Historik
Föregående · 25 · Nästa
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Nisse på Mon or: Läs om vad Lomond menar med att "lyckats" 😁
Edit: han var före.
Edit: han var före.
+ 1
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
mikenomad: Säga vad man vill om Modo. Men vinsterna mot LHC och HV(som det ser ut) har varit med riktigt undermåliga målisar och motstånd.
Myrenberg var riktigt urkass av det man såg i matchen mot LHC.
LHC, Oskars och Kanske HV kan kanske bli Modos räddningsplank denna säsong. Det är ju dessa matcher Modo kommer behöva vinna och just nu ser de ut att ta vara på bottenkonkurrenternas misstag.
Myrenberg var riktigt urkass av det man såg i matchen mot LHC.
LHC, Oskars och Kanske HV kan kanske bli Modos räddningsplank denna säsong. Det är ju dessa matcher Modo kommer behöva vinna och just nu ser de ut att ta vara på bottenkonkurrenternas misstag.
+ 7
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
{297}: Jo så är det. Dock tror jag det är betydligt lättare att locka till sig lite extra sponsorpengar när det gäller hemvändare etc.
+ 2
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
{7043}: Nu menade jag väl också back med bra SHL klass dom hade kunnat vända hem i hyffsad ålder. Lill Strimma var ju en världsback som i dagens hockey hade avslutat sin karriär i NHL.
Vilket inte några av våra hemvändare är i närheten av i talang.
Vilket inte några av våra hemvändare är i närheten av i talang.
+ 2
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
+ 2
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
mikenomad: Det som är mest tråkigt är väl att vi inte lyckats få fram nån stor backtalang som vi kunde haft nytta av som hemvändare. "Bara" idel forwards.
Vi får lita till att Kapanen inte ligger på latsidan.
Han var ju rätt aktiv förra säsongen om man säger så!
Vi får lita till att Kapanen inte ligger på latsidan.
Han var ju rätt aktiv förra säsongen om man säger så!
+ 3
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Sputnik: Utan att verka att skrika i panik, men Kapanen får gärna intensifiera backjakten, om han nu är ute på sådan.
Tryout på Ahnelöv hade nog inte varit en dum lösning!
"Tim Erixon missar de kommande matcherna mot Oskarshamn och Växjö.
– Det är bra med honom. Han fick en smäll mot överkroppen under matchen mot Skellefteå och olyckligtvis en på samma ställe i matchen mot Modo. Han kommer inte att följa med till Småland utan vi ska fortsätta att undersöka honom nästa vecka, säger Timrå IK:s lagläkare Christian Rydin.
Didde är borta minst Oktober ut på det.
Tryout på Ahnelöv hade nog inte varit en dum lösning!
"Tim Erixon missar de kommande matcherna mot Oskarshamn och Växjö.
– Det är bra med honom. Han fick en smäll mot överkroppen under matchen mot Skellefteå och olyckligtvis en på samma ställe i matchen mot Modo. Han kommer inte att följa med till Småland utan vi ska fortsätta att undersöka honom nästa vecka, säger Timrå IK:s lagläkare Christian Rydin.
Didde är borta minst Oktober ut på det.
+ 6
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Perreman: Tycker detta också är något jag reagerat på.
Jonte agerar lite stressat, förmodligen för att han vill så mycket framåt och att det låst sig lite. När det blir sådana här situationer där man slänger iväg pucken på fel ställen så kommer ju också farliga omställningar som ett brev på posten.
Jag tror dock självförtroendet kommer höjas så fort det slinker in nått mål. Då kommer hela linan spela mer avslappnat och med mer kyla, det vågar jag nästan garantera!
Jonte agerar lite stressat, förmodligen för att han vill så mycket framåt och att det låst sig lite. När det blir sådana här situationer där man slänger iväg pucken på fel ställen så kommer ju också farliga omställningar som ett brev på posten.
Jag tror dock självförtroendet kommer höjas så fort det slinker in nått mål. Då kommer hela linan spela mer avslappnat och med mer kyla, det vågar jag nästan garantera!
+ 8
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
{297}: Ja absolut. Som andra nämnt. Forsmark är ung så vi får ge han tid att växa in i det också. Vi får innerligt hoppas vi kan klara oss från ännu mer skador på backsidan bara. Annars blir det tunnt snabbt som sagt.
+ 2
Timrå IK > Sv: Timrå IK - MoDo Hockey 2023-09-23
LaZerLasse: Haha, Jonte Hedström var ju inne på det i nån pod. Tjeckiska spelare är alltid som bäst det sista kontraktåret. 😅
+ 8
Timrå IK > Sv: Timrå IK - MoDo Hockey 2023-09-23
Erol Ateceae: Vad gäller Svedberg så var det mest hans plock jag har mardrömmar om än idag. Den skottkartan var ingen munter syn. 😅
+ 6
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
TD: Stenqvist var dock rätt kritiserad för sin mjuka defensiv, men samtidigt så har Kapanen tyvärr inte ens ersatt honom. Forsmark, Melander och Edfeldt i all ära men de är inte riktigt mogna ännu tyvärr.
Får se om Kapanen landar den där Finska backen det tisslas om då, det skulle ju potentiellt kunna vara Stenqvist ersättare.
Får se om Kapanen landar den där Finska backen det tisslas om då, det skulle ju potentiellt kunna vara Stenqvist ersättare.
+ 6
MoDo Hockey > Sv: Silly season
SPOODI: Jag tycker dock inte det är så konstigt om de får kvala. Nån gång kommer korthuset att rasa, det går inte att träffa 100 procent rätt på nyförvärven säsong efter säsong. Speciellt när det är bärande spets de måste ersätta.
