Silly Season inför 06/07
Rangers backbesättning kommer likna fjolårets. Plus Aaron Ward.
På forwardssidan tappar de Rucinsky och Sykora (?) men har addat Matt Culle och Shanny.
Bara att gratulera warhawk och andra fans av blåskjortorna till en bra off season. Spelar de ihop 100+ poäng? Jag tror det.
Verkar som lavinerna får klara utan sin nya back Jordan Leopold i upp till 3 månader pga skada nu .. det betyder ju missar hela försäsongen + början på säsongen .. inte drömstart på säsongen i sin nya klubb detta ju
"In a statement released Friday, Fingold said: "We agree with the current ownership group that the Penguins should remain in Pittsburgh, and that a new arena is crucial to the team's long-term success."
The amount the team would have to contribute toward an arena under Gov. Ed Rendell's backup plan cannot be changed, Onorato said.
If Isle of Capri Casinos wins the slots license for Pittsburgh, it has agreed to pay $290 million for an arena, which would be owned by the SEA.
But if either of the other two slots bidders wins the casino license, the team would be asked to pay $8.5 million up front and $2.9 million a year, while forgoing $1.1 million a year in naming rights.
"That's pretty much the terms," Onorato said.
He said he would not be willing to use money from the county's Regional Asset District for an arena. RAD collects a 1 percent sales tax in the county, which has paid for Mellon Arena debt and repairs.
Team spokesman David Morehouse said the Penguins have "never talked to anybody" about a backup plan to pay for an arena.
"We think Isle of Capri is the best plan," he said.
Fingold and the SEA can start negotiating lease terms for a new arena, but Onorato said, "I really don't think there's that much in dispute here." "
Det suger verkligen om de missar IOC's (Isle of Capri) erbjudande pga mygel och korruption. Deras planerade evenemangsarena skulle ju gynna hela staden, inte bara laget.
Informativt och dessutom väldigt roligt :)
Deras högsta löner är mer än max för en rookie i NHL (950k dollar). Men inte om man räknar med bonusar. Jag tror Crosby fick över 2 miljoner dollar av Pens ifjol.
Lägg sedan även till det finns tak för vad en rookie kan tjäna i NHL så
Hur pass mycket kan dom konkurrera lönemässigt med Pittsburgh om det skulel bli en pengafråga =)
Vet ju att dom är ren minst sagt rik klubb!!
Det verkar gå dåligt med det dock, och hoppet om ny arena hänger mer på den sk. 'plan b'. Jag kommer inte ihåg detaljerna kring den men det har med fianinseringen av en arena att göra iaf.
“So many of the elements for success already are in place here, including a loyal fan base and a spectacular core of young talent, led by Sidney Crosby. The Penguins are an important part of Pittsburgh’s sports landscape, and it is our objective to do everything possible to secure their future here.”
-Sam Fingold
Det där kan verkligen vara BS. Men han kan väl ändå inte flytta dem efter det där uttalandet? Om en arena fixas dvs, och på den punkten har det sett ljusare ut på sistone.
Lustigt, allt är precis som för 5 år sen igen, det hänger helt på arenan.
Deas: Nu verkar det närma sig avslut i försäljningen av Penguins:
"Sam Fingold, a Hartford, Conn.-based commercial real estate broker and longtime hockey fan, signed a letter of intent Friday to purchase the Pittsburgh Penguins from Hall of Famer Mario Lemieux´s group.
A deal that is expected to be in the $175 million range was announced after the 34-year-old Fingold met with Lemieux, who bought the two-time Stanley Cup championship team in federal bankruptcy court nearly seven years ago -- partly to protect more than $25 million in deferred salary owed him.
Fingold, a Toronto native, has said he might be interested in moving the team to Kansas City and its new arena. But in a statement issued by the team Friday night, he said he now intends to keep them in Pittsburgh as long as a new arena is built there."
De två andra grupperna talade ursprungligen om att flytta men säger nu att de behåller laget i Pittsburgh om den sk. 'plan B' går igenom och säkerställer en ny arena i stan. Och som jag förståt det ser det bra ut för denna 'plan b'. Men men, den som lever får se.
