Rip Kirby

10512 inlägg · 2938 besäkare

Historik

· 21 ·
Olympiska spelen > Sv: Vinter OS 2026
mattias - 74: Jag vill säga att USA inte riktigt har samma skarpa offensiv som Kanada har där vem som helst kan kliva fram och göra skillnad.

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Nisse på Mon or: Där är det definitivt. Vi kommer köra med befintligt lag resten av säsongen och både Boyce och Wedin räknar man med redan i omstarten den 19 febeuari.

Olympiska spelen > Sv: Vinter OS 2026
mattias - 74: Framförallt svarar man ju Kanada med ett fysiskt spel som fram till Celebrinis mål helt hade stoppat Kanadas offensiva försök till 100%.

Olympiska spelen > Sv: Vinter OS 2026
mattias - 74: Helvete.. man bara slickar sig om munnen inför detta ;)

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
RYGG HANS: Här bara måste fenomenet kravställan få väga allra tyngst. Det går inte att dela ut spelarkontrakt som fribiljetter utan att ha 100% tanke på vad det kostar och vad man i så fall prioriterar bort.

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Andersson: Leksand har väl inte så många alternativ. Vad finns det att göra annars?

Olympiska spelen > Sv: Vinter OS 2026
mattias - 74: Herregud så pinsamt.

"You had one job"...

Olympiska spelen > Sv: Vinter OS 2026
mattias - 74: Ett högt tempo utlovas ;)

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
-Sputnik-: Jumbotronen i arenan ser ut som en husvagns-TV jämfört med den i SCA Arena ;)

Olympiska spelen > Sv: Vinter OS 2026
mattias - 74: Satan alltså. Helt sjuka namn. Nästan all-starnivå på samtliga.

Olympiska spelen > Sv: Vinter OS 2026
Sigge: 2 mål på 4 skott är uselt.

Olympiska spelen > Sv: Vinter OS 2026
Lakesi: Forlings bössa talar. 25 skott på mål ska göra skillnad.

Olympiska spelen > Sv: Vinter OS 2026
mattias - 74: Samtidigt är det match 1 i turneringen. Det finns väl alla möjligheter för Filip att komma in i laget?

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
The great one: Just reklamen överlag är väl oerhört mycket ett do or die-läge inte minst för Timrå IK. Hur ska klubben annars kunna få in pengar och ges nödvändiga medel att skapa förutsättningar och växa ytterligare?

Olympiska spelen > Sv: Vinter OS 2026
mattias - 74: Barkovs frånvaro är ett lika stort problem för Finland som för Florida. Och ja, backsidan lämnar mycket att önska.

Olympiska spelen > Sv: Vinter OS 2026
mattias - 74: Att domaren missade en solklar tvåa nyss är helt obegripligt.

Olympiska spelen > Sv: Vinter OS 2026
mattias - 74: Slafkovsky visar varför han är en målgörare i NHL.

Olympiska spelen > Sv: Vinter OS 2026
mattias - 74: Slovakien återtar ledningen och visar varför man är här.

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Andersson: Varför har man annars tagit den hjälpen är väl den uppenbara frågan?

Olympiska spelen > Sv: Vinter OS 2026
Gathlopp: Men vilket jävla spel av Isabella Wranå! 97% i finalen är helt ok ;)

En del flyt absolut men det ingår i spelet. Snacka om att vara bäst när det gäller!


Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Synct: Schööön´t!

Olympiska spelen > Sv: Vinter OS 2026
mattias - 74: Vilken fullständig idiot. Otur när man tänker?

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Vargher85: Den där kommer du nog få hjälp att ta bort om du inte gör det själv.

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Nytt Domustrappan ute. "Den viktiga lördagssegern!"

Olympiska spelen > Sv: Vinter OS 2026
mattias - 74: De svenska damerna går på total knockout i sprintfinalen. Stavås-Skistad ger upp och den andra norskan är chanslös i spurten. Imponerande! Linn Svahn - äntligen!

Olympiska spelen > Sv: Vinter OS 2026
Zource: Det är för lite disciplinära straff i curling ;)

OS-FINAL för Sverige!

Olympiska spelen > Sv: Vinter OS 2026
Zource: Heja dom som vinner ;)

Olympiska spelen > Sv: Vinter OS 2026
Gathlopp: Men vilka sjuka missar britterna gör. Amatörmässigt i stort sett.

8-3 efter 6 omgångar. Heelt galet!

Det underbara med OS är hur man taggar i samtliga sporter där Sverige spelar bra. Kom igen och ta hem det här nu!

