Svensson_62

6379 inlägg · 2217 besäkare

Historik

· 20 ·
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
aplusb: Frågan är om nån som visat sig vara kompetent under några år - plötsligt tappat kompetensen. Hur kunde det gå bra tills helt nyligen men nu värdelös? Vad har förändrats?
Sånt kan ju i o f s hända.
Hur funkar det på andra arbetsplatser? Bra Bra Bra Värdelös?

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Farsang: Ja 🤢

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Bengt Ramen: Men skippar du försäsongsmatcherna också?
Varför späka sig?

B t w Bertil Larsson ej med ikväll enl GD

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Peja: Håller med

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Peja: Tycker att juniorkronorna var snabba på att anpassa sig till liten is 🙂

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
mattias - 74: Om man skulle sätta ihop en fantasi- önske-SHL-uppsättning av lag för en intressant SHL-liga. Då är definitivt Leksand med på min lista.

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
aplusb: Citerar fritt från Pippi Långstrump:
”När man är stark måste man vara snäll”

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Auchinleck:
”Knowledge without mileage equals bullshit” är också något att beakta.

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
mattias - 74: Lugn och fin. Peja är inte Brynäs. Peja är en enda supporter med sina personliga åsikter.
Min personliga åsikt: ser gärna att Leksand blir kvar.

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Semi i CHL imorgon mot Frölunda. Tre matcher hittills - två st kunde vi ha vunnit och en klar förlust = ganska jämnt totalt sett. Dags nu för seger.

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
SaggeBoy: Nån som vet hur mycket prispengar det är?

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Svensson_62: Klubbens förmåga att vara lyhörda och agila när det kommer till att blixtsnabbt ta till sig tipsen man dagligen får av soffcoacherna på HS är väl dock den enskilt viktigaste faktorn för att nå framgång på isen:
”På HS idag => på isen imorgon” är receptet

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Bengt Ramen:
Klubbkultur
Skicklighet hos sportchef men även övrig ledning
Förekomst av sugar daddys som är sugna på att köpa framgång
Kommunens intresse för klubben
Samarbeten med HA, lokala klubbar o s v

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Silfver: AI kunde kanske ha adderat att vissa klubbar är mer attraktiva av flera anledningar än andra på spelar/tränarmarknaden vilket påverkar lönekostnaden.

Och att kravbilden från fans och hemort skiljer mellan klubbar på gott och ont.

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Bengt Ramen: Räcker med en av dom

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
{11102}: Är det något lag som haft för litet tålamod med tränare och sparkat dom så är det väl Brynäs.

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Gavve: Brynäs har tyvärr en historia av att sparka tränare i tid och otid.

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Trollcarl: Håller helt med. Bellows till rimlig lön = kör.

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Bengt Ramen: Det gjorde jag också. (sova)

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
McDavid: Kinnvall född i Gävle. Trivigno aldrig spelat i HV.
Kelleher tog vi in som uppflyttningsförsäkring.
🙂

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Gavve: Grattis Gavve!!

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Gavve: Tackar. Vi på HS får skramla ihop och ge dig ett medlemsskap i födelsedagspresent!!

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Gavve: Tack för sammanställningen.
B t w vet du var man kan se xG plus och minus för denna säsong hittills?

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
BIF Kungen: Skulle vara kul att se en analys från vår statistikavdelning över hur väl bra underliggande statistik brukar korrelera med poäng/tabellplacering efter 52 omgångar de senaste åren.
Speciellt: vilka underliggande parametrar brukar långsiktigt stämma med ställningen i sluttabellen?
Inga, några, alla? Olika från år till år?

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Treklövern1912: Det är ju domarna som oförklarligt får för sig att ge oss pk i tid och otid.
Ofta i resultatreglerings syfte om vi råkar leda.
🙂

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
WitRa i fjärde backpar, i övrigt som igår enl GDs rapport från dagens träning

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
SaggeBoy: Källa på det 😉

(skojar)

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Peja: Slutreplik.
Är ju bara under några få månader så totalkostnaden blir ju inte så stor.
Vad är nånting värt? Det folk är villiga att betala.
Nu vänder vi blad.
Är visst match ikväll. Källgren står.

