Skellefteå AIK

16006 inlägg · 301 ämnen

14/15

« · 1631410 · » Till forumet

Sv: 14/15

... och Bagdad Boberiet bara fortsätter på Luleåsidan, med hockey-Bagdad Bob himself i huvudrollen.

För nytillkomna läsare i den svenska hockeyfanssfären så kan jag medela att han hållit på med sin lögnaktiga propaganda i fem år nu. Varje år har han givetvis haft 100% fel.

Luleå har som bekant kravlat sig förbi kvartsfinalen TVÅ gånger detta årtusende, och båda dessa gångerna blev de slaktade av Sveriges bästa lag, dvs Skellefteå AIK.

Luleå och deras fans med Bagdad Bob i spetsen känns som en boxare som är bra och tuff på invägningen. Stora ord, show i massmedia. Sen när matchen drar igång och hettar till, då är det frågan om en otränad, oteknisk och endimensionell fegis till boxare som är värdelös och stensäkert kommer att förlora.

Har man som boxare 0 vinster, 1 oavgjort och 28 försluster som track record, så kan en del faktiskt anse att det är lite komiskt att hålla på och kaxa och showa på invägningen. Liksom hålla på och spela allan likt man vore Sugar Ray eller Ali. Det är definitionen av Bagdad Boberi, en sjukt dålig verklighetsuppfattning (bokstavskombination?) kombinerat med en bind övertro på sin egen bristande förmåga.

Den verklige Bagdad Bob i Irak var en riktigt komisk figur och kommer att så att förbli i mänsklighetens historia. När de Irakiska soldaterna blev pulvriserade och militären blev förudmjukade på slagfältet, då stod Bagdad Bob där på barrikaderna och hånfullt förklarade amerikanernas nederlag. Komik på hög nivå.

Hockeyvärldens Badgad Bob, Sven Savage, ligger inte lång efter i komisk nivå. 

Det är ju det som driver en att fortsätta skriva på hockeysidor under signaturen Sven Sewage. Att provocera fram mer Badgad Boberi. Nu är det inte bara faktumet att vi totalkrossade dem de enda gångerna de tog sig förbi kvarten på ett årtusende som är det roliga, utan även att Luleå minsann är en mer anrik och klassisk förening än oss, samt att Luleå minsann har fostrat fler egna spelare och att Luleå har haft fler spelare från den egna kommunen! hihihihi, hoppas att Bagdad Boberiet inte tar slut för det kommer att vara ett historiskt internetdokument!

Calof...

En mycket svår bortamatch, där vi segrar. Mycket starkt gjort. Och så då fortsatt serieledning, precis som väntat. Vi är i toppen för att stanna, även om det givetvis är för tidigt att ta utt guldet i förskott redan nu. 

Sven Sewage:Hej! Visst har ni hemmamatch på lördag? Kan vi 2st. få komma och stå med er i klacken, fast vi är TIKARE i grund o botten? VI skall på en affärsresa då, och det skulle vara kul att besöka Sveriges Bästa Lag. Har för all del varit där förut, men en återupprepning är alltid kul.

ASA:

Ni är givetvis välkomna upp till matchen mot Djurgården på Lördag, ett riktigt klassikermöte. Många i Skellefteå AIK som har ett gått öga till Timrå och till Djurgården för den delen, så det kommer att bli en vänlig atmosfär, så länge inte gårdarna får för sig att vinna matchen eller något annat oförskämt.

Roade mig och satt och kikade på Luleås bidrag till nordamerika. Med förstoringsglas.

Givetvis spännande att se Mållgan konkurrera ut Toews som förstecenter i Chicago.

Och sen nu då knallen... Boris Berntsson, Börje "Svirre Berntssons barnbarn, tar över som förste busschaufför för Vancouver Canucks. Roligt för Luleås bussförarutbildning.

Jag kikade igen på Luleås bidrag till nordamerika. Jag lusläste verkligen, men hittade inte en endaste individ, förrutom Mållgan och Boris Bengtsson då!

En del kan nog faktsikt tycka att det då är lite konstigt att göra sig lustig över ett annat lag som just nu har drygt ett dussin talanger som slåss för speltid i världens bästa liga?

