Föregående · 228 · Nästa
Sv: Östersund - MoDo 2022-10-28
Rytter: Ja, tar vi bara i så vinner vi.
Perfekt läge att flytta upp Södergran till första och låta Aagaard återförenas med EJK och filip.
Perfekt läge att flytta upp Södergran till första och låta Aagaard återförenas med EJK och filip.
+ 8
Sv: Östersund - MoDo 2022-10-28
Confusius: 15 sekunder in i sändningen och det första jag gjorde vara att stänga av ljudet. Hur är det rimligt att vi har denna snubbe som kommenterar varje jävla MoDo match????
+ 8
Sv: Östersund - MoDo 2022-10-28
Gavelo: Om vi ska vara helt ärliga är han en så pass kass skridskoåkare att det är omöjligt att avgöra om det faktiskt var en filmning eller enbart ett fall av bambi på hal is.
+ 8
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Abbot verka verkligen tro på Niderbach !!!
0 minuter åter igen för han
0 minuter åter igen för han
+ 8
Sv: Västervik - MoDo 22-10-26
Robin Ztorken L: Lugn och fin nu Ztorken!
Södergran har knappt spelat någon hockey dom två senaste säsongerna, efter enorma skadeproblem. Honom får vi helt enkelt ha tålamod med.
Och Marenis är ingen felrekrytering, dock verkar ju killen totalt ha skitit i att köra försäsongsträning. Han kommer att växa.
Södergran har knappt spelat någon hockey dom två senaste säsongerna, efter enorma skadeproblem. Honom får vi helt enkelt ha tålamod med.
Och Marenis är ingen felrekrytering, dock verkar ju killen totalt ha skitit i att köra försäsongsträning. Han kommer att växa.
+ 8
Sv: Västervik - MoDo 22-10-26
Idbyn: tar hellre den här segern än 7-0 just nu. Fick många bra kvitton!
+ 8
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
KB: Vi klarade av 4/4 BP mot BIK och nu senast mot AIK klarade vi av 3/3 BP så det är i alla fall 100 % senaste två matcherna, alltid något!
+ 8
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Man måste ju respektera er scouting senaste åren. Ni plockar ju fram kanonspelare nästan varje år. Ni måste ju vara dom i HA som tar flest "okända" spelare som sedan blivit SHL stjärnor på bara något år.
Ta bara Karlkvist, Olofsson, Tambellini och Johnson som exempel. Sen har ni ju många som kanske inte gjort succe i SHL än men som jag mycket väl kan se vara absoluta toppspelare i SHL om något år typ som Vigneault, Woods och Bernhardt för att nämna några.
Ta bara Karlkvist, Olofsson, Tambellini och Johnson som exempel. Sen har ni ju många som kanske inte gjort succe i SHL än men som jag mycket väl kan se vara absoluta toppspelare i SHL om något år typ som Vigneault, Woods och Bernhardt för att nämna några.
+ 8
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
{9682}: Nån som inte lär bli utlånad är Björka. Går riktigt bra. Björklund har så här långt gjort elva poäng på Färjestads tolv inledande SHL-matcher
www.svt.se/sport/ishockey/atervandare-bjorklund-farjestads-matchvinnare
www.svt.se/sport/ishockey/atervandare-bjorklund-farjestads-matchvinnare
+ 8
Sv: MoDo Hockey - AIK : 2022-10-21
Grymt imponerad över Modos insats igår!
Måste säga att jag är förvånad över att Modo inte slutade spela och lät AIK göra sju mål sista minuten. Det är ett steg framåt! :)
Måste säga att jag är förvånad över att Modo inte slutade spela och lät AIK göra sju mål sista minuten. Det är ett steg framåt! :)
+ 8
Sv: MoDo Hockey - AIK : 2022-10-21
Tarasov: 7 långhylsor han jag med innan jag somnade, vad blev slutresultatet ?
