« Föregående · 3038423 · Nästa »
Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.
Sv: Silly Season
Bad_Brett: EJK, OP och Måns är föredettingar som är rena brunkare med kommande ströpoäng.
Vi kommer slå ett historiskt rekord i sämsta poängskörd i allsvenskan i klubbens historia.
Men , det ska bli spännande att se om jag har tokfel vilket jag hoppas .
Tippar att med ny styrelse så får Berglund kicken först eller lägger skridskorna på hyllan. Innan jul.
Årets flipp blir Rosen
Årets flopp blir Werner .
Vi blir sexa.
Vi kommer slå ett historiskt rekord i sämsta poängskörd i allsvenskan i klubbens historia.
Men , det ska bli spännande att se om jag har tokfel vilket jag hoppas .
Tippar att med ny styrelse så får Berglund kicken först eller lägger skridskorna på hyllan. Innan jul.
Årets flipp blir Rosen
Årets flopp blir Werner .
Vi blir sexa.
Sv: Silly Season
Smurfen: "Hur kul var det denna säsong då med alla dessa stjärnor vi hade ?"
Så felet var alltså att vi hade för BRA spelare...? Det blir bara bättre och bättre!
Värvningarna av Carlsson, EJK och Karlberg känns alla som resultat av att Hinken har gått bet på spelare han hellre ville ha. Annars hade dessa givetvis presenterats direkt när säsongen slutade - inte i juni.
Och precis som ifjol, och föregående år, finns det ingen uppenbar tanke med var spelare som ovan nämnda faktiskt ska spela.
"Karlberg öste in mål i SHL förrförra säsongen!", säger någon. Jo, men det gjorde Magnus Häggström också... när han spelade med Peter Forsberg. Klart poängen kommer trilla in om pappa konsekvent matchar dig med Max Véronneau. Väljer man att se glaset halvtomt, kan man även dra slutsatsen att Véronneaus produktion hämmades av att behöva spela med Karlberg och Zackrisson.
Helt otroligt hur vissa har lyckats att dessa värvningar är en del av någon diffus plan om att "bli ett mer hårt jobbande lag". Den gemensamma nämnaren är att samtliga vill hit på grund av familjesituationen i kombination att samtliga har kraftigt nedåtgående trender och därför inte har så många intressanta alternativ. Tiden får utvisa om det är så man bygger ett topplag...
Så felet var alltså att vi hade för BRA spelare...? Det blir bara bättre och bättre!
Värvningarna av Carlsson, EJK och Karlberg känns alla som resultat av att Hinken har gått bet på spelare han hellre ville ha. Annars hade dessa givetvis presenterats direkt när säsongen slutade - inte i juni.
Och precis som ifjol, och föregående år, finns det ingen uppenbar tanke med var spelare som ovan nämnda faktiskt ska spela.
"Karlberg öste in mål i SHL förrförra säsongen!", säger någon. Jo, men det gjorde Magnus Häggström också... när han spelade med Peter Forsberg. Klart poängen kommer trilla in om pappa konsekvent matchar dig med Max Véronneau. Väljer man att se glaset halvtomt, kan man även dra slutsatsen att Véronneaus produktion hämmades av att behöva spela med Karlberg och Zackrisson.
Helt otroligt hur vissa har lyckats att dessa värvningar är en del av någon diffus plan om att "bli ett mer hårt jobbande lag". Den gemensamma nämnaren är att samtliga vill hit på grund av familjesituationen i kombination att samtliga har kraftigt nedåtgående trender och därför inte har så många intressanta alternativ. Tiden får utvisa om det är så man bygger ett topplag...
+ 1
Sv: Silly Season
BurkLeffe: Jag har flinat och varit dryg i Umeå. Tycker dock att de är värda nu att ha gått upp. Sen att Tore Ökvist är deras eviga stjärna gör ju att man fnissar vidare..
+ 1
Sv: Silly Season
Hägglundsmaffian: Jag fattar inte heller, då MoDo ska stå för publikfriande spel. Kreativt spel i högt tempo. Att ha grisar och spela tufft ska ju kunna ingå i detta. Blir intressant att se hur liret ser ut. Kan ju funka bra ändå bara poängen ramlar in.
