Sven Tuta

2977 inlägg · 1048 besäkare

Historik

· 3 ·

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
{6870}: Haha, bäst i år👍

MoDo Hockey > Sv: Silly season
KB: Underbart med Silly season🥃.

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
puffe: Pillren är nog inte problemet för din syn, däremot då bör du nog kolla upp din dunkleverantör

MoDo Hockey > Sv: Silly season
{5647}: Så du menar att Hinken är här inne och tar åt sig kritik🤔, eller….

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
puffe: Ifjol var det jag och Ztorken som ” knaprade” piller. Välkommen till klubben

MoDo Hockey > Sv: Silly season
Frontschwein: Kom igen nu och tänk positivt, du hade fel om målvakterna, och även denna gång😉

MoDo Hockey > Sv: Silly season
KB: Har man en sådan ödmjuk tränare så är det konstigt att ngn överhuvudtaget vill spela där

MoDo Hockey > Sv: Silly season
SKiLMY: Hinken kommer att överraska oss igen med minst två st kanonvärvningar
Alla vill spela för Modo

MoDo Hockey > Sv: MoDo vs SSK 220209
Rytter: Nä nu har du fel😉
Enligt Wallson så spelar de propaganda hockey

MoDo Hockey > Sv: MoDo vs SSK 220209
Gavelo: Han är den drygaste tränaren att lyssna på, precis som du beskriver honom

MoDo Hockey > Sv: MoDo vs SSK 220209
Paninaro: Lyssnar på Wallson, kräkreflex

MoDo Hockey > Sv: Silly season
Tarasov: Om man leker med tanken att vi klarar av att gå upp till SHL i år, hur skulle det kunna se ut nästa säsong med sponsorer, spelare etc? Kommer Modo fortfarande vara en klubb som spelare vill till, eller kommer det att vara att börja om att bygga det förtroende som klubben en gång hade🤔
Om ni undrar varför denna frågeställning så känner jag mig väldigt positiv till laget och framtiden.

MoDo Hockey > Sv: MoDo - AIK 22-02-04
Confusius: Vi får njuta av att Karla leder målligan

MoDo Hockey > Sv: MoDo - AIK 22-02-04
Confusius: Gäller att vi spöar Åsa-Nisse i finalen annars är det väl det sista vi ser av 1:a kedjan, i vanlig ordning

MoDo Hockey > Sv: MoDo - AIK 22-02-04
{5647}: Vem fan saknar Modigs👊

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Nucky: Det kommer ändå att brytas när DIF spelar i allsvenskan nästa år

MoDo Hockey > Sv: Karlskoga - MoDo 2022-01-28
Snipan: Håller med om att Hasa spelade juniorhockey igår och även vid många andra matcher. Blir många misstag från den pöjken. Sen kan han vara glimrande mellan varven
Hoppas bara att Nocky har fel om att det kanske är Covid i truppen eller ngt annat skit.
Personligen är jag mkt nöjd med spelet och placeringen, men dessa bottennapp mellan varven gör en till en pillerknarkare. Tror inte HV går upp i år eller fullöven. Känner att det är dax för vår anrika klubb, även om vi förlorar sådana grismatcher som igår

MoDo Hockey > Sv: Karlskoga - MoDo 2022-01-28
{9108}: Fått info?
Isåfall kanske en förklaring till en jä… tafatt hockeymatch.

MoDo Hockey > Sv: Karlskoga - MoDo 2022-01-28
19MoDo21: Laget har svårt att prestera två bra matcher i rad, varför vet bara gudarna, och det pratas om att svårt att tända till mot bottenlag, men mot Karlskoga…..

MoDo Hockey > Sv: Karlskoga - MoDo 2022-01-28
Gavelo: Bänka Hasa så har vi en liten chans….

MoDo Hockey > Sv: Karlskoga - MoDo 2022-01-28
Bad_Brett: Heja Hasa, går bra nu

MoDo Hockey > Sv: Karlskoga - MoDo 2022-01-28
{5647}: Inga rykten om nyförvärv

MoDo Hockey > Sv: Karlskoga - MoDo 2022-01-28
Confusius: Innebär att Karlin inte är nöjd med hans agerande

MoDo Hockey > Sv: Karlskoga - MoDo 2022-01-28
{7639}: 3 x Hasa misstag

MoDo Hockey > Sv: Karlskoga - MoDo 2022-01-28
Confusius: Hasa i all ära, men nu svär väl jag i egen kyrka. Men en sådan spelare att spela nonchalant i egen zon. Hans minst sagt urusla insats vid båda målen. Inte första gången senna säsong. Bara att ladda om

MoDo Hockey > Sv: MoDo - Björklöven x2 2021-10-29 30
Tarasov: Härlig intervju med Karlin i Allehanda

MoDo Hockey > Sv: MoDo - Björklöven x2 2021-10-29 30
Costanza: Vilken afton, nu när dimman lagt sig och jag tillbakablickar så är det länge sedan man kände sig så lugn även om löven tog över matchbilden. Inga pillerburkar framme, bara ett fånigt leende. Sitter nu äter en grötfrukost som aldrig tidigare smakat så bra, i Umeå smakar nog gröten bittermandel. Nu är det bara att ladda, bara en sådan sak som man att man längtar till ny matchdag, det var länge sedan. Ifjol var det bara ångest.
Mina Åsa-Nisse vänner var väldigt tysta igår, inga tråkningar utan bara tyst, undrar varför🤔

MoDo Hockey > Sv: MoDo - Björklöven x2 2021-10-29 30
Rytter: Bra tillfälle att träna på det under avbrottet.

