Historik
Föregående · 211 · Nästa
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Bad_Brett:
Jaha själv hejar jag lite extra på alla som gör det ;) men tycker det är lite coolare om det sker under burop.
Jaha själv hejar jag lite extra på alla som gör det ;) men tycker det är lite coolare om det sker under burop.
+ 2
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
KB:
Tycker vårt damlandslag i fotboll spelar riktigt bra. Bra pressspel och kul att kolla på.
Tycker vårt damlandslag i fotboll spelar riktigt bra. Bra pressspel och kul att kolla på.
+ 6
MoDo Hockey > Sv: Silly season
{5647}:
Ja om man tittar på tröjnumret på bilden så tänkte jag spontant 19, men det skulle kunna vara 13 också. Hittade inte 13 el 19 i damlaget så är det inte Harju så är det en skräll.
Ja om man tittar på tröjnumret på bilden så tänkte jag spontant 19, men det skulle kunna vara 13 också. Hittade inte 13 el 19 i damlaget så är det inte Harju så är det en skräll.
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Robin Ztorken L:
Du är mer aktiv under säsong, han under silly så tänker
SC - Front.
Tränare - Ztork
Dryck - Nocco
Du är mer aktiv under säsong, han under silly så tänker
SC - Front.
Tränare - Ztork
Dryck - Nocco
+ 6
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Frontschwein:
Skrattade så de sprutade Nocco ur näsan när jag läste ditt inlägg :)
Skrattade så de sprutade Nocco ur näsan när jag läste ditt inlägg :)
+ 5
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Spock:
Jag hörde något snack om att de för några år skulle satsa på att utbilda en massa ungdomstränare men vet inte om det blev av. De skulle tydligen komma till Sverige.
Jag hörde något snack om att de för några år skulle satsa på att utbilda en massa ungdomstränare men vet inte om det blev av. De skulle tydligen komma till Sverige.
+ 1
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
MorganaLefaey:
Jag är av den åsikten att samhället som sådant skall straffa in klubbarna, samtidigt är det här inte så mkt att säga man får ju drafta vem man vill och hans beteende innebär en större risk. Odraftad så blir vägen till NHL kanske krokigare vilket är kanske ett straff i sig det med.
Jag är av den åsikten att samhället som sådant skall straffa in klubbarna, samtidigt är det här inte så mkt att säga man får ju drafta vem man vill och hans beteende innebär en större risk. Odraftad så blir vägen till NHL kanske krokigare vilket är kanske ett straff i sig det med.
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
JoseGonzales:
Skulle han bli tillräckligt bra för ett NHL-lag lär han ändå hamna där.
Skulle han bli tillräckligt bra för ett NHL-lag lär han ändå hamna där.
+ 1
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
KulaShaker:
Gissar att han lade in en helgardering på alla tips, det kan bli bra men det kan också bli fel.
Gissar att han lade in en helgardering på alla tips, det kan bli bra men det kan också bli fel.
+ 3
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
{6870}:
Det är väl iofs kommenterat nedan och det skall väl till och med kunna funka på forumet men under övrigt eller café. Men sådana här diskussioner tenderar snabbt att bli fastlåsta och osakliga, kommer säkert intervjuer med Strömmer/Källström
Det är väl iofs kommenterat nedan och det skall väl till och med kunna funka på forumet men under övrigt eller café. Men sådana här diskussioner tenderar snabbt att bli fastlåsta och osakliga, kommer säkert intervjuer med Strömmer/Källström
+ 2
MoDo Hockey > Sv: Silly season
{5647}:
Det känns också som att han gör efterforskningar som en betald journalist skulle kunna göra. I övrigt tänker han till och resonerar. Han är definitivt värd sin swishpeng
Det känns också som att han gör efterforskningar som en betald journalist skulle kunna göra. I övrigt tänker han till och resonerar. Han är definitivt värd sin swishpeng
+ 2
MoDo Hockey > Sv: Silly season
{5647}:
Man sörjde i början för att man inte orkade med mer röra och såg en potential med Glader. Men nu när man ser hur truppen tar form så känns det bra, att Glader sedan också fått nytt jobb inom hockeyn gör inte saken sämre.
