Historik
Föregående · 56 · Nästa
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Bara timmar innan Timrå skeppar FA får Rödhöken en plötslig ingivelse (läs magkänsla) om att det inte alls vore konstigt om Timrå byter tränare inför kvalet, allt tyder helt plötsligt på det.
Det mest anmärkningsvärda är väl att Sanny inte ens ifrågasätter Rödhökens "magkänsla" utan börjar bolla alternativ direkt. (Känns ändå som att det är ett uttalande som man hade ifrågasatt och bett någon utveckla innan man börjar bolla alternativ inför denna plötsliga rockad) men vad vet jag...
Men det kanske bara är att konstatera, Sanny och MrMadhawk verkar båda kunna se in i framtiden.
Hatten av!
Det mest anmärkningsvärda är väl att Sanny inte ens ifrågasätter Rödhökens "magkänsla" utan börjar bolla alternativ direkt. (Känns ändå som att det är ett uttalande som man hade ifrågasatt och bett någon utveckla innan man börjar bolla alternativ inför denna plötsliga rockad) men vad vet jag...
Men det kanske bara är att konstatera, Sanny och MrMadhawk verkar båda kunna se in i framtiden.
Hatten av!
+ 2
MoDo Hockey > Sv: Silly season
Rytter: Synd att Hästen låg så uselt till, hade inte varit fel att få krydda denna trupp med Marenis inför slutspelet...
MoDo Hockey > Sv: Silly season
Frontschwein: Det mesta tyder väl på att han man inte var helt nöjd med hans inställning. Kanske fanns det tecken på att den börjat smitta av sig på andra i spelare i gruppen och man insåg att det skulle kunna växa ut till ett större problem senare?
Senaste intervjun med Riley gav inga direkta tecken på att fanns något ont blod mellan honom och Modigs i alla fall. Så det mesta pekar väl på att ledningen kände att man behövde ta detta beslut i preventivt syfte. MoDo ska ju ha "bjudit ut honom", vilket talar emot att Modigs själv velat lämna.
Även om förstakedjan stagnerade lite när Modigs försvann så hade vi antagligen inte vunnit serien ändå, däremot fortsatte gruppen leverera och man bröt aldrig sin fina svit.
Vem vet hur det hade slutat om Modigs hade varit kvar och ifall ledningen inte hade agerat och tagit itu med det lilla orosmoln som fanns? Hade vi börjat rada upp förluster? Tappat andraplatsen?
Who knows...
Senaste intervjun med Riley gav inga direkta tecken på att fanns något ont blod mellan honom och Modigs i alla fall. Så det mesta pekar väl på att ledningen kände att man behövde ta detta beslut i preventivt syfte. MoDo ska ju ha "bjudit ut honom", vilket talar emot att Modigs själv velat lämna.
Även om förstakedjan stagnerade lite när Modigs försvann så hade vi antagligen inte vunnit serien ändå, däremot fortsatte gruppen leverera och man bröt aldrig sin fina svit.
Vem vet hur det hade slutat om Modigs hade varit kvar och ifall ledningen inte hade agerat och tagit itu med det lilla orosmoln som fanns? Hade vi börjat rada upp förluster? Tappat andraplatsen?
Who knows...
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
JohnnyBotox: Om Sanny körde en ”fuling” förra veckan så får man nog säga att MrMadhawk gjorde samma sak denna vecka.
Sanny ifrågasätter inte ens Hökens ”magkänsla” utan börjar bolla alternativ direkt.
Återigen är tajmingen lustig.
Sanny ifrågasätter inte ens Hökens ”magkänsla” utan börjar bolla alternativ direkt.
Återigen är tajmingen lustig.
+ 5
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Skrubben: Ja, precis, rent av löjligt för att höja sig själv i rollen som expert. Alldeles för många tillfälligheter. Dels tidsaspekten men också att han lyckas pricka rätt lag. Blir lite för genomskinligt.
Sen kan han ju ha fått tipset från annat håll än Rödhöken. Men han skulle nog bara ha namedroppat honom som förslag till shl-klubbar och nöjt sig där, det hade varit lite mer trovärdigt i alla fall.
Hoppas, mest för hans egen skull, att han lägger korten på bordet och slutar upp med detta usla försök till "varumärkesbyggande".