Olympiska spelen > Sv: Vinter OS 2026
Gathlopp: En ruskig gåva från GBR, inget snack om det!
Sveriges match på TVn, den andra semin på laptopen i soffan. Perfect, if you ask me ;)

Olympiska spelen > Sv: Vinter OS 2026
Riktigt bra spel av Sverige och här har man också flyt och lyckas stjäla poäng i motståndarnas spel!

Olympiska spelen > Sv: Vinter OS 2026
mattias - 74: Fint spel såhär långt av Sverige där marginalerna är väldigt små. Känslan är att Storbritannien (Skottland i detta fall) känner en större press än vad Sverige gör och därför spelar "sämre" just nu.

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Eugen Sandberg: Allt i livet får inte vara gratis heller.

Olympiska spelen > Sv: Vinter OS 2026
mattias - 74: Tuffast möjliga motstånd väntar där det kommer krävas en helt felfri insats för att ha chansen.

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Senaste rapporten om Wedin/Hartmann.

”Anton Wedin ådrog sig under lördagens match en överkroppskada och Sebastian Hartmann en underkroppskada. Båda spelarna ska vidare undersökas under veckan och är ej med på dagens isträning”, skriver klubben i sitt inlägg."

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Smörgåsen : Hela perioden på 19 år från uttåget ur Elitserien 1981-82 och fram till slutet av 90-talet var en rakt igenom mörk period ur en Timråsupporters ögon. Några få tillfällen till glädje men överlag höll ju inte laget måttet på något vis. Här var det nog många som helt tappade hoppet.

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Pucken: Samma här. Låter som en omöjlig siffra, men den är ändå inte sämst. 1979-80 lockades 60 pers. då CRIF gästade.

Timrå IK > Sv: Leksands IF - Timrå IK 2026-02-07
Karlsson74: 1990-1995 pågick försöksverksamheten. Publiksnittet varierade minst sagt mellan säsongerna. Se bara här:
1990-91: 793
1991-92: 1734
1992-93: 1155
1993-94: 792
1994-95: hittar inga publiksiffror den här säsongen

Allra störst publik lockade Skellefteå HK som drog som mest folk den första säsongen då hela 2929 människor slöt upp. På den här tiden hade Timrå IK faktiskt lyft sig i attraktionsvärde. Några säsonger tidigare hade klubben sin all-time low siffra då Bergnäset lockade den helt fantastiska siffran 69 pers. (69!!). Magiskt bara det.

Resultatmässigt var det också bra knapert. Den första säsongen missar klubben den egentliga avsikten med hela sammanslagningen - att kunna utmana om spel i Allsvenskan. Trea i grundserien och tvåa efter Boden i fortsättningsserien. I playoff åker vi mot Väsby efter två raka torsk.

Spel i Allsvenskan efter jul under den andra säsongen, men där kommer man näst sist efter storheter som bl.a Troja/Ljungby och det är färdigspelat. Ännu en fiaskoartad säsong till ända.

Den tredje säsongen slutar ännu en gång i missat spel i Allsvenskan. Man går vidare till playoff 2 där Mora är för svåra.

Säsong fyra slutar på samma sätt - missat spel i Allsvenskan, avancemang till playoff men det slutar tvärt då Timrå åker direkt mot Hammarby.

Den femte och sista säsongen är den sämsta säsongen i modern tid vad gäller ishockey i Timrå. Man kommer på femte plats i grundserien bakom Boden, Team Kiruna, Skellefteå och Björklöven - lag som samtliga lyckades bättre med sina satsningar vid den här tiden än vad Timrå IK gjorde.
Det komiska med den här säsongen var att Sundsvall Hockey var tillbaka i samma serie som oss efter ett par säsonger i division 2. Sundsvall/Timrå Hockey och Sundsvall Hockey i samma serie. Stor humor bara det.
Vi möttes fyra gånger (grundserien och fortsättningsserien).
6-6 /1874 (publik)
3-5 /2340
3-1 /1863
4-1 /1237

Säsongen efter tog klubben tillbaka Timrå IK och den namnmässiga ordningen var återställd. Resultatmässigt skulle det dock dröja några säsonger innan det ordnade till sig även där. Missat allsvenskt spel för vilken gång i ordningen här? men ändå en försmak av fina matcher när vi pressar Rögle i playoff.

Mindre lyckade säsonger har vi uttåget mot Nyköping 1996-97.

1997-98 noterar klubben sin bästa säsong på mer än ett decennium när man går vidare till spel i kvalserien där man slutar näst sist och är långt ifrån avancemang.

1998-99 tar det slut mot Mora i playoff 3.

