Jag tycker det är skitdåligt att Lumber Jack tänker stanna hemma. Att skita i matchen på det här sättet och istället sitta hemma och trycka framför TV:n tycker jag låter (o)nödigt.
-Kommer Lulåe att kunna ta poäng trots att #19 Renberg är med i deras lag? -Kommer vi att klara oss trots Lumber Jacks frånvaro? -Ska Foppa behålla ledningen i tekningsliga?
Jaha. Vi får visst dras med Bush ett tag till, och "Hirsch har näst sämst räddningsprocent av samtliga målvakter i elitserien, 82,86" (han borde inte ha bytt lag. Eller, jo, fast...).
Det där stämmer inte riktigt. När jag var borta i Sthlm spelade MoDo borta i Sthlm. När jag var borta i Gbg spelade MoDo borta i Gbg. När jag imorgon är hemma i Övik spelar MoDo hemma. När jag på lördag är borta i Gävle, ja då spelar MoDo i Gävle.
Äääh, hon är väl som alla andra småtjejer. Ser inte på hockeyn utan springer bara runt, och de gånger hon verkligen ser på hockeyn så är det bara för att få en glimt av Snygg-Janne.
knaskamilla: ja du, tänk ut en flyktväg på torsdag vid förlust! jag kommer att linda in dej i modohalsdukar från topp till tå och sedan ställa in dej i magen på ismaskinen om jag får tag på dej. ;-)
Jahapp. Så var alla väskor uppackade. Dags att sova i min alldeles egna, perfekta säng. Äntligen!
PS. Jag flög med Muir + Muirs blondin + Muirs son idag. Tror jag i alla fall. Han var söt. (Muir alltså. Ungen också, iofs. Kanadick ända ut i tåspetsarna också. Ungen, alltså. Äh. Gonatt.)
knaskamilla: Jag har alldrig sagt att du skall förvisas [u]utomlands[/u] utan att du bara skulle hålla dig borta från de platser där matcherna spelas då det gick bra när du inte såg dom live.
knaskamilla: Jag tror att du får börja med att stå ute i någon av gångarna och titta på teven i första perioden. Är vi då fortfarande med i matchen kan det tänkas att du får förflytta dig, då till en position strax bakom LJ.
Ja, man får absolut inte se Moore som någon sanningssägare, han överdriver och ibland ljuger för att förstärka effekten av sina filmer. Det finns faktiskt en protestsida där man tar upp de 51 största överdrifterna/lögnerna i filmen men dessa är till majoriteten löjliga petitesser som i sig själva enbart förstärker filmens effekt.
Både Bowling for Columbine och Fahrenheit 9/11 är dock riktigt bra underhållning som visar saker ur en vinkel man sällan får se.
Poffa: Om du inte kan lägga in anekdoter eller ironi, satir eller något annat ämnesrelaterat så kommer jag att ta bort din politiska propaganda i framtiden.
Moore har väldigt intressanta och omskakande idéer, tyvärr säljer han dem via sina filmer med hjälp av att försköna eller förändra verkligheten. Synd, då han är mycket duktig och då jag i sak tycker att han har rätt.
För mig är Mr Bush en farlig president, JFK är inte ofarlig men långt ifrån så farlig som Bush är. Och med farlig menar jag farlig för omvärlden.
scim: Jag tänkte nästan se den nu i eftermiddag, vi får se om jag hinner. Men den är tydligen lika objektiv som Rådbjer när han vaknat på fel sida... Michel Moore försöker bekämpa lögner med lögner, intressant taktik.
När jag var på Irland hade vi en workshop som hette "Terrorism and war". Där diskuterade folk från Sverige, Portugal, Grekland, Irland, Slovakien samt två amerikaner det där med krig och terrorism och sådär. De två amerikanska tjejerna var väldigt upprörda på Michael Moore och förklarade för oss att han minsann var en idiot, att "ingen vill visa hans filmer" och sådär. Alla vi andra blev upprörda på de amerikanska tjejerna. Blä. Jag är glad att jag inte är amerikan.
PS. I Sverige har vi inte så mycket terrorism. Eller krig. Värsta lyxen!