Sen kan han ju ha fått tipset från annat håll än Rödhöken. Men han skulle nog bara ha namedroppat honom som förslag till shl-klubbar och nöjt sig där, det hade varit lite mer trovärdigt i alla fall.
Hoppas, mest för hans egen skull, att han lägger korten på bordet och slutar upp med detta usla försök till "varumärkesbyggande".
+ 3
MoDo Hockey > Sv: J F Ks allsvenska tips
{5647}: Brukar aldrig orka tippa. Visst, kul att sia lite men slutar oftast med att man bara lämnar in en intetsägande standard-tippning som leder till ett riktigt mellanmjölksresultat eftersom man inte lyckats sätta skrällarna.
Vet inte hur man skulle bära sig åt för att lyckas sätta Kristianstad och SSKs placering, t.e.x.
Att placera Mora inför detta år var nog inte heller helt lätt.
Vet inte hur man skulle bära sig åt för att lyckas sätta Kristianstad och SSKs placering, t.e.x.
Att placera Mora inför detta år var nog inte heller helt lätt.
+ 1
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Som av en händelse slog Sanny ett slag för Samuel Johannesson till BIF i förra veckans podd.
Några dagar senare "brejkar" MrMadhawk att han landar i just Brynäs.
Jag gissar att Sanny fått indikationer på detta av Rödhöken och sen låtsas man som att det är helt taget ur luften för att hjälpa Sanny att bygga upp sin kredibilitet som "expert".
Några dagar senare "brejkar" MrMadhawk att han landar i just Brynäs.
Jag gissar att Sanny fått indikationer på detta av Rödhöken och sen låtsas man som att det är helt taget ur luften för att hjälpa Sanny att bygga upp sin kredibilitet som "expert".
+ 4
MoDo Hockey > Sv: Silly season
Tarasov: Vill minnas att Hinken främst valde att fokusera på hans inställning och det hårda jobbet i samband med kontraktsförlängningen. Uppfattade det som att han inte alls ville fokusera på honom som poänggörare eftersom det hade gått knackigt säsongen innan.
Minns dock inte i vilket sammanhang han sa det, hittar inga citat på nätet. Möjligtvis att han sa det i någon MoDo-podd.
Minns dock inte i vilket sammanhang han sa det, hittar inga citat på nätet. Möjligtvis att han sa det i någon MoDo-podd.
+ 1
MoDo Hockey > Sv: Silly season
Gusse: Dom flesta verkar inte våga tro annat än att vi tappar dom, men jag känner mig faktiskt ganska optimistisk nu när det är ordning och reda i klubben.
Tror inte heller att det är omöjligt att få behålla dom.
Tror inte heller att det är omöjligt att få behålla dom.
MoDo Hockey > Sv: Silly season
{5647}: Man skulle nog kunna få betydligt mer bang for the buck där, han är godkänd men inte mer.
När man förlängde kontraktet (till 22/23) sa väl Hinken att han bidrar med hårt jobb, men kändes som att det mest var ett sätt att ta ner förväntningarna och försöka minska pressen lite.
Som topp-6 forward förväntas man bidra med mer än bara "hårt jobb".
Nu har han varit skadad förvisso, men tror ändå man har förväntat sig större utveckling och mer poängproduktion från honom med den rollen.
När man förlängde kontraktet (till 22/23) sa väl Hinken att han bidrar med hårt jobb, men kändes som att det mest var ett sätt att ta ner förväntningarna och försöka minska pressen lite.
Som topp-6 forward förväntas man bidra med mer än bara "hårt jobb".
Nu har han varit skadad förvisso, men tror ändå man har förväntat sig större utveckling och mer poängproduktion från honom med den rollen.
+ 2
MoDo Hockey > Sv: Silly season
Jan-Erik : De var mest inne på välja utifrån hur lagen var rankade som jag tolkade det, så det var inte mycket till analys. Vilket var lite trist, hade förväntat mig mer analys.
Kortare resväg var väl mest bara ett plus.
Kortare resväg var väl mest bara ett plus.
+ 2
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
{7639}: Liten felformulering från min sida, "skulle kunna falla på oss" menade jag. Om vi får för oss att man "måste" välja efter lägst rankade-lag för att inte riskera att sticka ut hakan.
