1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 507969 inlägg · 4189 ämnen
3039465 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.


Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
NuMo: Griseri Grisera. MoDo vann borta mot BIF med 0-1. Jag och en 08-brud jobbkollega gick ner från hallen och fick ta emot dryga Mattias Månsson i entrén på Brända Bocken samtidigt. Var sugen att säga nåt, men George vet hur man ska bete sig.

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Costanza:

Kommer plötsligt ihåg en av Skellefteås spelare som betedde sig som en idiot en utekväll. han var ju vanligtvis ändå ganska dryg, men beteendet var barnsligt.

Det fanns en balkong med rundstege utanför. Han var på våningen ovanför och spottade på de som var nedanför. Det landade på mig.

Vafan!

När han såg att det var jag så sprang han ner och bad om ursäkt, från hjärtat.

Har ändå funderat sen dess varför han tyckte det var ett ok, beteende, oavsett vem han träffade.

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Zource: Jag kan hockey. Nu går vi upp!

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Costanza:

Vet inte hur jag skall reagera på det.

Låter som att du hade en kompis som man kan ifrågasätta.

Jag hade själv några kompisar som man verkligen kunde "ifrågasätta".

De älskade att utnyttja sin fysiska storlek och aggressiva attityd när det var nightclub. Såklart så gjorde de allvar av det emellanåt, om sanningen skall fram så var det det de ville.

Efter en liten provokativ konfrontation som jag tyckte var obehaglig, så råkade jag nämna det för en av dem.

Hua! det var obehagligt. Jag försökte avvärja konsekvenserna och det tog mycket energi för att få dem att slutligen glömma det.

De fick inte utlopp för sin energi, jag var helt slut efteråt.

Idioten som provocerade mig är lyckligt ovetande.

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Zource: Har alltid varit populär bland galningar. De är de trevligaste. Kanske inte Foppa och Werner, men de som vevade mest och skulle vara så farliga. "Tjena George" är du här också? De var faan de trevligaste grabbarna.. Håller fast vid detta idag..

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Costanza: Och du säger: Passa dig, jag har svart bälte i pingis!

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
NuMo: Äh, det var lite som att gå till ett kebabhak 02:15 och en trevlig storvuxen Domsjö-tuffing säger "Men hej där, George!" innan han sopar på och sänker två snubbar utanför kebabhaket.

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Zource:

Ja, hela scenariot hade verkligen varit helt tvärtom. Men jag har aldrig någonsin haft en rasistisk känsla i mitt liv så det var inte det som bubblade upp. Jag blev förvånad själv. Jag hade tur att det var en riktigt vit en.

Men just det du säger har jag reflekterat över flera gånger.

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
NuMo: Tänk om det varit tvärtom, och du hade sagt: DIN SVARTA JÄVLA BABIAN!!!

Då hade det varit tvärtom, och vi hade aldrig pratat om det här

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Costanza:

Det är riktigt skönt med idrott där det är full kraft i det fysiska spelet, Älskade det när jag spelade själv.

Och släppte på regält när jag var domare..
Spela på.. fanns ofta i min kommunikation.
Mycket enkkare att bedömma när spelarna går över gränsen då...

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Costanza:

Herregud ja.

Hjärnan och det har nog fungerat, men den samlade fysiken har för mig saknats

Köttad har man blivit massor av gånger av vissa.

Har berättat det förut. På en träning "lekte" jag med en känd (mellankänd) hockeyspelare i en övning. Täckte bollen, han var helt enkelt chanslös. men det sket han i . Han sparkade slutligen bara rakt igenom mina ben för att komma åt bollen och jag gjorde mer eller mindre en volt. Mina mjuka linser flög all världens väg. Mjuka linser brukar sitta kvar. Men antagligen så åkte ögonloberna ut så mycket att linserna flög iväg.

Sen ägnade vi tjugo minuter i hela laget att hitta mina linser.

Hockeyspelar är av ett annat virke. Kanske de inte läser då mycket precis som myten säger. Men de har kraft och målmedvetenhet. .