Ja, men så fungerar Bagdad Boberiets ädla konst. Att försöka sprida lögnaktig propaganda, fast denna förlöjligar ju endast Bagdad Bob himself. Bagdad Bob är en mästare att förlöjliga sig själv och sitt eget lag, och jag tycker faktiskt att det är väldigt roligt att läsa hans inlägg. Väldigt komiskt! Keep it up!

Och nu har Bagdad Bob övergått från att sprida hatfulla och lögnaktiga propagandainlägg om andra lag till att angripa andra lags supportrar som förklarar hur tragikkomisk han är!

Han levererar alltid sitt Bagdad Boberi, vecka in och vecka ut!

Tack Sven Savage!

Mvh,

en av dina trogna läsare!

Bagdad Bob når oanade höjder i sitt Bagdadboberi!

Ingen har väl undgått att Skellefteå AIK har fostrat ett gäng talanger till världens bästa liga? Dessutom har vi en majoritet i det nuvarande SHL-laget som kommer från den egna kommunen och som är fostrade i juniorlaget.

Luleå har alltså NOLL stycken spelare i nordamerika (förrutom Mållgan och Boris Bengtsson då). Nu har man slagit personligt rekord och har faktsikt hela TRE stycken spelare från den egna kommunen i sin trupp.

Alltså, grundregeln är att man inte ska hålla på och mopsa upp sig om man väger drygt 40 kg. Då kan det gå illa.

Bifogar ett klipp på Sven Savage... (den lille fjanten i keps!)

"Vi unnar varandra framgång" är Skellefteå AIKs värdegrund för den som undrar.

Ingen kommer att mot sin vilja att bli tvingad att spela i Skellefteå AIK. Förstår att Arvidsson vill pröva lyckan, och skulle det inte gå bra är han givetvis välkommen hem. Eller ifall Nashville helst ser att han tar ett till år i SHL, och Arvidsson vill detta, då är han också välkommen hem. Detsamma för alla andra talnger vi skickat till Nordamerika, de är alla välkomna hem ifall det inte går vägen. Framtiden ser ljus ut för Sveriges bästa lag, och vi behöver inte tvinga någon, för vi har många som söker sig till oss. Vi behöver inte reaköpa leftovers från allsvenskan som tar ett eller två hundår innan de drar vidare.

Det man kan undra över, är varför Skellefteå AIK är landets näst mest populära klubb att representera (efter Frölunda) bland spelarna i SHL? Detta enligt Canal + spelarenkät. Luleå var som sagt den minst populära klubben. Kombinera detta med det faktum att det knappt finns några spelare ur egna led så känns epitetet ”Klubben som Gud glömde” fullt rättvis.

Sven Sewage:1/4 av de tillfrågade (4/lag) svarade Luleå för någonting måste de ju svara...

4st från Skaik pga värdegrunden att hata Luleå, 4st Gårdare för vi har aldrig värvat från DIF någonsin samt 4-6 random sörlänningar som knappt sett snö. Inte så svårt att få ihop 1/4 men alla vi andra har insett det och tar enkäten med en axelryckning. Du är undantaget men ingen är förvånad.

DansbandsWolf:

Så du tycker att det är normalt att racka ner på Skellefteå AIKs talangverksamhet när ni själva har noll stycken spelare i nordamerika samt tre stycken spelare från den egna kommunen i laget?

Jag tycker att det är ett väl tilltaget Bagdag Boberi!

Varför tror du att Skellefteå AIK, med samma klimat och liknande geografi som Luleå, ligger i topp av spelarenkäten?

Sven Sewage: Vänligen svara var jag i mitt inlägg nedan "rackade ner" på Saiks talangverksamhet. Jag skrev inte ord om detta vad jag kan se.

Ta bort de 8 Saik-och DIF-spelarnas svar från enkäten, spelare med ett grundmurat agg emot Luleå, och utfallet blir någonting helt annat.

Ha en bra dag.

DansbandsWolf:

Vänligen gå in på er sida och läs hur Bagdad Bob gottgör sig över att våra talanger får spela i AHL. Tycker du allvarligt att ni är i rätt position att håna över att våra talanger får inleda i AHL?

