TIK-Lund

834 inlägg · 163 besäkare

Historik

« · 1917919
Timrå IK > Sv: Timrå IK - Luleå HF 2018-10-30
stoff: Nja, han har väl suttit på läktarn för det mesta, de matcher han varit ombytt, kan bara komma på premiären och senast har han inte loggat många minuter. Har för mig att Freddan sagt att han inte lirat honom för att han behöver komma upp i tempo om jag inte missminner mig. Vi får väl se ikväll då

Timrå IK > Sv: Timrå IK - Luleå HF 2018-10-30
Hälge: enligt Cmore står Söderberg uppsatt bredvid H.Larsa

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
{297}: Nu kanske detta är min högst personliga åsikt men Guter i kvalet mot oss var KHKs överlägset bästa spelare, karljäveln gav mig nästan magsår! När jag skrev min lista till tomten i våras stod där bland annat M.Guter, tidsmaskin, nya slalompjäxor, en valp och absolute music 623

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Gorkyman: Haha den gamla klassikern! Men det är morsan i Trollhättan;)

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
mikenomad: Varför just van arx? Har han någon koppling till Timrå?

Speaking of kopplingar till Timrå, har inte Roc Ticar gått hockeygym här?

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
mikenomad: ”When in doubt - Molinder”
Ska ta reda på vad det översätter till latin, sedan be morsan i Trollhättan brodera in det på en baner och hänga upp den ovanför sängen så jag aldrig glömmer

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
erathoo: Fast molle var ju backup till Za, nu när han valde att inte avsluta karriären här hemma antar jag att han kan ta Guter plats istället! puh! Skönt när allt löser sig!

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Timråit H-sand: vi hade väl kunnat få E.Gustavsson i inbyte?

Jag förstår inte riktigt hela denna affären... Vi är tunna på backsidan, kvalitetsmässigt men i dagsläget, vem skall stå utanför 3 backpar? JalleJanne, H.Larsa, Prinsen, Falk, Ohårdegaard och (S)kin(W)all/skinnvägg, vem skall ersättas och med vad? Jag har svårt att se de första fyra får flytta på sig, alt. Så skulle man inte förlängt med Prinsen över hela säsongen, och de sista två kommer kanske spelas mer eller mindre beroende på dagsform,
skinnväggen tycker jag ser bättre och bättre ut för var match dessutom.

Och är det nu en forward som skall in istället för
Guter om än osynlig har väl ändå snittat en halv poäng per match, det när han snittat typ 11min/match förpassad till de lägre formationerna. Jag förstår varför man valt att bryta kontraktet med Herr Gother, han bidrar och passar inte in i vår spelidé hur mycket man än kunnat tro det men jag ser heller inte hur man skall kunna värva in något för att ersätta de kvalitérna man trodde sig funnit i Gother, framförallt när övriga hockey-Sverige också letar efter samma spelare. Frågan jag ställer mig är, har vi råd att spara mer pengar denna säsong? Hade det inte varit bättre att ha kvar GråUter och hans 0,5per match tillsvidare, jag menar hans EP är ju tillräckligt för att vara het på spelarmarknaden resten av säsongen, när man hittat något att ersätta med, skeppa honom då, och inte till en ligakonkurrent, framförallt inte innan back to back möte, OCH SE TILL ATT MAN FÅR EN SLANT EMELLANHan får gärna göra succeé i Liiga khl eller Schweiz för mig.

Edit. Tummen upp för att ta tillbaka Jansson, slut på edit.

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Sune: Den enda Reto jag kan komma på är Berra, och han är väl målis?

Timrå IK > Sv: Timrå IK - HV71 2018-10-27
Kulltorp: Han är även slutat bli så överväldigad av att befinna sig i situationen att han slagit knut på sig sjäv och hamnar i sargen heller för den delen!

Timrå IK > Sv: Timrå IK - HV71 2018-10-27
{297}: Självfallet finns en anledning till varför har får så många lägen! Men det gör ju bara önskan att han förvaltade dem så mycket större!

I övrigt håller jag med om Guter!

Timrå IK > Sv: Timrå IK - HV71 2018-10-27
Propagandus: HAHA Emil "NEEEEJJJJ" Berglund, ska fan trycka det på min matchtröja, kommer aldrig att få en endaste fråga på vad smeknamnet kommer från!