MoDo Hockey > Sv: MoDo - Björklöven x2 2021-10-29 30
Smurfen: Och var är vår vän dyngdikesexperten Constanza? Är han hemma och firar med paprikachips?

MoDo Hockey > Sv: MoDo - Björklöven x2 2021-10-29 30
Rytter: Vi har betydligt bättre individuella spelare än löven, som kan göra det lilla extra. Våra två första lines är fan inte kattskit.

MoDo Hockey > Sv: MoDo - Björklöven x2 2021-10-29 30
mikenomad: Behövs inte.Båten är full, får ställa sig i kö

MoDo Hockey > Sv: MoDo - Björklöven x2 2021-10-29 30
KB: Våran favorit i Aftonbladet hyllar oxå våra krigare . Svänger fort i mediabranschen .

MoDo Hockey > Sv: MoDo - Björklöven x2 2021-10-29 30
NuMo: Håller med dig, vinn en match och spela resten remi

MoDo Hockey > Sv: MoDo - Björklöven x2 2021-10-29 30
Confusius: Ok, jag lyder ditt råd🥃

MoDo Hockey > Sv: MoDo - Björklöven x2 2021-10-29 30
Gavelo: Vilken afton, helt slut, det är inte bara spelarna som ska ladda om😅

MoDo Hockey > Sv: MoDo - Björklöven x2 2021-10-29 30
NuMo: Japp, redan på väg🥃

MoDo Hockey > Sv: MoDo - Björklöven x2 2021-10-29 30
{6870}: Bör man inte ha en liiiiiiten hemmafördel hos domarna🤔

MoDo Hockey > Sv: MoDo - Björklöven x2 2021-10-29 30
{6870}: Det är lite antiModo ifrån dem

MoDo Hockey > Sv: MoDo - Björklöven x2 2021-10-29 30
{8879}: Vem ska stå imorgon?
2m finne eller en stekhet Tex Mex?
Vad tycker ni?

MoDo Hockey > Sv: MoDo - Björklöven x2 2021-10-29 30
{5647}: Tex Mex är som en het jalapeno
F.. va bra målisar vi har

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Gavelo: Årets lag är hästlängder bättre fjolåret. Det jag kan märka som är inte ens klarade av licensprovet för att vara läktarcoach är att laget verkar vara mer harmoniskt. Hörs från alla att det är en annan sammanhållning, vilket också märks genom att man inte viker ned sig utan biter ihop och kommer tillbaka. Det såg vi inte ifjol, hur många gånger vände vi en match ifjol? Tror mkt på att det beror på ett ledarskap som är rak och tydlig som dessutom besitter kunskap, ingredienser som inger förtroende.
Värdemätaren blir väl nu i helgen när dynglaget ska mötes dubbelt. Det här kommer bli riktigt bra framåt vårkanten

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
{5647}: {5647}: Det säkert vattnet i dygndiket som gör de så intelligenta

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Frontschwein: Härligt att du har fått en annan syn på målvaktssidan. Från att sågat jämnts med fotknölarna till en antydan av hyllning😉. Målvaktsposten är väl minsta bekymret just för stunden, har verkligen blivit stabilt.

MoDo Hockey > Sv: Västervik - MoDo 2021-10-26
Gavelo: Det var länge sedan man slapp läsa tidningen upp/ ned för att njuta av tabellplaceringen.

MoDo Hockey > Sv: MoDo - Hv71 2021-10-13
Gavelo: Modo är som en påse Gott & Blandat
Vi var fan värda poäng idag, en av få matcher man sett utan inverkan av ngt lugnande

MoDo Hockey > Sv: MoDo - Hv71 2021-10-13
{5647}: Är TV kommentatorn sponsrad av HV?

MoDo Hockey > Sv: Tingsryd - MoDo 2021-10-06
Gavelo: Wallin har väl fått den absolut sämsta tänkbara förutsättningar som går att få. Tanken var väl att han skulle få växa sig tillbaka i skuggan av Tex, men istället så fick han axla ngt som han och övriga visste att han inte var byxad för stunden. Det är väl därför som finnen har kommit in. Så att bara skylla på Wallin är inte rättvist, han är bara inte bättre för stunden.

MoDo Hockey > Sv: Tingsryd - MoDo 2021-10-06
Monno: Inte än, och hoppas att vi studsar tillbaka på fredag. Men helt jä… otroligt att det går att sjunka ned till en sådan viljelös oinspirerad nivå som Modo tyvärr gör allt för ofta.

MoDo Hockey > Sv: Tingsryd - MoDo 2021-10-06
jonsson: Jadu Karlin, välkommen hem till Modo, hoppas du inte ångrat dig. För den här säsongsinledningen är väl som vanlig. Nu vet man vad som väntar igen, en säsong med knaprande av ångestdämpande piller.

· 3 ·
Om Sven Tuta
Hejar på: 0x20-modohockeylogosvg.png MoDo Hockey

Erfarenhet: Legend

är nu OFFLINE