Men det känns rätt hål i huvudet att gå efter den principen om Mora skulle vara det lägst rankade laget efter åttondelarna är klara. Även om det efter gårdagen ser rätt mörkt ut för Hedbergs gäng...
Men det känns rätt hål i huvudet att gå efter den principen om Mora skulle vara det lägst rankade laget efter åttondelarna är klara. Även om det efter gårdagen ser rätt mörkt ut för Hedbergs gäng...
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
{7639}: Enligt C More-gänget (+MrMadhawk ) skulle vi tydligen välja Mora, vilket jag har lite svårt att förstå. Vädrade knappt något annat alternativ. Gick bara efter "lägst rankade"-principen.
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Gusse: Givetvis. Det är inte så att jag ser oss som någon underdog oavsett motstånd.
Men som jag skrev ser jag inte att vi får någon jättefördel av att få välja efter att hv har gjort sitt val. Inget lag dom skrämmer mer än det andra, förutom kanske Mora då.
Men du kanske kan peka ut det självklara valet?
Om taif slår ut Mora finns ju i alla fall möjligheten att vi kan välja AIK.
Men som jag skrev ser jag inte att vi får någon jättefördel av att få välja efter att hv har gjort sitt val. Inget lag dom skrämmer mer än det andra, förutom kanske Mora då.
Men du kanske kan peka ut det självklara valet?
Om taif slår ut Mora finns ju i alla fall möjligheten att vi kan välja AIK.
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
{8399}: Lite pest eller kolera över att tvingas välja med tanke på vad som kommer finnas tillgängligt efter att HV har gjort sitt val. I en ev. semifinal är det mer skitsamma, det får bli vad det blir.
Hade varit bättre om man bara blev tilldelad sämst rankade lag för att slippa ge motståndaren tändvätska då det nästan trumfar "äran" att få välja motståndare i detta getingbo.
Mora verkar vara ett boogeyteam mot topplagen, så hade varit fint om taif gick vinnande där eftersom den lotten lär falla på oss annars.
Hade varit bättre om man bara blev tilldelad sämst rankade lag för att slippa ge motståndaren tändvätska då det nästan trumfar "äran" att få välja motståndare i detta getingbo.
Mora verkar vara ett boogeyteam mot topplagen, så hade varit fint om taif gick vinnande där eftersom den lotten lär falla på oss annars.
+ 2
MoDo Hockey > Sv: Silly season
KB: Sissons och Marenis borde ju vara hyfsat aktuella, även om de förmodligen är hett villebråd efter denna säsong.
Möjligt att man går bet på Sissons, IFB lär vilja säkra upp transatlantkvoten.
Möjligt att man går bet på Sissons, IFB lär vilja säkra upp transatlantkvoten.
+ 1
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Mora låg på tolfteplats fram till den 20e omgången. Sista halvan av säsongen är man ett topp-5 lag. Västerås(7) och Kristianstad(8) från omgång 26, som jämförelse.
Ser det som ofrånkomligt att det blir Kristianstad, om inte Västervik slår AIK vilket inte alls är omöjligt. Även om jag nog hade föredragit:
1) AIK 2) VVIK 3) KIK/VIK 4) MIK
Ser det som ofrånkomligt att det blir Kristianstad, om inte Västervik slår AIK vilket inte alls är omöjligt. Även om jag nog hade föredragit:
1) AIK 2) VVIK 3) KIK/VIK 4) MIK
+ 1
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
jonsson: Tycker det är bra att ett sådant mål godkänns eftersom det hade blivit mål oavsett. Skönt att se det sunda förnuftet råda istället för en helt svartvit-regel med tanke på hur målvakterna använder stolparna idag.
Förhindrar dessutom att målvakter och utespelare "råkar" flytta målburen vid solklar målchans, i den mån det går.
Likväl roligt att se hur folk på twitter går i taket trots att man ej har koll på reglementet. Besynnerligt beteende.
Förhindrar dessutom att målvakter och utespelare "råkar" flytta målburen vid solklar målchans, i den mån det går.
Likväl roligt att se hur folk på twitter går i taket trots att man ej har koll på reglementet. Besynnerligt beteende.
+ 3
MoDo Hockey > Sv: Västerås-MoDo
Va?: Om inte JG kommer till spel känns VIK som en munsbit för dom flesta lagen, Ryttar övertygar inte direkt...
+ 1
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
dempa: Trodde inför säsongen att PK skulle få svårt att gå in som en rak ersättare till Kelleher.
