1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 507745 inlägg · 4189 ämnen
3038482 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.


Sv: Silly Season
modomille: ok, vad bra

Sv: Silly Season
Janne G: Enligt Svensson erbjöd ni honom ett avtal med men han tackade nej hehe

Sv: Silly Season
modomille: Karlberg ryktades ju också till oss, är nog en bra spelare, men jag är ok med att ni tar honom, jag hoppas på bättre spets

Sv: Silly Season
MorganaLefaey: Du och jag borde få lira i 4:e några byten. Jag skulle hacka motståndaren överallt och hopptackla med mina 97 kilon.

Sv: Silly Season
Hägglundsmaffian: Varför är han dåligt scoutad?

Sv: Silly Season
modomille: hela laget består väl av exakt sådana som honom. Halvtrubbiga spelare. Just nu behöver vi endast grädden på moset spelare givna i vilken 1a kedja som helst i HA som pangar in mkt poäng säsong efter säsong.

Sv: Silly Season
Gavelo: fortfarande så levererade han ungefär som OP senast op var i shl. Iofs på 10 matcher mindre.
Men jag hoppas han har den speed o kämpa-anda som beskrivs och att steget ner till HA gör att han producerar en massa. För spelare som producerar är något detta lag behöver.
Just nu känns det som vi har en massa 3 linjespelare med någon 2a linje och några fler för 4e.

Mitt hopp ligger just nu till att tränare o spelsystem ska göra så stor skillnad, så alla som stannade blir 20-25% bättre och att hermansson o sundström dominerar.

Sv: Silly Season
modomille:
Det är väl klart att grabben vill gå till en klubb som det finns lite bättre lönegaranti i .

Man gillar ju inte att höra..
Tyvärr du kan inte få någon lön .

Vi har inte sålt så många gatstenar denna månad...

Sv: Silly Season
Hägglundsmaffian: Du får gärna utveckla vad i Karlbergs spel som gör att han inte skulle passa in i MoDo och den hockey vi vill spela

Sv: Silly Season
Berrrrrra: scoutingarbetet är lika jävig som förra året. Edvin var den bästa målvakten vi kunde hitta. Ren slump att han kände VD.

Karlberg är en perfekt pusselbit i lagbygget, helt otroligt att han råkar vara tränarens son!

Sv: Silly Season
Berrrrrra: Ganska mycket som talar emot det men förstår att du är bitter

Sv: Silly Season
Frontschwein: Du kommer bli besviken min vän. Karlberg är en högst högst begränsad spelare även på allsvensk nivå.

Han kommer nog blixtra till och göra sina matcher men klarar inte av att hålla en bra nivå över tid. Vi blev mer eller mindre chockade i Leksand när Tjomme valde att plocka in honom från division 1 vilket är hans rätta element.

Poängskörden från 2 säsonger sedan är oerhört smickrande. Han hade sitt livs stimm ett par månader, förra säsongen var han tillbaka på sin rätta nivå igen. Tycker ärligt det är en väldigt märklig värvning av Modo, känns som scoutingarbetet inte är gjort fullt ut här.

Sv: Silly Season
Frontschwein: Vi har inte haft en bra tekare sedan ev. Dickinson.
Med en bra tekare (samt utveckling) + backar som kan slå ett första pass en del kan det bli bra.

Du såg väl hur det såg ut förra säsongen. Katastroftekningar och tryck direkt från motståndaren. När vi väl vann någon i egen zon hade backarna jävligt svårt att spela sig loss

Sv: Silly Season
Frontschwein: Jag hoppas inte Caderoth är tänkt som spets, då blir jag orolig.
Bör vara 2 centrar som ska in, alternativt 1 center och sedan försöker man förstärka med ytterligare en center vid jul.

Jag tänker såhär

Larsson X Hermansson
Karlberg X Carlsson
Olsson Caderoth Mattsson
Ejk Bjerzelius OP

Sv: Silly Season
MorganaLefaey: Kurvan sedan han kom upp på riktigt i SHL har dock varit spikrak uppåt poängmässigt, även om den inte på något sätt tillhör toppen.
Vad jag förstår så drogs han med mycket skador förra säsongen och missade bland annat 20% av säsongen helt.

3038482 · »

Välkommen att skriva i Modos gästbok. 

Trivselregler 

Hockeysnacks regler

  • 0x40-ikoskarshamnlogosvg.png Senast: Vinst mot IK Oskarshamn
    Hägglunds Arena, 5-4 (1-1,1-3,3-0)
Sidan sköts av: NuMo Tarasov KB