Timrå - MODO Hockey 2011-01-22
Efter er utskåpning var ingen intresserad av att gå ut på krogen, bara hem och skämmas...( Fast ni kanske träffade Timrås spelare ute, dom brukar ju gilla att hänga på Svenssons)
Galet trångt i gångar och trappor. Vinklar och vrår överallt som blockar och ställer till det. Dessutom så fanns det ketchup/senap-hållare och sop/panttunnor, panttunnorna hade rejäla bygellås på sig förresten ;-) , mitt i gången på flera ställen som ytterligare stoppade upp.
Hörde även rapporter om grym värme i pubbar och på toaletter.
Och då jag åkte med matchfunktionärer så pratade vi även lite utrymning som inte kan funka särskilt bra med dessa branta lätare och dess trappor...
Nä det är nog dags för även den mest sönderavlade Hyndan att inse att en ny arena inne i Stan är just vad TIK skulle behöva. Dessutom skulle stan liva upp betydligt före och efter match. Det var helt dött på stan efter matchen och inte en enda kö till nåt uteställe.
Måste bara tacka för lektionen igår, både på läktaren och på isen.
Erat tifo var klockrent, ramsorna klockrena, många kritiserar er för att ta efter DIF, Hammarby och andras ramsor, men det är ju inte driekt så att de har kommit på dessa själva heller, utan många kommer ifrån fotbolls kulturen i sydeuropa och sydamerika, med andra ord behöver man inte "skämmas" över detta.
På isen såg man skillnaden av spetsvärvningarna. ni har bartecko och Nagy, vi har murray, och Lundmark som AE tippsat om (gillade han verkligen Timrå med tipet om Lundmark?) Eller var det bara för att Byron ritchies fru och Lundmarks fruga skulle kunna fortsätta umgås? surt sa räven...
Man ser skillnaden vad en respekterad sportchef kan ordna fram i kris.
Just nu är ni storebror, våra säsonger kommer nog att bli ungefär lika långa, men av olika anledningar.
Åter igen, Tack för lektionen igår på läktaren OCH på isen.
Tikare
Wayne Gresky: Listan är ett skämt.
Tollefsen och Ward är etta och tvåa, de är de enda riktiga tungviktarna i ES. Sedan kommer resten och där ingår inte en sån som Brodin.
Men bry sig egentligen.
Det är nog bara Martin Lauman-Ylwén som blir ledsen över att inte platsa på den listan.
Jag kollade bara runt på Youtube, folk sitter nog och editerar idag :-)
Hej Gusse. Vi är just nu en poäng ovanför slutspelsstrecket. En poäng. På tisdag möter vi Färjestad.
Men helt otroligt, vad vi utmanövrerade deras klack, hela hallen var med , se Nagy's hyllande mm,
I början på 2000-talet var iaf jag rätt avis på TIK's klacka, röststark o stor, men nu verkar den vara ett minne blott. Att få uppleva det igår, var ju helt otroligt. TIK's ekonomer tackar nog oss för att vi kom ner, åt,drack o fyllde upp hallen.
Jag kom just på en sak som jag glömde att skriva igår kväll, förmodligen på grund av segerruset.
Jag vill tacka alla Modofans och Timråfans för att vi visade hur ett derby skall vara. Sång, glädje, förtvivlan, lite hån och helt fritt från våld.
I pauserna var jag inne i puben bakom ståplats. Där stod mängder med Modoiter sida vid sida med mängder av Timråiter. Det kastades lite skit, men med glimten i ögat. Hellre en klapp på axeln än en smäll på käften, helt enkelt.
En bättre manifestation mot läktarvåldet än så kan jag inte tänka mig. Se och lär, Stockholmsfans.
Ja, det var ju synd att man missade att följa de här matchen live, men reprisen med sista perioden dög det också. Har man jobb så måste man väl arbeta.
Sen sex-sju sidor positiv läsning i Modos gästbok, mycket trevligt. Därefter tio sidor tikläsning.
Jag fattar inte varför de är så otroligt optimistiska i tik-gästboken. Antagligen har de väl inte ens förstått att det är kris för TIK än. Men de lär väl vakna upp ur slummern så småningom.
Det var inte ni, det var inte vi, utan det var vi alla tillsammans som förgyllde denna kväll.
Nog borde vissa inom MODO Hockets anställda förstå vad en bortaklack kan "ställa till med" snart?
Tack igen!
Strålande solsken och god stämning i min lilla buss på vägen ner.
Strålande spel (nåja) och grym stämning i deras lilla koja (och det är det ju).
Gott käk (sportbaren Allstar) och trevligt sällskap efter matchen och sen en Kraftwerkspecial på P3 på vägen hem
Åkte efter matchen alltså in tilll Sundsvall Stad (som Docenterna sjöng) och det var helt j-a dött. Varken där eller på Allstar så såg vi inte EN enda TIK-tröja trots att stället var så gott som fullt.
På väg ut från läktaren så sammanstrålade jag med några ur "sponsorgänget" och vi utbytte leenden och hejarop. "Det är kul med hockey sa jag" och en äldre herre som satt dyster kvar på sin plats sa ett kort "fast det är sällan för oss". Bilden av TIK-ångest har aldrig varit solklarare än den synen där och då.
Redigerad kommentar
Jag såg en bild på FB som tyder på att Hellge är boven... ;)
Det var en fröjd att vinna borta mot våra trevliga länskollegor i deras fantastiskt vackra hemmahall.
Men han använde sig inte riktigt av dessa ord. Det var många kraftuttryck blandat med lite...nedvärderande hundsynonymer. :)
F.ö. så undrar jag om det var Hellge som var ansvarig för 2-pinnarn' som innehöll ett budskap om en Pikk? :)
Lumber Jack: Imorgon, efter att dosen med uschadricka har ebbat ut, kanske jag minns var jag lagt min mobil. Eller så har någon av polarna varit trevlig nog att ta reda på den när jag somnat av för mycket blaskig uschadricka i Eon Arena.
Trevligt att se att de kunde vinna matchen i varje fall, även om sista perioden tillbringades i baren med diverse trevligt sällskap.

