Välkommen till HockeySnack

HockeySnack (HS) är en mötesplats där vi snackar hockey i allmänhet och svensk hockey i synnerhet. Bli medlem, välj ditt lag och börja snacka!
Vi har 10366 st hockeytokiga medlemmar som tillsammans skrivit 3038983 inlägg i våra forum. Just nu är 73 användare inloggade.
· 197 ·

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.


Luleå HF > Sv: Luleå Hockey 2025-2026: Vägen mot nästa SM-glud!
Sven.Savage: Statistikens man har talat. Ni har tagit ETT guld på 29 år vi har tagit 4 Guld på 13 år!! Har nu en skönt sommarlov på Öland.

MoDo Hockey > Sv: Silly Season
Tank1: Låter bra det!😁

Timrå IK > Sv: Silly Season 2026-27
Niikeliito: Petad

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Svensson_62: bjurmans NHL-blogg följde jag slaviskt förr i tiden. Kul att han håller på fortfarande och att det ser sig likt ut

Timrå IK > Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Tittar man tillbaka i tiden är ju runt 20 mycket troligt även om han får köra topp 6.

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Peja: G och C är ju grannar på tangentbordet.

Timrå IK > Sv: Silly Season 2026-27
Maktankan: Haha ingen intention att såga ditt inlägg, mer bara en fundering kring just Hartmann och hans ”potential”. Men visst hade han ett bra poängsnitt förra säsongen. Men jag förväntar mig kring 20 poäng iaf.

MoDo Hockey > Sv: Silly Season
Haakana32:
Hittar inte intervjun men vill minnas att sagt att gärna återvänder till Örnsköldsvik. Samt att det är här han ska slå sig ner efter karriären.

MoDo Hockey > Sv: Silly Season
Nucky: själevad

Timrå IK > Sv: Silly Season 2026-27
Jag som inte har full koll på NHL funderar över varför Oliver Kapanen inte har spelat på 3 matcher för Montreal. Skadad eller petad?

MoDo Hockey > Sv: Silly Season
Tank1: I Övik?

MoDo Hockey > Sv: Silly Season
Smurfen: Det borde komma in något denna vecka.

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Ja släpp LC nu snälla.
Bara hoppas att Djurgården åker ur igen och att Brynäs vinner guld. Får man se hur nöjd och glad han är över valet då någon gång till nästa vår.
Och då ska han inte komma med svansen mellan benen och krypa till oss. Näe enligt mig har Lucas bränt sina broar hos oss.
Skulle kunna liknas lite med Czerniecki eller hur fan han stavar sitt efternamn. "Äntligen en klubb som kan vinna SM guld" när han lämnade Brynäs säsong 12/13. Vad hände... jo Niklas fick kicken av FBK och Brynäs vann smguld och slog ut Färjestad i Semin. Långnäsa åt han!
Precis den tändvätskan ska vi ha mot Lucas. Fan killen har sagt hela tiden att han har ett Brynäs hjärta och vill hem nån dag. Fått sommar träna gratis här och blivit med i Svarta-Vita varje år. Ett svek rakt av!! Men nu glömmer vi. Och hittar en bättre back.

MoDo Hockey > Sv: Silly Season
Haakana32: han och tjejen va dock o tittade på hus här om veckan

NHL > Sv: Allmän tråd för NHL
mattias - 74: Den femman är så spännande. Älskar när äldre spelare som framstående (Hall) får en ny vår när de äntligen hittar kemi på nytt med lite yngre spelare. Fantastiskt. Jag tyckte redan när de trejade Rantanen att de nästan vann trejden bara genom att få Stankoven tillbaka. Jag fattar att Rantanen rent objektivt är en bättre spelare, men jag gillar Stankoven mer :).

En annan fundering kring Colorado - Minnesota. Wild behöver få tillbaka JEE och Brodin. De hade skalat bort två, tre baljor för Colorado i den här första matchen!


Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Svensson_62: Jag syftar på Gage Goncalves vars efternamn har fel första bokstav i Bjurmans text. Inte så ofta man ser den typen av misstag i texter.

MoDo Hockey > Sv: Silly Season
Domsjö: hinken är totalt värdelös. Han kanske är bra på att ordna med flyttlass och styra upp lite lägenheter, möbler och nån hyrbil efter önskemål.

Bygga lag, promotion av klubben och hitta guldkornen är karln en katastrof på.
Det förstnämnda kan garanterat nån inhyrd från en liten firma klara av lika bra, till en tiondel av priset.

MoDo Hockey > Sv: Silly Season
Vad tror vi , får vi några trevliga Silley i veckan eller är det stiltje 🤔🤔

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Peja: Hmm… Enligt EP så har Bjurman ju stavat korrekt ändå (du kanske syftade på nån annan av de han räknade upp?).
Nåväl Chucky hade 0.41 ppg som back i sin rookie säsong. Ojojoj!! 👍
Uppladdat:

500x0-img0755.png



Timrå IK > Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Eftersom din sågning av mitt inlägg blev rena like-raketen, haha, måste jag förtydliga: mitt minne är att Hartmann såg rätt vass ut när säsongen avslutades efter 43 matcher vid 20 poäng, men det är troligen jag som är överoptimist. Heikkinen borde jag däremot nämnt.

MoDo Hockey > Sv: Silly Season
Haakana32: Någon som skrev att Albas tjej var från övik och att dom kanske ville hem

Timrå IK > Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : jag ser gärna att man börjar med heikkinen rätt högt. han har mer uppsidor än många andra även om han hade de tufft stora delar av förra.
lägg till också att han redan har en framgångsrik historik med gath.

går det inte så går det inte o då har han fått chansen under 2 tränare. men av de jag hört från tommys coaching så känns det inte heller som han användes på rätt sätt.

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Peja: Är från en liveblogg så inte konsigt att Chuckys namn blir felstavat dock.
Men vilken säsong Chucky haft ⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

MoDo Hockey > Sv: Silly Season
Domsjö: Må så vara, men man har väll varit kommunikativ och sagt att man letar spelare och att man är långt fram i förhandlingar med vissa, vilka det rör sig om kan man ju inte säga rakt ut.
Sedan är det väll Karlberg som sagt att han vill att hans lag ska vara närmre varandra och äga mer puck.

Sedan är det mycket möjligt att Gradin är fel man, säger inte att han gjort bra rekryteringar de senaste åren men ifjol värvade man ju varenda spetsspelare man hittade på forwardssidan och alla hyllade det lagbygget (bortsett backsidan) sedan föll det inte väl ut på isen och det är på Hinken och tränarna, men även inställningen hos spelarna.

Möjligt att man kanske borde gå skilda vägar om denna säsong skiter sig med. Problemet blir ju någon stans att hitta någon som är villig att flytta sig själv och familjen till övik för att ta den resan. Den personen måste hittas innan man sparkar nuvarande sportchef. Risken är ju att man får in någon som kommer och påbörjar ett "projekt" och sedan drar efter något år för att man längtar hem eller för att någon SHL klubb vill ha honom också står man där med ett halvklart projekt där man ska hitta en ny sportchef som kan ta över där han lämnar.
Tror att det är svårt att hitta kontinuitet på sportchefs-sidan om man inte är en klubb från en större stad, där måste man ju väga fördelar mot nackdelar. Som sagt, Hinken har inte gjort ett strålande jobb, men man måste hitta en bra ersättare innan man gör sig av med det man har.
Alavaara kanske vill komma hem? Verkar ju ha en bra tjänst i Seattle dock, så känns långsökt..

MoDo Hockey > Sv: Silly Season
Tarasov: Känns inte sannolikt att Alba väljer MoDo före Södertälje heller.

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Svensson_62: Kul för D’Astous. Inte särskilt smickrande att ett av spelarnamnen är felstavat, men det är ju typiskt Bjurman.