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Zource: Önskar att jag hade skalle då som jag har idag. ;-) Seriöst, jag hade köttat och inte varit en fjant.

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Costanza: Costanza mot Goliat.

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
NuMo: Vi som aldrig blev nånting har ändå köttat mot många av dem som var större och starkare.

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Costanza:

Låter fotboll således.

Mötte själv något Härnösandslag där de hade en stor stjärna på mittfältet. Kommer inte ihåg namnet på honom. Men även om jag var ganska bra så hade jag ingen chans mot honom i närkamperna. I en luftduell där jag gick upp med all kraft, mitt på plan, så verkade han gå in dubbelt så hårt och satte åt så hårt att jag bara föll ner platt som en tom ballong. Jag hade inte en gnutta luft kvar i lungorna.

Han var otroligt blek i hyn och hade blont hår vita ögonbryn och ögonfransar, Nästan himmelsljusblå ögon.

Nu sade jag något som jag aldrig hade uttryckt förr. jag sade högt. Jävla viting!

Han blev jättearg. Det var ungefär som jag hade sagt något rasistiskt.

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
NuMo: Önskar att jag varit smartare då och inte varit så trevlig utan varit skogstokig. Fysiken hade jag. Kunde nog sparka av några smalben och stämpla som Powell. Där gick alla benen av direkt då han tryckte till.

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
NuMo: Mötte Arnäs med Marcus Näslund och Husum med Powell. Tränarn ville att jag som var tunn då skulle jaga på dessa och safta på. Slutade med alla ben brutna mot Powell i luftduell.

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Costanza:

Att du inte själv var en gris är ju det som är skillnaden. Grisen bökar sig framåt.

Men från att de kom till A-laget var de dock en fröjd att åskåda. gallerkedjan gav motståndarstjärnorna blåmärken och djupa funderingar om vilka de själva var.

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
NuMo: Foppa var en vidrig junior. Samma med Werner. Jag var ett år yngre på läktaren och bara gapade då de grisade på isen. Fick möta möta dem på i innebandy som sagt på PIF Cupen. Jag grisade allt jag hade, blev ändå 3-11. Jag köttade hårt, men deras tunga hårda arslen var överlägsna mot George.

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Costanza:

Värdelös om man jämför med då vi hade riktiga juniorer i form av Forsberg, Näslund, Salomonsson, Hans Jonsson och Magnus Wernblom.

Bysse kunde få sju öppet mål lägen av Foppa inna han slutligen satte den. Bysse glömmer jag inte för han satte den tillslut.

Men egentligen kommer jag ihåg Bysse från TV-pucklaget då han ett år yngre än alla andra var överlägsen i Ångermanland, men laget räckte inte till.

Nä, Modo är inte var de har varit.

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
NuMo: Vad tycker Kung NuMo om truppen då?

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
NuMo: ÖÖH! ÄH! ÖH!

Sv: Silly Season
Vikingmodo : Jag tycker att den röda tråden är att värva likt vi gjorde de två första åren som slutade med avancemang. En stark backsida med konstruktivitet. Hårt jobbande forwards där alla kedjor chippar in, men förstakedjan står ut.
Vi gick upp med en andrakedja I Mannberg, Södergran och AP I början av serien, för Vela, Halloran och Niederbach anslöt alla senare...

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Costanza:

Så byter vi tråd. Rensar lite i grumset som skapats i sillytråden.

Sv: Silly Season
Chamez: jag tror inte heller det behöver vara fel att bygga ett mer homogent brunkarlag utan stjärnor. Men det folk måste förstå är att dessa tvära kast från ena hållet till det andra som visar en klubb i mer eller mindre sportslig kaos. Det måste finnas en tydlig röd tråd i föreningen vilken typ av hockeyvdom ska spelas.

Jag tror det är få värvningar i Modo som följer nån typ av röd tråd.

Sv: Silly Season
Costanza:

Jag tror så här nu.. svaren på våra spetsvärvningar får vi vänta ett tag på. Och det ger positiva vibbar....