Sen får jag ta mig friheten att ställa samma fråga igen:

Varför tror du att Skellefteå AIK, med samma klimat och liknande geografi som Luleå, ligger i topp av spelarenkäten?

Ja, en bra träningsmatch för oss mot Helsinfors  då vi redan vunnit gruppen. Skönt och avslappnat för oss, matchen kändes som en träning i lågt tempo. Kul för våra duktiga ungdomar att få en match i benen. Anton Öhman ser bra ut, borde få ett a-lagskontrakt.

På en annan plats i Finland...

Lukko Rauma och Luleå gör upp om gruppsegern. Denna spelar stor roll eftersom det påverkar rankingen inför slutspelet.

Den första viktiga matchen för Luleå detta år. Luleå kanske inte har världens bästa track record i viktiga matcher, om man ska uttrycka sig diplomatiskt...hihihi

Vad händer? Luleå förlorar! ATTANTS OCKSÅ! Det var ju en skräll! 

Nu ska det bli roligt att se vad Bagdad Bob hittar på för Badgad Boberi. Ja, Johan Alm och Viktor Arvidsson blev ju nerflyttadce till AHL... hihihihi

Sen:

"J-a svinregel"

Näe, det ska vara:

SVINJÄLVA REGEL! :-) 

Sven Sewage: "Saik ligger i top i spelarenkäten" är väl en Skaikisk omskrivning för ni hamnade på plats 4 med 8% av rösterna (4 spelare).

Ja tyvärr hängde det på ett mål men storsinta som vi är får vi gratulera Rauma till gruppens förstaplats. No big deal för vi är garanteradplats i CHL även i framtiden betalande medlem som vi är. Tackar även Saik som hjälper till att göra CHL ännu mera intesant för sponsorer så vi delägande föreningar i framtiden får vara med och dela på finfina ekonomiska överskott. Hurvida Saik i framtiden får delta är skrivet i stjärnorna, who cares.

DansbandsWolf:

Det känns ändå bättre att sluta i toppen på plats fyra med 8% av rösterna än att hamna sist. Snacka om att vara Laget som Gud glömde!

Sen, varsågod!

Ni får gärna åka snålskjuts på vårt fina namn och rykte, och spegla er i vår guldglans. Ni får även gärna fortsätta tokvärva våra rejects. Det bjuder vi på!

Nog förstår man allt att ni gör allt ni kan för att stänga ligan och bara köra köpelagstävling.

Själv tror jag nog att den goda kraften och det sportsliga i slutändan kommer att avgöra urformandet av en framtida Europaliga, men förstår som sagt att ni känner att ni måste motverka detta. Det är förståeligt, då det är er enda chans att vara framgångsrika.

Ett tips skulle kanske kunna vara att det även gick ut på förlora avgörande matcher och förlora matcher i slutspelet, då skulle ni vara ett lag att räkna med! Kanske också att man skulle få minuspoäng ifall man hade egna spelare? 

Sitter här med ett leende och hoppas att topprankade SKellefteå AIK får göra procesen kort mot köpetråk-Luleå i CHL-slutspelet. Ett lag som kvalificerar sig genom att vara det bästa laget i ligan två år i rad, och ett sämstnärdetgällerköpelag som pytsar 7 millar och sen förlorar den avgörande matchen i vanligt ordning. Ooooj vad skönt det skulle vara.

Sven Sewage: Ja nu kan det bli så att vi möts och eftersom vi vunnit alla matcher mot er denna säsong så är det nog nervöst på Marklundskansliet. Kanske kan Lasse tvinga hem någon AHL-stackare för nu måste truppen spetsas. Blir det inte vi som blir motståndare nästa match blir det hursom ett betydligt starkare lag än de skämtlag ni som 1:a rankad ställdes mot i gruppspelet. Döma av era resultat kan man se hur klena ni är utanför Sverige, tur då att så många SHL-lag är kvar. Har ni tur hinner Lasse köpa några fler utlänningar, de egna produkterna verkar han inte ha förtroende för längre.

DansbandsWolf:

"Döma av era resultat kan man se hur klena ni är utanför Sverige, tur då att så många SHL-lag är kvar."

hihihihi!

Du menar etta i SHL, och etta i CHL?

