Historik
Föregående · 2 · Nästa
Brynäs IF > Sv: HV71 - BRYNÄS åttonde i andra tjugotjugoett
Zzz: Och för att tillägga så går det faktiskt inte att förvandla ett skitlag till ett topplag på en säsong. PA tror jag iaf blir riktigt bra nästa och efter det men med tanke på att man ville sätta ett nytt system i laget så har han kanske inte materialet han behöver för att lyckas med det. Nästa säsong så kommer han nog själv få forma laget som han vill lite mer med hans önskade spelare han vill ha, på så sätt ger man gubben en bättre förutsättning för att lyckas i Brynäs. Tror inte att Alcén, Mannberg, Hedberg m.m är vad han vill jobba med direkt.
+ 1
Brynäs IF > Sv: HV71 - BRYNÄS åttonde i andra tjugotjugoett
Supportern: Gunler är rätt giftig i PP, ganska osynlig 5v5. Men men, PA ser bra mycket mer än oss och ställer väl laget som visar mest vilja på isen! Hoppas det blir 3 pinnar idag!
+ 2
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Supportern: Dessutom borde de ändå vara tydliga gällande styrelsen också, får Sundlöv förlängt eller inte? Får Campese stanna kvar trots 3 kraftigt misslyckade år?
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Enaranger: "Förstår inte helt vad de menar här.
Är det att supportrarna tvingas samla in pengar du syftar på?
För det är väl ändå inte Sundlövs jobb att dra in de pengar som behövs?"
Sorry om jag var otydlig. Givetvis är det inte MS jobb att samla in cash från oss.
Det jag menar är att om Sundlöv hade byggt laget rätt från början och om Campese drar ut huvet ur arslet nån gång och inte varit så jävla nonchalant och tänkt att Berglund/Scott/Rödin själva ska ta oss till en topp 6 placering så hade vi inte varit i den sitsen vi är idag. Det blir nästan vårt ansvar då när dom går ut och marknadsför fansens värvning igen.
Är det att supportrarna tvingas samla in pengar du syftar på?
För det är väl ändå inte Sundlövs jobb att dra in de pengar som behövs?"
Sorry om jag var otydlig. Givetvis är det inte MS jobb att samla in cash från oss.
Det jag menar är att om Sundlöv hade byggt laget rätt från början och om Campese drar ut huvet ur arslet nån gång och inte varit så jävla nonchalant och tänkt att Berglund/Scott/Rödin själva ska ta oss till en topp 6 placering så hade vi inte varit i den sitsen vi är idag. Det blir nästan vårt ansvar då när dom går ut och marknadsför fansens värvning igen.
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Anders Berg: Detta va Sannys mest kompetenta inlägg. Han har ju helt rätt..
Det är vi som ser till att Brynäs ens kan stå pall resten av säsongen, det är oerhört pinsamt för en klubb som Brynäs.
Det är Michael Sundlöv som är sportchef, inte vi supportrar.
Det är vi som ser till att Brynäs ens kan stå pall resten av säsongen, det är oerhört pinsamt för en klubb som Brynäs.
Det är Michael Sundlöv som är sportchef, inte vi supportrar.
+ 2
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
spolaisen: Det är ett exempel på hur inavlade vi i Brynäs-familjen. Visst, Honken är en enorm ikon inom föreningen och uttalandet var lite väl modigt men man kan inte bortse från sanningen att han inte hade lyft Brynäs och hjälpt oss till att vara en etablerad toppklubb i SHL.
Kolla vart Bengtzéns lagbygge är i tabellen jämfört med Sundlövs..
Bort med den missvisande självbilden och börja om i vår.
Kolla vart Bengtzéns lagbygge är i tabellen jämfört med Sundlövs..
Bort med den missvisande självbilden och börja om i vår.
+ 3
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Huge: Exakt på vilket sätt har dom gått förbi oss i utveckling? Mindre budget, ingen stabil juniorverksamhet, mindre arena, 2 säsonger varav en på räkmacka. Vi har 4 poäng mindre med 4 matcher mindre spelade? Förstår inte vart ni kommer fram till den slutsatsen?
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
{7981}: Lär komma en måvakt, Bertilsson och Scott är påväg tillbaka och om det påståendet stämmer om att man lånar ut Andrén så lär det väl komma en rutinerad målvakt.
+ 2
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
HV Värvar 3(!) spelare under måndagen, Miska Siskonen, Jordan Murray och senaste Artthu Ilomäki från Luleå. Snacka om att lägga alla korten på bordet. Leksand värvar vår tilltänkta ersättare och Oskarshamn verkar stabilisera sig i sitt spel.