Finalen är spelad i ECHL och direkt efter den presenterades det värvningar typ Fizer

AHL finalen är också färdigspelad och ganska snabbt efter den presenterades Gunler och Fhiilips för SHL lag.

Jag tror att Hinkens 2 sista värvningar kommer presenteras om max 2 veckor.
För nu 31 Juni får AHL spelarna besked från NHL hur deras kommande säsong kommer att se ut..

Jag tror att Hinken har klart med 2 starka namn som bara vill vänta på ert besked om dom kommer få någon chans att spela till sig ett kontrakt i NHL.

Om det inte blir ett positivt besked där så kommer dom direkt.
Typ som Woods och Dickinson.

Vid det här läget är nog SHL lagen klara med sina trupper också

Sv: Silly Season
Bad_Brett:
Hade en lyckosäsong förra säsongen och lyckades levererade mycket poäng.
Har väl inte gjort större väsen av sig tidigare säsongee

Hade Hinken valt honom hade han fått mycket skit här inne.
Många här inne har mycket större förväntningar på soetsen som skall in...?

Sv: Silly Season
Bad_Brett: Tur vi har Elton då

Sv: Silly Season
Willow: Jo men vi har tillräckligt med tanks. Vi behöver någon som kan bryta mönster.

Sv: Silly Season
Bad_Brett: Diaco var grym. I alla fall tills de mötte SSK då han var en no show ungefär som Kelleher mot BIK.
Trot vi kommer satsa mycket mer på spelvändningar nu när vi har backar med spelsinne och rappare skridskoåkning så en sådan där hade kunnat vara intressant.

Sv: Silly Season
Costanza: Firar med en bön till Allah våras stora frälsare, Mohammed?

Sv: Silly Season
NuMo: Förstår inte varför inte Hinken värvade Dzhaniyev. Förutspår att han kommer ha lekstuga på samma sätt Diaco. Tror det hade kunnat bli en ny Riley Woods.

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Vargen:

Fan... Det händer grejor nu i SHL..

Brynäs Gällstedt vill utomlands och bryter k8ntraktet efter den här säsongen...

Nubben ser slutet på sin tid i Timrå.
Nu skall han leta en ny sportchef..
Jag tror att det blir Z: a?

Sv: Silly Season
jonteboy:

Absolut. Det var som sagt nära att han kom hit med familjen när han var yngre.

Jag har själv träffat hans far Robert ett par gånger på seminarium där vi ätit middag med varandra och pratat om Roberts tid i Sollefteå, där jag följde varenda match eftersom jag bor där.

Otroligt ödmjuk och trevlig man. Tiden i Sollefteå beskrev han som en av hans roligaste.

Nu har ju Mattias för länge sen passerat zenit för flera år sedan och är inte intressant för oss. Men släkten i Ö-vik är ändå anmärkningsvärd med deras idrottsliga gen.

Jag tror han lägger ner sin karriär nu och ägnar sig åt familjen och pingstvänneri.

Sv: Silly Season
NuMo: Bara en VM-kommentar här, men det blir ju 16-del mot Norge. Förlängning och Crazy Eyes Ayari lägger bollen till Gyökeres som sätter den ribba in. Stället går Bananaaass!

Sv: Silly Season
Heyerdal:


Nej tack!

Sv: Silly Season
jonteboy: Pekka Jormakka erbjuds nu till svenska klubbar både i SHL och hockeyallsvenskan, forward med fina meriter dock ingen ungdom.

Sv: Silly Season
NuMo: Vet att han aldrig litat här, menar att jag har för mig att han var supporter som ung.

Sv: Silly Season
Willow: Blir säkert C+sniper från ECHL som snittar 1 PPG i serie och slutspel om vi slantar upp ur Plånkan. 7 juli verkar vara ett datum då AHL kan erbjuda dem kontrakt och de blir free agents. Rätta mig gärna, bara fick fram det nu.