Jag tror nog att vi var förstarankade för att vi är Europas bästa lag (ex-KHL)? Nu kan man inte köpa sig en förstaranking, utan det baseras på de sportsliga resultaten.

Vi behöver inte spetsa truppen. Vi har ett riktigt bra lag. Kanske om någon NHL/KHL-export nu VILL dra hem, Bellemare, Jocke Lindström, Jimmie Ericsson, etc, då kan vi nog slå till då vår ekonomi likt sportsliga framgång är rent gudomlig.

"Har ni tur hinner Lasse köpa några fler utlänningar, de egna produkterna verkar han inte ha förtroende för längre."

Näe men vi har bara halva laget ur egna led!

Tacka vet jag Luleå! Snacka om att det kryllar av egna talanger!

Du, förresten... hur gick det nu mot Lukko i den avgörande matchen?

DansbandsWolf:

Jajamensan! Skellefteå AIK-juniorfostrade Oskar "Sunken" Sundqvist kommer hem till AIK!

Sunken betyder mycket med sin fysik och sin hockeyintelligens! Pittsburg förstår att Oskar är i mycket goda händer när det gäller hans fortsatta hockeyutveckling. Skönt! Och kul att våra egna talanger vill fortsätta att utvecklas hos oss.

norran.se/hockeybloggen/klart-sundqvist-atervander-till-aik-279081

Men det här med att tvinga hem spelare... nej nej, det är inte vår stil. Vi skulle aldrig tvinga någon mot hans vilja att lira med oss. Arvidsson t ex, får själv välja var han ska lira. Det här med att tvinga spelare mot deras vilja, det överlåter vi till MoDo. Luleå kan som bekant inte tvinga någon då både Mållgan och Boris Bengtsson är över 22 år.

Sven Sewage: Svider förlusten i Helsinki? Kan tro det för du går alltid bananas för minsta motgång för ditt AIK, väldigt förutsägbar. Väldigt förvånande (not) att Lasse blev förtvivlad när finnarna gjorde det otänkbara och var ofina nog att slå bästa laget i Europa utanför KHL så han som ett brev på posten köpte hem Oskar. Undrar vilka junnisar som nu petas? kul för dem...

Sven Sewage:

Nej det är klart att Lasse inte kan tvinga hem någon. Han visste ju inte ens att den möjligheten fanns. Ganska pinsamt att media måste tipsa en GM vad han kan göra och inte göra och vad som står i avtalen.

"När det gällde rankingen inför grupplottningen rankades Luleå - Europas bästa lag i Europaturneringen senaste tre åren som nummer 27! "

Så skriver Bagdad Bob.

Tyvärr tyvärr så har Europaligan vart en stängd köpeliga, så resultaten där räknas ej. De borde faktiskt raderas från histrieböckerna. Det vore liksom att stänga ute Ryssland, Kanada, Finland, USA och Tjeckien från OS-hockeyn, och sen skryta över att man slog Norge i OS-finalen. Bagdad Boberi av högsta klass.

Om vi då synar prestationerna som lottningen grundar sig på:

2011/2012: 1:a i grundserien, ut i kvartsfinal

Man gnetar och råttar sig med 1-0 vinster ända fram till serietoppen. I kvartsfinalen åker man på dyngstryk mot det blivande division 1 laget AIK IF - som sen åker ut mot mäktiga Skellefteå AIK i semifinalen.

2012/2013: 3:a i grundserien, ut i final

Gnethockeyn leder till en orättvist hög tredjeplats i grundserien. I slutspelet stöter man på formsvaga lag och når sin sportsligt största framgång detta årtusende: en förudmjukande 0-4 förlust (den första någonsin i hockeysverige!) mot rivalen Skellefteå AIK som kysser bucklan i Kööööp arena.

2013/2014: 6:a i grundserien, ut i kvartsfinal

Man gnetar och dunkar sarg ut ända fram till exakt mitten av tabellen. I slutspelet blir det i vanlig ordning en rejäl uppsmiskning direkt.

Hur man kan få detta till att man är ett bra lag rent sportsligt, det övergår faktiskt mitt förstånd. Det finns en 4,5,6 lag i SHL som är bättre.

