Rögle - MODO Hockey 2010-01-09
Svedberg har saker att jobba på, precis som du säger. Själv tycker jag att han är för dålig sidledes och precis som du säger så orkar han inte hålla sig upprätt.
Svedberg står endast för att vi inte har någon annan,hade vi haft det så hade han fått sitta på bänken och lära sig som avlastare för en bättre målvakt.
Exakt , och det är vad som måste åtgärdas för att framförallt hålla sig kvar.
Vi måste börja utbilda spelare på isen, hur många målvakter blir bra genom att stå och öppna dörren? Säg ett par st du vet om.
Med Foppas pengar är allt möjligt iofs.
Men ska det finnas något hopp om det måste vi ha #21 på isen och börja förlägga ytterligare 4-5 minuter/match i anfallszon och avlasta våra bristande lagdelar.
Och så har jag ju faktiskt gett upp slutspelet, redan för 2 omgångar sedan.
110-120 tappra på plats och bästa klackinsatsen sedan Malmö IS STADION, kvitteringen i tredje var på assist från oss, appselut.
Redigerad kommentar
spud: Hur många målvakter blir bättre av att kastas in i situationer de inte klarar av och sedan tvingas vara kvar i dem?
Vad tror du det rör sig i huvudet på Svedberg en dag som denna? Inga positiva tankar om sina egna insatser i alla fall. Han riskerar att knäckas när han hela tiden måste stå, trots att han inte är mogen uppgiften. Inskolningen bör bestå av sparsamt matchande och inte av konstant burväktande. Ja, om man inte är exceptionellt bra som Marklund var när han fick chansen vill säga.
Zuccarello får säkert bassning för sin känsloyttring igår, och kommer garanterat be om ursäkt. Svedberg är dock medvetandegjord om att överenseendet med de billiga målens tid är över. Ta puckjävlarna och sluta släpp returer på alla skott var meddelandet och det gick garanterat fram.
Zacke ska tydligen plockas upp från Sundsvall. Alltid något. Nu har han sin sista chans. Hoppas han tar den och bidrar till att rädda oss från kvalserien. Men jag är skeptisk.
Att unga målvakter sviktar ibland är knappast någon sensationell nyhet, Markström gjorde det under andra halvan av säsongen ifjol, vi kan även kolla på NHL där fjolårets succémålvakt Steve Mason har en ytterst medioker säsong, Price och Varlamov har inte heller direkt rosat marknaden. Pavelec har efter en succéinledning börjat kasta in puckarna, osv osv.
Att Svedberg spelat så pass bra som han gjort är en bonus för oss. Hade inte han funnits hade krisen varit ännu större, för som det påpekats så finns det inga målvakter att få tag på.