slöhög322

123 inlägg · 26 besäkare

Historik

1 ·
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Tror ni det blir värvningsfredag eller tänker de riskera säsongen genom att slapptaskarna i ledningen slöar ihop och är lediga idag?

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Joppe:

Jake Leschyshyn följas av Bobby på instagram och verkar gilla att fiska, har utgående kontrakt och är i rätt ålder. Gick rätt högt i draften men har väl inte slagit igenom trots ett par chanser i NHL.

Verkar vara lite tvåvägscenter som är bra på att teka och boxplay om han inte är full med skit i intervjuer.

Verkar rimligt sympatisk.

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Svensson_62:

Får väl även notera att om de räknar med noll resultat nästa år trots en förväntan om motsvarande intäkter så är det ju rimligen tanken att bränna en j-la massa cash på något, förhoppningsvis till stor del herrtruppen.

Givet att han finnen ryktas vara dyr men inte hysteriskt snordyra och att allt annat nytt rimligen kommer från reahyllan är det väl svårt att inte tolka det som att något kommande nyförvärv kommer att kosta en krona eller tre.

Inte omöjligt att det blir något riktigt coolt som lekkamrat till Bellows och Silver i första.

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Damlaget lär väl vara en pluspost om man fakturerar in vad det gör för sponsorer och allmän goodwill.

Sen får det erkännas att jag fylleköpte ett årskort förra året och gick noll matcher när jag nyktrat till, men jag såg åtminstone ett gäng på youtube.

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Appråpå generationsväxling hävdar hockeynews (som man verkar kunna ha lite reservationer kring) att vi är ute efter Emil Sylvegård.

hockeynews.se/nyheter/live-backen-som-kan-hamna-i-dif-fa-allt-om-silly-season-har

Vet inte om länkhelvetet funkar eller om man får scrolla.

Tror den värvningen skulle kunna få mig att tappa tron på den här sillyn, men eftersom jag alltid har fel avgör han väl nästa SM-final.

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Silfver: eller förlåt, sex backar menade jag. Sju bör väl funka om man lånar ut nya killen eller om de turas om lite.

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Silfver: han lär väl inte gå in på sju backar om Djoos kommer tillbaka i form. Å andra sidan är det väl bättre att det är en för mycket än att det blir somm förra året.

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Bengt Ramen:

Sämre källa" "någon på dif-forum" snackade om att den här killen hade varit grym: www.eliteprospects.com/player/227670/alex-barre-boulet

Alldeles för bra så han får väll ett avtal där borta men fatta honom mellan Silver och Bellows i första. Får ju halvfjong bara av tanken.

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Mattson: ändå rätt imponerande hur dedikerad någon är om de flyttar till Småland för att få speltid.

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Ändå lite kul att hockeynews tycker att Lucas Carlsson är en jättebra värvning men att han lär kompletteras av en lite bättre toppback.

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Peja: alltid tyckt att han var rätt bra.

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Retse: inga särskilda önskemål. Känns väl mer som att hela intervjun var onödig bara

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Skrubben: enda som ens är i närheten av en nyhet är väl att han förväntar sig att bäckis spelar vid något tillfälle. Allt annat är varianter av tidigare floskler. Lät som att både Gästrum och Pettersson var lite frågetecken men sedvanliga icke-svar.

Möjligen fick jag intrycket av att Pettersson kanske inte var helt stängt.

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Peja: det de borde gjort är ju att hitta på ett smeknamn till finnen, eller möjligen tvinga honom att byta till något vettigt.

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
www.flashscore.com/match/hockey/carolina-hurricanes-Sx0gl0tm/vegas-golden-knights-fTT0TsUg/?mid=MuXlJtHP

Vegas Carolina inatt måste ju varit den sjukaste matchen jag sett ens delar av. Spoiler nedan.

Två bortdömda och fyra riktiga mål för Vegas, varav hattrick av Marner i första perioden. I tredje tar Carolina igen fyra varav det sista i powerplay 6.mot 4 efter att Theodore slängt ut en delay of game.

I andra övertidsperioden får Theodore revansch då han skjuter som Robert Hägg på steroider (missar mål med två meter) varav pucken studsar i planket, spelare och sen målvakten innan den går in.