Slutar med att PK är en av SHLs bästa målskyttar/poänggörare och Kelleher är nere i ha.
Dumstrut på, men den såg man inte komma direkt...
Slutar med att PK är en av SHLs bästa målskyttar/poänggörare och Kelleher är nere i ha.
Dumstrut på, men den såg man inte komma direkt...
+ 4
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Bad_Brett:
Undra hur mycket extra påslag det blir bara för att det är huvudmatch? Helt annat fokus på en sådan här match än om det sker i en match mellan vita hästen och taif exempelvis. Känslan av "tombola" blir ju inte mindre när man inser att det knappt skulle finnas kameravinklar för att göra en vettig bedömning i en sådan match.
Sen att det är en junior som precis fått guldgallret har säkert också påverkat DN.
Nej, som upplagt för att DN skulle ta till med hårdhandskarna för att visa krafttag.
Undra hur mycket extra påslag det blir bara för att det är huvudmatch? Helt annat fokus på en sådan här match än om det sker i en match mellan vita hästen och taif exempelvis. Känslan av "tombola" blir ju inte mindre när man inser att det knappt skulle finnas kameravinklar för att göra en vettig bedömning i en sådan match.
Sen att det är en junior som precis fått guldgallret har säkert också påverkat DN.
Nej, som upplagt för att DN skulle ta till med hårdhandskarna för att visa krafttag.
+ 5
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
{7639}: Känns som att han har vilat tillräckligt redan... Hade antagligen slagit både mål- och poängrekord från 18/19 om det inte vore för dessa skador/avstängningar.
Hade han träffat innanför ramen lite oftare så hade han ju redan gjort det med råge, iofs.
Hade han träffat innanför ramen lite oftare så hade han ju redan gjort det med råge, iofs.
+ 1
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
{7639}: Jo, känns som det borde öppna upp för MacMaster i förstakedjan vilket ger honom en chans att visa upp sig på allvar.
Samtidigt som Jelisejevs får en mer uttalad playmaker bredvid sig som EK istället för mer irrationella spelare.
Faller det väl ut så kan bredden se helt annorlunda ut när Sveningsson är tillbaka och vi borde vara relativt rustade inför ett slutspel. Även om det är många bitar som ska falla på plats...
Samtidigt som Jelisejevs får en mer uttalad playmaker bredvid sig som EK istället för mer irrationella spelare.
Faller det väl ut så kan bredden se helt annorlunda ut när Sveningsson är tillbaka och vi borde vara relativt rustade inför ett slutspel. Även om det är många bitar som ska falla på plats...
+ 3
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Ja men vad förvånad man blir att DN inte har lyckats göra en objektiv bedömning...
Det positiva är att man tvingas till en rockad i kedjorna och att det öppnar upp för att testa Jelisejevs i andrakedjan och få igång honom på allvar. MacMaster får dessutom möjlighet att visa att han håller samma klass som övriga kanadensare med fina lekkamrater.
Inget ont som inte har något gott med sig.
Det positiva är att man tvingas till en rockad i kedjorna och att det öppnar upp för att testa Jelisejevs i andrakedjan och få igång honom på allvar. MacMaster får dessutom möjlighet att visa att han håller samma klass som övriga kanadensare med fina lekkamrater.
Inget ont som inte har något gott med sig.
+ 6
MoDo Hockey > Sv: MoDo vs HV71 20220304
Tarasov: Jo, man är ju färgad av tidens tand. Inte många tacklingar där han är ute efter att "vinna puck" som man tydligen måste vara idag. Vilket i praktiken typ innebär att man kan trycka till lite med axeln i samma rörelse som man försöker gräva efter pucken.
Dock verkar det fortfarande vara ok att smälla på spelare efter sargen som har spelat ifrån sig pucken, i fjol var det ju mer eller mindre nolltolerans mot det och man blev utvisad för "late hit" om man var en millisekund sen in i duellen om spelaren spelat ifrån sig pucken. Samma millimeterrättvisa försökte man ju applicera runt målgården.
Det sistnämnda upplevde jag att man fasade ut mitt under säsongen, vilket var rena farsen understundom när man blåste av spelet om man nuddade målgården.
