Historik
Föregående · 52 · Nästa
MoDo Hockey > Sv: Silly season
Andraassist:
Känns positivt att få in Vela redan nu, främst för att Västervik inte kan köra slut på honom framtill deadline.
Vet inte vad han snittar i istid men Brickley snittar väl runt 27 minuter per match därav svårt att dra några större slutsatser av en enstaka match (där man dessutom är rejält tillbakatryckta).
Tror det är lätt att man börjar fuska och hushålla med energin för att orka med byte efter byte, speciellt när man är garanterad speltid i ett bottengäng.
Känns positivt att få in Vela redan nu, främst för att Västervik inte kan köra slut på honom framtill deadline.
Vet inte vad han snittar i istid men Brickley snittar väl runt 27 minuter per match därav svårt att dra några större slutsatser av en enstaka match (där man dessutom är rejält tillbakatryckta).
Tror det är lätt att man börjar fuska och hushålla med energin för att orka med byte efter byte, speciellt när man är garanterad speltid i ett bottengäng.
+ 2
MoDo Hockey > Sv: Silly season
KB: Nej, säkert inte.
Blev nog bara lite konspiratorisk i och med att det kändes som att han dels föll på målsnöret sist och dels nu bytt till en agent med starka kopplingar till klubben han nu ryktas till för att, så att säga, ro ett kontrakt i hamn.
Men förmodligen är det som du säger, att det byts lite kors och tvärs.
Blev nog bara lite konspiratorisk i och med att det kändes som att han dels föll på målsnöret sist och dels nu bytt till en agent med starka kopplingar till klubben han nu ryktas till för att, så att säga, ro ett kontrakt i hamn.
Men förmodligen är det som du säger, att det byts lite kors och tvärs.
MoDo Hockey > Sv: Silly season
Vad kan man dra för slutsatser av att Bernhardt bytt agent då? Har fått för mig att han haft Rosell tidigare.
Besviken över att han inte fick ett tillräckligt lukrativt erbjudande från shl?
Besviken över att han inte fick ett tillräckligt lukrativt erbjudande från shl?
MoDo Hockey > Sv: Silly season
Tarasov:
Ja, man ska nog inte räkna med att Näsén/Bernhardt kommer leverera samma frejdiga offensiva spel i slutspelet heller så jag tycker inte det är fel att stärka upp i det avseendet heller med något mindre flashigt, men som ändå har verktyg att bomba från blå och vara hyfsat stabil bakåt.
Ja, man ska nog inte räkna med att Näsén/Bernhardt kommer leverera samma frejdiga offensiva spel i slutspelet heller så jag tycker inte det är fel att stärka upp i det avseendet heller med något mindre flashigt, men som ändå har verktyg att bomba från blå och vara hyfsat stabil bakåt.
+ 1
MoDo Hockey > Sv: MoDo - Tingsryd 2022-12-16
Tarasov: Känns som en prestigevärvning för Stoppel. Gick upp med HV ifjol, tydlig koppling till klubben.
Med tanke på den där fallskärmen så vet man aldrig vad som är möjligt.
Med tanke på den där fallskärmen så vet man aldrig vad som är möjligt.
+ 1
MoDo Hockey > Sv: MoDo - Tingsryd 2022-12-16
Nucky: Absolut, fyllde väl trots allt en roll i fjolårets HV.
Skulle dock inte förvåna mig om Stoppel haft vetskap om detta men ändå velat värva Nicky D...
Skulle dock inte förvåna mig om Stoppel haft vetskap om detta men ändå velat värva Nicky D...
+ 1
MoDo Hockey > Sv: MoDo - Tingsryd 2022-12-16
S-vikaren: Känns knappt spelbart med tanke på hur Stoppel har värvat hittills, även om värvningen av Nicky D kan ju tyckas lite förhastad om man ska in med dessa två.
Men är nog (tyvärr) bara bra för deras konkurrenssituation att kunna flytta ner 1-2 juniorer ett hack i näringskedjan.
Men är nog (tyvärr) bara bra för deras konkurrenssituation att kunna flytta ner 1-2 juniorer ett hack i näringskedjan.