Jag har ingen lokal förankring till laget men hoppas ändå såklart att de stannar. Namn och tröjjbyte skulle kännas konstigt :/
aha på det viset , inte kikat alls om detta jag så .. men hoppas laget stannar
Hmm om han köper laget och flyttar det till hartford borde det innebära slutet för rangers farmarlag wolfpack , eller vad tror du ?
Ryssarna har gett med sig pga VM på hemmaplan men hoppas få ett bättre avtal till nästa säsong.
Deas: Tänka sig vilken trevlig agent Phil Kessel måste ha som agerar som "family friend" och inte tar ut ersättning och inte har något skrivet kontrakt med klienten. Fast det är kanske ett arrangemang med en baktanke...
"By Arnott being labeled a "family advisor" or "family friend," Kessel can maintain his NCAA eligibility. So if Kessel's contract talks with the Bruins were to fail, he can return to the University of Minnesota and play there in the 2006-07 season. In contrast, if Kessel were to formally sign with Arnott, NCAA rules dictate that he would immediately forfeit his collegiate eligibility."
El Maco: Laget ska säljas innan säsongen börjar. Fyra kandidater var kvar varav två har eliminerats de två senaste dagarna. För fansens del var det nog "fel" intressanter som fick dra sig ur, för dessa hade lovat att kvar laget i stan oavsett om de får vänta några år på ny arena. Av de två intressanter som är kvar säger båda att de nog behåller laget i Pittsburgh om den sk. 'Plan B' för ny arena går igenom, och det har sett ljusare ut på den fronten på sistone. Det är dock upp och ner hela tiden :/
Säg 65/35 att de stannar?
Deas: Vad är egentligen status för Penguins vara eller inte vara i Pittsburgh? Är det fortfarande risk för flytt? Jag läste någon artikel för ett par månader sedan om att Las Vegas vill ha ett professionellt lag i någon sport och att man suktade efter Florida Marlins (MLB), Portland Trailblazers (NBA) eller just Penguins.
Är det verkligen klart att Malkin kommer spela i NHL nästa säsong? På det jag läst låter det mer som att han tänker stanna borta i Rysslnad. Dock vet man ju aldrig.....
SIDNEY CROSBY'S 2005-06 SEASON
GP G A PTS +/- PTS/G
Before Recchi Trade 62 29 40 69 -8 1.11
After Recchi Trade 19 10 23 33 +7 1.74
Det gick mycket bättre för Crosby med Hilbert och Armstrong, ingen tvekan om det. Jag hoppas och antar att Recchi bara spelar med honom i PP. Jag hoppas dessutom att den gammle skrev på för bra mkt mindre än de 3 miljoner han fick sist, och att snacket om bråken i omklädningsrummet var bullshit.
En rolig grej med det här är iaf att Pens fick Ekman mer eller mindre gratis. Pittsburgh fick ett andraval av Carolina för Recchi som de använde för att få Ekman. Bara för att nu i sommar signa Recchi igen som UFA :)
www.pittsburghpenguins.com/team/press/arts/1952.0.php
Och Recchi återvänder tydligen: tsn.ca/nhl/news_story/?ID=172200&hubname=nhl
Utfyllnad som duger och omklädesrumscancer som kommer vara -30 nästa säsong igen. Underbart.
Jaja, jag är optimist istället och tippar på att en tredjekedja med Rutuu, Moore och Petrovicky blir svår att möta och kan göra något enstaka mål. Medan Recchi förhoppningsvis kommer undan med defensivt slarv och kan vara bra igen om han lirar med Malkin (bara han inte lirar med Crosby då denne fann storformen efter att Recchi försvann).
Potentialla kedjor:
Ekman - Crosby - Armstrong
Malone - Malkin - Recchi
Rutuu - Moore - Petrovicky
Vart ska då Leclair ta vägen? 4e-kedjan och mycket PP? Nja, jag hoppas han tradas. Eller så spelar Petrovicky i 2a-kedjan och Malone blir tredjecenter alternativt tradad.
