Bad_Brett: Tilläggas ska ju att ingen av dom du nämner har haft en speciellt bra säsong. Wedin har inte varit i närheten av sin normala nivå. Hartmann har precis hittat tillbaka till sin form efter att han tydligen spelat skadad hela säsong (🙃) Lundin har varit usel och Pääjärvi är en brunkare.
{5647}: Kan hålla med dig där dom har gjort det riktigt bra och innan skadorna så var det ligans bästa PP. Men tror att Halloran skulle tillföra en till dimension med sitt skott men är en ändring som kanske skulle göra mer skada än nytta i slutändan.
Bad_Brett: Tycker det ser bra ut. Men jag tror inte man kommer spela Niederbach som center i slutändan. Tror man är väldigt nöjd med Vela i den rollen.
Men innan vi firar som galningar. Kan det vara så att Dick skada är värre än befarat och man nu gör allt för att stärka upp då det är.osäkert om han kommer tillbaka.
Man lyfter in offensiv kraft för man kan inte vänta på en center specifikt.
Bara en oro som slog mig.
Men hoppas att det bara är gradin och widebro som fått feeling.
Tarasov: SSK är enligt mig de lag som kommer att ställa till de för många lag i slutet av serien!! Surlöven, dyrgården tror jag inget på utan spelar ni som ni gjort tidigare då e de bara Ssk ni behöver ha koll på!!
Rytter: Tror inte det här har något alls att göra med Dickinsons vara eller icke vara. Vi har letat efter en spetsig rightare hela säsongen och nu öppnades den här möjligheten upp. Vela tog man ju in på andra egenskaper. Man får anta att det här är istället för Reid Gardiner.
JonteD: Kan du sluta gnälla gällande det? Är det någon som ger sig på Jonte i er bok så ta upp det där. Du kommer in minst en gång i veckan och gnäller på ett ickeproblem.
{5647}: Jasså vilka är det som snackar om snuttefilt o mammas bullar då de e väl för helvete ni och hela tiden e de någon från eran bok som klagar på honom o jag tänker inte sluta påpeka detta i er bok så länge nått jävla blockmongo som heter gäsp,elr nå annat inte slutar att håna Jonte!!!!!😈😈😈😈😈😈😈
{9682}: Tänker fan inte tagga ner när de gäller hånande av en kompis som en del av i eran bok gjort till en vana!! Lägger ni ner så slipper ni mig skrivande om hur de går för er men kommer att säga om ni spelar bra om de duger!!
JonteD: Timråiter har hånat min jämnårige hyresvärds dåliga fötter i åratal. Visat bilder på höga klackar. Han blev ledsen. Bara glad att han kan trycka ner kopplingen i en av sina 3 Porschar i Zug.
Rytter: Vill inte jinxa, men samma tanke slog mig tidigare. Hemska tanke. Brrr!
Samtidigt påminner MoDos beteende rätt mycket om HVs ifjol:
1. Man inser att man har en bra chans att gå upp och värvar därför fler (och dyrare) spelare än en "normal" säsong. 2. Genom att värva dyrt spänner man musklerna och visar andra klubbar att de kommer behöva öppna plånboken rejält för att kunna utmana. 3. Eftersom marknaden är så pass skral kan man nästan säga att en toppspelare mer till MoDo är en toppspelare mindre till konkurrenterna.
Bad_Brett: Förstår helt hur du tänker, men MoDo visar att man kommer ligga i topp länge. Det är inga kotlettfrillor som går in med 5 mille nu och satsar allt. Det är nog rätt kul att lira hockey i Ö-vik den närmsta tiden. Kunde ha varit värre 😂
{6870}: Tycker du ska stänga limpsaxen du som är ett så skrämmande dåligt exempel på hur ett alldeles värdelöst fan skämmer ut hela Modo o den här boken!!!!!!!!!
Smurfen: Ja och dessutom har vi köpt nyförvärvet av Timrå, så lite tacksam borde vi vara mot dem. Förhoppningsvis möts vi nästa år i samma serie och då kan vi gnabba vidare mot varandra i sann derbyanda.
Rytter: Tänker Halloran - Niederbach - Brickley och Niederbach på point, iaf som test. Niederbach har iaf passningskvalitetn Sen AP i mitt och dansken framför mål.
Jag är inget fan av att ändra för mycket så här sent.
Tycker brickley är perfekt på point. Lugn och trygg med pucken, rörlig på blålinjen, kan sätta fart på pp med enkla passningar på bladet. Vill man få fart i sitt PP är det enkla snabba pass som gäller och det är brickley bra på. Tungt skott att hota med.
Fattar inte varför man ska sätta honom i en mer begränsad roll som t.ex skytt till höger. Visst han har ett bra skott men vi tappar så många andra fina egenskaper han har, det är ju mer en stationär roll.
Niderbach på point tror jag inte alls på tyvärr, för kladdig med pucken, inget speciellt skott, lite för statisk i pp för att spela på blå.
När jag tänkt lite så skulle jag nog först testa att bara byta ut sven och sätta in halloran där. Han har egenskaper för att klara rollen till höger med klubban utåt. Han har farten och rörligheten, vågar gå mot back och trycka ner boxen, dessutom svårt för backen att nå pucken och försvara då han har klubban utåt, kan gå på avslut själv eller släppa in i mitten eller upp på brickley för att spela bort boxen, eller leta pass genom boxen mot bortre stolpen/niderbach för avslut.
Blir ett annat typ av PP med en spelare med klubban utåt och krävs mer av spelaren i den positionen, men kan vara väldigt effektivt och dessutom ge ett PP som spelar på annorlunda sätt än PP1. Den variationen ska man inte underskatta. Motståndarna får tänka till och inte spela BP på samma sätt mot våra bägge formationer.
Jag skulle börja med detta i andra, sedan ev byta plats på halloran/nider om det inte funkar.