Dock verkar det fortfarande vara ok att smälla på spelare efter sargen som har spelat ifrån sig pucken, i fjol var det ju mer eller mindre nolltolerans mot det och man blev utvisad för "late hit" om man var en millisekund sen in i duellen om spelaren spelat ifrån sig pucken. Samma millimeterrättvisa försökte man ju applicera runt målgården.
Det sistnämnda upplevde jag att man fasade ut mitt under säsongen, vilket var rena farsen understundom när man blåste av spelet om man nuddade målgården.
+ 1
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
jonsson: Abuse of officials är ju dock en extremt godtycklig regel kan jag känna, att ta ut någon för snack känns nästan alltid orättvist, lär ju funnits fler som ifrågasatt beslut under matchen. Rätt taktlöst att ta ut någon för "snack" när matchen ska till att avgöras.
Domaren får ett infall och vips så är matchen över...
Men förhoppningsvis har han fått ett antal tillsägelser tidigare, annars är det hål i huvudet av domaren.
Domaren får ett infall och vips så är matchen över...
Men förhoppningsvis har han fått ett antal tillsägelser tidigare, annars är det hål i huvudet av domaren.
+ 1
MoDo Hockey > Sv: MoDo vs HV71 20220304
Nucky: De fick helt klart momentum efter första utvisningen. Sen var vi ju på håret att reda ut femminutaren, enorm uppförsbacke efter ett sådant psykologiskt mål.
Känns förövrigt som att HV fått första pp:et i typ alla matcher och lyckats ta initiativ den vägen.
Känns förövrigt som att HV fått första pp:et i typ alla matcher och lyckats ta initiativ den vägen.
+ 5
MoDo Hockey > Sv: MoDo vs HV71 20220304
Gavelo:
Vet inte om jag tycker att vi gör någon vidare prestation igår, överlägset sämsta insatsen hittills i alla fall. Tycker vi kändes rätt osynkade och lyckades aldrig riktigt störa HVs backar i vår forecheck där vi har varit väldigt framgångsrika i tidigare möten. Vi bökar lite i sarghörnen sen händer det inte så mycket mer...
Vi är ju spelmässigt med och håller jämna steg i första perioden, men det vi skrapar ihop framåt är ju mer av slumpartad karaktär än att vi "jobbar oss till det" kan jag känna.
Visst, hade vi haft maximal utdelning igår så hade vi säkert kunna göra match av det men då finns det inte utrymme för några som helst misstag.
Vet inte om jag tycker att vi gör någon vidare prestation igår, överlägset sämsta insatsen hittills i alla fall. Tycker vi kändes rätt osynkade och lyckades aldrig riktigt störa HVs backar i vår forecheck där vi har varit väldigt framgångsrika i tidigare möten. Vi bökar lite i sarghörnen sen händer det inte så mycket mer...
Vi är ju spelmässigt med och håller jämna steg i första perioden, men det vi skrapar ihop framåt är ju mer av slumpartad karaktär än att vi "jobbar oss till det" kan jag känna.
Visst, hade vi haft maximal utdelning igår så hade vi säkert kunna göra match av det men då finns det inte utrymme för några som helst misstag.
+ 1
MoDo Hockey > Sv: MoDo vs HV71 20220304
Skulle inte bli förvånad om hv tömde sig a la åsnebrottarn igår och boförs grisar till sig en vinst.
Är nog helt och hållet en inställningsfråga om hv lyckas ladda om, känslan är att de inte har samma respekt för bik? Seriefinal igår liksom. Kan tänka mig att det kommer se ut som det gjorde mot vik förra helgen.
Tyckte man annars såg att Kelleher väger rätt lätt, skall bli intressant att se hur bikkarna hanterar honom.
Är nog helt och hållet en inställningsfråga om hv lyckas ladda om, känslan är att de inte har samma respekt för bik? Seriefinal igår liksom. Kan tänka mig att det kommer se ut som det gjorde mot vik förra helgen.
Tyckte man annars såg att Kelleher väger rätt lätt, skall bli intressant att se hur bikkarna hanterar honom.
+ 2
MoDo Hockey > Sv: MoDo vs HV71 20220304
Rytter: Hedberg var fenomenal på att starta anfall från egen zon, klanderfri i uppspelsfasen. En riktig jävla motor i den delen av banan. Svårt att komma på någon back som varit bättre på just den biten.
