Historik
Föregående · 21 · Nästa
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Gavve: Du förvirrar narrativet härinne genom att blanda in fakta i diskussionen 🙂
+ 9
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Jugge: Jag hoppas Brynässpelaren Djoos har en lyckad operation och rehab och får en möjlighet att komma tillbaka och visa vad han går för när han är helt skadefri.
+ 27
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Svensson_62: Det här nya med Cosm 30 meters stora välvda skärmar kanske är nåt att satsa på för att visa bortamatcher. Blir en ”remote arena”.
Googla på detta. Kul att en gubbe i spåret får lära ungdomarna här om vad som börjar ploppa upp här och där i USA.
www.cosm.com
”Cosm big screens are massive, 8K+ LED dome displays in immersive venues that create a "Shared Reality" experience for watching sports, movies, concerts, and art, placing you inside the action with 280-degree wrap-around visuals and powerful spatial audio, like a mini-Sphere for events like NFL/NBA games or films like The Matrix. These venues, opening in cities like LA and Dallas, offer a futuristic way to feel fully present in the content, blurring physical and digital worlds.
Key Features:
Massive LED Domes: Huge, ultra-high-definition LED screens (e.g., 87-90 ft diameter, 8K+) create a spherical, fully immersive environment.
"Shared Reality" Tech: Bridges physical and virtual worlds for events, making you feel courtside or on-field.
Immersive Content: Shows live sports (NFL, NBA), cinematic experiences (The Matrix, Willy Wonka), music, and immersive art.
Advanced Audio: Features powerful spatial audio systems (loudspeakers & subwoofers) to match the visuals.
Venues: Locations in LA (Hollywood Park) and Dallas (Grandscape), with more planned.
The Experience:
Beyond a Big Screen: It's not just watching; it's experiencing the moment as if you're there, with content customized for the dome.
Best Seats: Level 2 often provides the best elevated view of the dome, though no seat is truly bad.
Sensory Immersion: Combines visuals, sound, and sometimes even interactive elements for a unique outing. ”
Googla på detta. Kul att en gubbe i spåret får lära ungdomarna här om vad som börjar ploppa upp här och där i USA.
www.cosm.com
”Cosm big screens are massive, 8K+ LED dome displays in immersive venues that create a "Shared Reality" experience for watching sports, movies, concerts, and art, placing you inside the action with 280-degree wrap-around visuals and powerful spatial audio, like a mini-Sphere for events like NFL/NBA games or films like The Matrix. These venues, opening in cities like LA and Dallas, offer a futuristic way to feel fully present in the content, blurring physical and digital worlds.
Key Features:
Massive LED Domes: Huge, ultra-high-definition LED screens (e.g., 87-90 ft diameter, 8K+) create a spherical, fully immersive environment.
"Shared Reality" Tech: Bridges physical and virtual worlds for events, making you feel courtside or on-field.
Immersive Content: Shows live sports (NFL, NBA), cinematic experiences (The Matrix, Willy Wonka), music, and immersive art.
Advanced Audio: Features powerful spatial audio systems (loudspeakers & subwoofers) to match the visuals.
Venues: Locations in LA (Hollywood Park) and Dallas (Grandscape), with more planned.
The Experience:
Beyond a Big Screen: It's not just watching; it's experiencing the moment as if you're there, with content customized for the dome.
Best Seats: Level 2 often provides the best elevated view of the dome, though no seat is truly bad.
Sensory Immersion: Combines visuals, sound, and sometimes even interactive elements for a unique outing. ”
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Peja: Ja så är det. Håller med.
Kanske bortaklacken kan stå i B-hallen och se på en skärm istället 🙂
Kanske bortaklacken kan stå i B-hallen och se på en skärm istället 🙂
+ 3
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Funderar på säkerhetsutrymmet mellan bortastå och hemmastå. Sätt upp en riktig vägg eller dubbla nätstaket 10 cm från varandra där istället för denna säkerhetszon. Så kan hemmastå expandera lite.
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Svensson_62: Kanske ska förtydliga lite:
Publiksiffra/antal besökare i arenan => räkna på vändkorset. Enkelt.
Publiksiffra/antal sålda biljetter => räkna antal sålda. addera återlämnade säsongsbiljetter som sedan återsålts av BIF till nästa besökare (2 x intäkter för BIF). Lägg på logerna med max de får fylla dem med eller nåt (här är en gråzon). Tycker denna ”publiksiffra” är av intresse p g a jag är intresserad av hur bra vi går ekonomiskt. Money talks gällande publikintresse.
Nån som vet hur andra klubbar räknar?
Publiksiffra/antal besökare i arenan => räkna på vändkorset. Enkelt.