MoDo Hockey > Sv: MoDo - Tingsryd 2022-12-16
{9682}: MoDo går upp och gör SHL great again... Kommer antagligen byta namn till Elitserien när vi går upp.
+ 3
MoDo Hockey > Sv: MoDo - Tingsryd 2022-12-16
Domaren erkände förövrigt att han blåste för snabbt och att pucken ej var blockerad.
Hade varit surt om det kostat oss sviten.
Hade varit surt om det kostat oss sviten.
MoDo Hockey > Sv: Silly season
gokar: Hedberg var väl ganska svag i offensiv zon trots en ganska "offensiv framtoning", skotten var inget vidare och han var inte speciellt dominant på blålinjen heller.
Men minns honom som en bra spelmotor och skicklig på att sätta igång spelet i första tredjedelen. Känns som att hans spelstil bygger mycket på att ha ett bra självförtroende.
Men gissningsvis inget att luta sig mot när det kommer till det defensiva.
Men minns honom som en bra spelmotor och skicklig på att sätta igång spelet i första tredjedelen. Känns som att hans spelstil bygger mycket på att ha ett bra självförtroende.
Men gissningsvis inget att luta sig mot när det kommer till det defensiva.
+ 1
MoDo Hockey > Sv: Silly season
{9108}:
Rögle ska harva på där i botten i så fall, inte hålla på spela sm-finaler.
IKO bör vara först på tur för att dom endast lyckades hålla sig kvar sig p.g.a. den inställda säsongen och förhoppningsvis ser vi dom aldrig i Sveriges högstaliga igen.
Rögle ska harva på där i botten i så fall, inte hålla på spela sm-finaler.
IKO bör vara först på tur för att dom endast lyckades hålla sig kvar sig p.g.a. den inställda säsongen och förhoppningsvis ser vi dom aldrig i Sveriges högstaliga igen.
+ 3
MoDo Hockey > Sv: Silly season
KB: Tror inte Sveningsson har något vidare självförtroende heller, förmodligen inte helt lätt att vara beslutsam i ett pp när man helt saknar självförtroende. Sen har han kanske inte verktygen för att slå en avgörande passning över centrallinjen heller.
Men i pp blir det uppenbart att självförtroendet inte är något vidare.
Kan tyckas vara en slump men lite lustigt att Sveningssons skott resulterade i mål (mot Kristianstad) när väl forne kedjekarmraten Aagaard befann sig på isen...
Men i pp blir det uppenbart att självförtroendet inte är något vidare.
Kan tyckas vara en slump men lite lustigt att Sveningssons skott resulterade i mål (mot Kristianstad) när väl forne kedjekarmraten Aagaard befann sig på isen...
MoDo Hockey > Sv: Silly season
Saleva: Förstod att någon skulle anmärka på formuleringen, men man behöver inte ta det alltför bokstavligt.
Men för all del, "han kommer inte vara tillfreds med att vara extraforward", i synnerhet inte när moderklubben visat intresse.
Vill man ha en spelare som har tankarna på annat håll?
Till skillnad mot vigge som jag misstänker skulle köpa den rollen i högre utsträckning men som ändå inte skulle tacka nej till att bli trejdad.
Men för all del, "han kommer inte vara tillfreds med att vara extraforward", i synnerhet inte när moderklubben visat intresse.
Vill man ha en spelare som har tankarna på annat håll?
Till skillnad mot vigge som jag misstänker skulle köpa den rollen i högre utsträckning men som ändå inte skulle tacka nej till att bli trejdad.
+ 1
MoDo Hockey > Sv: Silly season
Alex59863: HV måste nog bli fulltaliga först och främst innan man släpper några spelare, har väl några på skadelistan.
Gällande Malmö avser nog Wernblom att spela i MoDo, luktar rätt mycket "bråka sig ur kontraktet" där om Malmö bara tänker använda honom som 13e fw.
Men värvar dom är det väl ungefär samma läge som vigneault? Även om känslan är att den sistnämnda är villigare att harva på som extraforward.
Gällande Malmö avser nog Wernblom att spela i MoDo, luktar rätt mycket "bråka sig ur kontraktet" där om Malmö bara tänker använda honom som 13e fw.