Hasa tycker jag hamnar i tidsnöd lite väl ofta. Han löser många situationer nätt och jämt men måste spela smartare eftersom han får stora problem när han måste använda sin fysik och samtidigt ska försöka vara konstruktiv. Eftersom han är svag i närkampsspelet klarar han liksom inte av att hålla sin motståndare borta och samtidigt ska försöka "make a play".
Blir lite "bambi på hal is" varje gång han fäller ut ett ben för att hålla borta sin motståndare och hamnar då i något sorts spagat-läge där han blir extremt ostadig.
Hasa tycker jag hamnar i tidsnöd lite väl ofta. Han löser många situationer nätt och jämt men måste spela smartare eftersom han får stora problem när han måste använda sin fysik och samtidigt ska försöka vara konstruktiv. Eftersom han är svag i närkampsspelet klarar han liksom inte av att hålla sin motståndare borta och samtidigt ska försöka "make a play".
Blir lite "bambi på hal is" varje gång han fäller ut ett ben för att hålla borta sin motståndare och hamnar då i något sorts spagat-läge där han blir extremt ostadig.
+ 2
MoDo Hockey > Sv: MoDo vs HV71 20220304
Nucky: Han såg inte ett dugg groggy ut när han gick ut heller. Förstår att man tog till "säkerhetsåtgärd", ser inte så bra ut att komma tillbaka efter en sådan smäll när man dels kört svandyket och dels legat kvar lite extra. Lär sätta ytterligare press på disciplinnämnden också.
Men oavsett vad så spelar det ingen roll hur den där tacklingen tar ändå, en sådan där satsning är som att be om att få hamna i numerärt underläge. Regelrätta (inom citationstecken) överkörningar i hög fart är ju mer eller mindre förbjudet idag.
Men oavsett vad så spelar det ingen roll hur den där tacklingen tar ändå, en sådan där satsning är som att be om att få hamna i numerärt underläge. Regelrätta (inom citationstecken) överkörningar i hög fart är ju mer eller mindre förbjudet idag.
+ 1
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Monno: Mikkel verkar rida på OS-vågen just nu, tar initiativ i varje byte i princip. Aldrig sett han såhär delaktig i spelet.
Snacka om att han agerar dansk spelmotor just nu.
Snacka om att han agerar dansk spelmotor just nu.
+ 11
MoDo Hockey > Sv: MoDo vs AIK 200220
Det värsta är att AIK inte ens är speciellt bra, de skapar inte speciellt många farligheter. Inte direkt så att man satt och oroa sig för att "mål hänger i luften" när AIK befann sig i anfallszonen. 10-2 mot oss och ifb känns ärligt talat rätt missvisande, så bra är dom inte enligt mitt förmenande.
Lite effektivitet från MoDo och vi hade kunnat ta hem detta relativt enkelt, samtidigt tar vi rätt många alibiavslut så skottstatistiken kanske är lite missvisande.
Såklart ingen jätteinsats från MoDo heller, krävs lite vassare avslut för att göra mål på en sådan som Khomchenko.
Men trodde det skulle bli en ganska behaglig resa efter vårt ledningsmål, likt matchen hemma mot AIK.
Lite effektivitet från MoDo och vi hade kunnat ta hem detta relativt enkelt, samtidigt tar vi rätt många alibiavslut så skottstatistiken kanske är lite missvisande.
Såklart ingen jätteinsats från MoDo heller, krävs lite vassare avslut för att göra mål på en sådan som Khomchenko.
Men trodde det skulle bli en ganska behaglig resa efter vårt ledningsmål, likt matchen hemma mot AIK.
+ 1
MoDo Hockey > Sv: MoDo vs Vita Hästen 220219
Bad_Brett:
Det man kan anmärka på hos Ingman är att han inte har den bästa klubbtekniken, vet inte om det beror på övermod eller om han bara väldigt gärna vill vara konstruktiv. Men har vissa tendenser att ta sig lite vatten över huvudet och fumla till det när han försöker dansa på blå.
Annars finns det inte mycket att anmärka på.
Det man kan anmärka på hos Ingman är att han inte har den bästa klubbtekniken, vet inte om det beror på övermod eller om han bara väldigt gärna vill vara konstruktiv. Men har vissa tendenser att ta sig lite vatten över huvudet och fumla till det när han försöker dansa på blå.
