sv: lite oroande
Surjämte: håller med, förvisso såg andra perioden något bättre ut men inte i närheten av vad vi vant? oss att se
+ 1
Östersunds IK > Sv: lite oroande
Total kaos, tyvärr är vi många gånger dålig att spela på ledning..
Var det bara jag som tyckte de så ut som Mantler blir knuffad vid 4-4 målet?
Var det bara jag som tyckte de så ut som Mantler blir knuffad vid 4-4 målet?
+ 2
Östersunds IK > Sv: lite oroande
Surjämte: ang. Ekonomin har öik släppt ett inlägg på facebook, känns som det är öp som kollat lite galet. Ingen farande ang ekonomin enligt öik själva.
+ 3
Östersunds IK > Sv: Forwardskris i ÖIK
Vet vi något har det ser ut på skadefronten?
Några spelare på väg tillbaka inför veckans drabbningar?
Några spelare på väg tillbaka inför veckans drabbningar?
+ 1
Östersunds IK > Sv: Forwardskris i ÖIK
{9742}: Tackar, ja de är ju betydligt roligare för oss att ligga jämnt i serien med dem än vad det är för dem.
Även om det är många matcher kvar så börjar hoppet infinna sig lite högre än att "bara" stanna kvar i HA
Även om det är många matcher kvar så börjar hoppet infinna sig lite högre än att "bara" stanna kvar i HA
+ 2
Östersunds IK > Sv: Forwardskris i ÖIK
Surjämte: skönt med vinst trots lite brist på spelarsidan! Roligt att Linus fick näta på första matchen, och även Mörnsjö.
Ang miletid känns det hela väldigt snabbt och lustigt? Inte ett ord innan om något bekymmer med kroppen/axeln vad jag hört sen heöt plötsligt borta, skulle tippa på att han snart är klar för något lag lite mer på hemmaplan igen?
Ang miletid känns det hela väldigt snabbt och lustigt? Inte ett ord innan om något bekymmer med kroppen/axeln vad jag hört sen heöt plötsligt borta, skulle tippa på att han snart är klar för något lag lite mer på hemmaplan igen?
+ 1
Östersunds IK > Sv: Ny målvakt
Surjämte: ja, så gött att se!
Nu hoppas vi dem har ordning på pp framöver också så ska nog de här kunna bli en riktigt bra första säsong..
Även skott på mål stistiken såg bättre ut på denna match.
Nu hoppas vi dem har ordning på pp framöver också så ska nog de här kunna bli en riktigt bra första säsong..
Även skott på mål stistiken såg bättre ut på denna match.
1 · Nästa
Ledning måste bytas och där med öiks så kallade playbook som inte fungerar i HA.