Historik
Föregående · 27 · Nästa
Timrå IK > Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2023-09-21
Tom Topp: Ja en bra insats på lördag och känslorna kan ha vänt. Framförallt så har jag nog landat i att spelarna nog får mycket inställning "gratis" på hemmais med publiken och adrenalinet i ryggen.
De måste börja våga skita ner sig på bortais är känslan.
Framförallt spelare som Hållander som egentligen bygger mycket av sitt spel på just inställning och hårt jobb.
Han hade ju hyffsade stats i AHL och vad han kan på SHL nivå vet vi ju egentligen.
Sluta fundera och kör ner skallen och bara kör!
De måste börja våga skita ner sig på bortais är känslan.
Framförallt spelare som Hållander som egentligen bygger mycket av sitt spel på just inställning och hårt jobb.
Han hade ju hyffsade stats i AHL och vad han kan på SHL nivå vet vi ju egentligen.
Sluta fundera och kör ner skallen och bara kör!
+ 3
Timrå IK > Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2023-09-21
{7043}: Ja det som är mest illavarslande är att jag tycker Lander ser så tom ut i blicken. Vart finns kampviljan som han visade gång på gång förra säsongen?
+ 6
Timrå IK > Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2023-09-21
erathoo: Vi har inget eget spel som gör att pucken är värd att gå in i mål, framförallt är vi inte beredd att ta kampen i någon zon egentligen. DHL är minus 5 efter de 2 senaste bortmatcherna. Uddlös offensiv och ett ihåligt grundspel.
Ja typ så.
Ja typ så.
+ 3
Timrå IK > Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2023-09-21
Tonymontana: Lite sånt här jag reagerar på.
"Timrå haft förtvivlat svårt att få in pucken.
– Vi får inte returerna, vi får inte de där enkla målen, säger Timråtränaren Ante Karlsson efter förlusten mot Skellefteå."
Det finns inga enkla mål. De enkla målen förtjänar man.
Vi lägger inte ner det hårda jobbet för att förtjäna de "enkla" målen just nu helt enkelt. Speciellt går vi inte in i skiten.
"Timrå haft förtvivlat svårt att få in pucken.
– Vi får inte returerna, vi får inte de där enkla målen, säger Timråtränaren Ante Karlsson efter förlusten mot Skellefteå."
Det finns inga enkla mål. De enkla målen förtjänar man.
Vi lägger inte ner det hårda jobbet för att förtjäna de "enkla" målen just nu helt enkelt. Speciellt går vi inte in i skiten.
+ 10
Timrå IK > Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2023-09-21
Sputnik: Det som verkar vara en grej med Ante är att han kan vara rätt envis. Nästan så att han inte vill splitta på vissa om det är en stor snackis i media till exempel.
Emil. P och Dahlén förra säsongen var ju en stor följetong.
DHL får derbyt på sig att bevisa nått. Annars måste det vaskas!
Sen är Wedda mer än välkommen tillbaks, man minns ju att han blev en injektion förra säsongen när han kom in och var en av få som själv kunde driva upp det offensiva spelet.
Innan laget började kugga till slut.
Emil. P och Dahlén förra säsongen var ju en stor följetong.
DHL får derbyt på sig att bevisa nått. Annars måste det vaskas!
Sen är Wedda mer än välkommen tillbaks, man minns ju att han blev en injektion förra säsongen när han kom in och var en av få som själv kunde driva upp det offensiva spelet.
Innan laget började kugga till slut.
+ 3
Timrå IK > Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2023-09-21
{9233}: Men nog skulle vi behövt Walli ikväll. Han står för en fysik som vi saknar i dagsläget.
+ 6
Timrå IK > Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2023-09-21
{7043}: Ante får snacka struktur hur mycket han vill nu. Dags att väcka laget. Vaska om laget, gör nånting!!
+ 4
Timrå IK > Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2023-09-21
bar mofftak: Måste ärligt talat säga att Lander inte ser ut att vara 100 procent heller. Kanske nån skadekänning som begränsar honom? Man känner inte igen honom alls.
+ 2
Timrå IK > Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2023-09-21
{7043}: Nog snarare dags att öka speltiden på andra som visar mer än DHL kedjan just nu.
+ 2
Timrå IK > Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2023-09-21
{7043}: Svag defensiv och tveksam offensiv. Njae dags att steppa upp eller vaska om lite i laget för att väcka upp grabbarna lite.
+ 1
Timrå IK > Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2023-09-21
EXPLORERSMÅLAND: Skellefteå riktigt starka framför egen kasse till att börja med! De har gjort det enkelt för Söderström att ta hand om returerna.
+ 1
Timrå IK > Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2023-09-21
{7043}: Hade ju hoppats att det var förra årets snackis. Men skall vi fortsatt försöka "sätta offensiven"?
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Linköping HC 2023-09-21 Hemma
{9233}: Ja rädda skott är ju en sak, men kroppspråket på en målis smittar ju mer än själva räddningarna så att säga. Har inte sett en sekund av er match men vad jag försått av de andra LHC matcherna så har Högberg varit den stora anledningen till att LHC lyckats sno poängen.
Jag vill inte nedvärdera er insats, snarare bara säga att jag tror att LHC kommer vara ett bottenlag kommande säsong.
Går Högberg sönder är de rejält illa ute.
Jag vill inte nedvärdera er insats, snarare bara säga att jag tror att LHC kommer vara ett bottenlag kommande säsong.
Går Högberg sönder är de rejält illa ute.
+ 1
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Linköping HC 2023-09-21 Hemma
Zource: LHC har väl levt rätt mycket på Högberg båda matcherna. Förlorat skotten i sina båda sina vinster. De blir extra blottade när han är borta.