Man sörjde i början för att man inte orkade med mer röra och såg en potential med Glader. Men nu när man ser hur truppen tar form så känns det bra, att Glader sedan också fått nytt jobb inom hockeyn gör inte saken sämre.
+ 7
MoDo Hockey > Sv: Silly season
JoseGonzales:
Sluta hålla med mig för är redan anklagad för att hålla på Björklöven 😂
Sluta hålla med mig för är redan anklagad för att hålla på Björklöven 😂
MoDo Hockey > Sv: Silly season
{5647}:
Jag är lite skämtsam när jag tjatar om köp, i princip alla spelare köps då man betalar för deras arbete. Men diskussionen om hur pengarna används är alltid viktig och förhoppningvis blir den lite roligare som Modoit framöver.
Jag är lite skämtsam när jag tjatar om köp, i princip alla spelare köps då man betalar för deras arbete. Men diskussionen om hur pengarna används är alltid viktig och förhoppningvis blir den lite roligare som Modoit framöver.
+ 2
MoDo Hockey > Sv: Silly season
{8399}:
Nej men valde att fylla på med Brodecki och Harju då det spekulerats om båda.
Nej men valde att fylla på med Brodecki och Harju då det spekulerats om båda.
MoDo Hockey > Sv: Silly season
MorganaLefaey:
Harju skulle betyda mkt lite arbetsro åt förstakedjan. Man skulle t.o.m. kunna tänka sig
Brodecki - EK - Harju
Svenningsson-MacM - Aagaard
Ohlsson - Vigge - Modigs
Där förstakedja ”kan” svensk och vet vad som förväntas och är någorlunda stabila
Harju skulle betyda mkt lite arbetsro åt förstakedjan. Man skulle t.o.m. kunna tänka sig
Brodecki - EK - Harju
Svenningsson-MacM - Aagaard
Ohlsson - Vigge - Modigs
Där förstakedja ”kan” svensk och vet vad som förväntas och är någorlunda stabila
+ 1
MoDo Hockey > Sv: Silly season
{5647}:
Nu är det så få platser kvar att vi kan spekulera i posteringen Startuppställning
Brodecki - MacM - Harju
Ohlsson - Erik K - Aagaard
Svenningsson - Vigge - Modigs
Sylwander - Max - OP
Extra Nordin/Lindewall
Bernhardt- Näsen
Wahlberg - Hasa
Dahlroth - Folin
Extra Lovric/Arvidsson/Styf
Det kan givetvis mixas på olika sätt men en rätt bra bas iaf
Nu är det så få platser kvar att vi kan spekulera i posteringen Startuppställning
Brodecki - MacM - Harju
Ohlsson - Erik K - Aagaard
Svenningsson - Vigge - Modigs
Sylwander - Max - OP
Extra Nordin/Lindewall
Bernhardt- Näsen
Wahlberg - Hasa
Dahlroth - Folin
Extra Lovric/Arvidsson/Styf
Det kan givetvis mixas på olika sätt men en rätt bra bas iaf
+ 1
MoDo Hockey > Sv: Silly season
hanzon:
Det verkar som han inte vill vara allt för långt från Luleå, jag gissar att han spelar i Modo och ansluter rätt nära seriestarten.
Det verkar som han inte vill vara allt för långt från Luleå, jag gissar att han spelar i Modo och ansluter rätt nära seriestarten.
+ 3
MoDo Hockey > Sv: Silly season
Från Hörnefors:
Ja för mig räcker det att Madhawk har skrivit om det iaf, och skulle det vara så så riskerar det vara så att en allsvensk klubb faktiskt går back om de plockas en lite äldre och mer välbetald spelare.
Ja för mig räcker det att Madhawk har skrivit om det iaf, och skulle det vara så så riskerar det vara så att en allsvensk klubb faktiskt går back om de plockas en lite äldre och mer välbetald spelare.
+ 1
MoDo Hockey > Sv: Silly season
Tarasov:
Senaste avtalet ansågs bättre svårt att se att en sådan sak försvunnit då.
I princip 2 saker bör justeras
- Spelare den allsvenska klubben signat med inför säsongen omfattas inte
- Accepterar NHL datumet men då bör de vara någon dag senare
Senaste avtalet ansågs bättre svårt att se att en sådan sak försvunnit då.