Publiksiffra/antal sålda biljetter => räkna antal sålda. addera återlämnade säsongsbiljetter som sedan återsålts av BIF till nästa besökare (2 x intäkter för BIF). Lägg på logerna med max de får fylla dem med eller nåt (här är en gråzon). Tycker denna ”publiksiffra” är av intresse p g a jag är intresserad av hur bra vi går ekonomiskt. Money talks gällande publikintresse.
Nån som vet hur andra klubbar räknar?
+ 3
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
magr: Kallzon plus Willes skulle ge några hundra extra tillsammans enl GD/BIF-intervju i somras
+ 3
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
mk: Antar att man tittar främst på antal sålda biljetter.
Dock krånglar loger m m till det.
Samt att man vill ha en officiell ”fullsattsiffra” som är rimlig att nå flera ggr per säsong. Då uppstår problemet med bortastå (som inte fanns separat förr i tiden).
Kan vara världens tryck på biljetter men bortastå blir delvis obelagd i alla matcher utom några få (Leksand t ex). Men utrymmet hade enkelt kunnat fyllas om hemmafans kunnat utnyttja det istället.
Brynäs har väl handskats mer pragmatiskt och lite 80/20-regelmässigt än helt bokstavstroget med allt ovanstående. Spelar ingen större roll för mig.
Vore kul dock om officiella max kapaciteten när alla loger och restauranger kunde anges korrekt.
Och att den blev 8509-8709 eller nåt så den speglar att vi är ett populärt lag och man kan reta Lulebor m fl för sina HA-pyttearenor :-). (nåja)
Sedan skulle det var kul att jämföra biljettpriser.
Hovet t ex kör ju reapriser jmfrt med Monitorn så i te undra på att dom fyller upp. Men hur mycket pengar ger det?
Dock krånglar loger m m till det.
Samt att man vill ha en officiell ”fullsattsiffra” som är rimlig att nå flera ggr per säsong. Då uppstår problemet med bortastå (som inte fanns separat förr i tiden).
Kan vara världens tryck på biljetter men bortastå blir delvis obelagd i alla matcher utom några få (Leksand t ex). Men utrymmet hade enkelt kunnat fyllas om hemmafans kunnat utnyttja det istället.
Brynäs har väl handskats mer pragmatiskt och lite 80/20-regelmässigt än helt bokstavstroget med allt ovanstående. Spelar ingen större roll för mig.
Vore kul dock om officiella max kapaciteten när alla loger och restauranger kunde anges korrekt.
Och att den blev 8509-8709 eller nåt så den speglar att vi är ett populärt lag och man kan reta Lulebor m fl för sina HA-pyttearenor :-). (nåja)
Sedan skulle det var kul att jämföra biljettpriser.
Hovet t ex kör ju reapriser jmfrt med Monitorn så i te undra på att dom fyller upp. Men hur mycket pengar ger det?
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Bengt Ramen: Är ju tydligen en massa besökare som inte räknas med när det t ex officiellt är ”max” 7909.
Förra jullovet mot Modo säger Brynäs att man hade cirka 8400 i publiken. Men man gick officiellt ut med 7909 ändå. Man räknar inte restaurangplatser, lounger fullt ut m m och har för mig att i redovisningen för 7909 är bortastå bara delvis belagd/inräknad - resten bonus utöver detta. Har jag för mig.
Och nu lägger man till ett antal hundra platser via Kallzon och Willes Lounge.
Så det kan ha varit färre folk på plats på läktarna men å andra sidan många på platser som inte räknats med fast det varit betalande gäster där…
Förra jullovet mot Modo säger Brynäs att man hade cirka 8400 i publiken. Men man gick officiellt ut med 7909 ändå. Man räknar inte restaurangplatser, lounger fullt ut m m och har för mig att i redovisningen för 7909 är bortastå bara delvis belagd/inräknad - resten bonus utöver detta. Har jag för mig.
Och nu lägger man till ett antal hundra platser via Kallzon och Willes Lounge.
Så det kan ha varit färre folk på plats på läktarna men å andra sidan många på platser som inte räknats med fast det varit betalande gäster där…
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
OveJärnkrok: Om man ändå måste betala lönekostnaden är det väl bättre att man utnyttjar honom - även om det nu är i fjärde. Bra att ha bredd i laget resten av säsongen.
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Peja: Vem svarade du nu egentligen?
Var väl inte nåt jag skrev?
Var väl inte nåt jag skrev?
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Anders Berg: Tacka vet jag Växjö och plastlagen. Där slipper man bekymra sig om sånt.
Sugen på pengar? Kom in i värmen. Klubbkänsla - äsch det var nån färskvara som man höll på med förr.
