1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 497161 inlägg · 4179 ämnen

Silly season

Sv: Silly season
{10015}: Det första jag noterar är att Niklas Folin INTE listas bland dem som lämnar. Hur tolkar vi det?

*1921*: Tänkte inte ens på det. Vettefan. Men skulle kännas märkligt om han blir kvar.

*1921*: 8:e back då eftersom det ska in 3+3. Utlåning?

{9315}: Har för mig att Pelle och Persson i något poddavsnitt häromveckan bara i förbifarten konstaterade att Norén skrivit nytt kontrakt. Sedan berörde de inte saken mer.

Mano: Troligen har Folin gått med på att bli säsongens "Wahlberg", han vet om att skador blir hans chans att platsa men väljer att ta den chansen för en lön som känns värt det.

*1921*: Är Folin kvar medans Wahlberg får dra ger jag upp. Våran sämsta back denna säsong mestadels för att han inte hinner med tempot i SHL rent defensivt och för att det finns exakt NOLL offensiv uppsida.

Costanza: med folin tror jag att man håller dörren öppen beroende på vad som finns i övrigt. allt är relativt men han är ganska billig och gissningsvis är modo enda laget som är ute efter honom på shlnivå, så det finns möjlighet för båda att hålla den dörren öppen ett tag

skillnad mot brickley som redan skrivit på i finland och rubins som antagligen är för dyr/eftertraktad för att hålla en dörr öppen

tror alltså inte att vi ska göra antagandet att han kommer stanna, men möjligheten finns.

bollan123: jag tror hinken behöver ta hänsyn till x antal andra faktorer än rakt av bara är spelare A bättre än B när han spikar truppen. Men du verkar ju konstant vara frustrerad med hinkens beslut så kanske lika bra att ge upp haha

{10015}: varför skulle Josh ha en egen avtackning,tycker du? Skrev kontrakt i januari med Rögle för att Modo hade en formsvacka och riskerade kval. Därmed trodde han inte ens på att vi skulle rå på Oskarshamn i ett kval...

grimiss: Har sällan klagat på Hinken denna säsong så du har tagit fel person. Dock ja jag har klagat på Folin i princip varje match men jag tycker han är en värdelös back på denna nivån. Med förlängningen på Berg samtidigt som Norén tillbaka ser jag verkligen ingen plats för Folin.

Har vi både Berg, Norén och Folin kvar bör ju en av dem bli sjätteback, och jag hoppas Modo siktar högre än så. Berg och Norén har åtminstone rätt ålder och utvecklingspotential. 30-årige Folin? Hmm.

bollan123:

Men Umegård hur tänkte man där, är inte han vår grabb som man bör satsa på?

jonsson: han håller inte ens i allsvenskan, finns inget att satsa på där. bättre att han får flyga fritt

Jan-Erik : Nu överdriver du. Han skrev på kontraktet så tidigt för att Rögle sa take it or leave it.

Jag tycker så för att han är en extremt stor anledning tills att vi ens spelar i SHL. Både att vi tog oss upp och att vi höll oss kvar. Bästa forward två år i rad nu, enligt mig

Shangattay: MoDo har valt att inledningsvis tacka av samtliga som hade utgående kontrakt. Lär nog hända något med Folin, AP, EJK som har befintliga kontrakt också.

KB: Folin har inget befintligt nu väl? Han förlängde med två säsonger under 21/22 och sen dess har inget sagts vad jag vet. Det troliga är dock att han blir kvar som bredd och "go gubbe" i truppen.

KB: folin har utgående om han inte har förlängt i smyg

Framnäs: Ah, jag trodde stenhårt att han hade förlängt med tre säsonger. Lär väl inte vara särskilt dyr och har vissa uppsidor men ingen jag på förhand sett som en del av den fortsatta SHL-etableringen.

{10015}: Ska vil alltså hylla någon som både säljer sig för högsta budet och/eller inte tror att Modo kommer att klara av att vinna över Oskarshamn i ett ev. SHL-kval. Klart han har gjort mycket bra men vilka spelare som lämnar för SHL konkurrenter har vi hyllat?

Framnäs: Inget ont om Folin men då blir man som någon nämnde innan nästan lite irriterad att han är kvar framför Wahlberg. Ser hellre att man forslar in någon junis i Folins ställe och tar dessa pengar och lägger någon annanstans. Allt annat är vansinne med tanke på vilken nivå han presterar på.

Jan-Erik : Varför drar du slutsatsen att han ens haft tankarna på kval? Du är tydligen ett steg före. Han är en kanadick som bryr sig om en sak: göra bra insatser för att få högre lön.

Ser inte varför vi ska haka upp oss på varför han lämnar framför vad han har gjort.

Jag tackar Dicken för hans insats och unnar honom noll framgång i det danska spy-gröna laget.

Han har spelat typ 80 matcher i klubben, ingen som kommer att sätta sig på minnet. Han kommer att vara lika glömd som Tambellini inom ett år.

Hoppas vi hugger Jasek och Lodin nu när Oink ser ut att vara illa ute.

{10015}: Jag hakar inte upp mig på varför han lämnar. Håller med dig om att han är en jättebra spelare.

Min fråga är varför du tycker att han ska ha en avtackning?

Följdfrågan till dig är dessutom vilka brukar vi tacka av som spelat 2 säsonger och sedan enligt dig går tlll en bottenkonkurrent för att få högre lön?

Framnäs: Om Folin blir kvar får det bli några extra pass på Intersport och som sopare på gymmet. Eller så har man helt enkelt inte bestämt sig och låter honom hållas tills andra alternativ finns.

Ni tror väl inte att dessa spelare är dom ända som kommer att lämna? Något kommer ju hända framöver med EJK, AP, Folin, OP osv.