Sv: Silly Season
Hägglundsmaffian: Hur kul var det denna säsong då med alla dessa stjärnor vi hade ?
+ 3
Sv: Silly Season
Känslan med det här lagbygget är väl att vi inte lär spela någon publikfriande hockey direkt? Parkera bussen och vinn matcher med 1-0, 2-1efter något turmål eller en kontring. Kanske kan räcka långt i HA men hur kul kommer det bli?
+ 2
Sv: Silly Season
Framnäs: JAg gillar inte heller den här värvningen. Känns, som du säger, som att man måste gått bet på annat. Det är onödigt kontroversiellt att ta in den nya tränarens son.
MEN det är orättvist att säga att han inte gjort det bra i allsvenskan tidigare. Han spelade i AS i tonåren och tidigt i 20-årsåldern. Niederbach hade inte heller några jättesiffror i allsvenskan, exempelvis.
MEN det är orättvist att säga att han inte gjort det bra i allsvenskan tidigare. Han spelade i AS i tonåren och tidigt i 20-årsåldern. Niederbach hade inte heller några jättesiffror i allsvenskan, exempelvis.
+ 1
Sv: Silly Season
Heyerdal: Pratade hockey med farsan under helgen. Han ser varje MoDo-match oavsett trend i sin gamla fåtölj. Han vill se att grabbarna jobbar på varje puck. Nu kanske han får laget och coachen för det i höst.
+ 1
Sv: Silly Season
Costanza: ser man det från en positiv vinkel så finns det många plus. Svensk bra ålder, spelar inte enbart för plånboken, van vid svenska arenor i både SHL och hockeyallsvenskan, revanschsugen och kommer att bli bättre och bättre med ett större förtroende. Men som för alla gäller det att visa att han vill ha en plats i laget.
+ 1
Sv: Silly Season
Zource: Jo, som sagt, lägger man sig platt och inser att MoDo jagar på mellanhyllor.
Sv: Silly Season
Costanza: Du och jag hade givetvis hoppas på en Ivan Drago. Men det är ju som sagt två till som ska in. Är det spelare som redan nämnts i denna tråd månntro?
+ 1
Sv: Silly Season
Silly: Karlberg har aldrig klarat av en ledande roll på HA-nivå förut. Folk glömmer lätt att han har gjort 80 matcher i serien och ligger på 0.26 i PPG. Det är OK att se sanningen för vad den är: En oerhört svag spetsförstärkning om sant.
Det är ett hån mot alla supportrar och deras förväntningar om man tar in det där till en förstakedja. När det har pratats om att vänta in rätt karaktärer, och då gått in i detalj på vilka olika slags typer det handlar om. Det har hetat att man väntar in perfekta tillskott för de egenskaperna man vill ha.
Karlberg passar inte in på någon av beskrivningarna. Han är ingen vinge som specialiserat sig på målskytte och bombar in direktskott från kanten. Han är inte en stor, bufflig typ som skapar oreda runt målvakten. Han är inte heller tvåvägscentern med spelfördelning som sitt adelsmärke.
Det känns ju uppenbart att man haft andra spelare i åtanke, som i sista stund fått mer lockande bud på annat håll, och så har man gått bet på det man tänkt. Enklaste nödlösning blir pappas pojk. Jag säger då det...
Det är ett hån mot alla supportrar och deras förväntningar om man tar in det där till en förstakedja. När det har pratats om att vänta in rätt karaktärer, och då gått in i detalj på vilka olika slags typer det handlar om. Det har hetat att man väntar in perfekta tillskott för de egenskaperna man vill ha.
Karlberg passar inte in på någon av beskrivningarna. Han är ingen vinge som specialiserat sig på målskytte och bombar in direktskott från kanten. Han är inte en stor, bufflig typ som skapar oreda runt målvakten. Han är inte heller tvåvägscentern med spelfördelning som sitt adelsmärke.
Det känns ju uppenbart att man haft andra spelare i åtanke, som i sista stund fått mer lockande bud på annat håll, och så har man gått bet på det man tänkt. Enklaste nödlösning blir pappas pojk. Jag säger då det...
+ 8
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Släpper stoltheten här och hör om någon behöver 52-åriga George i något jobb i Västernorrland eller Västerbotten. Jag kan allt.