+ 8
Sv: Silly season
{5647}:
Lite lustigt ang Hasa, alla vi som följde honom ifjol visste ju mer eller mindre att han inte skulle platsa i VF.
Lite lustigt ang Hasa, alla vi som följde honom ifjol visste ju mer eller mindre att han inte skulle platsa i VF.
+ 8
Sv: MoDo - Kristianstad 2022-10-14
Rytter: Riktigt nöjd ikväll. Vi borde ha vunnit större, men tycker ändå att det kändes stabilt matchen igenom. Upplevde det även som att vi var aggressivare på boxplay, även om de gjorde båda sina mål i PP.
Rätt sjukt att vi har 57% i PK och 86,7% i SVS% men ändå leder serien klart...
Rätt sjukt att vi har 57% i PK och 86,7% i SVS% men ändå leder serien klart...
+ 8
Sv: MoDo - Kristianstad 2022-10-14
{9682}: Riktigt bra match av MoDo såhär långt. Nu är jag nöjd. :-)
För oss som ser matchen på TV - Hur många öl tror ni snubben bredvid speakerbåset har druckit?
För oss som ser matchen på TV - Hur många öl tror ni snubben bredvid speakerbåset har druckit?
+ 8
Sv: MoDo - Tingsryd 22-10-12!
{9682}: Blir en intressant drabbning på fredag mot KIK, hoppas Karlin matar dom med handgranater och dynamit tills matchstart.
Det blir en fin värdemätare mot tabelltvåan, ett jobbigt lag att möta.
Hoppas att man visar viljan i denna fight!
Det blir en fin värdemätare mot tabelltvåan, ett jobbigt lag att möta.
Hoppas att man visar viljan i denna fight!
+ 8
Sv: MoDo - Tingsryd 22-10-12!
Heyerdal: Det är en magisk ljudupptagning från matchen, sjukt bra inlevelse!
+ 8
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
KB: Känner att vi saknar en provocerande jävel som får alla rubriker samtidigt som resten av laget kan ösa in poäng i smyg. En högerskjutande powerforward som är lika irriterande som Rahimi men som kan dundra in stänkare i krysset också. En Wernblom.
+ 8
IF Björklöven - Modo Hockey : 2022-10-08
Fantastisk höstdag i Umeå. Blöta fina gula löv på asfalt. Svårtippat måste jag säga. Löven kan bättre. Brukar bli lite crazy dessa helgderbyn. Kan det bli griseri?
+ 8
Sv: Västerås - MoDo 2022-10-01
Nucky: 10-0 och rahimi blir skjuten i pungen av Berna. Suspen spräcks och allt punghår fastnar i sprickan.
+ 8
Sv: Västerås - MoDo 2022-10-01
Gavelo:
Hedrar Marre att han inte tog en fajt tog t.o.m. en smäll.
Hedrar Marre att han inte tog en fajt tog t.o.m. en smäll.
+ 8
Sv: Bortapremiär!!! Vita Hästen - MoDo 2022-09-30
Bössa68: Vi har alltså redan släppt in 14 mål på mindre än 3 matcher!!
Nu inser man hur bra Tex var ifjol, och hur viktigt det är med en bra målvakt.
Nu inser man hur bra Tex var ifjol, och hur viktigt det är med en bra målvakt.
+ 8
Sv: MoDo - Almtuna 28 september 2022
Majbrasan: Om det är någon som undrar så har jag fått i mig 3 öl nu… 3-2…3 öl… jag går och hämtar en till.
+ 8
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
{9742}:
"21 Jump Street" vore väl ett bra namn med tanke på tjälen och groparna.
"21 Jump Street" vore väl ett bra namn med tanke på tjälen och groparna.
+ 8
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Gavelo: Karlin var inte glad:
– Det känns sjukt onödigt att vi förlorade den matchen, för det är inte så att jag kan säga att AIK är bättre än oss. Det är jättestarkt att komma tillbaka, men förbannat jävla onödigt att vi ens hamnade i underläge. Jag har varit rätt irriterad hela helgen, minst sagt.