Annars finns det inte mycket att anmärka på.
+ 1
MoDo Hockey > Sv: Detta forums innehåll..
Tarasov:
Hästen är inte ett lag som ger sig i första taget i alla fall, höll på hämta upp ett 4-0-underläge sist jag var och tittade på MoDo, blev väl 4-3 till slut. Bernie bombade från blå och Vigneault höll på göra hattrick redan i första perioden. Sedan var det mållöst i resterande två perioder för MoDo.
Jimmy Andersson som var på lån från lhc utmärkte sig i hästen, är väl en dussinspelare i lhc. Hjälpte knappast att cluben tog tillbaka honom när vi var och ryckte i Marenis.
Går förövrigt hellre och ser modo möta hästen än ifb, noll krydd.
Hästen är inte ett lag som ger sig i första taget i alla fall, höll på hämta upp ett 4-0-underläge sist jag var och tittade på MoDo, blev väl 4-3 till slut. Bernie bombade från blå och Vigneault höll på göra hattrick redan i första perioden. Sedan var det mållöst i resterande två perioder för MoDo.
Jimmy Andersson som var på lån från lhc utmärkte sig i hästen, är väl en dussinspelare i lhc. Hjälpte knappast att cluben tog tillbaka honom när vi var och ryckte i Marenis.
Går förövrigt hellre och ser modo möta hästen än ifb, noll krydd.
+ 1
MoDo Hockey > Sv: MoDo vs Vita Hästen 220219
Gavelo: Jo, ingen dålig sekvens från Mannberg efter din sågning. Friställde även Riley i samma byte...
+ 3
MoDo Hockey > Sv: Silly season
Bad_Brett: Ja, nu vet jag inte vilken dag affären gick i stöpet men Gradin hade väl fler spelare som mer eller mindre var klara (i söndags?) och kände väl kanske att det inte var läge att spendera 1,5 mille på en spelare i det läget, om man nu var muntligt överens med fler.
KHL-spåret blev väl aktuellt så sent som i måndags.
KHL-spåret blev väl aktuellt så sent som i måndags.
+ 1
MoDo Hockey > Sv: Silly season
Rytter: Jo, det går liksom inte att kritisera Gradin med tanke på att han varit på Rögle under flera månader. Sen när dom väl kan tänka sig att släppa honom är HV där och viftar med sin pengapåse inför deadline.
Lämnar en ganska besk eftersmak att shl-klubbarna kan sitta där med sitt mångmiljonavtal utan att behöva känna minsta stress att skeppa iväg spelare som sitter på löner som ingen ha-spelare ens är i närheten av.
Lämnar en ganska besk eftersmak att shl-klubbarna kan sitta där med sitt mångmiljonavtal utan att behöva känna minsta stress att skeppa iväg spelare som sitter på löner som ingen ha-spelare ens är i närheten av.
+ 2
MoDo Hockey > Sv: MoDo-Almtuna 2022-02-16
Nikolajs kommer förstås gå rakt in i förstakedjan initialt.
Sen får man se om man kommer laborera längs med vägen, men gissningsvis kommer det vara en match made in heaven från första stund vilket kommer göra det till en formation som är svår att splittra.
Att Gradin uttryckt sig vagt om Ohlsson vara eller icke vara i förstakedjan och sagt att det är upp till Karlin och yada yada är förstås ren diplomati.
Sen får man se om man kommer laborera längs med vägen, men gissningsvis kommer det vara en match made in heaven från första stund vilket kommer göra det till en formation som är svår att splittra.
Att Gradin uttryckt sig vagt om Ohlsson vara eller icke vara i förstakedjan och sagt att det är upp till Karlin och yada yada är förstås ren diplomati.
+ 4
MoDo Hockey > Sv: Silly season
{9108}: Känns som Rögle var mer angelägna om att tjäna en hacka än att bli av med en kostnad, speciellt när man nobbar MoDos bud (gissningsvis har man försökt förhandla ner sign offen).
KHL-bömber billigare än skadeskjutna SHL-spelare.
KHL-bömber billigare än skadeskjutna SHL-spelare.
+ 3
MoDo Hockey > Sv: MoDo - Mora 220213
Skön vinst, kunde typ avgjort matchen efter första perioden. Andra blev sönderryckt av alla utvisningar, annars hade vi nog avgjort matchen tidigare.