I princip 2 saker bör justeras
- Spelare den allsvenska klubben signat med inför säsongen omfattas inte
- Accepterar NHL datumet men då bör de vara någon dag senare
MoDo Hockey > Sv: Silly season
Från Hörnefors:
Man får även gå in och ta lönekostnader för spelaren fått om jag inte är felinformerad vilket, vilket för en allsvensk toppspelare kan bli en del extra per månad.
Man får även gå in och ta lönekostnader för spelaren fått om jag inte är felinformerad vilket, vilket för en allsvensk toppspelare kan bli en del extra per månad.
MoDo Hockey > Sv: Silly season
Tarasov:
Zach Budish men tror vi söker en större poängspelare, sen en i Norge som är ledig.
Zach Budish men tror vi söker en större poängspelare, sen en i Norge som är ledig.
MoDo Hockey > Sv: Silly season
Tarasov:
Kollar runt och det finns inte så jättemånga alternativ kvar på marknaden såvida vi inte talar Nordamerika
Kollar runt och det finns inte så jättemånga alternativ kvar på marknaden såvida vi inte talar Nordamerika
MoDo Hockey > Sv: Silly season
Costanza:
Jo det blir nog så, såvida vi inte talar om någon som dumpas från SHL.
Jo det blir nog så, såvida vi inte talar om någon som dumpas från SHL.
+ 1
MoDo Hockey > Sv: Silly season
Kapten Långnäsa:
Tror det ursprungligen kommer från madhawk. Sök igenom podden hans så tror jag du kommer att hitta det
Tror det ursprungligen kommer från madhawk. Sök igenom podden hans så tror jag du kommer att hitta det
MoDo Hockey > Sv: Silly season
SKiLMY:
Två backar till, och minst en forward det lät som Hinken vart sugen på 2.
Två backar till, och minst en forward det lät som Hinken vart sugen på 2.
+ 1
MoDo Hockey > Sv: Silly season
MorganaLefaey:
Matson/Plus Davidsson tänker jag. Kanske Netterberg. Om jag får gissa hejvilt
Matson/Plus Davidsson tänker jag. Kanske Netterberg. Om jag får gissa hejvilt
+ 1
MoDo Hockey > Sv: Silly season
Frontschwein:
Backarna lär vara Wahlberg/Folin och det är iaf öppet för två forwards så vi får väl se men iaf en.
Backarna lär vara Wahlberg/Folin och det är iaf öppet för två forwards så vi får väl se men iaf en.
+ 2
Fotboll > Sv: Fotbolls EM 2021
mattias - 74:
Jag har alltid varit svag för Italien av motsvarande skäl, tutti in camp eller vad det hette på SVT och även TV4 körde fotboll i början på 90 talet
Jag har alltid varit svag för Italien av motsvarande skäl, tutti in camp eller vad det hette på SVT och även TV4 körde fotboll i början på 90 talet
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Rip Kirby:
Ja det tycker jag är bra att tänka på, sen tror jag inte spelarna har problem med att kritiseras för dåliga matcher säsonger osv, men den blir lätt hetsjakt bland fans.
Ja det tycker jag är bra att tänka på, sen tror jag inte spelarna har problem med att kritiseras för dåliga matcher säsonger osv, men den blir lätt hetsjakt bland fans.
+ 2
MoDo Hockey > Sv: Silly season
{9315}:
Nu vet man ju inte vilka alternativ vi hade men vi har ju Erik och Max som vi vet vad de går för någorlunda. Ser det också som rätt viktigt att man går in med 4 vuxna centrar i försäsongen. Yttrar brukar man alltid kunna hitta unders säsong.
Nu vet man ju inte vilka alternativ vi hade men vi har ju Erik och Max som vi vet vad de går för någorlunda. Ser det också som rätt viktigt att man går in med 4 vuxna centrar i försäsongen. Yttrar brukar man alltid kunna hitta unders säsong.
+ 5
MoDo Hockey > Sv: Silly season
Silly:
Då slänger vi upp en....
X - MacM - Aagaard
X - EK - Modigs
Ohlsson - Vigge - Svenningsson
Sylwander- Tjernström - OP
Wahlberg- Näsen
Bernhardt- Hasa
Dahlroth- Folin
Tex
En bra grund, man kan mixa på fw-sidan, åldersstrukturen är i det närmaste optimal. Kanske lite väl ungt på FW-sidan än så länge men nåt att jobba med.
