1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 506062 inlägg · 4189 ämnen
« · 448619 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: MoDo - Luleå 4/11 2004
Poffa: Jag förstår att det kan vara svårt att förstå för en förstoppad betongröv.

Sv: MoDo - Luleå 4/11 2004
Frisco:

Jag tycker det är skitdåligt att Lumber Jack tänker stanna hemma. Att skita i matchen på det här sättet och istället sitta hemma och trycka framför TV:n tycker jag låter (o)nödigt.

MoDo - Luleå 4/11 2004
Frågorna är många, svaren få.

-Kommer Lulåe att kunna ta poäng trots att #19 Renberg är med i deras lag?
-Kommer vi att klara oss trots Lumber Jacks frånvaro?
-Ska Foppa behålla ledningen i tekningsliga?

Sv: ZZZ-tråd
knaskamilla: Hirsch borde nog varit kvar i Cobras. Före det borde han varit kvar i Modo.

Jaha. Vi får visst dras med Bush ett tag till, och "Hirsch har näst sämst räddningsprocent av samtliga målvakter i elitserien, 82,86" (han borde inte ha bytt lag. Eller, jo, fast...).

Äh. Gonatt.

Sv: Jag vill också ha en egen...
knaskamilla:
Jag tror det är den sista pusselbiten som fattas innan botniabanan e klar..

knaskamilla: Äh, nu ser jag ju vad det är. Det är den dildo som killarna i Stenarbetarnas Fackförbund köpte med sig hem.

knaskamilla: Det är en gammal ölhävert för Guiness.

knaskamilla: Det är konferensanläggningen där domarna träffas för att diskutera regelförändringar.

Jag vill också ha en egen...
...bildgåta. Så här kommer en. Vad föreställer bilden?

[bild]www.hockeysnack.com/user/files/14/gissa.jpg[/bild]

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Frisco: Hmm, är det där Lumber Jacks personliga tolkning av Roger Pontare?

Lumber Jack: Vilken vacker dräkt. Vad sa Foppa, Salo och gänget om den?

AM: Vilken lördag det var, inte ett öga var torrt.

Lumber Jack: Känner du igen dig själv?

[bild]www.cmu.edu/cmnews/030127/030127_images/lumberjack.jpg[/bild]

Paddan:

Det händer så sällan, och när det väl händer är nog klockan inte direkt hockeydags.

knaskamilla: Hmm, var spelar MoDo när du är borta i Övik då?

Frisco:

Det där stämmer inte riktigt. När jag var borta i Sthlm spelade MoDo borta i Sthlm. När jag var borta i Gbg spelade MoDo borta i Gbg. När jag imorgon är hemma i Övik spelar MoDo hemma. När jag på lördag är borta i Gävle, ja då spelar MoDo i Gävle.

Sv: ..
NuMo: hehe, ok jag tror jag lämmnar den hemma!

Sv: ..
hockeybussen: Risken är ju att du stryper dig om du fastnar någonstans. Jag kan inte garantera din säkerhet således.

Frisco:

Äääh, hon är väl som alla andra småtjejer. Ser inte på hockeyn utan springer bara runt, och de gånger hon verkligen ser på hockeyn så är det bara för att få en glimt av Snygg-Janne.

..
jag ska på Modo matchen imorrn men jag är ingen modoit... jag undrar om man kan gå runt säker med en Timrå halsduk runt halsen!

Frisco: Jag tror tvärtom... MoDo vill inte se Kamilla. :-))

Poffa: När Kamilla är borta spelar Modo hemma. När Kamilla är hemma är det uppehåll. Vill hon inte se hockey?

Poffa:

Äh, det är väl klart att de inte förlorar imorgon! De förlorade inte sist jag såg MoDo-Lule på plats...

Kan för övrigt berätta att jag blev erbjuden igår att åka till Portugal 19-29 mars, men så kul ska ni inte få ha det!

knaskamilla:

Jo, jag har saknat dig. Ungefär som då jag är frisk och saknar en riktigt rejäl influensa. ;-)

Jaja, du är väl välkommen hem då. Men du är hemma på nåder, förlorar MODO i morgon ligger du risigt till.