MoDo Hockey > Sv: Silly Season
Icetheman:
Weissbach känns inte så rimlig

MoDo Hockey > Sv: Silly Season
Domsjö: Tålamod i allsvenskan är i princip omöjligt, väldigt svårt att bygga ett lag över tid för att gå upp om något år, hur ska det gå till?
När ett lag får fram riktigt bra spelare och inte går upp, är risken överhängande att något SHL lag är framme och plockar dessa spelare, och då får man börja om igen.

Tre Kronor > Sv: VM 2026 Spekulationer kring laguttagning
Peja: Jag gillar Sunken. Jag tror att han faktiskt kan överraska svenska folket. Ha har ju haft lite skadebekymmer och så och är absolut ingen poängmaskin. Men grym defensiv och lirar ju även PP i Blues (kanske inte nu på slutet men tidigare). Jag tror att han kanske landar in på 2+4 i VM i år och ett gediget spelet över hela isen. Men jag kan absolut ha helt fel och han är klappkass, men jag tror inte det. Men jag förstår också din fundering och tror absolut inte att du är ensam i den tanken. Jag tänker en lina med honom Silverberg och typ Heineman kan vara rätt jobbig att möte för nästan vilken lina som helst.

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Kul utdrag från Aftonbladets bevakning i natt av matchen mellan Tampa och Montreal, avd vilka som steppar upp i en game 7:

”Ja, nej, det är inte skrämda stjärnor som Kuch och Point Bolts får förlita sig på nu när the going gets really tough.
Det är Dominic James, Gage Concalves och Charle-Edouard D’Astous.
Game 7, man…”

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Silfver: Koblar hade nog alla lag gärna tagit.

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Peja: Tuff silly än så länge.

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Peja: Trist, han hade varit ett bra förvärv. Forslund i all ära men Koblar är ett eller två snäpp bättre.

Timrå IK > Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Känns väl som att Heikkinen har större potential som ytter än Levinsson och samtidigt att Levinsson har större potential som center än Westfält (även om den senare kanske passar bättre som 4:e center och ’shutdown’ spelare). Walli borde passa bra in i Diffen och deras generationsväxling? Lilja snart i valfri Liigaklubb?

Timrå IK > Sv: Silly Season 2026-27
jk: Ja jag tror att Heikkinen tar en plats iaf. Tror däremot att Lilja Pääjärvi och Westfält får det svårt.

MoDo Hockey > Sv: Silly Season
Icetheman: Veronneau känns lika dyr som Kelleher, men är nog bra mycket bättre över hela banan.

MoDo Hockey > Sv: Silly Season
Frontschwein: Artisten som kommer dra folk blir David Bernhardt ;)

MoDo Hockey > Sv: Silly Season
erjo: Jag tycker den stora bristen idag är att Modo önskar tålamod från fans men samtidigt visar man inga konkreta åtgärder själva (med undantag av Widebro).

Tror väldigt många skulle acceptera att det får ta lite tid om det finns en tydlig plan och där man kommunikativt också kan förmedla den.
Gradin pratar kommer med uttalanden som nästa år ska vi äga mer puck mm. Det inger inte känslan av en strukturerad plan som kommer att bära frukt över tid. Ska och vill är markant skillnad.
Gradin är inte rätt man för att styra upp den sportsliga strukturen enligt mig.

Som sagt hur gjorde Skellefteå? Man ville nånstans med sin verksamhet, nånting större än vad man var. Man skapade en modell och utifrån den blev de nödvändiga åtgärderna tydligare.
Gradins uttalanden liknar mer betraktelser av det som inte fungerat och det är ingen plan. Liknar mer att man släcker bränder. Tyvärr tycker jag att Gradin varken är förutseende eller strukturell.