Timrå IK > Sv: Timrå IK - HV71 2018-10-27
Propagandus: Min dröm är att han inför nästa säsongs försäsongsmatcher skulle få frågan i någon intervju: -Emil hur har försäsongsträningen gått?
- Jotack, jag har varit i Slovakien sedan säsongen var över och har loggat 80000 timmar avslut och frilägen hemma hos Jaroslav Halak eftersom någon berättade för mig att om jag satte en femtedel av alla frilägen jag fick skulle jag vara god för 400poäng per säsong plus att jag växte 15 cm.

Slut på dröm.

Timrå IK > Sv: Timrå IK - HV71 2018-10-27
Skönt med full pott såklart! Men är det bara jag som tycker det känns lite olustigt att inte riktigt veta om det var motståndarna som var dåliga eller om vi gjorde det bra?
Jag tycker nämligen att vi likt alla andra matcher låtit motståndarna ställa upp i anfallszon i 5 mot 5 medans vi låtsats att det är BP men att HV inte alls lyckades straffa oss för detta likt andra lag gjort hittills.
Backarna spelade ganska stabilt, två puck-outs som var jävligt onödiga samt Larssons Icing i slutminuterna annars rätt hyffsat.
SvedBERG hade jag gärna unnat en nolla ikväll.
Timrå hade haft fler poäng om Berglund hade övat avslut/frilägen, tycker fan grabbstackarn har två, tre stycken var och varannan match, så även denna. Om jag hade fått 3 önskningar av en ande då skulle iallafall en av dem varit att Berglund varit 15cm längre och 10kg tyngre eller ärvt pappas målsinne.

summa summarum - Grymt att vara obesegrade på bortaplan, publiksiffran var en positiv överraskning, jag saknar Didrik och julafton infaller på en måndag i år. Skål!

Timrå IK > Sv: Timrå IK - HV71 2018-10-27
Olofsson!!!!

Timrå IK > Sv: Timrå IK - HV71 2018-10-27
lungan: hmm... hade nog hellre sett:

Collberg - Olofsson - Wedin
Guter - rensfeldt - hållander
Gallo - palmberg - Ohlsson
Boyce - madsen - Törnqvist

Timrå IK > Sv: Timrå IK - HV71 2018-10-27
{8437}: jag tycker inte heller det är något märkvärdigt med didriks spel, en fysisk back, sådana har vi också, men tacklingen på Rensfeldt ser inte särskilt trevlig ut. Vad anträffar smällen på Berglund har jag inga synpunkter, väger man dessutom som en genomsnittlig påse lösviktsgodis blir man lätt byte för StyggeStrömberg

Timrå IK > Sv: Timrå IK - HV71 2018-10-27
Hylla Strömberg inför match var det tal om?

Timrå IK > Sv: Timrå IK - HV71 2018-10-27
Woody Jokinen: Fast det är egentligen inte jättekonstigt, HV har ju seriens sämsta PP så det är ju bara rimligt att de bör kompenseras för detta med fler försök helt enkelt

Timrå IK > Sv: Timrå IK - HV71 2018-10-27
Herminator: standard att Freddan tar T/O i andra, det har han väl gjort i varje match hittills?

Timrå IK > Sv: Timrå IK - HV71 2018-10-27
Domarteamet skickar väldigt konstiga signaler genom att släppa det lagstraffet på HV då halva laget stod på isen där en stund

Timrå IK > Sv: Timrå IK - HV71 2018-10-27
Synct: garanterat! Lite förvånande att det skulle vara dessa två herrar dock

Timrå IK > Sv: Timrå IK - HV71 2018-10-27
GALLO! Viktigt!!!

Timrå IK > Sv: Timrå IK - HV71 2018-10-27
Hälge: Jag hade nog sett vilken center som helst istället för Berglund i den formationen, jag kan verkligen inte se vad han skulle tillföra en andrakedja? t o m Palmberg! Sedan tycker jag Timrå sett riktigt giftiga ut när Collberg/Wedin spelat tillsammans.. sist; Några tankar på hur i hela friden man skall få igång Guter ?

Timrå IK > Sv: Örebro HK - Timrå IK 2018-10-25
{297}: Jag gör ett nytt försök!

Ojoj härinne är det ju svartare än synfältet hos en blind Sibetkaffeodlare med bakvänd skidmask och solglasögon under ett arbetspass i månförmörkelse!