Men värvar dom är det väl ungefär samma läge som vigneault? Även om känslan är att den sistnämnda är villigare att harva på som extraforward.
+ 1
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Tyler Durden:
Gradin har väl antagligen försökt förhandla, kanske inte var så sugen på att ta över kontraktet initialt utan ville försöka få till ett lån först och främst. Men om det är sista utvägen så känns det inte omöjligt att det blir så tillslut.
Tror inte man hade slängt iväg ett lån på två matcher om det inte fanns en längre plan i görningen, speciellt med en spelare som har så tydlig MoDo-koppling.
Gradin har väl antagligen försökt förhandla, kanske inte var så sugen på att ta över kontraktet initialt utan ville försöka få till ett lån först och främst. Men om det är sista utvägen så känns det inte omöjligt att det blir så tillslut.
Tror inte man hade slängt iväg ett lån på två matcher om det inte fanns en längre plan i görningen, speciellt med en spelare som har så tydlig MoDo-koppling.
+ 3
MoDo Hockey > Sv: Västervik - MoDo 22-12-12
Bernhartz… Märkligt att det uttalet får fortsätta, match efter match.
MoDo Hockey > Sv: Västervik - MoDo 22-12-12
{5647}:
Lite samma tendenser som med Marenis, lyckas missa ett förhållandevis enkelt pass och förstöra momentumet helt.
Lite samma tendenser som med Marenis, lyckas missa ett förhållandevis enkelt pass och förstöra momentumet helt.
MoDo Hockey > Sv: Västervik - MoDo 22-12-12
MODOJohan:
MoDo gör det bra förstås men tror aldrig jag sett Västervik vara såhär tillbakatryckta, i synnerhet inte i Plivit…
MoDo gör det bra förstås men tror aldrig jag sett Västervik vara såhär tillbakatryckta, i synnerhet inte i Plivit…
MoDo Hockey > Sv: Västervik - MoDo 22-12-12
henkeiskogen: Ja, sen om det beror på förstakedjan vet jag väl inte.
Näsén och Bernhardt är väl våra offensivaste spelare i dagsläget, med dom på isen har man alltid chans att skapa långa anfall.
Näsén och Bernhardt är väl våra offensivaste spelare i dagsläget, med dom på isen har man alltid chans att skapa långa anfall.
+ 1
MoDo Hockey > Sv: Silly season
Gavelo: Nej, inte mycket som talade för det, blev dock bortprioriterad ganska snabbt trots att det fanns möjlighet att stoppa in honom i första men man gav istället Södergran chansen.
Visade sig dock vara rätt beslut när man såg hur Södergran tog för sig offensivt, även om det "bara" har varit mot Östersund och att han inte haft någon större utdelning.
Men det är ju en spelare man verkligen unnar att få producera lite mer framåt, känns väldigt nyttig.
Visade sig dock vara rätt beslut när man såg hur Södergran tog för sig offensivt, även om det "bara" har varit mot Östersund och att han inte haft någon större utdelning.
Men det är ju en spelare man verkligen unnar att få producera lite mer framåt, känns väldigt nyttig.
+ 2
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Confusius:
Vi har nog olika definitioner av "grislag" om du tycker att Västerås är ett grislag för att dom har två spelare som tappar huvudet med jämna mellanrum (dvs Frycklund och Cheek) och det är ju inte sällan några regelrätta överfall utan man är bara väldigt odisciplinerade. VIK måste vara ett av dom mer bekväma lagen i ligan med tanke på hur ojämna dom är i sina prestationer.
Om det är sanktionerat från ledarhåll att Frycklund ska åka runt och ta dumma utvisningar är Paananen en sämre coach än vad man tidigare anat, måste finnas bättre lämpade spelare att vara "under skinnet" på motståndaren.
Känns snarare som en riktig lättviktare och ett lag man gärna möter i slutspel för att få en bekväm resa, till skillnad från många andra lag som du räknar upp.