– Varken Josh eller Eriks femma var tillräckligt bra utifrån det vi tycker att vi kan förvänta oss av dem. Vi tycker att de ska bidra med en hel del till det här laget och det gjorde de inte i premiären, därav skiftar vi om.
– Det känns sjukt onödigt att vi förlorade den matchen, för det är inte så att jag kan säga att AIK är bättre än oss. Det är jättestarkt att komma tillbaka, men förbannat jävla onödigt att vi ens hamnade i underläge. Jag har varit rätt irriterad hela helgen, minst sagt.
– Varken Josh eller Eriks femma var tillräckligt bra utifrån det vi tycker att vi kan förvänta oss av dem. Vi tycker att de ska bidra med en hel del till det här laget och det gjorde de inte i premiären, därav skiftar vi om.
+ 8
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
{9682}: Inte hunnit skriva sen igår:
+ A.P var en positiv överraskning för mig som varit lite nojig angående honom tidigare. Lägger inga fingrar emellan. Smäller på och är jobbig för motståndare samtidigt som han visar på en skaplig spelförståelse.
+ O.P såg rappare och mer vältränad ut ifjol. Verkar trivas ihop med den alltid levererande Ohlsson.
+ Jakob Norén. Älskar hans puckbehandling och förstapass även i pressade situationer. Dräller vid ett mål men det skyller jag på premiärnerver. Lite klen ännu, men här har vi en blivande storback.
+ August Berg. Levererar det som lovats. Oöm och inte helt oäven i offensiven heller.
+ Södergran. Levererar precis det man förväntar.
- Marenis. Nu petade han in en puck i slutet, men annars väldigt anonym och ser lite trög ut i åkningen. Tror dock han kommer leverera oavsett.
-Josh. Lite hårt att sätta honom som minus i första matchen, men han är förstecenter och då kommer också kraven. Mellan perioderna som han var vilse visade han upp rätt fina handleder, tror nog det kommer sluta i en flipp trots allt. Ser seg ut men beror nog mest på storleken. Förlorar inga åkdueller.
-Näsen/Bernies defensiv. Förbannat tråkigt att se dom vara så MJUK. Har på plats studerat Bernie en del, och när han är på humör kan han spela både hårt och småfult i egen zon. Tråkigt att det inte kan vara mer konsekvent.
-Gudlevskis. Igår var det INTE bra. Hoppas han steppar upp.
+ A.P var en positiv överraskning för mig som varit lite nojig angående honom tidigare. Lägger inga fingrar emellan. Smäller på och är jobbig för motståndare samtidigt som han visar på en skaplig spelförståelse.
+ O.P såg rappare och mer vältränad ut ifjol. Verkar trivas ihop med den alltid levererande Ohlsson.
+ Jakob Norén. Älskar hans puckbehandling och förstapass även i pressade situationer. Dräller vid ett mål men det skyller jag på premiärnerver. Lite klen ännu, men här har vi en blivande storback.
+ August Berg. Levererar det som lovats. Oöm och inte helt oäven i offensiven heller.
+ Södergran. Levererar precis det man förväntar.
- Marenis. Nu petade han in en puck i slutet, men annars väldigt anonym och ser lite trög ut i åkningen. Tror dock han kommer leverera oavsett.
-Josh. Lite hårt att sätta honom som minus i första matchen, men han är förstecenter och då kommer också kraven. Mellan perioderna som han var vilse visade han upp rätt fina handleder, tror nog det kommer sluta i en flipp trots allt. Ser seg ut men beror nog mest på storleken. Förlorar inga åkdueller.
-Näsen/Bernies defensiv. Förbannat tråkigt att se dom vara så MJUK. Har på plats studerat Bernie en del, och när han är på humör kan han spela både hårt och småfult i egen zon. Tråkigt att det inte kan vara mer konsekvent.
