Föregående · 177 · Nästa
Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Vargen: Vad är ditt superhjälte namn? Jag menar du kan ju gå in i andras huvuden och se exakt hur dom mår och tänker, tror inte jag känner någon som kan det! Vill du bli min vän?
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Golden boy : Jag kliver in på MoDokansliet och styr upp allt när jag flyttat hem. Har ju all hockeykunskap med mig från er alla och åren på Hockeysnack. Kräver bara en snygg städerska runt mitt nya kontor.
+ 1
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
modomille: Därför att spelare kan tappa motivationen och dala. I Berglunds fall troligen när han inte lyckades slå sig in i Bruins.
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Tarasov: Inte att flina och rycka på axlarna när man sätter laget i skiten i slutet på en viktig slutspelsmatch iaf, eller generellt när man drar på sig en utvisning.
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Golden boy : Förklarar gärna hur han har spelat i högre ligor än HA dom senaste åren om han är så dålig?
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Hägglundsmaffian: Tyder väl på att ryggen aldrig vart problemet, han är rätt och slätt klappkass.
+ 2
Timrå IK > Sv: Silly Season 2026-27
Rallarn: Bara för att en tavla är dyr är det inget som säger att den är fin för det. Många dyra tavlor ser förvisso mer ut som barnklotter. .
Sen tycker jag att det borde krävas lite mer än 55 matcher oavsett om man är fostrad i Timrå eller ej....man bör ha gjort något utöver för klubben mer än bara skyltad härkomst. men det är jag det.
Sen tycker jag att det borde krävas lite mer än 55 matcher oavsett om man är fostrad i Timrå eller ej....man bör ha gjort något utöver för klubben mer än bara skyltad härkomst. men det är jag det.
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Golden boy : Jag undrar samma sak. Spelade vi en dyr back toppminuter utan att skicka honom till sjukhuset och kontakta Försäkringskassan. Ibland blir George tokförvånad även om det är en Sekt, haha!
+ 1
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Silly: Hinken gick ut och sa att Brickley var för dyr redan förra säsongen och nu går vi ner 3-4 miljoner i budget hur ska vi då ha råd med honom? zZz
+ 1
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Golden boy : man har ju även sett han träna med laget redan nu. Frågan är om han inte antingen borde vila eller ha en egen rehabträning.
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Lemp: Det inkommer nytt dagligen runtom, t o m söndagar som idag men nollnollnollnollnoll hos Brynäs, som Peps P skulle uttrycka det. Känslan förtydligas om att vi nog får bespetsa oss på en riktigt besvärlig säsong 26/27...
+ 1
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
modomille: Mycket märkligt det där med Bellas rygg.
Hur kan en spelare med dessa ryggproblem få så mycket speltid, dessutom i pp.
Köper inte det resonemanget, känns som en dålig ursäkt till hans usla spel. Min teori är att han bara är klappkass.
Skulle bli lika glad om han försvann som när bluffen Olofsson stack.
Hur kan en spelare med dessa ryggproblem få så mycket speltid, dessutom i pp.
Köper inte det resonemanget, känns som en dålig ursäkt till hans usla spel. Min teori är att han bara är klappkass.
Skulle bli lika glad om han försvann som när bluffen Olofsson stack.
+ 9
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Även om det fortfarande är väldigt tidigt går det att se en möjlig tendens till att Brynäs har svårt att vinna dragkamper om etablerade svenska spelare i bra ålder.
.
Chrona sticker ut som ett undantag, men där ska man också ha med sig att konkurrenssituationen sannolikt var annorlunda. Många SHL-klubbar hade redan sina målvaktspar mer eller mindre klara, vilket begränsat valmöjligheterna.
Känslan är att det blir icke-svenskt på den spets som ska inkomma.
.
Chrona sticker ut som ett undantag, men där ska man också ha med sig att konkurrenssituationen sannolikt var annorlunda. Många SHL-klubbar hade redan sina målvaktspar mer eller mindre klara, vilket begränsat valmöjligheterna.
Känslan är att det blir icke-svenskt på den spets som ska inkomma.
+ 3
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Pettisbif: "Vet av erfarenhet av eget sportande på relativt hög nivå att sammanhållningen i en grupp kan rubbas av att en storstjärna kommer in i ett lagbygge och allt kretsar i stort sett om denne. Och att denna ska lösa allt."