Förstår faktiskt inte hur Hedberg kan tycka att Mora var det bättre laget. Gnällde även på någon icke-situation (kampsituation) som föranledde MoDo-mål i förra matchen, inte alls likt honom. Uppfattat honom som rätt sympatisk tidigare.
Kanske bara är något tillfälligt. Pressad att nå topp-6, kanske.
Förstår faktiskt inte hur Hedberg kan tycka att Mora var det bättre laget. Gnällde även på någon icke-situation (kampsituation) som föranledde MoDo-mål i förra matchen, inte alls likt honom. Uppfattat honom som rätt sympatisk tidigare.
Kanske bara är något tillfälligt. Pressad att nå topp-6, kanske.
+ 2
MoDo Hockey > Sv: MoDo vs SSK 220209
Skyler McKenzie spelar inte för Västervik ikväll, är tydligen "indisponibel" enligt sportchefen.
Just sayin...
Just sayin...
+ 3
MoDo Hockey > Sv: MoDo vs SSK 220209
{9315}: SSK har sålt runt 5000 plåtar till en onsdagsdrabbning, tror det blir den största utmaningen att hantera.
+ 1
MoDo Hockey > Sv: Silly season
{5647}: Till skillnad från Holm var nog Kelleher i alla fall uppe på bordet, har väl t.o.m. stått i pressen att Hinken sonderat terrängen. Betydligt mer substans i det än några tecken på twitter där någon paranoid AIKare hänvisat till "en bild" som cirkulerat.
Svårt att tro att en storstadsklubb som AIK ens skulle överväga att skeppa iväg en av sina ledande spelare.
Svårt att tro att en storstadsklubb som AIK ens skulle överväga att skeppa iväg en av sina ledande spelare.
+ 1
MoDo Hockey > Sv: Silly season
Rytter: Var väl Sunken som skeppade Rockwood, trots brist på kreativa centrar. Men det löste sig tillslut i alla fall, men det kan man ju inte säga att det gjorde säsongen när Lapierre fick lämna.
Så speciellt goda minnen har man ju inte av att skicka poängspelare, men tvivlar inte på att detta var rätt beslut, på sikt.
Så speciellt goda minnen har man ju inte av att skicka poängspelare, men tvivlar inte på att detta var rätt beslut, på sikt.
+ 3
MoDo Hockey > Sv: Silly season
Verkar i alla fall mer eller mindre bekräftat att det var MoDo som bjöd ut Modigs. Inte svårt att gissa vad snackisen kommer bli om man inte tar sig hela vägen... Från att ha slagit ur underläge har Hinken satt sig i en lite mer pressad sits.
Även om jag inte skriver under helt på det, tänker bara på hur många fans kommer resonera (speciellt när man inte är insatt i Modigs negativa inverkan på gruppen) och således får svårt att förstå hur det skulle kunna väga över för hans insatser på isen.
Nej, hoppas verkligen att man hittar en vass ersättare så vi får anledning att glömma detta.
Även om jag inte skriver under helt på det, tänker bara på hur många fans kommer resonera (speciellt när man inte är insatt i Modigs negativa inverkan på gruppen) och således får svårt att förstå hur det skulle kunna väga över för hans insatser på isen.
Nej, hoppas verkligen att man hittar en vass ersättare så vi får anledning att glömma detta.
+ 6
MoDo Hockey > Sv: Silly season
{8399}: Nej, såg det väl mest som en alternativ förklaring om förhandlingarna med Kelleher gått i stå, eftersom det var honom det ryktades om.
Roligt att spekulera lite om inte annat, men det troligaste är förstås att det är en scout som grävt fram namnet och inte en spelare som ledningen haft i åtanke.
Roligt att spekulera lite om inte annat, men det troligaste är förstås att det är en scout som grävt fram namnet och inte en spelare som ledningen haft i åtanke.
Föregående · 56 · Nästa
Alla bör få möjligheten så högt upp som möjligt, dvs topp-6. Men sen handlar det ju om att välja rätt lag och hitta rätt omgivning.
Att inte ge dom chansen högre upp än en tredjekedja känns rätt bortkastat, vilket jag tror många sportchefer förmodligen också inser. Sen får man se hur många som får chansen med tanke på khl-läget, kanske blir det ovanligt många som stannar kvar i ligan.