-Gudlevskis. Igår var det INTE bra. Hoppas han steppar upp.
+ 8
Sv: Premiär!! MoDo - AIK 2022-09-23
Ganska häftigt att vi som ändå spelar i Allsvenskan hade 5606 i publik å är ändå en mindre stad än många SHL lag och i vissa fall har mer än några lag i helgen !
Hockey intresse finns !
Men lär väl bli en publik baksmälla på onsdag med ca 2500 pers istället !
Coolt å se hur klacksidan verkligen var fullsmockad och folk hade svårt att ta sig in dit !
Härligt med AKTIVSITTPLATS också !
Även introt var grymt !
Hockey intresse finns !
Men lär väl bli en publik baksmälla på onsdag med ca 2500 pers istället !
Coolt å se hur klacksidan verkligen var fullsmockad och folk hade svårt att ta sig in dit !
Härligt med AKTIVSITTPLATS också !
Även introt var grymt !
+ 8
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Confusius: Det är bara en mjukvara som kan automatisera produktion av innehåll/klipp från matcherna utan en del manuell handpåläggning. Används av bland andra NHL för att skjuta ut klipp under matcherna. Men de utgår från den produktion som producerar själva matchen, den hittar inte på eget material så att säga. Obegripligt att skicka ut ett pressmeddelande på att man köpt in ett arbetsverktyg.
Det är som att Modo skulle lägga upp en nyhet om att man köpt in Microsoft 365 till alla medarbetare som kommer att kunna mejla och göra fina presentationer framöver.
Det är som att Modo skulle lägga upp en nyhet om att man köpt in Microsoft 365 till alla medarbetare som kommer att kunna mejla och göra fina presentationer framöver.
+ 8
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
mattias - 74: Jo, en underbar människa, men ärligt talat så var han mer en kultspelare än en fantastiskt bra spelare i elitserien. Den typen av gnuggare i tredjekedjan är nog spelmässigt värdefullare på andra sidan pölen. Han var ingen stjärna i Sverige.
En klassiker är första gången han kom till MoDo och frågade Foppa vilket lag vi skulle möta. (Han hade absolut ingen koll alls på motståndare i ligan.)
- Luleå.
- Great, I fucking hate Luleå
En klassiker är första gången han kom till MoDo och frågade Foppa vilket lag vi skulle möta. (Han hade absolut ingen koll alls på motståndare i ligan.)
- Luleå.
- Great, I fucking hate Luleå
+ 8
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Tarasov: Zdeno Chara lägger handskarna på Hyllan!
Jag vet en som minns honom i alla fall! Våran hjälte "Dan" Hinote
www.youtube.com/watch?v=X5awYI15AHI&ab_channel=Bullbus
Jag vet en som minns honom i alla fall! Våran hjälte "Dan" Hinote
www.youtube.com/watch?v=X5awYI15AHI&ab_channel=Bullbus
+ 8
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
{5647}: Som sagt, vi gjorde vårat bästa ikväll men tillsammans kom vi endast upp i 10% av vad du ensam skriver om domarna under en match.
+ 8
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Rytter: man minns ert lag 07 och hur frustrerande det var att möta en motståndare som hade ett lag där 1+1 blev 3 och inte 2. Vi hade inget dåligt lag den säsongen heller men där hade ni verkligen hjärta. Vi ser ut att kunna få liknande känsla i år även om det inte kommer räcka till något guld. Tror man måste få till den där känslan i ”miniatyr” för att gå hela vägen till SHL också, det blir säkert tufft att slå DIF och/eller löven men får ni till ”käka puck”-mentaliteten så kan ni gå hela vägen i år.