Ja, det resonemanget hade kanske varit relevant ifall "storstjärnan" Bäckis hade återkommit efter en skadefri säsong där han spelat regelbundet i NHL innan återkomsten.
Nu var det ju inte alls så, han hade inte spelat på väldigt länge och skadeläget var dessutom väldigt oklart.
I det läget har jag svårt att tro på att sammanhållningen i gruppen skulle rubbas därför att en småskadad och otränad Bäckis kommer in.
Isf är det nog snarare tvärtom: övriga spelare fattade att Bäckis knappast skulle kunna dra hela lasset själv, här får vi andra hjälpa till och jobba lite extra för att Bäckis ska återkomma i någorlunda normalt slag.
Ja, det resonemanget hade kanske varit relevant ifall "storstjärnan" Bäckis hade återkommit efter en skadefri säsong där han spelat regelbundet i NHL innan återkomsten.
Nu var det ju inte alls så, han hade inte spelat på väldigt länge och skadeläget var dessutom väldigt oklart.
I det läget har jag svårt att tro på att sammanhållningen i gruppen skulle rubbas därför att en småskadad och otränad Bäckis kommer in.
Isf är det nog snarare tvärtom: övriga spelare fattade att Bäckis knappast skulle kunna dra hela lasset själv, här får vi andra hjälpa till och jobba lite extra för att Bäckis ska återkomma i någorlunda normalt slag.
+ 2
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Haakana32: Granberg ska lägga skridskorna på hyllan. Annars hade det varit en bra värvning.
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Vargen: Så behöver det inte vara, muskulära orsaker blir ofta inte förvärrade av rörelse.
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Pettisbif: ”Så du tycker inte media blossade upp Brynäs som storfavoriter inför säsongen iom Bäckis inträde i laget? Läs mellan raderna. Eller har ni så otroligt svårt att läsa av..?”
- Nu får du stilla dig Gosse! Är det verkligen så klokt att börja husera här igen? Du går ständigt i polemik med folk och verkar extremt känslostyrd…
Jag påpekade att du förmodligen länkade till ett kortare utdrag ur en intervju som inte riktigt tangerade ämnet ni diskuterade. Det var för din skull så du skulle kunna korrigera och lägga upp rätt klipp. Men du tar även detta som någon form av angrepp och intar en aggressiv försvarsställning…
Bespara mig snälla…
- Nu får du stilla dig Gosse! Är det verkligen så klokt att börja husera här igen? Du går ständigt i polemik med folk och verkar extremt känslostyrd…
Jag påpekade att du förmodligen länkade till ett kortare utdrag ur en intervju som inte riktigt tangerade ämnet ni diskuterade. Det var för din skull så du skulle kunna korrigera och lägga upp rätt klipp. Men du tar även detta som någon form av angrepp och intar en aggressiv försvarsställning…
Bespara mig snälla…
+ 19
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
modomille:
Berglunds styrka har varit skott och pass i anfallszon. I år hade lite väl många kockar till den soppan. Gör sig nog bäst som skytt i PP.
Berglunds styrka har varit skott och pass i anfallszon. I år hade lite väl många kockar till den soppan. Gör sig nog bäst som skytt i PP.
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Vargen:
Blir nyfiken på hur minspelet ska vara i samband med utvisningar, men det lämnas nog bäst därhän 😀
Blir nyfiken på hur minspelet ska vara i samband med utvisningar, men det lämnas nog bäst därhän 😀
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
modomille: Kan inte se något som tyder på det. Hans kroppspråk och minspel kopplat till pådragna utvisningar skvallrar om att han framförallt är loj. Hade ryggproblemen varit så illa är det ju grovt tjänstefel att låta honom spela öht. Riskerar att förvärra skadan att påverka honom hela livet, om det är ryggen.
Jag kan inte släppa masspsykosen att fortsätta tro på Berglund efter den här säsongen. Han gjorde inte en enda gedigen insats, förutom att ibland rida på vågen av att motståndarna var risiga.
Jag kan inte släppa masspsykosen att fortsätta tro på Berglund efter den här säsongen. Han gjorde inte en enda gedigen insats, förutom att ibland rida på vågen av att motståndarna var risiga.
+ 1
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Willow: Berglund ska såklart vara en toppback i HA egentligen, vägrar tro att han har blivit så här dålig på bara ett år. Han studsar nog tillbaka om han får ordning på ryggen.