Här har du pennan förresten. Skriv på bredvid ”x”.
Jamen då tar vi väl en sup på det här.
Nästa!
Va fan - står du kvar och bockar? Ut med dig!
Sugen på pengar? Kom in i värmen. Klubbkänsla - äsch det var nån färskvara som man höll på med förr.
Här har du pennan förresten. Skriv på bredvid ”x”.
Jamen då tar vi väl en sup på det här.
Nästa!
Va fan - står du kvar och bockar? Ut med dig!
+ 2
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Bengt Ramen:
En gång fick jag plötslig väldigt ont i ryggen.
Två dagar senare tänkte jag att jag kan väl ändå testa att spela innebandy med jobbet - trots ryggont..
Dan efter kom jag inte upp ur sängen. Det var helt patetiskt. Kunde inte ens klä på mig.
Tisdag - Fredag var jag helt handikappad - smärtan var mycket värre än när jag bröt armen nåt år tidigare. Värsta smärtan jag varit med om.
Blev fredag. En barndomskompis frågade om jag ville ses på krogen för nån öl. Reptilhjärnan tvingade ned mig millimeter för millimeter ned pä krogen.
Blev en riktig rotblöta monumentale.
Dan efter vaknade jag bakis - men ryggproblemen var mystiskt nog 100% borta. Troligen p g a kroppen varit helt lealös i fyllesömnen. Helt avslappnad i 10 timmar. Har varit bra i ryggen sedan dess (20 år sedan).
En gång fick jag plötslig väldigt ont i ryggen.
Två dagar senare tänkte jag att jag kan väl ändå testa att spela innebandy med jobbet - trots ryggont..
Dan efter kom jag inte upp ur sängen. Det var helt patetiskt. Kunde inte ens klä på mig.
Tisdag - Fredag var jag helt handikappad - smärtan var mycket värre än när jag bröt armen nåt år tidigare. Värsta smärtan jag varit med om.
Blev fredag. En barndomskompis frågade om jag ville ses på krogen för nån öl. Reptilhjärnan tvingade ned mig millimeter för millimeter ned pä krogen.
Blev en riktig rotblöta monumentale.
Dan efter vaknade jag bakis - men ryggproblemen var mystiskt nog 100% borta. Troligen p g a kroppen varit helt lealös i fyllesömnen. Helt avslappnad i 10 timmar. Har varit bra i ryggen sedan dess (20 år sedan).
+ 10
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Bengt Ramen: Han opererade väl höften förra veckan tror jag.
GäDää: ” – Jag har fått till mig att det kan ta mellan fyra och sex månader. Så den här säsongen är väl körd”
GäDää: ” – Jag har fått till mig att det kan ta mellan fyra och sex månader. Så den här säsongen är väl körd”
+ 2
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Peja: Synd att inte Alcen högg på Quinn Hughes - vi skulle ha behövt en sån spelskicklig back
🙂
🙂
+ 4
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
{Lira}: Men hur svårt kan det vara.
Åk ut till Forsberg hela gänget. Lira skjutsar sista biten till skogsgläntan i skotaren. Forsberg drar igång apparaten i god tid för att servera Skogsstjärnan. ”vi ska baka ikväll he he”. Hela gänget tar på sig solbrillor när Lira polerar pannan på apparåjten så den glänser. McCarla och Forsberg råkar kisa på apparåjten utan solbrillor och tror att spriten förblindade dom. Alla samlas i en gruppkram när dom inser att det var bara Liras jobb med Autosol som kickade in.
Kram grabbar ❤️
Åk ut till Forsberg hela gänget. Lira skjutsar sista biten till skogsgläntan i skotaren. Forsberg drar igång apparaten i god tid för att servera Skogsstjärnan. ”vi ska baka ikväll he he”. Hela gänget tar på sig solbrillor när Lira polerar pannan på apparåjten så den glänser. McCarla och Forsberg råkar kisa på apparåjten utan solbrillor och tror att spriten förblindade dom. Alla samlas i en gruppkram när dom inser att det var bara Liras jobb med Autosol som kickade in.
Kram grabbar ❤️
+ 4
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
{10071}: Forsberg och Mccarla.
Ni hejar på samma lag. OK
Förlust idag. OK.
Kanske lite alkohol bakom tangentbordet. OK
Kanske en hel del när man tänker efter. OK
Skärpning. Helt säker på att ni skulle sitta och småsnacka och ha trevligt i verkliga livet.
Ni hejar på samma lag. OK
Förlust idag. OK.
Kanske lite alkohol bakom tangentbordet. OK
Kanske en hel del när man tänker efter. OK
Skärpning. Helt säker på att ni skulle sitta och småsnacka och ha trevligt i verkliga livet.