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
SaggeBoy: Betyder det ”troligen”? Troligen? Gissning?

Så trött på @&?&@ som hävdar saker som inte är klara som klara och försöker få det att framstå som att det är klart.
Sedan kanske det blir så såsmåningom. Men tills dess - skriv: ”nu är det nära” eller ”jag tror att det är klart” eller nåt sådant.
Men har du en säker källa (ej GDs artikel där det bara är standardfraser) på att det är helt klart så köper jag det.

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Alla utom dom två skivformaten (LP & CD) tränade idag enligt GD/Sasse

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Peja: Holding the stick kan det ju räknas som

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Hoppeligen kan vi få in en spelskicklig back

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Om man är lite fiffig som forward. Får man ta kontakt/störa en målvakt strax utanför målgården och sedan köra in/följa med målvakten in i målgården och hela tiden fortsätta att störa målvakten inne i målgården och att störningssekvensen då skulle vara godkänd - eftersom den initierades utanför målgården? Och då är det godkänt?
Nja

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
magr: Ansvar för klubban gäller väl främst mot huvudet. Och hugg och slag o s v. Inte om nån åker fram och ställer sig på den.
Man har ansvar för vad man gör med skridskorna också.

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
magr: Det är ju så uppenbart. Jag (skämmes tammef@n) skulle nog också stått kvar på klubbladet och efteråt ”inte fattat nånting”.
”Det bara blev så - målvakten hade klubban under min skridsko - luften är väl fri - jag kan väl inte stå på ett ben - var ju nästan en tripping från målvakten - jag fattar ingenting”

Var inte så naiva.

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
parks: Tror det var Anna Andersson på F1-avdeln/Aftonbladet som kommenterade i ett helt annat sammanhang att Bild och Idrott är dom två ämnen som är vagast och att smöra för läraren lönar sig mest i dessa.

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
magr: Tackar. Helt klart rätt dömt enligt mig.
MVH
#Streetsmart, #Cynisk, #Vart med förr

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
magr: Avsiktligt var det ju - ”wake up and smell the coffee”. Men är det ok?

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
magr: Får man avsiktligt ställa sig med skridskon på nåns klubblad?
Borde man göra titt som tätt i närkamper vid sargen isåfall.
Frågar eftersom jag ej vet.

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Grin-Olle: GD:
” Ovädret Anna drar fram över Gävle men kvällens SHL-match mellan Brynäs och Luleå spelas som planerat.
– Vi uppmanar till försiktighet så får vi se om folk väljer att komma, säger Brynäs kommersielle chef Jakob Westerlund.”

För övrigt står Källgren enl GD

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Peja: Dom borde ha råd med snöskotrar.

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
ante08: Är väl bara att Luleå lämnar walk over om dom är bekymrade över äkta vinterväder. 😀

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Mattson: Älskart! (ja kanske inte det radioaktiva nedfallet) Man blir härdad i hamnstaden ”Sveriges Chicago”.
Kanske därför våra NHL-spelare inte brukar ge upp sin karriär i Nordamerika i första taget och komma hem med svansen mellan benen. 🙂

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Brynäsvänner, lugna ned er. Nu tar vi nya tag. Gott nytt år från Dubai! Kanske ses på arenan på lördag.

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Cardigan Daffipoff: Han har väl som tur är bara denna lön i några få månader - ej hel säsong - så total lönekostnad blir lägre än vad man först tänker.

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Treklövern1912: Tack för inbjudan men har andra planer 🙂

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
moment22: Det är ju kul reklam 👍

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
mk: Ja stämmer, jag fick ju upp reklam för att upgradera jetmotorerna på mitt flygplan i höstas.

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
moment22: Styrs innehållet inte av ens surfhistorik? 🙂

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Trollcarl: ” 5:a respektive 8:a i ligan måste väl ändå ses som att ha vassa tekare?”

Ännu en skribent som är inne och förvirrar narrativet genom att blanda in fakta i diskussionen. 🙂 👍

· 20 ·
Om Svensson_62
Hejar på: 0x20-bif1bif.svg Brynäs IF

Erfarenhet: Legend

är nu OFFLINE

Har inga vänner :(