Frågan är vad Sundlöv sitter på för kort, par i tvåor eller en kåk?
Med tanke på att Muller inte inkommer måste det finnas någon plan? Har han nått bättre på g? Kommer det in en forward OCH en back?
Jag hoppas för guds skull att det kommer in en stabil och lugn backpjäs som är bra över hela banan, att vänta in Billins kan visa sig vara extremt kostsamt.
Frågan är vad Sundlöv sitter på för kort, par i tvåor eller en kåk?
Med tanke på att Muller inte inkommer måste det finnas någon plan? Har han nått bättre på g? Kommer det in en forward OCH en back?
Jag hoppas för guds skull att det kommer in en stabil och lugn backpjäs som är bra över hela banan, att vänta in Billins kan visa sig vara extremt kostsamt.
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Ove Myling: Brynäs har haft en del otur denna säsong, med allt som alla redan vet vad det beror på.
Men att vi förlänger med Pilö är i sig inte så konstigt, ska vi hålla på och värva 2-3 Billins vid varje skada så ruinerar vi oss själva, det säger sig självt.
Men men, de ansvariga får stå sitt kast när vi summerar säsongen, och jag vill se huvuden rulla om det går åt helvete.
Men att vi förlänger med Pilö är i sig inte så konstigt, ska vi hålla på och värva 2-3 Billins vid varje skada så ruinerar vi oss själva, det säger sig självt.
Men men, de ansvariga får stå sitt kast när vi summerar säsongen, och jag vill se huvuden rulla om det går åt helvete.
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Forsberg 1978: Jaa att vi har 4 matcher i handen mot dom, ett mellanslag på 2-6 poäng. Inget annat lag har sina 4 bästa spelare på skadelistan b.la.
Det ser inte jättebra ut just nu, men tror varken LHC, OIK, Malmö eller Hv kommer före Brynäs efter 52 omgångar.
Det ser inte jättebra ut just nu, men tror varken LHC, OIK, Malmö eller Hv kommer före Brynäs efter 52 omgångar.
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Bratwursten : Scott och Rödin står för ett enormt ledarskap på isen, Berra likaså. Hugger man av huvet på ormen dör hela ormen
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
{8975}: Folk får ge sig med kvalsnack. Vi har alla fördelar gentemot alla andra lag. Ganska osannolikt att vi får kvala
+ 2
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Zappaholic: Domarn har ju varit ganska ensidig denna match.. Vi spelar väldigt kasst men tvekaktiga utvisningar får ju Frölunda med sig och och Brynäs får inte med sig ett skit vid solklara situationer.
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
{8975}: 4-3 målet missbedömer killen helt fel.. Magisk i offensiv zon, katastrof i defensiv
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
{9179}: Bara att låta Peter lägga sin prägel på Brynäs. Säger vad han tycker och tänker och är inte rädd för nån osämja. Kan ju inte bli sämre på sikt.
+ 3
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Vad tror alla skribenter? Blir det kval? Ingenmansland? Slutspel?
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Blå grottan: Krävdes ju inte jättemånga justeringar efter premiären för att ställa ett slagkraftigt lag på isen, Pilö och Palve hade säkerligen inte kommit till oss om det inte vore för alla förbannade skador.
Campese är den som ska ta mest ansvar, han ger Sundlöv förutsättningar för att lyckas, som han gör med resten av föreningen, kom inte ett ord ur hans mun i pausen igår som gav en tillfredställande känsla. Nöjd med vart vi är påväg? Missat slutspel 2 år i rad, potentiellt även ett tredje år utan postseason och även risk för kval. Visst, vissa matcher spelar vi otroligt bra, men inte fan ser man en trend om att vi ska konkurrera ut Frölunda, Luleå, Växjö m.f på sikt.
Jag hoppas Campese och c/o som styr den vackraste föreningen i Sverige tar sitt ansvar och avgår om vi inte lyckas ta oss till slutspel efter 2 kraftigt misslyckade säsonger.
Campese är den som ska ta mest ansvar, han ger Sundlöv förutsättningar för att lyckas, som han gör med resten av föreningen, kom inte ett ord ur hans mun i pausen igår som gav en tillfredställande känsla. Nöjd med vart vi är påväg? Missat slutspel 2 år i rad, potentiellt även ett tredje år utan postseason och även risk för kval. Visst, vissa matcher spelar vi otroligt bra, men inte fan ser man en trend om att vi ska konkurrera ut Frölunda, Luleå, Växjö m.f på sikt.