Vi har nog olika definitioner av "grislag" om du tycker att Västerås är ett grislag för att dom har två spelare som tappar huvudet med jämna mellanrum (dvs Frycklund och Cheek) och det är ju inte sällan några regelrätta överfall utan man är bara väldigt odisciplinerade. VIK måste vara ett av dom mer bekväma lagen i ligan med tanke på hur ojämna dom är i sina prestationer.
Om det är sanktionerat från ledarhåll att Frycklund ska åka runt och ta dumma utvisningar är Paananen en sämre coach än vad man tidigare anat, måste finnas bättre lämpade spelare att vara "under skinnet" på motståndaren.
Känns snarare som en riktig lättviktare och ett lag man gärna möter i slutspel för att få en bekväm resa, till skillnad från många andra lag som du räknar upp.
+ 4
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
{5647}:
Sen är väl VIK det lag som tappat flest spelare p.g.a. shl-avtalet, vilket indirekt är lite av ett hedersomnämnande till deras SC och ett tecken på att man gör någonting rätt. Inga jättenamn men Kalle Östman var nog ett större tapp för dom än vad Westfält var för oss, i synnerhet när man inte är på den nivån man lyckas ersätta sena tapp.
Sen gällande backsidan var väl alla s.k. experter rörande överens om att Gunnarsson skulle vara en toppback i ligan, men där är det ju sanslöst lite bang for the buck för ligans kanske bäst betalda spelare.
Mycket prat om importerna men vad har deras prestigevärvningar levererat? Både Gunnarsson och JG (som man byggde denna shl-satsning kring) känns ju rätt slut och jag kan tänka mig att JG har ett liknande lönekuvert.
Sen är väl VIK det lag som tappat flest spelare p.g.a. shl-avtalet, vilket indirekt är lite av ett hedersomnämnande till deras SC och ett tecken på att man gör någonting rätt. Inga jättenamn men Kalle Östman var nog ett större tapp för dom än vad Westfält var för oss, i synnerhet när man inte är på den nivån man lyckas ersätta sena tapp.
Sen gällande backsidan var väl alla s.k. experter rörande överens om att Gunnarsson skulle vara en toppback i ligan, men där är det ju sanslöst lite bang for the buck för ligans kanske bäst betalda spelare.
Mycket prat om importerna men vad har deras prestigevärvningar levererat? Både Gunnarsson och JG (som man byggde denna shl-satsning kring) känns ju rätt slut och jag kan tänka mig att JG har ett liknande lönekuvert.
+ 5
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
jonsson:
Paananen verkar inte vara något taktiskt geni som slänger in Frycklund när man ska försvara en ledning efter den sista timeouten. Som han agerat under matchen måste det ligga närmare till hands att bänka honom än att ge honom förtroende i slutet.
Som sagt, verkar finnas noll kravbild och styrning runt deras s.k. "ledande spelare", vad tror han att det sänder för signaler till vattenbärarna?
Paananen verkar inte vara något taktiskt geni som slänger in Frycklund när man ska försvara en ledning efter den sista timeouten. Som han agerat under matchen måste det ligga närmare till hands att bänka honom än att ge honom förtroende i slutet.
Som sagt, verkar finnas noll kravbild och styrning runt deras s.k. "ledande spelare", vad tror han att det sänder för signaler till vattenbärarna?
+ 1
MoDo Hockey > Sv: Silly season
grimiss:
Marknaden är tydligen död, men Hinken lyckas ändå göra rejäla rea-fynd.
Luktade ändå Mora lång väg eftersom han sajnade nytt där och sedan plockades upp av Malmö.
Men han har väl det mesta skulle jag säga, dessutom en elakhet och grit i sitt spel som är väldigt trevlig med tanke på hans näsa för målet. Man skojar inte direkt bort hans poängskörd i Mora.
Verkar inte gilla ifb heller av det jag sett honom i Mora.
Marknaden är tydligen död, men Hinken lyckas ändå göra rejäla rea-fynd.
Luktade ändå Mora lång väg eftersom han sajnade nytt där och sedan plockades upp av Malmö.
Men han har väl det mesta skulle jag säga, dessutom en elakhet och grit i sitt spel som är väldigt trevlig med tanke på hans näsa för målet. Man skojar inte direkt bort hans poängskörd i Mora.