MoDo Hockey > Sv: Silly Season
Gavelo: jag hoppas på Alba till Gnaget, kommer nog inte ske, men vore en drömvärvning

Timrå IK > Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Madhawk nämnde inget om att han hört något, citat Madhawk: "16 forwards om jag räknar in Eddie Genborg, vilket jag gör. Alltså, Anton Heikkinen och David Lilja, jag får inte plats med dem i laget" och Sanny följer upp med "Det blir nog tufft faktiskt"

Det verkar som att de har lite övertro till Levinsson, nämnde att många Timråfans tyckte att han spelade upp sig som en av de bästa forwardsen i laget (vilket är att ta i där innan skadan).

Tror man ska ta kedjorna Madhawk rabblade med en nypa salt. Är nog mer Excel-uppställningar utifrån hans jobb som transfer-reporter än vad det faktiskt blir på isen.

MoDo Hockey > Sv: Silly Season
HN skriver om nio ganska intressanta namn: Nolan Steven och hans bror John Stevens, Max Veronneau, Emil Alba, Linus Nässen, Linus Weissbach, Duon Stakkestad och Plato och därtill Liam Hawel. Alla låter intressanta

Timrå IK > Sv: Silly Season 2026-27
TIK_TIK: Ja, det stack ut mest för min del. Varken Madhawk eller Sanny verkade lägga för stor vikt i honom. Här på forumet hoppas vi ju att han kan vara en topp 6-spelare nästa år.

Det finns ju ett tydligt spår på att man värvat för att ha en rightare i varje kedja, frågan är om Heikki då hamnar för långt ner i hierarkin (till dess att Wedin går sönder) då det spontant känns som att Genborg, Kivenmäki, Wedin och Hartmann går före.

MoDo Hockey > Sv: Silly Season
erjo:
Kan blir för mkt av det goda…. Habsburgska hakan.

Timrå IK > Sv: Silly Season 2026-27
jk: Tror dom att Heikkinen inte tar en plats eller hör dom att Timrå inte ser honom i laget?

Levinsson kommer knappast vara ytter i en 3:e kedja. Och gillar inte tanken på alla nyförvärv i samma kedja.

Timrå IK > Sv: Silly Season 2026-27
jk: Heikkinen på sidan kan man tycka är lite intressant.

Timrå IK > Sv: Silly Season 2026-27
jk: Tack så mycket för utförlig rapport!!!!

Timrå IK > Sv: Silly Season 2026-27
Eugen Sandberg: Sorry om det blir lite rörigt, hoppade till vår del och hackade ihop nedanstående lite snabbt innan jobbet drar igång på riktigt.

Madhawk:
- Tydligt spår med rightare för varje kedja (Gardiner, Hartmann, Forsell och Walli/Lundmark)
- Ingen plats för Lilja och Heikkinen i laget
- Övertygad om att Genborg börjar på campen men sedan studsar tillbaka till Timrå och är en toppspelare i SHL nästa år
- Djup saknas ej

Sanny
- Westfält måste steppa upp
- Gardiner och McLaughlin kommer få ledande offensiva roller. Sanny och Madhawk tror det är smarta värvningar då de kan SHL och kommer växa
- Laget ser intressant ut, Wedin ska gå i förstakedja så länge han är hel
- Tror att Linköping (osäkert på vad de får ihop), HV (allmänt kaos), Timrå och Björklöven är de som kommer kriga där nere

Madhawks tankar kring ev linor:
Otto - McLaughlin - Gardiner
Genborg - Lander - Forsell
Levinsson - Eriksson - Hartmann
Wedin - Westfält - Lundmark (oklart varför Wedin nämndes så sent, kändes mer som att första två var något han såg och resten var nämn som listades)

Läktaren:
Heikkinen, Lilja, MPS, Walli

Timrå IK > Sv: Silly Season 2026-27
jk: 🕰️


· 197 ·
Sv: A proposito de nada
Det är ju för fan komik att följa den här sidan
Fans har skrikit sig blå över att det dröjer innan nyförvärv presenteras
Brynäs presenterar ett superstarkt nyförvärv
Lite för starkt visar det sig för en NHL-klubb vill ge honom en ... | Läs mer