Nu säger jag inte att Luleå är ett sämre lag än Nottingham och Hamburg, nej. Men man är bevisligen sämre än Lukko Rauma, och ett par dussin andra lag i Europligan som nu faktiskt innehåller en del bra lag och inte bara köpelag.

Så var det med den rankingen, och så var det med de sportsliga resultaten.

Rytter:

Samtidigt kan man lägga lite ansvar på SHL's Ledning. Självklart bör klubbarna ha koll på detta men likafullt så har SHL ett ansvar att lägga fram viktiga punkter. Och att som Jörgen L frånslå sig allt ansvar är inte bra de heller..

DansbandsWolf:

"Svider förlusten i Helsinki? Kan tro det för du går alltid bananas för minsta motgång för ditt AIK, väldigt förutsägbar. "

hihihihi!

Du menar att vi vann gruppen och spelade in ett gäng juniorer i en match där det inte utdelades en tackling?

Ja... det var ju en tung motgång... känns jobbigt... hihihihi... och sen kommer Oskar Sundqvist hem... och sen förlorar Luleå den avgörande matchen... och sen tvingar Svartvadet hem Södertälje-Lööv (med en MoDo säong under bältet precis som MoDo-produkten Edler) mot hans vilja... ja verkligen en tung afton! :-)

BGJ: Jo. Ansvaret är på Skellefteå och ingen annans. Det är bara löjligt att försöka skuldbelägga någon annan.

BGJ:

Skitsnack. Det är en GM:s ansvar att hålla reda på vad som står i avtal och inte. Pinsamt är ordet, och att skylla ifrån sig är ju bara löjligt.

Fan agenterna vet ju om detta sedan det infördes, och andra GM verkar ju också veta om det.

Om SHL sticker ett papper i Lasses näve och säger, här är det nya avtalet, tycker du då att han ska kasta det i papperskorgen och säga "Ja är det något jag bör veta så lär dom ju säga det"

J F K:

Så du menar att SHL med Jörgen L i toppen inte har ett ansvar att synliggöra viktiga punkter i ett avtal när det tillkommer(nu är regeln inte särskilt ny men ändå)?

Lika mycket som Skellefteå och andra klubbar som har missat denna paragraf har ett ansvar att ta reda på den så har även SHL ett ansvar att synliggöra den.

Skuldbelägger inte heller. påpekar bara att man inte kan frånsäga sig ansvar då man är den parten som förhandlat fram avtalet. då har man ett ansvar att se till att viktiga paragrafer tas upp. 

Såg nu att Lööv slapp spela i MoDo, tur för honom även om kvalserien säkert är en bra mental erfarenhet som profesionell hockeyspelare! ;-)

Skellefteå AIK har ingen anledning att tvinga talanger att spela för oss mot deras vilja. Detta skapar endast bad-will för klubben. Vi känner nog alla stolthet över att ha utbildat så många talanger som NHL-klubbarna vill ha. Säkerligen kommer en del av dessa att hamna i kläm, och då är de välkomna att komma tillbaks till oss och utvecklas ytterliggare - av fri vilja givetvis!

Nu är det inte så att vi har som specialitet att dunka sarg-ut och bevaka 0-0, så spelare som kommer till oss vet att de får träna med landets bästa organisation som står för en positiv offensiv utvecklande hockey. Detta har nu spridit sig runtom i hockeyvärlden, och det är därför talanger som Anton Karlsson, Calof, Holloway och Sörensen söker sig till oss.

Sven Sewage:

" och sen tvingar Svartvadet hem Södertälje-Lööv (med en MoDo säong under bältet precis som MoDo-produkten Edler) mot hans vilja... "

Jaha vart har du fått det ifrån? Eller är det ännu en lögn?. Den enda som verkligen försökt att tvinga någon är Lasse. Trots att Arvidsson sa att han inte var intresserad hävdade Lasse att det var en dialog.

Tror fan att han missade vad som stod i avtalet när han inte ens kan tolka detta. Låter som en fin värdegrund och väldigt vårdande i framtida kontakt med spelarna. Låter redan nu som arvidsson är lite sur på SAIK, speciellt kängan i slutet när han antyder att SAIK inte har någon koll är ju fin.

Enligt Arvidsson är spel i Skellefteå och SHL inte av intresse utan han vill vara kvar i Nordamerika. Och han menar att diskussionen stjäl fokus ifrån viktigare saker.