Verkar inte gilla ifb heller av det jag sett honom i Mora.
+ 2
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Silly: LHC kör väl alltid hårt på shl-rejects.
Nästan genant hur ofta Pajen är och rotar i lådan med överblivna saker, även om man kan ha viss förståelse för det med tanke på hur det gick med Matteau... Kanske lika bra att låta andra sköta scoutingen.
Nästan genant hur ofta Pajen är och rotar i lådan med överblivna saker, även om man kan ha viss förståelse för det med tanke på hur det gick med Matteau... Kanske lika bra att låta andra sköta scoutingen.
+ 1
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
hockey_21: Han påminde mig starkt om Tobias Viklund, samma manér ute på isen...
+ 1
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Saleva: In med Brickley, behövs kroppar! ;-)
Känner mig inte helt trygg med att Berg varit så skadebenängen, men förhoppningsvis är det färdigvilat för honom nu.
Känner mig inte helt trygg med att Berg varit så skadebenängen, men förhoppningsvis är det färdigvilat för honom nu.
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
henkeiskogen:
Tycker Ingman har övertagit tronen som bomb-kungen på blå, Bernhardt är såklart spelskickligare men har inte samma bomb-frekvens som ifjol. En anledning till det är väl att pp1 har lite för bra stäm för att han ska behöva avlossa.
Men man har lite samma känsla från Ingman i år som man hade när Berna avlossade ifjol.
Tycker Ingman har övertagit tronen som bomb-kungen på blå, Bernhardt är såklart spelskickligare men har inte samma bomb-frekvens som ifjol. En anledning till det är väl att pp1 har lite för bra stäm för att han ska behöva avlossa.
Men man har lite samma känsla från Ingman i år som man hade när Berna avlossade ifjol.
+ 1
MoDo Hockey > Sv: AIK - MoDo Hockey : 2022-12-04
Keriksson:
Komiskt att han pratar om att han inte har "råd" att få sådana beslut emot sig trots att det inte ens var offside, man tänker ju att han borde ha på fötterna, dvs granskat situationen i paus eller något...
Folins utvisning i första när han går "blad mot blad" mot Gynge och åker ut för tripping, antar att Blomqvist inte hade några invändningar mot den? ;-)
Gynge faller för att han störtar på mål och har noll kontroll, rätt obegriplig utvisning.
Komiskt att han pratar om att han inte har "råd" att få sådana beslut emot sig trots att det inte ens var offside, man tänker ju att han borde ha på fötterna, dvs granskat situationen i paus eller något...
Folins utvisning i första när han går "blad mot blad" mot Gynge och åker ut för tripping, antar att Blomqvist inte hade några invändningar mot den? ;-)
Gynge faller för att han störtar på mål och har noll kontroll, rätt obegriplig utvisning.
+ 3
MoDo Hockey > Sv: AIK - MoDo Hockey : 2022-12-04
{7639}: Man bör nog ha på fötter om man ska kalla den "offsiden" för "horribel".
Pucken är ju limmad på bladet innan han passerar blå, väldigt skickligt gjort.
Pucken är ju limmad på bladet innan han passerar blå, väldigt skickligt gjort.
+ 9
MoDo Hockey > Sv: AIK - MoDo Hockey : 2022-12-04
AIK-publiken jublar när man får pucken ur egen zon…
+ 7
MoDo Hockey > Sv: Silly season
{10015}:
Kan hålla med till viss del, nån eller några chanser till hade han absolut kunnat få i förstakedjan (även om jag generellt tycker att det är något man förtjänar) vilket man inte känner att han gjorde, alls...
Man kan nog inte påstå att han fick överdrivet många chanser, men...
När allt kommer omkring visade han inte upp tillräckligt för att man ska känna att det nog hade kunnat lossna om han fått fler chanser, vilket även ledningen insåg.
Men nu jämför jag med andra "prestigevärvningar" (som Johan Eriksson t.e.x.), även om det inte var under MKs ledning...
Kan hålla med till viss del, nån eller några chanser till hade han absolut kunnat få i förstakedjan (även om jag generellt tycker att det är något man förtjänar) vilket man inte känner att han gjorde, alls...