1999-00 tror jag alla känner till hur den säsongen slutade.

sv.wikipedia.org/wiki/Division_I_i_ishockey_1990/1991
sv.wikipedia.org/wiki/Division_I_i_ishockey_1991/1992
sv.wikipedia.org/wiki/Division_I_i_ishockey_1992/1993
sv.wikipedia.org/wiki/Division_I_i_ishockey_1993/1994
sv.wikipedia.org/wiki/Division_I_i_ishockey_1994/1995
sv.wikipedia.org/wiki/Division_I_i_ishockey_1995/1996
sv.wikipedia.org/wiki/Division_I_i_ishockey_1996/1997
sv.wikipedia.org/wiki/Division_I_i_ishockey_1997/1998
sv.wikipedia.org/wiki/Division_I_i_ishockey_1998/1999
sv.wikipedia.org/wiki/Allsvenskan_i_ishockey_1999/2000

Timrå IK > Sv: Leksands IF - Timrå IK 2026-02-07
Tallnäs: Mats Altin hade jag svårt att ta på allvar minns jag. Peter Fasth likaså. Smedbergs namn behöver icke nämnas ens. Det är väl där nånstans man fattar idiotin i hela den här satsningen. Som tur var gick ju allt rakt åt helvete.

Olympiska spelen > Sv: Vinter OS 2026
mattias - 74: En helt bedrövligt dålig insats. Norge tappar, riktigt "tråkigt"...

Olympiska spelen > Sv: Vinter OS 2026
Rulltårtan : Klaebo är från en annan planet. Fullständigt överlägsen.

Olympiska spelen > Sv: Vinter OS 2026
mattias - 74: Mer eller mindre en norsk genomklappning ;)

Riktigt tråkigt med Angers fall förstås.

Timrå IK > Sv: Leksands IF - Timrå IK 2026-02-07
Puckat: Vi tänkte rätt men gjorde ändå helt fel 🙂🙂

Olympiska spelen > Sv: Vinter OS 2026
mattias - 74: Norge mot resten av världen i vanlig ordning. Ett mirakel om någon spräcker en norsk fyrling idag.

Olympiska spelen > Sv: Vinter OS 2026
mattias - 74: Ytterst små dessvärre. Statusen vad gäller svensk skidåkning på herrsidan är pinsam på riktigt.

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
När man söker efter olika alster på Youtube hittar man ofta helt oväntade bidrag. Såsom detta:

Sammandrag från SVT: Timrå - Djurgården 3-2 (Elitserien 1981/82, omgång 30)
Storbråk i slutskedet utlovas. Bittra Djurgårdare som inte klarade av att förlora mot ett bottenlag. För den som inte vet åker Timrå ur Elitserien den här säsongen och återvänder inte förrän 19 säsonger senare. DIF klarade sig kvar genom att vinna kvalserien före Hammarby.

Timrå IK > Sv: Leksands IF - Timrå IK 2026-02-07
Henrik_Tikare: Jepp, det stämmer bra. På väggen där ovanför satt tavlan där resultaten i övriga matcher uppdaterades - manuellt.


Timrå IK > Sv: Leksands IF - Timrå IK 2026-02-07
Hank: Kvalserien till Elitserien, säsongen 2001-02 - Leksand hemma.

24:36 0-1 (SH1) STARS 10. Hellkvist, Stefan
31:57 0-2 (PP1) STARS 13. Nielsen, Jens
35:08 1-2 (PP1) TIMRÅ 29. Matthiasson, Markus
40:45 1-3 (EQ) STARS 26. Ahlberg, Sami
48:57 1-4 (EQ) STARS 21. Hermansson, Daniel

Underläge 1-4 med mindre än fem minuter kvar att spela, här kliver Mackan Matthiasson m.fl in i matchen och gör skillnad på allvar:

56:00 2-4 (PP1) TIMRÅ 19. Fagemo, Linus
56:47 3-4 (EQ) TIMRÅ 29. Matthiasson, Markus
59:57 4-4 (EQ) TIMRÅ 18. Peltomaa, Timo

Game Winning Shots
5-4 TIMRÅ 29. Matthiasson, Markus

5 - 4
(0-0, 1-2, 3-2, 0-0, 1-0)
Final Score
Spectators: 5500

Nån fler än undertecknad på plats här? "Gamla" Timrå Isstadion... skön på sitt sätt, men oerhört mycket "old school" ishall...

Timrå IK > Sv: Leksands IF - Timrå IK 2026-02-07
roger_sundsvall: Glöm aldrig bort lejkers lakejer eller vad faen dom nu heter. Ytterligare en icke-klubb, helt oavsett deras framgångar!

· 21 ·
Om Rip Kirby
Hejar på: 0x20-timraiklogosvg.png Timrå IK

Erfarenhet: Legend

är nu OFFLINE

Från Timrå