Jag hoppas Campese och c/o som styr den vackraste föreningen i Sverige tar sitt ansvar och avgår om vi inte lyckas ta oss till slutspel efter 2 kraftigt misslyckade säsonger.
+ 2
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
{9179}: Hur fan har du mage att hacka på Sundlöv när han på mindre än 24 timmar efter skadorna på Scott och Billins skrapar fram Oula Palve och Lukas Pilö?
Harper spelar nästa omgång och Molin knackar på dörren för en comeback. Ger en helt annan dimension i laget så jag tror att Sundlöv sitter ganska bekvämt i båten.
Harper spelar nästa omgång och Molin knackar på dörren för en comeback. Ger en helt annan dimension i laget så jag tror att Sundlöv sitter ganska bekvämt i båten.
+ 4
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Berge: Det låter ju sjukt positivt, jag var rädd för att säsongen skulle vara körd för Greg, i värsta fall karriären efter den otroligt, patetiskt fula smällen av Nowick.
Rödin får vi vänta med, den tuffa jäveln lär väl ändå producera 1 poäng per match när han kommer tillbaka, snacka om sparkapital nu när hela laget verkar har steppat upp.
Rödin får vi vänta med, den tuffa jäveln lär väl ändå producera 1 poäng per match när han kommer tillbaka, snacka om sparkapital nu när hela laget verkar har steppat upp.
Brynäs IF > Sv: Brynäs-Skellefteå sextonde januari
{8399}: Är Oula Palve en center eller forward? Har inte så mycket koll på honom
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Sportnisse: är ju inte meningen att den ska ta i huvet, olyckligt fall tyvärr, men skuldsätter inte Shane ett dugg för det.
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
{7981}: Skulle ge den till Linus Ölund, han är kanske inte där riktigt än, men han är på god väg med tanke på att han bara blir bättre hela tiden.
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Andreas Galle: Kanske bara en försiktighetsåtgärd. Viktig spelare för oss. Bättre att han skippar en träning och sen spela match om det inte är så allvarligt.
+ 3
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
{8399}: Är Berglund och Molin frånvarande idag? Isf blir det tufft. Bra defensiv sist och riktigt bra målvaktspel. Kan gå vägen isf.
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Finns det något intresse för att förlänga med Tomi Sallinen? Har spelat upp sig rejält sista tiden.
+ 2
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Huge: Scott lägger sig kanske i en dålig situation momenten före impact. Men att filma är en helt annan sak.
Det gör riktigt jävla ont att slå i tänderna, tror det ser mildare ut än va det gör. Man kan inte skydda sig på nåt sätt när man får en tackling i ryggen. Han åker in med ansiktet före i sargkanten och ligger kvar för att det gör fruktansvärt ont.
Förstår inte mediadrevet.. Gå vidare herregud
Det gör riktigt jävla ont att slå i tänderna, tror det ser mildare ut än va det gör. Man kan inte skydda sig på nåt sätt när man får en tackling i ryggen. Han åker in med ansiktet före i sargkanten och ligger kvar för att det gör fruktansvärt ont.
Förstår inte mediadrevet.. Gå vidare herregud
+ 2
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Om man tänker på förlängningar, det finns ett överflöd av forwards i Brynäs och med tanke på att man idiotförlängde med Mannberg så borde man vara försiktig med det, men fan va besviken jag blir om inte Desch blir erbjuden en förlängning..
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
{8399}: Är det ens en idé att prova att skaka om lite i formationerna? Går säkert en hel del tankar i alla i runt om laget, men tycker jag har sett ett rätt dåligt coachande rent ut sagt dom 2 senaste matcherna. Inga timeouts tagna varken mot Leksand eller IKO, vi hade 2-målsledningar 2 gånger mot Leksand som vi inte lyckades förvalta.
Jag vet inte vad PA och company ser, men jag ser en hel drös med spelare som inte är på samma sida riktigt och inte håller måttet i 60 minuter. Rödin kan inte fixa 3 poäng själv..
Jag vet inte vad PA och company ser, men jag ser en hel drös med spelare som inte är på samma sida riktigt och inte håller måttet i 60 minuter. Rödin kan inte fixa 3 poäng själv..
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Vinner vi dom kommande matcherna ( som näääästan är ett måste ) så är vi verkligen med igen! Med goda marginaler också med tanke på schemat! Nån som har koll på när Gunler och Kvist kan återvända till spel igen? Scotts skadestatus?