– Det tar en massa onödig energi från mig och hela min familj. Det enda jag vill är att fokusera på hockeyn här borta, säger han till Norran."

Jag är så otroligt glad för att det är löst. Jag har mått fruktansvärt dåligt, både jag och min familj har gjort det

Däremot så hade både Viktor och hans agent, Pontus Norén, koll på att paragrafen i NHL-avtalet existerade.

– Absolut, jag och min agent har hela tiden vetat om det här och att AIK var tvungen att skriva på ett papper ifall jag skulle ner till AHL. Det var bara AIK som inte visste om det, säger Arvidsson

BGJ:

"Lika mycket som Skellefteå och andra klubbar som har missat denna paragraf "

Vilka är de andra klubbarna? Eller var detta bara något som Lasse drog till med för att slippa sitta själv med dumstruten?

Sven Sewage: Bara så så att du vet det spelar inte SHL-lagen kvalserie längre. Det kanske inte Lasse heller hade någon aning om då jag inte tror att någon ringt och berättat för honom
.

Jo, ni har verkligen utvecklat alla så att de platsar i NHL. Eller vänta. Det har ni ju inte. Ni har gjort hyggliga AHL-spelare av dem.

Vem vet.
Kanske att Lööv bara blir lika bra som Hedman, Näslund, Steen, sedin, enström och alla andra som står i skuggan av Xet Erixon...

Redigerad kommentar

Rytter: Även om andra klubbar gjort fel så rättfärdigar det inte att man inte har koll på ett av de viktigaste avtalen man har att arbeta med.

J F K:

Nej så är det ju. Lite lustigt att se den kommentaren från en GM. "Jag visste inte, men skylle inte på mig andra klubbar visste inget heller"

J F K:

Glöm inte Edler nu, han har ni ju utvecklat lika mycket som Lööv!

Skönt att vinna gruppen i CHL, skönt att ligga etta i SHL, skönt att vara Skellefteå AIK supporter och inte ha mardrömmar om kvalserien!

Rytter:

Det här samarbetet ni har med Timrå och Björklöven, gäller det även ifall ni spelar i samma serie?

Sven Sewage:¨

Kul att du väljer att ignorera situationen mellan SAIK och Arvidsson, och istället är spydig och kastar skit på andra.

Men det är klart måste vara skönt att vara en struts och bara stoppa huvudet i sanden. 

Sven Sewage: Högmod går före fall. Fortsätt att vara dumdryga och bevisa varför Skellefteås fans på bara några år gått från att vara charmiga till att numera vara de som ogillas mest av andra klubbar. FBK har jag svårt för mycket pga av deras framgångar. Skellefteå har jag svårt för, inte för deras framgångar utan för oförmågan att inte få vattenskalle vid framgång.

J F K: Och du verkar rätt lik Lasse J. Trots att jag redan skrivit att inget SHL-lag spelar kvalserie fortsättningsvis så förstår du inte. Saknar du läsförståelse, har du minne som en guldfisk eller är du korkad? De allsvenska lagen spelar kvalserie, medan SHL-lagen endast spelar en matchserie i bäst av sju.

Fast du kan i och för sig vara van vid att våren = misslyckad kvalserie för Skellefteå?

J F K:

Det är svårt att vara ödmjuk när man är bäst! :-)

Om jag ska vara halvseriös för en liten stund så är Sven Sewage endast en internet-provokatör, i det verkliga livet har jag en väldigt annorlunda personlighet.

Jag tycker att det är ganska uppenbart att våra kära norrlandsgranner i Ö-vik och Luleå lider av en sådan fruktansvärd avundsjuka och missundsamhet. Det är bara att gå in på valfri hockeysida och läsa i kommentarsfälten. Gå in på er egen sida här på hockeysnack och kika på er bild!

Det är ju det som är tjusningen litegrann, att liksom svara upp på denna avundsjuka och enorma Skellefteå-komplex. Att späda på det hela. Det är rätt så kul att driva med ert enorma Skellefteå-komplex.

