Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.
Sv: Silly Season
Willow: Jo, men det är ju det som är min poäng. Nu jämför jag såklart inte Véronneau med Forsberg, men likväl kan det finnas en viss korrelation med avseende på poängproduktion när Karlberg fick lira med Véronneau kontra ...Jon Knuts.
Sv: Silly Season
Willow: Dock satte han avgörande pucken i första finalmatchen mot löven, covid säsongen. Han jobbade alltid hårt. Jag hade utan att tveka bytt OP mot Häggström.
Minns hur kul det var att se Häggström i sin första säsong i A-laget, behövde bara hålla klubban i isen och slå in passningarna han fick av Foppa.
Minns hur kul det var att se Häggström i sin första säsong i A-laget, behövde bara hålla klubban i isen och slå in passningarna han fick av Foppa.
Sv: Silly Season
Bad_Brett: Beror ju en del på rollen också. Hade Lawner satts I fjärdekedjan skulle han aldrig gjort 34 poäng, men nu gick han från fjärde i SHL till första i HA med Komarek samt speltid I första pp.
Häggström sattes (med all rätt) I fjärde his oss utan spel I pp. Oavsett om han varit ett offensivt hit skulle han inte gjort mycket poäng.
Häggström sattes (med all rätt) I fjärde his oss utan spel I pp. Oavsett om han varit ett offensivt hit skulle han inte gjort mycket poäng.
Sv: Silly Season
Willow: Häggström gjorde 18 poäng i SHL, direkt efter att han värvats från KB65. Hans bästa säsong någonsin i HA var 26 på poäng.
Man blir inte en poängspruta bara för att man går ner en serie.
Man blir inte en poängspruta bara för att man går ner en serie.
Sv: Silly Season
Gavelo: Karlberg var väl ändå mer etablerad med en 24-poängssäsong. Annars är de rätt lika spelartyper, även om jag personligen tycker Karlberg är bättre.
Jag tror Lawners siffror ifjol är dopade av att spela med Komarek och att han får svårt att hålla den nivån på poäng.
Jag tror Lawners siffror ifjol är dopade av att spela med Komarek och att han får svårt att hålla den nivån på poäng.
Sv: Silly Season
modomille: Vi har i dagsläget 11 fw. I en intervju med Hinken pratade han om att vi ska ha 14 fw. Så tre till ska in? Menar han då en Junior och två amerikaner?
Sv: Silly Season
Framnäs: Jag hoppas att Karlberg blir en Oskar Lawner kopia.
En spelare med flera säsonger i SHL men som aldrig riktigt fick det att lossna, man har sett uppsidor i lawner genom åren och gett honom förtroende utan att det ändå har lossnat.
Lawner lämnar Shl och går ner i ett av ligans sämsta och mest turbulenta HA lag och skjuter 17+17 på 47 matcher och bidrar med hårt jobb och mycket skridskoåkning
En spelare med flera säsonger i SHL men som aldrig riktigt fick det att lossna, man har sett uppsidor i lawner genom åren och gett honom förtroende utan att det ändå har lossnat.
Lawner lämnar Shl och går ner i ett av ligans sämsta och mest turbulenta HA lag och skjuter 17+17 på 47 matcher och bidrar med hårt jobb och mycket skridskoåkning
Sv: Silly Season
Framnäs: Han kommer spela i en offensiv kedja ja, men han kommer inte vara vår stora stjärna.
Sv: Silly Season
+ 4
Sv: Silly Season
Framnäs: Trodde aldrig jag skulle behöva säga detta men Hinken kan ju inte bygga laget utifrån att Sundström faktiskt ska vara bärande hela säsongen. För att nu ser laget ut så pass att han kommer att behöva vara det.
Sv: Silly Season
modomille: Uppenbart att han tas in som just spjutspets? Kommer no doubt vara den vi förlitar oss på i PP och hoppas på "leder laget till SHL".