+ 1
MoDo Hockey > Sv: Silly season
{9233}: Ser ni bara till att hålla er kvar så tror jag att ni får in Karlkvist till nästa säsong i allafall.
Det svajar en del hos bönderna och jag tror dom ryker i år.
Det svajar en del hos bönderna och jag tror dom ryker i år.
+ 5
Timrå IK > Sv: Timrå IK - MoDo Hockey 2023-09-23
{7043}: Nog för att Timrå blivit rätt uppsnackade, men OINKs fick nog högmod när media och experter tippat dom utanför kval för första gången.
+ 4
Timrå IK > Sv: Timrå IK - MoDo Hockey 2023-09-23
Man myser! Haha, äntligen börjar verkligheten komma ikapp OINKs!
+ 13
Timrå IK > Sv: Timrå IK - MoDo Hockey 2023-09-23
EXPLORERSMÅLAND: Jag, min grabb och farsan kommer och förgyller bortastå. 😊Jag har en stark tro på att
Flaskpost-linan får det att lossna! Dalle har ju gjort hattrick i Böndernas lada förr, Så han vet hur man hittar målet där! 😎
Flaskpost-linan får det att lossna! Dalle har ju gjort hattrick i Böndernas lada förr, Så han vet hur man hittar målet där! 😎
+ 12
Timrå IK > Sv: Timrå IK - MoDo Hockey 2023-09-23
{9908}: Man kan ju inte göra annat än att älska karln!
Jag sa ju inför säsongen att man hade lite Salmonsson feeling, en nytändning på "äldre" dar.
Än så länge överträffar Pääjärvi förväntningarna med råge.
Hoppas han får hålla sig hel och frisk över hela säsongen och att han får visa vad han går för på riktigt. 🙏
Jag sa ju inför säsongen att man hade lite Salmonsson feeling, en nytändning på "äldre" dar.
Än så länge överträffar Pääjärvi förväntningarna med råge.
Hoppas han får hålla sig hel och frisk över hela säsongen och att han får visa vad han går för på riktigt. 🙏
+ 14
Timrå IK > Sv: Timrå IK - MoDo Hockey 2023-09-23
Spanskaryttarn: Det kan ju finnas en risk att Wedda och Dahlén tar ut varandra lite då båda gillar att vara involverade med att ha mycket puck. Så jag hade nog haft dem i olika kedjor ändå.
Meen med Wedda in så har vi ju potential till att ha 3 riktigt bra offensiva kedjor hur som helst!
Meen med Wedda in så har vi ju potential till att ha 3 riktigt bra offensiva kedjor hur som helst!
+ 6
MoDo Hockey > Sv: Silly season
Silly: Eloge till Joakim, men förra gången var det kaffepengar i sammanhang sett till vad en spelare kostar.
"Jag kommer gå in med 100 000 kronor för att visa att jag vill hjälpa föreningen som jag verkligen älskar”, meddelar han på Instagram."
Den gången landade insamlingen till David Rautio...
"Jag kommer gå in med 100 000 kronor för att visa att jag vill hjälpa föreningen som jag verkligen älskar”, meddelar han på Instagram."
Den gången landade insamlingen till David Rautio...
+ 2
Timrå IK > Sv: Timrå IK - MoDo Hockey 2023-09-23
{9908}: Rindell som räddade på mållinjen! Om det var den du syftade på. 😊
+ 5
Timrå IK > Sv: Timrå IK - MoDo Hockey 2023-09-23
{7043}: Pettersson står på 4 poäng enligts SHLs sida förresten? 1 mål 3 assist
+ 1
Timrå IK > Sv: Timrå IK - MoDo Hockey 2023-09-23
{297}: hoppas på 3 poäng mot Oskarshamn på torsdag som sagt. Då tror jag de mentalt är körda redan nu faktiskt. Skulle vara så fruktansvärt gött att bli av med OINKs!
Upp med Löven istället så vi får lite mer klassiska Norllandslag i SHL.
Upp med Löven istället så vi får lite mer klassiska Norllandslag i SHL.
+ 4
Timrå IK > Sv: Timrå IK - MoDo Hockey 2023-09-23
{7043}: Ja och har det inte klaffat så är mitt tips att testa att byta plats på Jonte och Emil.P
Förövrigt tycker jag Edfeldt gav ett stabilt intryck när han kom in efter att Erixon lämnat isen.
Förövrigt tycker jag Edfeldt gav ett stabilt intryck när han kom in efter att Erixon lämnat isen.
+ 1
Timrå IK > Sv: Timrå IK - MoDo Hockey 2023-09-23
solbacken: Forsmark blandar och ger helt klart, svårast har han väl i att läsa spelet när han skall pincha utan puck och sädär. Påminde lite idag om hur han stötte helt fel likt mot Omark, fast ikväll rusade han bort sig på Ranta som fick friläge.
I en mer väloljad backuppttning hade han säkert fått en helt annan trygghet, plus att vi hade haft råd att "spela in honom" på ett annat sätt.
Dock skulle han nog mått bättre av att ha blivit utlånad och fått stor roll i ett topplag i HA. Kapanen behöver ut på marknaden, sen kanske utlåning till DIF som väl är i behov av backar..
I en mer väloljad backuppttning hade han säkert fått en helt annan trygghet, plus att vi hade haft råd att "spela in honom" på ett annat sätt.
Dock skulle han nog mått bättre av att ha blivit utlånad och fått stor roll i ett topplag i HA. Kapanen behöver ut på marknaden, sen kanske utlåning till DIF som väl är i behov av backar..
+ 4
Föregående · 25 · Nästa




Nubben eller Monten kommer inte vara kvar i HV när denna säsong summeras, det vågar jag nästan lova.