Jan-Erik : Inget konstigt alls att man byter klubb, speciellt när det rör sej om en rejäl löneökning.
Så klart det känns jobbigt för oss supportrar när en av våra bästa spelare lämnar.
Knappast någon bryt sej om Rögle tagit Oregan istället tex.
Josh kommer iallafall stå högt på min lista var han än spelar, utan honom hade vi kanske inte spelat i shl eller hållit oss kvar.

Jan-Erik : Gillade det vi gjorde förut när spelarna fick lämna en kommentar till supportrarna. Hade uppskattat det i detta fallet.

{9315}:
Enligt Hägglund så har Norén skrivit nytt.

Röda dagar :
Välkommen till HS

Finns det någon som faktiskt betalar för Hockeynews?

JoJo2613: Jag gör inte det iallafall och kommer inte göra det heller. Men det faktum att Folin antagligen bli kvar ställer jag mig negativ till.

Ska Rundlad vara kvar kan vi inte ha kvar Folin.

{10015}: Enda anledningen till att behålla Folin ska vara bredd längre in på säsongen. Typ som Wahlberg var denna säsong. Kanske låna ut honom tidigt och så finns han där för att ta hem vid skador mm.

{10015}: Själv litar jag på firman Karlin/ Gradin även om bägge blir kvar , känns som att dom har betydligt bättre koll på allt när det gäller truppen och dess spelare än oss å tur är väl det 😅😅

Smurfen: Ja så är det väl.

JoJo2613: Förs diskussioner med Folin, men på det stora hela så styrs det av vad som kommer in också.

Josh var ett stort tapp, men inget nytt som inte redan skrivits. Brickley var för långt ifrån pengamässigt så var aldrig riktigt aktuellt.

Hinken har inte kunnat scouta på plats lika mycket som han velat på sistone.

”Ett namn Modo gärna vill ha är San Joses Jacob Peterson, men den 24-årige centern blir av allt att döma kvar i Nordamerika. Den tidigare Frölunda- och Färjestadscentern har gjort sex NHL-matcher den här säsongen.

– Jag skulle gärna ta honom till Modo, men jag tror inte han kommer till Sverige. Men vi får se, avslutar han.”

{10015}: Mattias 2 sekunder efter att Rögle förlorat sista mot Luleå.
”Så kan Rögles lag se ut nästa säsong”
Ett typiskt beteende bland helt meningslösa blaskor som bara skriver självklara eller helt ointressanta saker.

Hoppas han trivs med sitt nya jobb den gode Mattias!

{10015}: antagligen?

Gavelo: ”Örebro”

Gavelo: Inga muntra miner i HV-lägret över att Nubben muntligt gjort klart med Hanzl. Vann budgivning mot Luleå, Malmö, Oskarshamn där HV71 lovade en uppskjuten roll och bäst betalt.

Blir förmodligen en ohyggligt dyr trupp nästa år också, med ålderstigna spelare och väldigt många på kontrakt som knappt platsar i nuläget.

KB: ”åh så fint, så fint” som Alfons pappa skulle ha sagt.
De bra dom spendera mycket pengar på icke högsta klass spelare

KB: ser inte hur hv ska ta sig ur det här, usel sportchef som skriver dyra kontrakt med spelare som inte är bra nog för lönen, och i hanzls fall också gammal som gatan

{10522}: Tar hellre Jasek alla dagar i veckan, en bättre spelare och lagspelare. Till skillnad från (ursäkta franskan) kukhuvudet Lodin.

wesslan: Tar hellre Lodin alla dagar i veckan, powerforward med grym teknik och bra skott.

wesslan: Lodin är en bättre hockeyspelare, snudd på komplett medans Jasek hade en bra säsongsstart men har helt fallit bort och är numera osynlig.

Men jag skulle nog inte tacka nej till Olofsson, Jasek, Lodin i första.
Dock tror jag vi får hejda oss, ökad budget med 10% kommer inte ge oss det tyngsta namnen utan det handlar nog om att hitta lite anonyma guldkorn

Gavelo: Jo, slänga gigantiska pengar som en galning på namn får mig bara att tänka på Ritola ;-)

hockey_21: tittar vi på lodin så är han antagligen en av dom absolut bästa spelarna i ligan i sin kategori, offensiv svensk spelare 25 eller yngre, utan att ha tittar igenom någon lista men såna spelare växer inte på träd och är eftertraktade. han gör sig dessutom ett större namn under kvalet nu. finns ingen chans att modo har råd på honom skulle jag säga trots bagaget han bär med sig

jasek, ja honom ska vi ha

{9315}: Lodin hamnar nog inte i MoDo. Säkert inget fel på honom. Farsan var ju MoDoit. Klubben scoutar dock lite bättre nu och vill ha rätt personer även om Stor-Finnenvärvningen talar emot det. Svårt dock att tacka nej till en etablerad center så sent som de var ute förra Silly. De trodde nog att han skulle vara mer av en ledare och inte gnällig gubbe.

KB: Det måste ju nästan vara ett skämt? Är marknaden verkligen så tunn så att det blir budgivning om en snart 36-årig tjeck?

Hoppas verkligen Hinken hittar någonting sexigare.

Bad_Brett: Jag bara gapade när jag hörde det också. Hanzl är bra, men va fan!

Bad_Brett: Desperata lag och Nubben har uppenbarligen ingen spärr på kreditkortet. Tacksam att vi inte var med på något hörn där.

Costanza: Måste vara en av våra(även Leksand) sämsta affärer någonsin?! Svindyr och satt på motionscykeln mer än han stod på isen.

« · 2677534 · »