+ 8
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
{9037}: Härligt att höra, kanske dags att växa upp lite och njuta av att ni vann ikväll än att gå in på andra böcker och häckla andra, som du skrev att Rytter gjorde
lite dubbelmoral / hyckleri ifrån din sida
lite dubbelmoral / hyckleri ifrån din sida
+ 8
Sv: Försäsong 2022
modomille: ja, det verkar som att rapporterna om Josh stämmer och att det är en riktigt bra värvning. vi hoppas att det håller i sig
+ 8
Sv: Försäsong 2022
Gusse: Tror definitivt vi satsar i år. Får inte glömma att spelare som förlängde mitt under säsong ifjol knappast har dåliga löner(Woods, Bernie, Näsén osv)
Tycker vi går in i årets säsong med en av de starkaste trupperna i serien. Att man lämnar lite plats för juniorer att visa framfötterna tycker jag bara är bra. Förstärkning kommer med största sannolikhet under höst/vinter.
Löven/Djurgården har aningen mer namnkunniga lag, men dom har ingen Karlin på bänken och till stor del nykomponerade lag där allt ska falla på plats.
Tycker vi går in i årets säsong med en av de starkaste trupperna i serien. Att man lämnar lite plats för juniorer att visa framfötterna tycker jag bara är bra. Förstärkning kommer med största sannolikhet under höst/vinter.
Löven/Djurgården har aningen mer namnkunniga lag, men dom har ingen Karlin på bänken och till stor del nykomponerade lag där allt ska falla på plats.
+ 8
Sv: Försäsong 2022
grimiss: Svårt att se honom ta plats i MoDo, Löven eller Djurgården. Skulle råda honom att kolla med Östersund kanske. Få mycket speltid i olika situationer. Att byta till Brynäs är faktiskt bara ett bevis för att poletten fortfarande inte ramlat ned:(
+ 8
Sv: Försäsong 2022
Tarasov: Jag vill minnas att vi inte var lyriska över försäsongen ifjol heller och började med en enbarmligt dålig match mot Västervik. I match fyra kom debaclet med 0-5 mot Tingsryd och där var det många som redan avskrivit oss.
Jag tror att vi under Karlin och Holmström återigen kommer att bli ett lag som är sjukt svåra att vinna mot. Ett lag som kanske inte spelar på topp varenda onsdag i Småland, men ändå släpper ifrån sig väldigt få poäng.
Jag tror att vi under Karlin och Holmström återigen kommer att bli ett lag som är sjukt svåra att vinna mot. Ett lag som kanske inte spelar på topp varenda onsdag i Småland, men ändå släpper ifrån sig väldigt få poäng.
+ 8
Sv: Försäsong 2022
{5647}:
Verkar som Josh är vassare än Sam i frilägen iaf. Sam's svaghet var ju målskyttet i de rena lägena, vet inte hur många frilägen eller rena lägen han brände.
Verkar som Josh är vassare än Sam i frilägen iaf. Sam's svaghet var ju målskyttet i de rena lägena, vet inte hur många frilägen eller rena lägen han brände.
+ 8
Sv: Försäsong 2022
Confusius: Ha ha. Jacob Blomqvist håller fast en MoDo-it och slår sedan en rakt på käften så hjälmen ryker. PP för Timrå efter det.
Gjorde en sökning på alla inlägg och domarna nämnder 33% mer i Timrås bok jämfört med MoDos på samma antal inlägg. Förstår att ni gärna projicerar.
Gjorde en sökning på alla inlägg och domarna nämnder 33% mer i Timrås bok jämfört med MoDos på samma antal inlägg. Förstår att ni gärna projicerar.
+ 8
Sv: Försäsong 2022
{7639}: löjlig banderoll. Antingen skulle dom hatat på han ännu mer, eller mitt förslag hade varit att släppa det och gå vidare.
Starkt ändå att stå upp mot knätofsarna.
Starkt ändå att stå upp mot knätofsarna.
+ 8
Föregående · 228 · Nästa
Man kommer mycket långt på spela med hjärta.