+ 5
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Sigge: Frågan är ju hur Berglund störts av ryggproblemen. Och givetvis om han får ordning på det nu under off season.
+ 1
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Sigge: Jag skulle vilja att Berglund hängde med Olofsson till Finland.
Rosén-Berg
Wahlberg-NY
Hallin-Granberg
Granberg på väg nedåt men kommer in med rutin och erfarenhet från att ha spelat i vinnande lag hela karriären, åtminstone i Sverige.
Rosén-Berg
Wahlberg-NY
Hallin-Granberg
Granberg på väg nedåt men kommer in med rutin och erfarenhet från att ha spelat i vinnande lag hela karriären, åtminstone i Sverige.
+ 3
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Silly: Jag skulle vilja ha in en rutinerad pjäs som kan få fart på Berglund. Tror han behöver någon som ställer honom till svars när det fuskas.
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
munkas: Om Olausson hade signat för Brynäs idag så hade du såklart varit väldigt positiv till det? Nä..det hade du inte.
+ 10
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Oskar Olausson, som ryktades till oss slutförhandlar nu med Frölunda enligt Expressen.
Timrå IK > Sv: Silly Season 2026-27
Karlsson74: Det handlar väl också lite om att visa upp för betraktaren vilka stora spelare som man fostrat i klubben. Strimma, Näslund, Z, Dahlen är väl några bra exempel på det.
Lite som att ha dyra tavlor hemma på väggen men personligen hade det varit mer värt med inramade teckningar från ungarna.
Lite som att ha dyra tavlor hemma på väggen men personligen hade det varit mer värt med inramade teckningar från ungarna.
+ 3
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Börjar luta åt förra årets backjakt.
Försent ute som vanligt och brist på alternativa lösningar. Fruktansvärt dålig silly så långt!
Försent ute som vanligt och brist på alternativa lösningar. Fruktansvärt dålig silly så långt!
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Snart kommer det. Marknaden är död, vi får avvakta vad som händer där borta.
+ 8
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
KaptenB : Håller med. Lite oroväckande om vi ville landa Olausson och inte lyckades. Hoppas vi kan få in en tung värvning snart.
+ 1
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
BurkLeffe:
Blir det här MoDo, s 1 Backpar:?
Elias. Rosen - Eero Teräväinen
Eller blir paren så här.
Berg - Rosen
Eero Teräväinen - Wahlberg
Berglund
Blir det här MoDo, s 1 Backpar:?
Elias. Rosen - Eero Teräväinen
Eller blir paren så här.
Berg - Rosen
Eero Teräväinen - Wahlberg
Berglund
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Bengt Ramen: Tycker inte heller det är någon förlust i sig. Det säger väl dock mer om marknaden och att vi kommer få stora problem att värva kvalité när det blir dragkamp om en sådan som Oskar
+ 2
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Bengt Ramen: Ja det tycker jag, i en färdigbyggd trupp hade han gjort det bra. Han har gjort stora uppoffringar för Brynäs, och räddade Alcéns fuskbygge förra året.
+ 1
MoDo Hockey > Sv: Silly Season
+ 1
MoDo Hockey > Sv: Silly Season
+ 1
Café > Sv: Roligt
Bad_Brett:
Kvinnor är mer känslostyrda? Hmmm? 🤔
Kvinnor skulle inte sitta på ett forum och gråta blod ich svära och leva rövare och kräva avgångar bara för att det går dåligt för laget det håller på i ishockey eller fotboll går dåligt.
Och går och surar resten av kvällen i för sin egen familj.
Tar 2 groggar extra av ren ilska
Dom säger som det är:
Det är bara idrott, Det är ett ilandsproblem?
Kvinnor är mer känslostyrda? Hmmm? 🤔
Kvinnor skulle inte sitta på ett forum och gråta blod ich svära och leva rövare och kräva avgångar bara för att det går dåligt för laget det håller på i ishockey eller fotboll går dåligt.
Och går och surar resten av kvällen i för sin egen familj.
Tar 2 groggar extra av ren ilska
Dom säger som det är:
Det är bara idrott, Det är ett ilandsproblem?
+ 1
Föregående · 177 · Nästa



























Tränat sämre, mindre motivation inte faan vet jag .
Enda jag vet är att han är för dålig för att representera MoDo.