Det är bara kul att ni bryr er så mycket om hockey. Ni vet, sporten som vi är bäst på! ;-)

Bagdad Bob sitter där tårögd och febrilt försöker förklara det senaste fiaskot. Han borde faktiskt vara ganska bra på det med tanke på hur mycket erfarenheter av fiaskon Bagdad Bob faktsikt har haft de senaste fem åren.

Nu kanske en del tycker att det är lite elakt att fortsätta reta gallfeber på Bagdad Bob, men om ni läst på gnetlagets forum så hoppas jag ni förtsår att det blir svårt att hålla igen.

Mycket underhållande läsning! Komik på hög nivå!

"Det här är alltså en uppföljning efter den skamliga ranking som gjordes inför grupplottningen."

hihihihi

Ja, storlaget som slutade 6:a i SHL och stortorskade i kvarten mot Växjö som sen rök i semin. Har gått förbi kvarten två gånger detta årtusende!

"Tidigare var det ordning och reda på den här turneringen men sedan vi släppte in Apan och an massa andra tjotahejtilag har det helt havererat."

hihihi

lite svårare nu när de bästa lagen nu är med?

"Nu ska det alltså inte längre avgöras på isen utan på skrivbordet"

hihihi

Jaa det var på skrivbordet Lukko nu vann med 2-0, eller?

"Släng ut de j-a nobody lagen, vi behöver dem inte. Ta åter turneringen, sköt den sportsligt som tidigare."

HIHIHIHI!

Ja en OS-hockey turnering utan Kanada, Ryssland, USA, Tjeckien och Finland, den skulle minsann vara sportsligt rättvis! Släng ut de bästa lagen! Då kan man ju vara stolt när man vinner mot Norge eller Uzbekistan i finalen! HIHIHIHIHI! JAG DÖÖÖR!

Badgad Boberi av världsklass, tack Bob!

Ja, svaret på det senaste fiaskot, ett av MÅNGA fiaskon nu under en lååång tid ska betonas, det måste nog vara att maniskt skriva om Skellefteå AIKs 13 exporter till nordamerika!

HIHIHIHI

Sven Sewage: Att inte förstå att det är fullständigt befängt att välja förra årets resultat före målskillnad är anmärkningsvärt. Endast en person som inte är genuint sportintresserad kan tycka att det är ok. Pajasturnering för övrigt. Det är väl bara att se Djurgården som trots att de spelar en match som gäller gruppsegern plockar in juniorer och vilar flera av de bästa spelarna.

Oscar Sundqvist:

"Efter fyra veckor i Penguins organisation känner han sig som en bättre spelare.
– Jag har lärt mig mycket".

Jag förstår det Oscar. Man får helt enkelt inte lära sig att bli en NHL-spelare i Skellefteå. Tyvärr måste du någon annanstans om du inte ska bli fast i AHL-träsket.

Sven Sewage: Att du för övrigt är den enda som skrattar åt dina egna skämt har ju kunnat vara en ledtråd om vem som egentligen är pajasen...

Sven Sewage: Nu vet jag inte HS regelbok rakt upp å ner. Men du säger alltså öppet att du är ett troll.

Är troll verkligen tillåtna på HS?

Sven Sewage:

Kom igen nu, sluta undvika frågan. Berätta gärna hur du ser på Lasse som dels inte skött sitt jobb genom att förstå ett enkelt avtal, och sedan när han väl fått det förklarat så trakaserar han Arvidsson så till den grad att han beskriver det med ord som "jobbigt för mig och hela min familj". Är det dessutom en rejäl spänning mellan SAIK och deras förra guldhjälte, varför ska han annars vrida om kniven genom att till media säga "jag och min agent har vetat om detta länge, det är bara SAIK som inte haft koll på detta".

Rytter:

Undvika frågan? För det första så spelar det ingen roll då vi aldrig skulle tvinga en spelare mot hans vilja att spela med oss likt ni gjorde med Tollofsen. Vi vill bara ha killar som är motiverade att spela med oss och utvecklas som hockeyspelare, såsom Kabanov och Schremp.

För det andra, trakassera? Det är väl klart att han stämmer av med Victor för att se vad han tycker. Men att det är jobbigt för han och hela hans familj beror givetvis på att Victor ställt in sig för att spela i nordamerika minst en säsong, hyrt lägenhet åt sig själv och familjen, fixat och donat etc, och sen blir han orolig att hans planer ska gå i stöpet när det skapas osäkerhet. Det är givetvis ingen schism mellan AIK och Victor, vi önskar honom lycka till och tackar honom för allt han bidragit med.