Men jo, tjena. Dröm vidare!
Men jo, tjena. Dröm vidare!
Sv: Silly Season
Gavelo: Man tar sig för pannan.
"Det är en spelare vars offensiva verktyg kommer bli oerhört värdefulla för oss" menar Hinken.
"Under mina år i SHL har jag blivit bättre i defensiva spelet och utan puck, men offensivt är nu där jag ska bidra mest med spetsen och farten jag har" skvallrar Karlberg själv om att det är överenskommelsen oss emellan.
Alla ni som sa att han hamnar längre ner i laget - nå, låt höra era åsikter nu!
"Det är en spelare vars offensiva verktyg kommer bli oerhört värdefulla för oss" menar Hinken.
"Under mina år i SHL har jag blivit bättre i defensiva spelet och utan puck, men offensivt är nu där jag ska bidra mest med spetsen och farten jag har" skvallrar Karlberg själv om att det är överenskommelsen oss emellan.
Alla ni som sa att han hamnar längre ner i laget - nå, låt höra era åsikter nu!
Sv: Silly Season
+ 6
Sv: Silly Season
Bad_Brett: Grejen är att du kan absolut ha rätt. Det är ju ingen som vet. Det är din fulla rätt att tro att allt kommer bli skit. Kanske inte så konstigt att man är pessimistisk med tanke på hur det har sett ut de senaste säsongerna.
Men jag tror mer på Modo denna säsongen än förra just med tanke på backvärvningarna och att Hinken fullständigt misslyckades med att ha två fungerande målvakter. Facit i hand skulle Ebbe fått ta andraspaden.
Nya tider och nya mål. Have faith in Modo!
Men jag tror mer på Modo denna säsongen än förra just med tanke på backvärvningarna och att Hinken fullständigt misslyckades med att ha två fungerande målvakter. Facit i hand skulle Ebbe fått ta andraspaden.
Nya tider och nya mål. Have faith in Modo!
+ 1
Sv: Silly Season
Smurfen: det är lite tråkigt att det finns en handfull människor här som hatar frekvent varje dag, dem svarar inte ens när man kastar lite skit på dem, dem är upptagna med att hata och dem 3-5 personerna syns mest och varje dag..men det är inte så mörkt som BB och company tror. framför allt är jag glad över att vi har ett yngre lag med spelare som vill frammåt i karriären. får vi in 2 bra namn och kan peta in typ 2 spelare under resans gång så tror jag vi fajtas om kontraktet ändå.. sen får man ju vänta å se.. men att sprida negativt flow varje dag är bara bebisgrejer för mig.
+ 2
Sv: Silly Season
modomille: Det finns ju ett par spelare i Colorado Eagles som är lediga. T.j Tynan är en. 34 år gammal men producerar bra och kanske skulle kunna tänka sig ett litet äventyr i Europa?. Känns dock avlägset.
Jason Polin en annan. 27 år och har väl inte lyckats ta sig upp till NHL riktigt. Dyr?
Kanske Mark Senden? Svårt
Jason Polin en annan. 27 år och har väl inte lyckats ta sig upp till NHL riktigt. Dyr?
Kanske Mark Senden? Svårt
Sv: Silly Season
Smurfen: Ni får gärna håna mig ifall jag får fel, det tar jag alla dagar i veckan. Det finns ingenting jag hoppas mer på.
...Så länge ni också hyllar mig och kallar mig Kung Bad Brett om det visar sig att jag får rätt.
Kan vi enas om det?
...Så länge ni också hyllar mig och kallar mig Kung Bad Brett om det visar sig att jag får rätt.
Kan vi enas om det?
Sv: Silly Season
modomille: Finns pengarna så visst. Men jag tror han hade funkat bra. Tror många här inne har glömt att både Dickinson och Woods kom från ECHL med bra poängproduktion och gjorde succé i HA. Och numera har fina roller i SHL. Så varför skulle inte de två hålla måttet? Jag tror det är värre med spelare från Liiga som är en ganska dålig liga enligt mig.