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
ellis: han har väl out till NHL fortfarande och spelar dessutom fortfarande ahl-slutspel. Verkar kylts av lite i slutspelet vad gäller poängskörd så det är kanske positivt för att han ej ska få något nytt

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Ok, långskott. Vad tror ni om www.flashscore.com/player/boyd-travis/z10XG6pN/ ?

Lite för hög hylla men har fått tillökning och verkar ha två barn enligt instagram. Verkar flaxar runt lite, spelat med Washington och har väl tjänat bra pengar men möjligen inte riktigt den värsta typen av generationspengar. Kanske inte helt omöjligt att de skulle tycka det var chill med Europaäventyr och billig barnomsorg snarare än typ världens högsta priser i Toronto eller hela det här politiska damper i USA?

Utöver honom och valtari letteriläderlapp eller vad han hette finns även
www.flashscore.com/player/shaw-logan/UwnIhNW5/news/ och www.flashscore.com/player/pare-cedric/8KRqgyzg/ I samma lag och skulle väll kunna beskrivas på lite liknande sätt.

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Var inte finnen typ största värvningen av något shl-lag fram till igår?

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Farsang: jo, men läser man LHCs forum verkar de rätt uppgivna. Tänker mig att de inte har varken mer budget än oss eller särskilt billig trupp så är vi i samma nivå lär vi rimligen vara mer attraktiva. Nästan jämförbar stad, betydligt mer välfungerande organisation, inga jättelika krigsrubriker om försäsongen osv.

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Farsang: Linköping är väl skapligt lågbudget, HV känns som ett clusterfuck och jag antar att Ryssland är mindre attraktivt om det inte är en jävla löneskillnad. Känns ändå som en rimlig chans att vinna det racet

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Peja: han finnen har väl ett par nhl-säsonger i närtid när han producerat bättre än Kempny gjorde i Ahl, är åtta år yngre och har 20 poäng på sista 24 matcherna.

Han kan ju suga ändå men det är rätt högt ställda krav om man inte tycker att han är en klar uppgradering

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
www.gd.se/sport/soderstrom-om-att-valja-bort-brynas-bara-en-hockeykarriar/

Känns väl inte omöjligt att Söderström kommer tillbaka om något år på den där intervjun.

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Pettisbif: en kropp som inte fuckade up så mycket förutom att han aldrig träffade mål. Ändå jämförbar plus/minus i stil med ett par av spelarna vi hyllar.

Var ju inte i närheten av värd pengarna eller särskilt bra, men inte tvärsämst heller.

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Peja: 30 poäng och bättre plus/minus än Silfverberg och Larsson känns väl som en ganska bra första säsong på stor is?

Fine att Kempny och Delia var missräkningar men Bellows lär väl ändå få med beröm godkänt. Fjällby var lite sådär men han lär väl hitta sin plats efterhand också. Kanske inte så han är värd lönen men åtminstone så han gör ordentlig nytta.

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Peja: om Gästrum, LP och kanske Hillström är ordinarie så vore det ju grymt. Borde frigöra lönebudget till sista centern. Dessutom massor av uppsida på unga spelare, möjlighet att få tillbaka LP och Gästrum när de är klara i Nordamerika, bra med energi osv.

Tycker det verkar underbart överlag. Tar hellre det här och något riktigt nice som sista forward än två halvdyra ahl-rejects.

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
www.flashscore.com/player/bordeleau-thomas/8SPmafR6/

Thomas Bordeleau är ute ur slutspelet. Tror ge nämnde honom som en möjlig värvning. Lite för dålig för topp sex I NHL, lite för ensidig för botten sex, lite för talangfull för att inte vara för intressant och lite för mycket av en diva för att passa med Alcens filosofi.

Spelade årets säsong med Theo Lindstein och Simon Robertsson. Lite för ung för att sticka till Europa men var inte riktigt bra nog för NHL när han hade en bra säsong och fick chansen Nu verkar han haft en ganska dålig säsong med ungefär 05 points per game.

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Neophyt: första året var det väl ok men år två kändes långsamt. Kanske behöver lite mindre speltid och lite mer skyddad verkstad anpassat efter hans styrkor.

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Lemp: utmärkt nyhet om det stämmer. Bra lagbygge.