Man kan nog inte påstå att han fick överdrivet många chanser, men...
När allt kommer omkring visade han inte upp tillräckligt för att man ska känna att det nog hade kunnat lossna om han fått fler chanser, vilket även ledningen insåg.
Men nu jämför jag med andra "prestigevärvningar" (som Johan Eriksson t.e.x.), även om det inte var under MKs ledning...
+ 2
MoDo Hockey > Sv: Silly season
Padrone78:
Absolut, men är ju ingen större brådska heller och det lär hända ett och annat innan transferfönster stänger även om det riskerar att bli större huggsexa om man som sportchef sitter och väntar på att mer "spännande" namn ska dyka upp istället för att göra sitt jobb här och nu (dvs grundlig scouting).
Men det är ju lätt för en sportchef att skylla på att marknaden är tunn för att man inte hittar något, vilket Hinken (till skillnad från många andra sportchefer) inte har gjort, trots att han siktar på att få in 3-4 spelare.
Vilket känns positivt, hade inte känt mig speciellt trygg med en sportchef som skyller på att "marknaden är tunn" och rullar tummarna.
Absolut, men är ju ingen större brådska heller och det lär hända ett och annat innan transferfönster stänger även om det riskerar att bli större huggsexa om man som sportchef sitter och väntar på att mer "spännande" namn ska dyka upp istället för att göra sitt jobb här och nu (dvs grundlig scouting).
Men det är ju lätt för en sportchef att skylla på att marknaden är tunn för att man inte hittar något, vilket Hinken (till skillnad från många andra sportchefer) inte har gjort, trots att han siktar på att få in 3-4 spelare.
Vilket känns positivt, hade inte känt mig speciellt trygg med en sportchef som skyller på att "marknaden är tunn" och rullar tummarna.
+ 1
MoDo Hockey > Sv: Silly season
Padrone78:
Både ja och nej. En tunnare marknad ställer givetvis högre krav på sportchefsjobbet när man inte bara kan värva ett cv.
Här får ju Örebro en relativt billig (med shl mått mätt) lågriskvärvning serverad eftersom man inte har några problem ge honom samma roll som han har i lettiska landslaget, dvs en ren breddvärvning.
Där resonerar väl MoDo lite annorlunda som anser att man har juniorer som kan fylla den rollen tills vidare samtidigt som man får lite extra medel att röra sig med.
Både ja och nej. En tunnare marknad ställer givetvis högre krav på sportchefsjobbet när man inte bara kan värva ett cv.
Här får ju Örebro en relativt billig (med shl mått mätt) lågriskvärvning serverad eftersom man inte har några problem ge honom samma roll som han har i lettiska landslaget, dvs en ren breddvärvning.
Där resonerar väl MoDo lite annorlunda som anser att man har juniorer som kan fylla den rollen tills vidare samtidigt som man får lite extra medel att röra sig med.
+ 1
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
{5647}:
Precis, det där med "två forwards" kom ju från ingenstans eftersom det bara varit tal om att man ska förstärka varje lagdel med en spelare.
Men efter att ha skeppat Marenis blev det lite mera logiskt.
Precis, det där med "två forwards" kom ju från ingenstans eftersom det bara varit tal om att man ska förstärka varje lagdel med en spelare.
Men efter att ha skeppat Marenis blev det lite mera logiskt.
+ 5
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Tror inte man hade sörjt Marenis på samma sätt om vi inte hade gått som tåget, nu känner man att man har råd att invänta islossning även om det, i ärlighetens namn, inte finns minsta tillstymmelse till att det ska lossna.
Han har tyvärr skapat magiskt lite...
Bara jämföra med hur Södergran tog för sig när han väl fick chansen högre upp, som knappast är värvad för att vara den där producerande spelaren.
Han har tyvärr skapat magiskt lite...
Bara jämföra med hur Södergran tog för sig när han väl fick chansen högre upp, som knappast är värvad för att vara den där producerande spelaren.
+ 3
MoDo Hockey > Sv: Silly season
bollan123: Verkar som att Västervik har ansträngd ekonomi, därav mer eller mindre tvungna att sälja av spelare.