+ 4
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Mattson: Har vi inte vunnit dom senaste matcherna mot Rögle och Skellefteå eller minns jag fel?
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Erat: Mycket bra med Lindblom!
Exakt en sådan spelare man vill ha i en långsiktig stomme.
Exakt en sådan spelare man vill ha i en långsiktig stomme.
+ 2
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
nittontolv: Ser fram emot line up intro när Berra och Källgren presenteras. Är på plats och kommer att vara högljudd.
+ 12
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
brunkaren: Ber Kin i par och Wit Nor i par enl GD och Hägg And
+ 2
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Har florerat rykten om Tikkanen och Bud Holloway till Brynäs. Hur ska vi placera in dessa senaste rykten på trovärdighetsskalan i förhållande till dessa? Finns det nån substans som helst att peka på.
Annars nånstans i mitten av Esa-Bud-skalan?
Annars nånstans i mitten av Esa-Bud-skalan?
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
”Jag är trött på att höra om vilket fantastiskt hockeylag sovjeterna har. Skit i dem! Det här är er tid!! Gå nu ut och ta den!"
Gälla - kör ett motsvarande tal inför matchen imorgon.
På ALLVAR!!!!!
Gälla - kör ett motsvarande tal inför matchen imorgon.
På ALLVAR!!!!!
+ 2
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
RommeTigern: Tror det inte låg något specifikt bakom ryktet, var väl MP eller nån som bara spekulerade fritt om teoretiskt tänkbara välkomna tillskott till Timrås trupp. Om jag minns rätt om när detta avhandlades.
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
xxx BIF xxx: Bra med spelare som presterar i lägen när det gäller som mest
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Silfver: Tycker att Abris artikel sa varken det ena eller det andra gällande Brynäsbackarna. Kändes som utfyllnadstext för att få ihop x antal ord i artikeln.
+ 3
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
BIF Kungen: Hoppas Berra kan spela idag. Då får Berra, Witkovski och Hägg stävja Rögles på-gränsen-spel.
Vill se hattrick i open ice
Vill se hattrick i open ice
+ 17
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Kosmoskatten: Brynäs var sämst placerad i serien börjar hemma.
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Erat: Bra dock med de CHL-matcherna som spelas på försäsongen.
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Game misconduct: vilken kom först - hönan eller ägget?
Hur hade vi legat till denna säsong om vi haft Källgrens fjolårsstart istället för årets målvaktsstart?
Hur hade lagets självförtroende och flyt varit då?
Det ena leder till det andra.
Var hade vi då legat i tabellen?
Hur stor roll har målvakten i lagets prestation?
Hur hade vi legat till denna säsong om vi haft Källgrens fjolårsstart istället för årets målvaktsstart?
Hur hade lagets självförtroende och flyt varit då?
Det ena leder till det andra.
Var hade vi då legat i tabellen?
Hur stor roll har målvakten i lagets prestation?
+ 14
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Petrov: Tänker lika som dig. Plus att nu har vi ju gått till semi - då vill man ju vinna. Först nu känns turneringen lite intressant. Och det blir ju ett prestigemöte mellan två klassiska lag som brukar dra mycket publik i bägge arenorna. Blir nog ganska upphaussat när det börjar närma sig.
Publikmässigt en vinstlott att möta Frölunda
Publikmässigt en vinstlott att möta Frölunda
+ 6
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Vad tror ni om CHL-semin mot Frölunda:
Blir det slutspelskaraktär på spelet?
Blir det två fullsatta matcher?
Jag är benägen att tro det faktiskt.
(blir nog bra för ekonomin)
Blir det slutspelskaraktär på spelet?
Blir det två fullsatta matcher?
Jag är benägen att tro det faktiskt.
(blir nog bra för ekonomin)
+ 6
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Även Bobby med till finland enl GD
Kul att se 50 minuters dokumentären om Brynäs från början av 70-talet som privatpartners nu fick tillgång till. Tycker mig sett hela den på TV när jag växte upp.
Kul att se 50 minuters dokumentären om Brynäs från början av 70-talet som privatpartners nu fick tillgång till. Tycker mig sett hela den på TV när jag växte upp.
+ 6
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Lunkan: Finlandskyss på en finlandskryss har man upplevt på den gamla goda tiden. Tjejen (med coolaste finska Mika Häkkinen-accenten) började i hytten plötsligt upprepa:
”my back, my back, my back”
Jag frågade om hon hade ont i ryggen.
Visade sig att hon undrade var handväskan (bag) var 😂
”my back, my back, my back”
Jag frågade om hon hade ont i ryggen.
Visade sig att hon undrade var handväskan (bag) var 😂
+ 1
Föregående · 21 · Nästa