Positivt är att Sallinen spelar riktigt bra!
Positivt är att Sallinen spelar riktigt bra!
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
xxx BIF xxx: Kan hålla med. Brynäs hade ju då inte en tränare som utvecklade unga spelare direkt..
Att komma till Brynäs som ung idag gynnas inte speciellt mycket
Att komma till Brynäs som ung idag gynnas inte speciellt mycket
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
mattias - 74: Påminner om förra säsongen när jag spelade på alla 7 matcher och Brynäs mötte Örebro. Jag är en sån som naturligtvis inte spelar emot mitt eget lag i dessa lägen och jag spelar väldigt sällan.
Jag hade varit 128 000 kr rikare om jag hade gjort det...
Jag hade varit 128 000 kr rikare om jag hade gjort det...
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Idag var ledarna tvungna att leda och alla var tvungna att bidra. Snacka om att Rödin och Berglund kliver fram! Idag Är jag stolt och imorn kommer jag vakna upp stolt!
Framåt Brynäs!
Framåt Brynäs!
+ 16
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Forsberg 1978: Är ju inga dåliga spelare heller, Kvist har varit topp 5 på slutet och Gunler / Persson ger en ganska stabil bredd. Dessutom Scott och Berra som är livsviktiga för framgång.
Men men, skulle inte förvåna mig om vi vinner ikväll!
Men men, skulle inte förvåna mig om vi vinner ikväll!
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Brynäsgubbe: Det är ett scenario. Kanske det bästa.
Men nu fan räcker det med domedagspredikningar.
Vi har spelat 18 matcher, alltså 7 matcher mindre än Malmö t.ex. Det är 21 poäng att lira om och vi ligger ynka 10 poäng upp till resten av packet. Jag förstår själv genom detta inlägg att munkas kommer håna skiten ur mig men jag tror stenhårt på detta. Rödin och c/o kommer lyfta, Harper kommer komma in och vi kommer gå in på ett vinnande spår och kommer jaga ikapp och vi kommer ta oss till play in. Om vi mot förmodan inte gör det då får jag stå med huvet uppe i hundarslet och sniffa skit tills säsongen 21/22 drar igång men då får det fan vara så!
Jag älskar Brynäs IF från botten av mitt hjärta och jag kommer vara en del i vändningen. Det borde ni också vara.
Nu gävlar går vi mot ljusare hockey!
Men nu fan räcker det med domedagspredikningar.
Vi har spelat 18 matcher, alltså 7 matcher mindre än Malmö t.ex. Det är 21 poäng att lira om och vi ligger ynka 10 poäng upp till resten av packet. Jag förstår själv genom detta inlägg att munkas kommer håna skiten ur mig men jag tror stenhårt på detta. Rödin och c/o kommer lyfta, Harper kommer komma in och vi kommer gå in på ett vinnande spår och kommer jaga ikapp och vi kommer ta oss till play in. Om vi mot förmodan inte gör det då får jag stå med huvet uppe i hundarslet och sniffa skit tills säsongen 21/22 drar igång men då får det fan vara så!
Jag älskar Brynäs IF från botten av mitt hjärta och jag kommer vara en del i vändningen. Det borde ni också vara.
Nu gävlar går vi mot ljusare hockey!
+ 27
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Enaranger: Jag har alltid varit för att stänga ligan bara denna säsong och köra med 16 lag 21/22.
Situationen är inte lika för alla, Brynäs är det lag som har blivit hårdast drabbat pga inställda matcher, när ett annat lag har fått covid i laget har dom nästan alla gånger fått ställa in matchen mot oss, därför ligger vi 8 matcher bakom Skellefteå som spelat mest.
Så länge det inte finns sportslig rättvisa i en utav världens bästa hockeyligor så ska det tas åtgärder för att ovanämnda ska skipas. Det blir naivt och tamt om de inte stänger ligan.
Situationen är inte lika för alla, Brynäs är det lag som har blivit hårdast drabbat pga inställda matcher, när ett annat lag har fått covid i laget har dom nästan alla gånger fått ställa in matchen mot oss, därför ligger vi 8 matcher bakom Skellefteå som spelat mest.
Så länge det inte finns sportslig rättvisa i en utav världens bästa hockeyligor så ska det tas åtgärder för att ovanämnda ska skipas. Det blir naivt och tamt om de inte stänger ligan.
+ 1
Föregående · 2 · Nästa