Jag tror fortfarande att de kommer vara högst inblandade i bottenstriden. Inte ovanligt att en del lag överpresterar i starten av säsongen men att verkligheten kommer ikapp efter 10-15 matcher spelade.
Jag tror fortfarande att de kommer vara högst inblandade i bottenstriden. Inte ovanligt att en del lag överpresterar i starten av säsongen men att verkligheten kommer ikapp efter 10-15 matcher spelade.
Timrå IK > Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2023-09-21
{297}: Tror tyvärr avsaknaden av högerkjutande forward är en av anledningarna till vårt svaga PP. Speciellt nu när vi inte ens har Hartmann. Det blir lite lättläst och vi tappar lite hot på direktskott etc. Sen får Kapanen fortsätta attt försöka intala mig att vi inte behöver nån mer sådan..
Fagemo får mer än gärna missa att ta plats via Camperna och ansluta till oss..
Fagemo får mer än gärna missa att ta plats via Camperna och ansluta till oss..
+ 2
Timrå IK > Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2023-09-21
{297}: Kanske gått lite för enkelt för dom på träning och lite falsk trygghet, eller nått... Dahlén dessutom, är han ombytt denna period?
+ 2
Timrå IK > Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2023-09-21
{9908}: Påäjärvi med förmodat en av de mer billiga kontrakten. Mysribba, men dags för de mer välbetalda att steppa upp nu. Pääjärvi visar vägen. Häng med ni övriga vettja!!
Juel visar pondus dessutom. JJ är inte så solklar etta som vissa vill påstå i min bok!
Juel visar pondus dessutom. JJ är inte så solklar etta som vissa vill påstå i min bok!
+ 6
Timrå IK > Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2023-09-21
{297}: Ja känslan är sådär för egen del, tyvärr.
Zkellefteå har knackat, men som vanligt så skall vi väl vara trendbrytarlaget och vara de som låter Zkellefteås maskin att tugga igång..
Zkellefteå har knackat, men som vanligt så skall vi väl vara trendbrytarlaget och vara de som låter Zkellefteås maskin att tugga igång..
+ 1
Timrå IK > Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2023-09-21
Kerstin_k: Ja absolut. Missade helt att spana in det!
Upp till bevis nu då. En grym instas idag och det kan bli lite att fundera på för tränarkojan framöver. Inte för att JJ varit dålig, men med 2 jämnbördiga målvakter så bör ju den med bäst form stå. Vilket kan bli ett pussel som sagt.
Om än ett lyxproblem!
Hoppas inte det blir nån prestige över målvaktsvalet denna säsong bara. Om Juel nu kan visa upp ännu bättre siffror likt han gjorde förra säsongen i Oskars. Ja då bör han lyfta mer matcher. Även om man är svag för vad JJ betytt för oss innan.
Upp till bevis nu då. En grym instas idag och det kan bli lite att fundera på för tränarkojan framöver. Inte för att JJ varit dålig, men med 2 jämnbördiga målvakter så bör ju den med bäst form stå. Vilket kan bli ett pussel som sagt.
Om än ett lyxproblem!
Hoppas inte det blir nån prestige över målvaktsvalet denna säsong bara. Om Juel nu kan visa upp ännu bättre siffror likt han gjorde förra säsongen i Oskars. Ja då bör han lyfta mer matcher. Även om man är svag för vad JJ betytt för oss innan.
+ 3
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
{9908}: Haha. Linköping körde faktiskt de fär småflickorna att köra Rosa helikopter live i en periodpaus i gamla Stångebrohallen mot Timrå. Riktigt mäktigt....
Ja eller det enda mäktiga med den tillställningen var att man minns så väl att man fick se Kapanen live!!
Ja eller det enda mäktiga med den tillställningen var att man minns så väl att man fick se Kapanen live!!
+ 1
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
OlliJanne: Jo jag luftade den idén med! Eilert fixar introbiffen!1!1
Nej men skämt åsido, Timråhej duger gott. Bara alla ser till att sjunga med så är den tillräckligt mäktig.
För skall man gå på hur låten är i sig så är ju Hammarbys "just idag är jag stark" riktigt lökig i så fall. Men funkar ju led sin enkelhet i unison sång!
Nej men skämt åsido, Timråhej duger gott. Bara alla ser till att sjunga med så är den tillräckligt mäktig.
För skall man gå på hur låten är i sig så är ju Hammarbys "just idag är jag stark" riktigt lökig i så fall. Men funkar ju led sin enkelhet i unison sång!
+ 1
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
{9908}: Enligt eliten i Timrås FB grupper så skall man ju slå knäna av dem med ett basebollträ i så fall. Helt klart en rimlig reaktion och bestraffning!1!1
+ 3
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Rico01: Ja och jag tror det absolut kan vara trovärdiga källor. Jag har fått liknande infikationer innan. Att det varit spelare på g och eventuellt lån. Men aldrig nått specifikt namn.
Om Kapanen haft Finnen på radar länge så ljuger han ju inte när han säger att han inte är ute just nu för att värva ersättare till Didde. Eftersom han då förmodat redan haft denna spelare på kroken ett bra tag.
Om Kapanen haft Finnen på radar länge så ljuger han ju inte när han säger att han inte är ute just nu för att värva ersättare till Didde. Eftersom han då förmodat redan haft denna spelare på kroken ett bra tag.
+ 1
Föregående · 27 · Nästa

Hoppas vi börjar slött för att växla upp. Det som betryggar lite är ju att vi inte spelat vår bästa hockey än så länge och bara kan bättre(förutom mot Frölunda då).