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Auchinleck: Är väl mer att man får förhålla sig till verkligheten och även om det finns ett gäng rabatt spelare så har det ju lastats pengar på Källgren, AJF, Djoos, Lindblom och några till som så att säga kanske inte ger bäst värde per krona. Är väl möjligt att någon form av prioritering lär ske om vi ska få in något från den typen av hyllor det tjatas om här.

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Jonjo: vidhåller väl lite att ska man vara bäst behöver man chansa lite. Börjar de närma sig budgettak kanske det är bättre att chansa och inte ta in någon utfyllnad/köra juniorer för att ha någon form av plats kvar för att göra en förstärkning senare i höst. Visar det sig till exempel att Djoos och bäckis blir borta hela säsongen kanske man kan toppa lite där det verkar behövas framåt november om man sparat en slant på att spela in juniorer istället för att pröjsa en mille extra eller vad det blir på en skapligt billig utfyllnad extra.

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
munkas:
Bellows, ny center, Silverberg
Ny vinge, Larsson, Rödin
Ajf, Ölund, Trivingo
Lindblom, Hillström Leo/han den store fan från Dalarna eller nått

Känns ju knappt tunt givet att det inte är någon chl och att bäckis kanske kommer tillbaka. Blir väl lite centerbrist om någon blir skadad men det kanske man får leva med om man har ett lag med den typen av löner som det verkar spåra ur i.


Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Peja: Grym målvakt, två grymma målvakter, massa värvningar av skapligt hög klass. Fungerande powerplay och bra målskyttar. Ändå rätt mycket att gilla.

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Peja: Känns som att Örebro byggt ihop något som borde slåss om topp sex också.

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Luddf: nästa säsong i den som börjar nu? Isf blir det ju potentiellt riktigt kul.

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Enda som skulle kunna bli bättre är väl om han tar med sig Noah Philp eller får Gunler att inse att Djurgården är smutsiga på vägen hit.

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Sportnisse: fyra poäng på sex matcher sen han kom tillbaka.antar att de tittat på dem och sett att han kan röra sig skapligt.

Känner rätt mycket grapplingmänniskor som fuckat upp ack och annat och de verkar komma tillbaka rätt bra. Tror det är värre för knän med långsiktig utnötning än att de sliter av det på en gång och sen lagar det hela.

Naturligtvis varningsflagga men ändå ok skada att komma tillbaka ifrån.

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Rent stats-mässigt ser han ju bättre ut än Söderström också så svårt att känna sig missnöjd om det där är den svindyra backen de ville ha.

Nu svindyr center och något budgetvänligt som kan spela boxplay så ser det ju riktigt trevligt ut.

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Kunde ju ta i något i stil med en av dem här:

Lukas Smith
www.eliteprospects.com/player/387564/lukas-smith

Elliot ekmark
www.eliteprospects.com/player/411933/elliot-ekmark

Melker Eriksson
www.eliteprospects.com/player/387506/melker-eriksson

Låta någon av dem och Hillström/lill-sunken/Forslund eller vad han heter slåss om fjärde kedjan/extraforward.

Lär rimligen vara den billigaste kedjan vi ställt upp på bra många år om det ska lastas på dyr center och back och hoppas på att kunna få in något som inte är lastgammalt eller onödigt skadat gods. Med lite flyt får man en anständig shl-spelare som tar en roll rätt billigt ett tag framåt också.

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Bengt Ramen: är det inte typ en snällare variant av vad alla gormat om med inslag av att låta någon junior komma fram?

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Jonjo: vad tror du om följande?

Bellows - svindyr importcenter - Silverberg
Rödin - Larsson - Lindblom
Ajf - Ölund - Trivingo
Leo/han den där ogren från Leksand - Hillström - billig boxplay snubbe från allsvenskan i hjälplig ålder

Hägg och svindyr klassback som kan slå en passning typ Jack Ahcan alternativt Djoos på enorma mängder suspekta kosttillskott som en bra dag går igenom ett dåligt dopingtest

Kinvall och Bertilsson

Norlinder och Andersson

Djoos eller Raftheim som sjunde

Känner att det är mer ekonomiskt försvarbart än vissa av förslagen från tidigare och avlastar gamlingarna lite.