Sv: Silly Season
NuMo: Jag vill verkligen inte ha Tedenby. Han utvecklades inte som man kanske trodde när han slog igenom. Då hände det massor kring honom och han tordes utmana mest hela tiden. Dessutom hade han en skridskoåkning som då såg väldigt bra ut. Det är inte så han sett ut sedan han flyttade tillbaka till HV...

Det känns som att HV haft kvar honom de senaste åren då han haft så hög lön att man inte kunnat bli av med honom, utan då satte man honom i tredje eller fjärde där han gjorde minst skada.

Sv: Silly Season
jonteboy:

Nej det har han inte även om han många gånger har känts som en rimligt värv att hoppas på flera gånger.

Hans far Robert hade en säsong i Modo och han var med i Sollefteås succélag under 80-talet. (passus)

Däremot så har han en farbror i Ö-vik - Urban Tedenby - som en gång i tiden var en jättetalang, men skadorna tog honom.

Den här artikeln är ganska rolig om man skall förklara Tedenbys.

Tyvärr är den nog bakom betalvägg skulle jag tro.

Fyller på med en artikel från Aftonblaskan.

"Pappa Robert Tedenby gjorde en säsong i Modo (1985/86) innan han började en hockeyresa söderut.

Den gick via då storsatsande Team Boro utanför Vetlanda, vidare till Västervik för att sluta i Värnamo.

Pappa hade väl från början tänkt att återvända till Ö-vik, men han träffade min mamma Carina i Vetlanda och blev kvar här nere i Småland, säger Mattias.

Tolv poäng i år
Men vi hade faktiskt ett väldigt bra 89-lag i Värnamo där jag spelade. Vi slog bland annat HV två gånger, säger han.

Det är också därför Mattias spelar i HV 71 och inte i Modo.

Jag var uppe och testspelade i Modo, där jag fortfarande har många släktingar kvar. Men jag tyckte att det var närmare hem från Jönköping, säger han."

Sv: Silly Season
jonteboy:

Nope!

Sv: Silly Season
BurkLeffe: Hinken har garanterat spelarna klara. Han väntar in deadline för alla jävla konstiga hittte på datum för övergångar. Nä nu så, är inte vår käre George här inne och sköter sig så får jag vara stand in, soligt och gött i Småland, skål på er

Sv: Silly Season
NuMo: haha fantastiskt!

Sv: Silly Season
jonteboy: Rindräll är ju ledig också! En back precis i Leffes smak, extremt offensiv och slarvig defensivt!

Sv: Silly Season
Tedenby får lämna HV71. Har bäst före-datum passerat där eller hade han kunnat vara en toppspelare i AS? Hav var väl MoDoit som barn dessutom?

www.hv71.se/article/9skath7-3iaijd/view

Sv: Silly Season
Willow:
Oni.. Den biten har jag missat angpende Srenberg.
Ja då är det väl 17 Juli om jag har uppfattat det rätt.

Fast då ligger väl andramer intressanta forwards i andra lag mer i farozonen:

Typ en sådan spelare som:

Oliver Dejbjerg Larsen
skulle nog få en jävla utväxling i Frölundas lagmaskin..

Eller.. Det skulle vara spännande och se hur bra
Scott Pooley skulle leverera i ett lag som Frölunda?

Men jag tror dom kommer att leta spets från AHL?

Sv: Silly Season
Willow:

Är det legalt att "ta" Yoon.

Är det det så måste man verkligen se över de etiska reglerna i svensk hockey.

Sv: Silly Season
NuMo: Jag tror att en sådan som Yoon eller Rosén hade kunnat vara aktuell om någon back försvinner. Hermansson har flera lag redan försökt värva, men annars är det nog inte forwards som är aktuella.

Sv: Silly Season
Willow:

Jag tror inte MoDo är i farozonen. De spelare vi har vill vi ju knappt själva ha.

3039465 · »

Välkommen att skriva i Modos gästbok. 

Trivselregler 

Hockeysnacks regler

  • 0x40-ikoskarshamnlogosvg.png Senast: Vinst mot IK Oskarshamn
    Hägglunds Arena, 5-4 (1-1,1-3,3-0)
Sidan sköts av: NuMo Tarasov KB