För det tredje, om Lasse inte kände till klausulerna i avtalet så var det förstås dåligt, men tror inte att han har mindre koll än resten av sportcheferna i SHL. Alltså, kika på resultaten nedan, och fundera på om vi är nöjda eller missnöjda med Lasse the Almigthy J? Betänk sedan att vi har en plantskola och talangproduktion av sällan skådat slag + guldtackor som staplas på hög eftersom den ena vinsten överstiger den andra. Hockeysveriges mest kompetente sportchef och hockeysveriges bästa ledare på nästan alla plan.

2010/2011  Grundserie: 3:a    Slutspel: Final

2011/2012  Grundserie: 2:a    Slutspel: Final

2012/2013  Grundserie: 1:a    Slutspel: Guld

2013/2014  Grundserie: 1:a    Slutspel: Guld

2014/2015  Grundserie: 1:a    Gruppspel CHL: 1:a

Sen är det stor underhållning att läsa de senaste bortförklaringarna från fiaskolagets egen fiaskogeneral, Bagdad Bob.

Alltså, reglerna innan, under, och efter matchen mot Lukko Rauma var glasklara. Luleå fick inte förlora med mer än två mål. Och det gjorde man, och då visste man att man skulle bli rankade tvåa. Man var sämst när det gällde, som vanligt!

Ingen seriös person med något slags intresse av hockey kan med en gnutta heder i kroppen påstå att resultatet i en match mot ett lag som Nottingham har någon som helst relation till hur bra man är som hockeylag. Vinner man med 7-0, 9-0, 13-1 eller 14-2 säger liksom inte så mycket. Ifall man slutar på samma poäng i gruppen så är det 100% rättvist att den inbördes poängen mellan de två lagen ifråga avgör, och sedan målskillnaden mellan lagen. Att finnarna nu var rankade högre än Luleå som blev 6:a i grundserien och sen i vanlig ordning åkte ur direkt i kvarten ser jag heller inga problem med. Det är bara för Luleå att bita i det sura gnet-äpplet och sluta komma med efterhandskonstruktioner och bortförklaringar. Visst kan man vara dålig förlorare, men med tanke på hur mycket träning man har haft med att förlora så börjar det faktiskt bli ganska tröttsamt.

Frågan man kanske ska ställa sig, är hur sprortsligt och rättvist är det med ranking överhuvudtaget i CHL?

Om jag fick bestämma, så skulle man ta bort rankingen helt (förrutom när man skapar grupperna i gruppspelet). Sen fick gruppettorna lottas mot andra grupptvåor, helt slumpmässigt. Grupperna borde sen avgöras precis som nu med inbördes poäng samt målskillnad mellan topplagen (ifall man slutar på samma poäng). Matcher mot blåbärslagen bör inte påverka slutplaceringen i fortsättningen heller.

Sen fick ettorna börja hemma i slutspelsomgångarna med hemma och bortamatch, där målskillnad avgör ifall poängen delas lika. Endast förlängning i match 2, inga straffar.

Finalen bör även avgöras på samma sätt.

Andra förändringar jag skulle vilja se, när man är inne på vad som är bra och rättvist för sporten, är att inga lag ska få frikort. ALLA lag måste kvalificera sig sportsligt.

Sen ska givetvis inget lag få äga turneringen, eller ekonomsika rättigheterna för turneringen. Det drar givetvis ett löjets skimmer över det hela. Tänk ifall Manchester United skulle äga Champions League i fotboll och tjäna stora pengar på Liverpools framgångar där. Nej! Samtidigt har klubbarna som betalat in sig till turneringen en rättighet till sin investering, och de måste givetvis kompenseras för detta. Kanske att hockeyligorna runtom i Europa bör ersätta dessa lag ekonomsikt. Eller ifall ligan går med vinst så kan de få pengar därifrån, men de bör faktiskt få tillbaka lite mer än de betalat in för att kompensera för den ekonomiska risken de tagit.

« · 1631410 · »