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Jonjo: kanske är en ide att fundera kring Silverbergs roll. Lite mindre speltid 5 mot 5 och utnyttja styrkorna mer än att låta honom täcka upp allt.

Kanske uppnå det där de hoppades på med jämnare minutfördelningen mellan femmorna och få upp intensiteten så.

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Farsang: om det är till någon tröst skjuter Hägg fortfarande som en påtänd häst med synfel.


Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Ge skrev en lista på möjliga forwards: www.gd.se/sport/lista-fem-forwards-som-kan-forstarka-brynas/

Någon på ett annat lags forum skrev att de här centralens hade nämnts som på marknaden angående att HV ska göra några till misslyckade värvningar.

www.eliteprospects.com/player/427906/jan-mysak
www.eliteprospects.com/player/198306/noah-philp
www.eliteprospects.com/player/46952/ryan-carpenter


Känns som att det finns en del att hoppas på fortfarande, även om många på GDs lista kändes bra långsökta.

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Lemp:

Nygift, baserad i LA. Haft någon form av Brock/bristning han opererades för förra året om jag fattade saken rätt. Antar att han vill ha något i Nordamerika men får han inget så går det väl att lasta pengar där tänker jag. Gissar dock Schweiz om han inte får något i Ahl, tänker mig att han antagligen vill maxa sin i komst närmaste åren men samtidigt verkar väl farsan hans varit tillräckligt framgångsrik för att han potentiellt inte behöver bry sig jättemycket om pengar heller och då kanske SHL kan konkurrera.

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Bob: håller med.

Åtminstone Bellows, Djoos, Trivingo och Källgren borde man kunna sätta bra pengar på att de bör vara bättre än förra året givet förberedelser och uppstart.

Även han den långhåriga fan, Norlander och Axel Andersson känns väl som rimliga att anta att de utvecklas lite. Hägg blev ju bättre eftersom.

Är det två-tre bra namn som kommer in ser ju laget överjävligt bra ut på papperet. Sen ska det ju stämma i övrigt också men jag tänker att jag väntar med att bränna Voodoo -dockor av Alcen tills han värvar tillbaka wikovski som spetsforward framåt oktober.

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Bengt Ramen: eller så är det Djurgården som missat att man inte kan bygga stomme av svindyr och skadebenägen.

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Berra KSD: hur fan ersätter man Kovacs med samma personlighet?

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
ellis: Nä alltså det är möjligt att vad Alcen hittar är skräp också, han har ju varit lite ojämn.

Djurgården har Veijdemo och en förmodat skitdyr Lucas Carlsson, bra men oklart om det är värt pengarna.

Frölunda har både tappat och fått in massa bra i olika prisklass.

Färjestad ser spontant ut att ha gjort de bra men de tappade Tomasek så de har ju en del skapliga skor att fylla.

HV verkar inte ha vaknat.

Björklöven går ut hårt så det ser ju schysst ut. Men ryktas ta in en 52-årig Brendan Shinnimin.

Linköpings forum får det här stället att se ut som en workshop i positivt tänkande.

Luleå verkar satsa på att ersätta platserna på äldreboendet med fyra finnar.

Malmö är ganska intressant ut.

Rögle känns deppigt

Skellefteå kommer ryktas ta in någon halvskadad Schweiz-reject.

Timrå ersätter en av shls bästa spelare med en raid på Dollarstores budgethylla.

Växjö har fått in en del, Aho är väl den enda som känns värd att få halvfjong för.

Örebro har öppnat plånboken och ser bra ut. Men de är fortfarande Örebro, vilket inte ens McDavid skulle kunna ändra på.

Vi är ju inte sämst i klassen. Vi har blir av med äldre importer av varierande kvalitet och lön och fått in lite billig föryngring. Saknas fortfarande en center eller två och en skapligt dyr back som kan slå en halvrimlig förstapass. Borde finnas skaplig budget för att göra det realistiskt. Gillar Alcens chanser att göra det bättre än genomsnittet.

1 ·
Om slöhög322
Hejar på: 0x20-bif1bif.svg Brynäs IF

Erfarenhet: 6. Läktarproffs

är nu OFFLINE

Har inga vänner :(