Låt mig åtminstone vända glaset på solglasögonen! Anders Huss har iallafall sett inte helt överjävligt dålig ut hittills och någon fler har kanske eventuellt potentialen att utvecklas vidare under säsongens gång, de är ju trots allt små kaffebönsbajsar som vi för stunden famlar runt, blint och även troligen mållöst mot den förhoppningsvisa övergående men inte sannolikt passerande förmörkelsen för att sedermera tvättas/skalas/rostas till små fina mårdbajskaffebönor och längre fram i tiden skulle man eventuellt dryga ut påsen av gammalt sketet pulverkaffe från invasionsförsvaret stora tid till en marginellt lyxigare men i stort värdekass kopp kaffe som får endast de med javan beståendes av ovan nämnda pulverkaffe att höja på ögonbrynen. Sen får man absolut inte glömma att även fast de är världens dyraste kaffebönor i en annars medioker eller till och med undermålig kaffeblandning så är de inte mer än mårdbajskaffebönor.

Bättre?

Timrå IK > Sv: Örebro HK - Timrå IK 2018-10-25
Ojoj härinne är det ju svartare än synfältet hos en blind gruvarbetare med bakvänd skidmask och solglasögon under ett arbetspass i månförmörkelse!

Låt mig åtminstone vända på skidmasken! Hampus Larsson har iallafall sett riktigt jäkla stabil ut hittills och många fler har helt klart potentialen att utvecklas vidare under säsongens gång, de är ju små oslipade diamanter som vi för stunden famlar runt, blint men icke mållöst mot ytan i den förhoppningsvisa övergående förmörkelsen för att sedermera slipas till små fina diamanter och längre fram i tiden eventuellt smycka en stor och ståtlig krona som får alla andra att avundas. Förutsättningarna kanske inte är de bästa, men först... ut ut gruvjäveln sen slipa satan.

Timrå IK > Sv: Rögle BK - Timrå IK 2018-10-20
Puckat: Riktigt fiffigt! Jag håller med till 99%. Jag hade nog dock bytt plats på berglund/madsen, detta då Madsen är vår bästa tekare hittills och i övrigt har tyvärr Berglund storleken i mot sig i defensiv zon vilket jag tycker blivit mycket påtagligt nu i inledningen, hursom har jag alltid tyckt att berglund fått ut mer av sitt spel som winger i hög forechecking. och KANSKE Olofsson/Rensfeldt detta då jag känner att det annars kanske skulle kunna saknas lite erfarenhet i andrafemman, samtidigt som Wedin/Collberg förmodligen skulle kunna fortsätta leverera oavsett vilken center man plockar in, samtidigt som Olofsson nog skulle få en skjuts i en producerande konstellation, sedan är Olofsson vår näst bästa tekare (om än på runt 45% vunna), vilket är nog så viktigt om man skall starta i offensiv zon huvudsakligen. Jag hade även gärna bytt plats på Ohlsson/Törnqvist kanske även fast man får två rightare i 3e och tre leftare i fjärde.

Hur hade du geggat ihop backrackarna?
Mina backpar hade nog sett ut som följande:

H.Larsson - Kinvall

Mister JalleJanne - Hardegård

Falk - Printz

Molinder

Hampus Caslva Larsson och Kinnvall :
Herr Larsson är vår klokaste back (överlägset?) och kinnvall vår spelskickligaste, Jag tycker Kinvall är som bäst när han får leka Erik Karlsson(d.ä) och jag tycker man ska tillåta honom att få utvecklas i det spelet, framförallt viktigt i matcher där vi inte har något motmedel mot motståndarnas defensiv. Jag tror Larsson är den enda backen vi har i nuläget som skulle kunna täcka upp för Kinvall de gånger det går på röven.

På andra backpackar hade jag försökt att alternera ganska flitigt mellan Molinder/Hardegård baserat på vilken sida av planen teken släpps, Hardegård kan ju avgöra matcher åt motståndaren i uppspelsfasen, så sätt honom i så få sådana situationer som möjligt. Samtidigt ser man uppenbara uppsidor i Hardegård, och jag tror att han behöver självförtroende för att lyfta sitt spel till nästa nivå, spela honom i offensiva situationer när 1/2a kedjan är inne Molinder i övriga.