Sv: Silly Season
pdy: Ja precis. I mina ögon så har vi ett otroligt mycket mer homogent lag. Backsidan känns mycket stabilare om än oprövad. Jämnare kedjor rakt igenom känns tryggare. Det kommer kanske inte bli så flashigt spel men stabilare. Och det är nog precis det Hinken vill åt. Även om det kanske verkar lite fegt och många fans inte gillar det så kan det bli bra.
+ 1
Sv: Silly Season
Chamez: Jag hoppas inte att man går efter "Mr no show" Jutting utan något bättre. Pengar borde finnas..
Sv: Silly Season
pdy: Härligt när det finns dom som tror på MoDo och skriver positivt om vårt kära lag här inne , känns som att det har varit lite för mycket gnäll och negativt ett tag nu här inne !!
Man blir glad !!
Man blir glad !!
+ 6
Sv: Silly Season
+ 1
Sv: Silly Season
Chamez: Jag gillar att det inte år så superflash i alla 3 producerande kedjor, känns inte omöjligt att dem har sparat en större pudget än förra året för påfyllning under säsong. tänk om vi trummar på får ordning på grejerna och tar in en brickly och halloran innan slutspel, eller en niedbach(liknande) typ kommer hem som ham gjorde när vi gick upp, vem vet man kanske kan hyra Wernblom som dem gjorde med backen från Liiga i år. det finns ju potensial så länge alla drar åt samma håll. det är nog viltigare. fungerar laget blir det enklare att komma in å göra skillnad.
+ 2
Sv: Silly Season
Vargen: Jag gillar inte när NHL lagen tradar bort unga spelare som kanske har en förvänting och en mental inställning att spela för det laget. Det känns lite människohandel över det hela och NHL borde förbjuda det. Har de valt en spelare i draften så tycker jag de måste behålla spelaren tills rookiekontraktet går ut.
På tal om Modo så tror jag Modo blir svåra att möta iår. Känns som att alla har en misstro på vårat lag och kanske inte så konstigt med tanke på förra säsongens skit. Men många i Modo är bättre än vad de var, eller åtminstone borde vara.
Elton kommer vara en toppspelare. Sundström som är en större talang tror jag kommer överraska många. EJK känns som han är glad och pigg. Emil Larsson borde vara bättre.
Jag tycker Caderoth känns spännande och Karlberg kommer göra poäng. Lägg till två st från over there så kommer det bli bra. Och Modo lär inte vara sämre än något annat lag.
Skulle Modo ställa upp såhär så skulle inte jag klaga.
Brandon Hawkins - Jutting- Elton
Emil Larsson- Sundström - M. Karlberg
EJK- Caderoth - Måns C
OP - Bjerselius - Ohlsson
Yoon - Elias Rosén
Wahlberg - Berg
Hallin - Berglund
Øversveen - Junior
På tal om Modo så tror jag Modo blir svåra att möta iår. Känns som att alla har en misstro på vårat lag och kanske inte så konstigt med tanke på förra säsongens skit. Men många i Modo är bättre än vad de var, eller åtminstone borde vara.
Elton kommer vara en toppspelare. Sundström som är en större talang tror jag kommer överraska många. EJK känns som han är glad och pigg. Emil Larsson borde vara bättre.
Jag tycker Caderoth känns spännande och Karlberg kommer göra poäng. Lägg till två st från over there så kommer det bli bra. Och Modo lär inte vara sämre än något annat lag.
Skulle Modo ställa upp såhär så skulle inte jag klaga.
Brandon Hawkins - Jutting- Elton
Emil Larsson- Sundström - M. Karlberg
EJK- Caderoth - Måns C
OP - Bjerselius - Ohlsson
Yoon - Elias Rosén
Wahlberg - Berg
Hallin - Berglund
Øversveen - Junior
+ 5