Jag lyfter dock ett varningens finger för talangen Libor Pivko som var mycket bra i AHL senast och blev scoutad av Shero redan då han var assisterande GM i Nashville.
Det blir då inget slutspel :P Men samtidigt bör de kunna undvika konferansens jumboplats. Förhoppningsvis uppnår Fleury mer jämnhet i sitt spel och då kan Pens skrälla mot vilket lag som helst.
Ja låter som ett lämpligt jobb åt mig det , köra fiskpinnarna i botten , eller visstja det har dom lyckats bra med själv redan ju
Jag gillar första paragrafen:
"Proving once again they're one of the most inept organizations in professional sports, the New York Islanders fired general manager Neil Smith on Tuesday, replacing him with Garth Snow. Yeah, that Garth Snow. No, seriously. I'm not joking. Garth Snow is the GM of the Islanders."
Deas: Vad ska man säga om Charles Wang, Islanders ägare, som inte redan sagts? Tja kanske följande:
"Wang, after all, has seriously suggested that team personnel should go to Japan to scout sumo wrestlers who could be turned into National Hockey League goaltenders.
At one of the NHL rules meetings, he insisted, in all sincerity, that anger-management courses should be mandatory for any player who got into a fight."
Det är väl bara 1:a kedjan som håller skapölig klass =) Din idol Handzuz är ju med =)
Jag anser inte den forwards uppsättning är vidare grym , kommer inte orsaka skrämsel hicka för många lag där inte .. för att inte snacka om deras ganska svaga både back och målvakts sida ... nu får dom betala priset för erbjöd hatcher och ratjhe 3,5 miljoners kontrakt .. snacka om kasta pengarna i sjön
deras 1:a line håller bra klass .. tänk då på att foppa brukar missa runt 20 matcher + att gagne inte ens har resignat än och återstår om dom har råd med hans lön
Gagne-Forsberg-Knuble
Umberger-Carter-Sanderson
Nedved-Richards-Handzus
Kapanen-Robitaille-Dimitrakos
Ja, jag förstår inte hur många GM's kan vara så desperata. Fattar de inte att lönetaket kan variera? Det verkar ju nästan inte så....
Håller fullständigt med att många långtidskontrakt är riktigt vansinniga. Det kan ju verkligen slå tillbaka om lönetaket skulle sänkas t ex. Möjligheten att trada någon skulle ju dessutom bli betydligt lägre. Dock verkar ju de flesta långtidskontrakt först och främst erbjudas de som blivit UFA's detta så de inte kan bli UFA direkt och därför välja att lämna klubben efter bara något år. Jag tror även att det är spelarna och agenterna själva som ställer krav på hyfsat långa kontrakt för att de ska skriva på..... detta så de har "ekonomisk" säkerhet även om lönetaket skulle sänkas.
Deas: Ungefär som det där korta kontraktet Islanders tecknade med Alexei Kaching. Känns ju som en trevlig lönebörda att bära på i all evighet.
Ok, ja då är ju den affären lite vettigare än vansinnet att kontraktera McCabe på ett femårskontrakt i varje fall.
De tar heller ingen stor risk då kontraktet bara är på 1 år. Av samma anledning är Rangers värvning av Shanahan inte alls dum.
NJ däremot kommer få ångra Elias kontrakt oavsett hur bra han är just nu och de närmaste åren. Hur roligt blir det att betala honom 7 miljoner dollar per år då han är 35, 36 och 37? Han blir dessutom snudd på omöjlig att trada.
Samtidigt så kan man ju läsa denna blogg: Off Wing Opinion. Där har man bland annat försökt att samla kommentarer och åsikter från diverse media om farsen som utspelar sig på Long Island.
sett till hur spelarna som kvar i laget spelade fjolårs säsong + att spelarna som till kommet anser jag bättre än dom som lämnat så kan jag inte vänta tills det drar igång nu .. 100 + poäng ses som det kan nås men divisions segern anser jag viktigare lägga beslag på