Falk - Printz - Grisar

Timrå IK > Sv: Rögle BK - Timrå IK 2018-10-20
Synct: En back som klarar av att vara konstruktiv i pressade lägen. Detta är ju bara ett rent spekulativt resonemang, när värvningen av Printz genomfördes var den allmänna uppfattningen om att det skulle vara ett köttberg på skridskor som förhoppningsvis inte skulle göra bort sig allt för jävligt tills Jalle dyker upp för att sedermera skeppas vidare till nånstans IK/ pension... MEN om man aldrig skulle ha tecknat med Jalle och skrivit kontrakt med Printzen över säsongen direkt, vad skulle du då ha velat ha in? Nog tror jag man hade kunnat hitta nån halvhyffsad nordamerikan på artist för de kulorna man hostat upp för mister JanneJalle

Timrå IK > Sv: Rögle BK - Timrå IK 2018-10-20
hubbenorlen: jag tycker inte Jalle gjort bort sig på något sätt, men tanken var väl att han skulle ersätta Printz efter 7 veckor? Med det sagt kanske vi skulle ha lagt de kulorna på en spelartyp vi helt saknar?

Timrå IK > Sv: Rögle BK - Timrå IK 2018-10-20
Sputnik: Jag håller verkligen med! det känns lite kaka på kaka

Timrå IK > Sv: Rögle BK - Timrå IK 2018-10-20
Raggaren Putte: Jag tror vi försöker förmedla samma sak, denna matchen kan vi inte skylla på att ”Rögle passar oss dåligt” utan matchen ser ut som den gör för hittills är vi helt enkelt inte bättre.

Timrå IK > Sv: Rögle BK - Timrå IK 2018-10-20
Raggaren Putte: Det var ju det jag försökte poängtera, Rögle spelar inte som de lagen vi historiskt haft det bekymmersamt med... Och med ”sämre” lag syftar jag självfallet på det sättet lag med sämre spelarmaterial genomför sina hockeymatcher.

Timrå IK > Sv: Rögle BK - Timrå IK 2018-10-20
hubbenorlen: Mer som Malmö skulle jag säga, Mora tycker jag spelar precis som oss, fast bättre

Timrå IK > Sv: Rögle BK - Timrå IK 2018-10-20
Hälge: Timrå har ju historiskt spelat sämre mot sämre motstånd men Rögles spel upplever jag inte som ett sådant spel vi haft problem med riktigt... Är det att vi inte klarar av att hantera Rögles överbelastning som jag tycker är den aggressivaste vi mött hittills månhända...

Timrå IK > Sv: Rögle BK - Timrå IK 2018-10-20
Vore superkul att ha kontroll över pucken i 7 sekunder denna matchen, om inte annat vinna pucken i offensiv zon iallafall en gång idag.

Timrå IK > Sv: Timrå IK - Rögle BK 2018-10-18
JobbaPuck: Jag tolkar det som att du helt enkelt inte håller med då!
Av ren nyfikenhet undrar jag vart du hittat Jimmy Hamrins uppfattning av Printz, av vad jag kan hitta så verkar han övervägande positiv..

Timrå IK > Sv: Timrå IK - Rögle BK 2018-10-18
JobbaPuck: Vad är det mer konkret med Printzens spel du syftar på?
Han är stabil i positionsspelet, kanske vår bästa spelare efter sargen, stark framför kassen, hyfsade pass, och har vad jag uppmärksammat inga psykbrytsindianare ala drugge/ hardegård. Är det hans begränsade offensiva kvaliteér du syftar på eller att han inte skjuter som en häst sparkar?

Timrå IK > Sv: Timrå IK - Rögle BK 2018-10-18
josha840: Verkligen! Jag tycker faktiskt Printz har varit ett av de riktigt stora utropstecknen hittills, och om forwards inte ställde upp i någon statiskt BP även i 5 mot 5, och istället understödde Printzen på dedäringa andrapuckarna därute i sarghörnen skulle vi direkt spendera 20% mindre tid i egen zon.

Timrå IK > Sv: Timrå IK - Rögle BK 2018-10-18
Jåkkinen: Framförallt en poängspelare som inte bidrar med något annat om denne inte gör poäng!
Annars kan jag tycka att Guter visar väldigt lite av de kvalitéerna jag upplevde att han besatt i Karlskrona, tycker han hittills denna säsongen känts som en "vuxen-junior-utfyllnadsspelare" och vad detta beror på kan jag inte riktigt förklara. Han var den spelaren som jag på förhand trodde skulle göra succé hos oss.
Sedan undrar jag om Olofsson tappat lite ödmjukhet efter förra säsongen, upphaussad till skyarna medans Hållander fått stå lite i skuggan, jämför nu deras utvecklingskurvor!