+ 1
Sv: Silly Season
Zource: Sant, inte varit någon juniorkramare förut, men ser hur bra de är, så blir det direkt roligt. 2 nya seniorer blir ju välkomna till truppen hur som helst
+ 1
Sv: Silly Season
MorganaLefaey: Med tanke på att hinken verkar vänta in free agency där borta så tror jag att man vill slå på stort dom två sista nyförvärven. Det behöver inte betyda att det blir bra, men tror vi kan förvänta oss två riktigt bra forwards.
+ 1
Sv: Silly Season
Costanza: Om Elton och Hallin tar nästa kliv i år så är det som två riktigt bra nyförvärv. Billiga nyförvärv dessutom. Om även Milan kan ha en riktigt bra säsong, då snackar vi!
+ 1
Sv: Silly Season
Costanza:
Gnugga på, Gnugga på... Gnugga på , Gnugga på..
Vi är från Höga land...
Som kallas Foppa Land
Gnugga på , Gnugga på ...
Gnugga på, Gnugga på... Gnugga på , Gnugga på..
Vi är från Höga land...
Som kallas Foppa Land
Gnugga på , Gnugga på ...
+ 2
Sv: Silly Season
modomille: kan säkert bli ett bra förvärv om det inte var för den totala avsaknaden av sexighet bland förvärven så här långt. Trodde avsolut på mer hype på de 3 sista fwd platserna.
Känns ganska blasé. Men får vi ett fungerande lag o fungerande taktik så kanske mycket är vunnit. Men att bygga hype inför säsongen med de spelare vi har i truppen det blir svårt.
Nu gäller det verkligen att man hittar rätt på de två som är kvar. Men även om så blir fallet, så kanske vi måste räddas av ungdomarna o deras utveckling.
Känns ganska blasé. Men får vi ett fungerande lag o fungerande taktik så kanske mycket är vunnit. Men att bygga hype inför säsongen med de spelare vi har i truppen det blir svårt.
Nu gäller det verkligen att man hittar rätt på de två som är kvar. Men även om så blir fallet, så kanske vi måste räddas av ungdomarna o deras utveckling.
+ 1
Sv: Silly Season
+ 1
Sv: Silly Season
+ 1
Sv: Silly Season
modomille: MoDo borde kunna lasta upp en dyr jävla förstakedja men känslan är att det finns en handbroms i klubben. Vi får se vilka de blir. Spännande hursomhelst!
Sv: Silly Season
mattias - 74: Nu snackar vi ju dock HA och inte SHL, sen tror jag ingen här förväntar sig att han ska vinna den interna poängligan. Han kommer nog vara den som på pappret är den svagaste spelaren av dom som vi ska ha in.
+ 1
Sv: Silly Season
Vargen:
Han är bra inget snack om saken men tro inte att Karlberg skall vinna den interna poängligan för det kommer han inte göra
Hans farsa vet nog hur han skall spela honom men som supporter till Leksand så känns han som en stabil allsvensk spelare
Han var ok i SHL inte mer
Att han gjorde bra ifrån sig var att han hade bättre spelare omkring sig men jag unnar honom all lycka men jag skulle tona ner förväntningarna en aning
Han är bra inget snack om saken men tro inte att Karlberg skall vinna den interna poängligan för det kommer han inte göra
Hans farsa vet nog hur han skall spela honom men som supporter till Leksand så känns han som en stabil allsvensk spelare
Han var ok i SHL inte mer
Att han gjorde bra ifrån sig var att han hade bättre spelare omkring sig men jag unnar honom all lycka men jag skulle tona ner förväntningarna en aning
+ 1
Sv: Silly Season
Frontschwein: högsta önskan hade varit direkta bryt av kontrakt med bedrövliga berglund och måns.
Då hade vi haft pengar till en till toppback och en riktigt bra forward till. Nu står vi med två riktiga blysänken i budgeten..
Op ser jag inte heller nån funktion hos. Gör en bra match på 20.
Fortfarande sexa. Får vi in två stycken av shl kvalitet modell högre i första kanske vi kan ta oss oss till final.
Då hade vi haft pengar till en till toppback och en riktigt bra forward till. Nu står vi med två riktiga blysänken i budgeten..