Gissningsvis har vi rätt bra förhandlingsläge som kan erbjuda "en kropp" (läs Marenis) och pengar emellan så inte Västervik står helt handfallna.
Gissningsvis har vi rätt bra förhandlingsläge som kan erbjuda "en kropp" (läs Marenis) och pengar emellan så inte Västervik står helt handfallna.
+ 2
MoDo Hockey > Sv: Silly season
Monno: Jag har alltid tänkt att Brickley skulle fungera bra i båda ändarna, dvs vara en bra tvåvägsback.
Brickley har trots allt näst flest blockerade skott av alla i HA. Verkar inte rädd att använda sin storlek heller och kan samtidigt kan skjuta puckar i kryllan. Loggar väl mest istid av alla spelare i ligan.
Inte för intet som man har pratat om att han skulle gå direkt till shl, tänker jag...
Brickley har trots allt näst flest blockerade skott av alla i HA. Verkar inte rädd att använda sin storlek heller och kan samtidigt kan skjuta puckar i kryllan. Loggar väl mest istid av alla spelare i ligan.
Inte för intet som man har pratat om att han skulle gå direkt till shl, tänker jag...
+ 1
MoDo Hockey > Sv: Silly season
Modohockey2121:
Något jag noterade i början när han stoppade puckarna bakom mål var att han ofta blev ståendes där för att leta passningsalternativ istället för att bara låta MoDo-spelaren åka och hämta pucken, tror inte spelarna var helt bekväma med det.
Men känns som att han har slipat bort detta, någorlunda. Känns inte som att jag ser honom stå och fundera på vad han ska göra med pucken lika ofta i alla fall.
Något jag noterade i början när han stoppade puckarna bakom mål var att han ofta blev ståendes där för att leta passningsalternativ istället för att bara låta MoDo-spelaren åka och hämta pucken, tror inte spelarna var helt bekväma med det.
Men känns som att han har slipat bort detta, någorlunda. Känns inte som att jag ser honom stå och fundera på vad han ska göra med pucken lika ofta i alla fall.
+ 1
MoDo Hockey > Sv: Tingsryd - MoDo 2022-11-30
Man saknar inte direkt Sylwanders patenterade från blå…
+ 2
MoDo Hockey > Sv: Silly season
Gavelo:
Ska man gå långt i ett slutspel behöver det inte se så jävla snyggt ut, har sett Vela för lite för att uttala mig men litar helt och fullt på att Hinken har sett grispotential.
Ska man gå långt i ett slutspel behöver det inte se så jävla snyggt ut, har sett Vela för lite för att uttala mig men litar helt och fullt på att Hinken har sett grispotential.
+ 1
MoDo Hockey > Sv: Silly season
Silly:
Vill man ha en defensivt inriktad back känns väl Krupic lite väl offensiv med tanke på hans poängskörd i hockeyallsvenskan.
Men det har väl efterlysts en försvarsgeneral, därav min fundering vad man tänker sig. Känns ju rätt spontant som den svåraste positionen att värva, om man vill undvika stela handleder etc.
Vad plockade HV in där ifjol? Andreas Söderberg? Tror inte folk hade jublat, direkt...
Vill man ha en defensivt inriktad back känns väl Krupic lite väl offensiv med tanke på hans poängskörd i hockeyallsvenskan.
Men det har väl efterlysts en försvarsgeneral, därav min fundering vad man tänker sig. Känns ju rätt spontant som den svåraste positionen att värva, om man vill undvika stela handleder etc.
Vad plockade HV in där ifjol? Andreas Söderberg? Tror inte folk hade jublat, direkt...
+ 1
MoDo Hockey > Sv: Silly season
mrpm: Måste vara den första spelaren i världshistorien som sitter säkert efter att ha brytit måltorkan efter 20 omgångar ;-)
Skämt åsido, han har väl levererat på andra sätt än poängmässigt...
Men om HV börjar värva måste väl dom där tio procenten öka betänkligt?
Skämt åsido, han har väl levererat på andra sätt än poängmässigt...
Men om HV börjar värva måste väl dom där tio procenten öka betänkligt?