Då slänger vi upp en....
X - MacM - Aagaard
X - EK - Modigs
Ohlsson - Vigge - Svenningsson
Sylwander- Tjernström - OP
Wahlberg- Näsen
Bernhardt- Hasa
Dahlroth- Folin
Tex
En bra grund, man kan mixa på fw-sidan, åldersstrukturen är i det närmaste optimal. Kanske lite väl ungt på FW-sidan än så länge men nåt att jobba med.
+ 2
MoDo Hockey > Sv: Silly season
DrCox:
Jag kan förstå att man tänker så och det finns en viss chansning då de inte spela i ligan tidigare. Jag ser ändå åldern som en positiv faktor de är på uppgång inte på nedgång, och förhoppningsvis finns det är golv i deras prestationer som duger i allsvenskan även om det inte blir succé. Båda har dessutom spelat i Ncaa vilket skall vara positivt när man rekryterar till svenska hockey om jag förstått det hela rätt.
Jag kan förstå att man tänker så och det finns en viss chansning då de inte spela i ligan tidigare. Jag ser ändå åldern som en positiv faktor de är på uppgång inte på nedgång, och förhoppningsvis finns det är golv i deras prestationer som duger i allsvenskan även om det inte blir succé. Båda har dessutom spelat i Ncaa vilket skall vara positivt när man rekryterar till svenska hockey om jag förstått det hela rätt.
+ 1
MoDo Hockey > Sv: Silly season
{8879}:
Ja Nygren/Lovric/Arvidsson/Nordin lånas ut för att de skall få mkt speltid.
Bra värvning givetvis vet vi inte hur det slår ut men Macm/EK/Vigge är en bra allsvensk trio med uppsida. Det ger också Max lite lugn i hans ansvar utveckling. Förhoppningsvis kan iaf en av dem leverera rejält framåt. Nu kommer det iaf en forward till innan t-matcherna, tror själv att de kommer 2 till att serien startar. Vi har även än center-reserv i Aagaard vilket gör att det känns rätt så tryggt.
Ja Nygren/Lovric/Arvidsson/Nordin lånas ut för att de skall få mkt speltid.
Bra värvning givetvis vet vi inte hur det slår ut men Macm/EK/Vigge är en bra allsvensk trio med uppsida. Det ger också Max lite lugn i hans ansvar utveckling. Förhoppningsvis kan iaf en av dem leverera rejält framåt. Nu kommer det iaf en forward till innan t-matcherna, tror själv att de kommer 2 till att serien startar. Vi har även än center-reserv i Aagaard vilket gör att det känns rätt så tryggt.
+ 4
MoDo Hockey > Sv: Silly season
{8399}:
Brukar vara till augusti, träna tänker jag mig att de får göra men klubben får rimligtvis inte styra. Har inget direkt koll här skall tilläggas.
Brukar vara till augusti, träna tänker jag mig att de får göra men klubben får rimligtvis inte styra. Har inget direkt koll här skall tilläggas.
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Costanza:
Vecchione- Kellen J - Timashov är andrakedjan?
Vecchione- Kellen J - Timashov är andrakedjan?
+ 1
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
mikenomad:
Oavsett hur de gör kommer de inte undan pressen, såsom laget är byggt nu tycker jag är det ser väldigt bra ut. Något stor trupp och kanske får inte några ungdomar plats men det bör ändå vara underordnat en stark trupp, gissar att någon back + forward lämnar när serien startar.
Oavsett hur de gör kommer de inte undan pressen, såsom laget är byggt nu tycker jag är det ser väldigt bra ut. Något stor trupp och kanske får inte några ungdomar plats men det bör ändå vara underordnat en stark trupp, gissar att någon back + forward lämnar när serien startar.
+ 1
MoDo Hockey > Sv: Silly season
hanzon:
Har hintats här om att han inte kommer skriva på för oss, men skulle inte ha något emot det
Har hintats här om att han inte kommer skriva på för oss, men skulle inte ha något emot det
Föregående · 211 · Nästa



Om du går in på deras hemsida så har de något som ”våra partners”