Op ser jag inte heller nån funktion hos. Gör en bra match på 20.
Fortfarande sexa. Får vi in två stycken av shl kvalitet modell högre i första kanske vi kan ta oss oss till final.
Sv: Silly Season
Costanza: nu gör jag alltid för att jinxa detta. Karlberg är naturligtvis en jävla sniper och har en grym bössa.
Får han en speluppläggare bredvid sig så kan denna spelartyp vara direkt avgörande.
Jag är kluven till om tränarrelationen behöver vara negativ. Den kan faktiskt också ha en positiv inverkan. Vet flera gånger folk som jobbat far och son och det kan snarare leda till högre kravställan.
Nä. Jag är positiv till denna värvning egentligen. Bättre än topping iaf och Linus.
Får han en speluppläggare bredvid sig så kan denna spelartyp vara direkt avgörande.
Jag är kluven till om tränarrelationen behöver vara negativ. Den kan faktiskt också ha en positiv inverkan. Vet flera gånger folk som jobbat far och son och det kan snarare leda till högre kravställan.
Nä. Jag är positiv till denna värvning egentligen. Bättre än topping iaf och Linus.
+ 2
Sv: Silly Season
Frontschwein: Han gjorde 20 poäng då han inte hade skadproblem. Det är två poäng och sex mål bättre än Nolan Stevens gjorde I vinter for Leksand. Det är väl också tänkt som en center i fjärdekedjan för SSK i vinter då tänkte du?
Förra säsongen var Kelleher bäste poängplockare I MoDo på 21a plats i poängligan.
Förra säsongen var Kelleher bäste poängplockare I MoDo på 21a plats i poängligan.
+ 3
Sv: Silly Season
Frontschwein: Jag gillar dig Frontsy! Nu blir ju inte MoDo favoriter i HA direkt. Passar oss perfekt.
Sv: Silly Season
Frontschwein: Om du har rätt i den placeringen så tatuerar jag ditt användarnamn på bröstet.
+ 3
Sv: Silly Season
Willow:
Som jag skrev för 2 veckor sedan..
Bra Ålder.
Bra skott ( Rightare = +)
Bra karakrär/Energispelare.
Bra fart på rören.
Förmidligen inte så dyr heller. =
Pengar till 1 toppcenter och 1 spetsig ytter!
Noterbart:
Fick börja med en tuff skada förra säsongen.
Sedan fick han alrig någon riktig kedja att spela med.
Fick hoppa runt lite i ett Leksands som hade en tuff säsong att få ordning på grejorna...
Som jag skrev för 2 veckor sedan..
Bra Ålder.
Bra skott ( Rightare = +)
Bra karakrär/Energispelare.
Bra fart på rören.
Förmidligen inte så dyr heller. =
Pengar till 1 toppcenter och 1 spetsig ytter!
Noterbart:
Fick börja med en tuff skada förra säsongen.
Sedan fick han alrig någon riktig kedja att spela med.
Fick hoppa runt lite i ett Leksands som hade en tuff säsong att få ordning på grejorna...
+ 2
Sv: Silly Season
Vargen: Utveckla vad i hans spel som gör att han inte passar att spela högt upp i laget?
+ 2
Sv: Silly Season
Här har vi nummer ett i poffabomb 2026. Tränarens grabb. En helt okej forward, men går nog inte ens in i förstakedjan hos toppkonkurrenterna. Däremot säkert fantastisk karaktär.
Nä. 6e platsen kvarstår.
Karlberg kommer sluta på plats 17 i allsvenskans totala poängliga.
Nä. 6e platsen kvarstår.
Karlberg kommer sluta på plats 17 i allsvenskans totala poängliga.
Sv: Silly Season
Vargen: förrförra säsongen. Jag trodde man åkte ut den gångna säsongen. Inte den han gjorde mycket mål i, men...
+ 1
Sv: Silly Season
Vargen: Då fick han möta Skellefteå, Frölunda och Färjestad. Nu ska han möta Visby, Vimmerby och Almtuna. ;)
+ 1
« Föregående · 3038423 · Nästa »
Jag tyckte ( läs tyckte) Karlberg var oerhört bra för ett par år sedan men har egentligen ingen uppfattning om honom idag.
Kan bli bra, kan bli anus?!