Timrå IK > Sv: Timrå IK - Rögle BK 2018-10-18
Jåkkinen: Du har rätt, han har ett väldigt fint handledsskott, ett problem kan ju vara att han inte har någon "quickrelease" kanske, och behöver tid på sig att få iväg det fina skottet, tid som han inte får, framförallt här i SHL. Men det jag annars tycker han sticker ut med är hans finurliga passningsspel, har för mig att han la en ganska lurig "bakomryggare" igår som närmaste exempel för att relatera till vad jag försöker beskriva

Timrå IK > Sv: Timrå IK - Rögle BK 2018-10-18
Jåkkinen: Jag baserade min uppfattning om Palmberg som poängspelare mer på hur jag uppfattar hans spelstil. Hans målproduktion skulle jag vilja tillskriva Marcus Eriksson framförallt i PP mer än Palmberg.

Timrå IK > Sv: Timrå IK - Rögle BK 2018-10-18
Jåkkinen: Palmberg tycker jag är en extremt svår spelartyp att placera. Mjuk i spelet, ganska dålig utan puck, lite "lojj" spelstil. Men ändå en av de spelarna med mest skills i laget, kreativ med puck, dock inte tillräckligt mycket i SHL för att väga upp hans baksidor, i allsvenskan däremot så är de fullt tillräckligt för att väga upp dem. Detta gör honom svårplacerad i årets upplaga i Timrå, där vi inte kan låta någon spelare göra jobbet åt någon annan, Dessutom är han en poängspelare men ingen målskytt, detta är värt att notera då det ställer ganska höga krav på vilka som skall spela med denne, då denne skall kompensera för hans baksidor samt bidra till uppsidor. han platsar egentligen bara i PP som jag ser det men om man prompt skulle bestämma sig för att han skulle lyfta speltid i 5 mot 5 tror jag man måste sätta honom i en kedja med typ Rensfeldt, Gallo/Hållander. Men det är han i dagsläget inte värd enl. mitt tycke. Om försvarspelet sett annorlunda ut och med fler offensiva tek hade jag nog värderat Palmberg högre än i nuläget.

Timrå IK > Sv: Timrå IK - Rögle BK 2018-10-18
bar mofftak: Jag tycker nästan det ser ” inkört” ut, även forwards ställer ju direkt upp i BP. är det inte lite Freddans idé att låta motståndarna hållas i offensiv zon sålänge de håller sig efter sargerna? Har för mig att han snackade om det förra säsongen åtminstone, om detta tillhör vår spelidé ligger vi hyfsat brunt till, kvalitén på motståndarna är ju liiiite vassare än förra säsongen

Timrå IK > Sv: Timrå IK - Rögle BK 2018-10-18
Är det bara jag som upplever att vi ställer upp i BP så fort motståndarna kommer in i offensiv zon? Känns som att vi får väldigt många mål på oss från backplats/styrningar framför mål

Timrå IK > Sv: Timrå IK - Rögle BK 2018-10-18
Herminator: haha Printz och drugge är verkligen varandras motsatser, utseende, kroppshydda och spelstil, kanske hade blivit perfekt!

Timrå IK > Sv: Timrå IK - Rögle BK 2018-10-18
Tikkare: exakt vad jag tänkte skriva, vettetusan om hardegård är den ultimata att sätta bredvid drugge

Timrå IK > Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2018-10-13
josha840: spelat klart, skott på foten

Timrå IK > Sv: Linköping HC - Timrå IK 2018-10-11
Kulltorp: Jag tycker han egentligen inte tillför något öht, svårt med markeringsspelet, svag efter sargen, svagt passningspel, långt mellan tanke och handling, tror SHL har för högt tempo för denne herren

Brynäs IF > Sv: Matchtråd säsongen 2018 - 2019
Jag tycker det är högst olyckligt av våra supporters är här inne och häcklar, alla vet att det på förhand kunnat se tvärtom ut. Klart som fan att ni Brynäsare vet exakt hur läget ser ut, utan våra spydiga kommentarer.

Timrå IK > Sv: SHL-kval Timrå IK - Karlskrona
DJ Hemp: är du händelsevis i Lund så finns det iallafall en som lever rövare i centrum (undertecknad)

Timrå IK > Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2018-01-19
Repeter: Herr Harald känns lite partisk också (cmore)

« · 1917919
Om TIK-Lund
Hejar på: 0x20-timraiklogosvg.png Timrå IK

Erfarenhet: 19. Stor grabb

är nu OFFLINE