Mats Edström:

Åh, tack! Så ytterst vänligt. Det känns bra att vara hemma.

knaskamilla: knaskamilla: Välkomen hem!!!
(Tyckte du behövde det mitt i all mobbing)

Poffa:

Äh, så fjantigt. Erkänn att du saknat mig i stället. Förresten så är jag hemma hela landslagsuppehållet också (tror jag).

ria-ra:

Hygglo! Tack för förvarningen...

knaskamilla:
ja du, tänk ut en flyktväg på torsdag vid förlust!
jag kommer att linda in dej i modohalsdukar från topp till tå och sedan ställa in dej i magen på ismaskinen om jag får tag på dej. ;-)

knaskamilla:

Så var då friden slut. Det som varit så lugnt och skönt, både här och på H Höger. Tur det är landslagsuppehåll snart...

Jahapp. Så var alla väskor uppackade. Dags att sova i min alldeles egna, perfekta säng. Äntligen!

PS. Jag flög med Muir + Muirs blondin + Muirs son idag. Tror jag i alla fall. Han var söt. (Muir alltså. Ungen också, iofs. Kanadick ända ut i tåspetsarna också. Ungen, alltså. Äh. Gonatt.)

Nu sitter de där uppe i luftballongen igen.

Zz zzZ Zzz z zZZ zz
[bild]www.sportforum.se/images/personer/frisco/28.gif[/bild]

Salle:

Jaha. Nå, jag ämnar i alla fall befinna mig på min stol i Kempis på torsdag. Så det så.

knaskamilla: Jag har alldrig sagt att du skall förvisas [u]utomlands[/u] utan att du bara skulle hålla dig borta från de platser där matcherna spelas då det gick bra när du inte såg dom live.

knaskamilla: Jag tror att du får börja med att stå ute i någon av gångarna och titta på teven i första perioden. Är vi då fortfarande med i matchen kan det tänkas att du får förflytta dig, då till en position strax bakom LJ.

Paddan:

Fel, fel, fel. Jag syftar då på personer som t.ex. ria-ra, Salle och andra människor som försökt förvisa mig till utomlands för all framtid.

knaskamilla: ...och med "folk" antar jag att du menar två såna där lulingar.

Paddan:

Det vet jag inte, men ska man tro folks teorier blir det förlust på torsdag.

Paddan: Det får vi verkligen hoppas. Ordning i försvaret och Modo är oslagbart.

knaskamilla: Hmm, ska Jansson spela hockey på torsdag, eller vadå?

Se upp, för nu är snart friden slut!

Sv: Frölunda - MoDo 1/11 2004
Lumber Jack:

Ja, man får absolut inte se Moore som någon sanningssägare, han överdriver och ibland ljuger för att förstärka effekten av sina filmer. Det finns faktiskt en protestsida där man tar upp de 51 största överdrifterna/lögnerna i filmen men dessa är till majoriteten löjliga petitesser som i sig själva enbart förstärker filmens effekt.

Både Bowling for Columbine och Fahrenheit 9/11 är dock riktigt bra underhållning som visar saker ur en vinkel man sällan får se.

Poffa: Om du inte kan lägga in anekdoter eller ironi, satir eller något annat ämnesrelaterat så kommer jag att ta bort din politiska propaganda i framtiden.

Lumber Jack:

Moore har väldigt intressanta och omskakande idéer, tyvärr säljer han dem via sina filmer med hjälp av att försköna eller förändra verkligheten. Synd, då han är mycket duktig och då jag i sak tycker att han har rätt.

För mig är Mr Bush en farlig president, JFK är inte ofarlig men långt ifrån så farlig som Bush är. Och med farlig menar jag farlig för omvärlden.

scim: Jag tänkte nästan se den nu i eftermiddag, vi får se om jag hinner. Men den är tydligen lika objektiv som Rådbjer när han vaknat på fel sida... Michel Moore försöker bekämpa lögner med lögner, intressant taktik.

scim:

När jag var på Irland hade vi en workshop som hette "Terrorism and war". Där diskuterade folk från Sverige, Portugal, Grekland, Irland, Slovakien samt två amerikaner det där med krig och terrorism och sådär. De två amerikanska tjejerna var väldigt upprörda på Michael Moore och förklarade för oss att han minsann var en idiot, att "ingen vill visa hans filmer" och sådär. Alla vi andra blev upprörda på de amerikanska tjejerna. Blä. Jag är glad att jag inte är amerikan.

PS. I Sverige har vi inte så mycket terrorism. Eller krig. Värsta lyxen!

NuMo: Eller horceface menar jag.

NuMo: Eller stavas det hocface. Horcfase kanske.

Lumber Jack: Vi svenskar har nog inget val. Det blir 4 more years, med eller utan horsface.

« · 448619 · »