+ 1
MoDo Hockey > Sv: Silly season
Gavelo:
Tycker man måste presentera minst ett alternativ om man har invändningar mot potentiella nyförvärv ;-)
Är själv rätt intresserad över vad man har tänkt sig för spelare när man pratar om att man vill ha in en "defensivsspecialist", men tror inte jag har sett ett enda namn presenteras på just den positionen...
Tycker man måste presentera minst ett alternativ om man har invändningar mot potentiella nyförvärv ;-)
Är själv rätt intresserad över vad man har tänkt sig för spelare när man pratar om att man vill ha in en "defensivsspecialist", men tror inte jag har sett ett enda namn presenteras på just den positionen...
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
TickledDonkey: HV hade 48 pinnar, 6p ner till oss och ifb på 42.
+ 1
MoDo Hockey > Sv: Mora - MoDo 2022-11-25
Silly: Tveksamt om man har råd att köpa ut en eller flera spelare, i synnerhet med en väldigt begränsad budget och ska stärka upp med flera spelare. Då känns SHL-rejects och "hemvändare" troligare (som Niederbach och Vigge) där man har första tjing.
Var någon som skrev att den tunna marknaden skulle gynna oss, men vi huserar trots allt i andraligan och det är 14 andra lag som är före oss, bara i Sverige.
Rasmus Bengtsson lånas ut till IKO för att han inte ville ta klivet ner, t.e.x.
Var någon som skrev att den tunna marknaden skulle gynna oss, men vi huserar trots allt i andraligan och det är 14 andra lag som är före oss, bara i Sverige.
Rasmus Bengtsson lånas ut till IKO för att han inte ville ta klivet ner, t.e.x.
+ 1
MoDo Hockey > Sv: Mora - MoDo 2022-11-25
Confusius:
Känns som det är samma visa varje år, långa uppehåll i början och sedan otroligt matchtätt i typ november med trematchersevecka månaden ut.
Har man åsikter om spelschemat brukar det dyka upp argument som "men klubbarna har faktiskt godkänt spelschemat".
Men hur mycket orkar lagen egentligen peta i schemat? Tror inte det är helt lätt att flytta mer än någon enstaka match. MoDo godkände väl t.e.x. morgondagens match med förbehållet att senarelägga matchtiden.
Känns som det är samma visa varje år, långa uppehåll i början och sedan otroligt matchtätt i typ november med trematchersevecka månaden ut.
Har man åsikter om spelschemat brukar det dyka upp argument som "men klubbarna har faktiskt godkänt spelschemat".
Men hur mycket orkar lagen egentligen peta i schemat? Tror inte det är helt lätt att flytta mer än någon enstaka match. MoDo godkände väl t.e.x. morgondagens match med förbehållet att senarelägga matchtiden.
+ 1
MoDo Hockey > Sv: Silly season
{9315}: VIK kan behöva få in lite grit i laget, deras ledande spelare är ju otroligt blöta som Paananen dessutom inte verkar ha någon styrning över utan låter dom köra sitt egna race...
Frycklund och Cheek verkar inte heller kunna omsätta deras humorsvägningar till något positivt, utan framstår mest som fula gooners trots att det inte är deras ämnesområde...
Frycklund och Cheek verkar inte heller kunna omsätta deras humorsvägningar till något positivt, utan framstår mest som fula gooners trots att det inte är deras ämnesområde...
+ 1
Föregående · 52 · Nästa
Absolut, har väl knappt funnits något tillfälle eller anledning att återförena den kedjan tidigare under säsongen så det är väl inte helt omöjligt att det sker nu när mikkel kommer få flytta på sig i förmån för Vela.
Att Mannberg har höjt sig med AP stämmer väl till viss del, men att det skulle vara en sådan match made in heaven kan man väl diskutera. Jag menar, han är "on pace" för 25p på 52 matcher (21p ifjol på _42_ matcher).
Poäng är givetvis inte allt men jag tycker han åker lite väl mycket snålskjuts på APs fina säsong i kombination med att man har sänkt förväntningarna på honom.
Sen om nu Sveningsson ska fortsätta få chansen i en andrakedja tycker jag första alternativet är med ejk och mikkel, allt annat känns tämligen dödsdömt.