1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614945 inlägg · 6214 ämnen
3039107 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.


Sv: Silly Season 2026-27
-Sputnik-: Tyvärr blev det lite tvärtom för honom när han kom tillbaka från JVM.
Freij och Linus kom hem med ett enormt självförtroende medans det kändes som det tog slut på bensin en stund för Genborg.

Sv: Silly Season 2026-27
Söderöver: Jag har dessvärre en känsla av att Genborgs säsong kommer att bli ganska ryckig. Först camp, sen anpassning tillbaks till SHL. Sedan åka till JVM och återigen behöva ställa om mentalt.

I en perfekt värld så stannar han hemma och anser att han redan "gjort grejen" med JVM i och med guldet. Och att det är viktigare att spela med Timrå och kampen att ta allt annat än en 13:e eller 14:e plats.
(Ja eller om stjärnorna står rätt kanske kämpa om ädlare tabellpositioner)

Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : det där var en liten lustig sak som den nye tog upp i intervjun idag. Vi ska bli en så pass stor klubb så att "experterna" tippar oss automatiskt topp 6 i förhandstipsen!

Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : ja det är svårt att sia lixom!

Identiteten på isen kommer sannolikt att ändras med MCL och Gardiner.

Känns som att dom och Gathen kommer stå för en annan ton än Pettersson och Dahlén.
Det tar inget från någon av de offensiva talanger de båda Schweizproffsens har!

Men en ändrad attityd kan påverka ganska mycket i spelet så lite öppen för att det kommer se annorlunda ut kommer man nog behöva vara.

På gott och ont!

Jag förväntar mig inga sjumilakliv på spelare men Genborg kan involveras lite mer i spelet genom att bli bättre med puck och vässa sitt avslut och jag tror han har mer i sig än vi sett.

Heikki har mer i sig med. Vi fick inte ut det och kanske kan det bli lite mer verkstad där.

Vi får se. Jag ser fram emot hösten med, så får vi se vart det går åt.

Mediatipsen kanske stämmer men det känns vanligare att dom bommar ändå. Dom hade ganska rätt ifjol men det var ju tack vare en fruktansvärt otroligt jävla usel avslutning annars hade majoriteten bommat tipsen bland media ifjol med.

Låt det vara tändvätska.

Sv: Silly Season 2026-27
Tom Topp: Så är det, men då kan man inte kalla det att man har ett samarbete med alla klubbar i Medelpad. Iofs har man en dialog mellan klubbarna men att kalla det samarbete är lite mycket sagt.

Sv: Silly Season 2026-27
Maktankan: Rögle är väl en av medias nya gullegris? Tycker dom hypas varje år, men det kanske är med all rätt dom då tagit enorma steg både på planen och utanför senaste 10 åren.

Sv: Silly Season 2026-27
Vargher85: Vi får nog för evigt leva med att vara blekaste/anonymaste klubb i experternas ögon. Vi och Örebro och i viss mån Rögle. Jag menar, Lakers tog ju t o m en radda guld utan att bli särskilt hypade av expertisen. Dahlén var den ende spelaren experterna kunde namndroppa om väckta mitt i natten, och nu är han borta. Klart vi blir sist.

Men det där med att JVM-trion totalt negligeras blir jag lite häpen över. Liksom att Löven i detta läge tippas högre. Den genomsnittlige experten var ju knappt född när dessa senast var hypevänliga och det är ju inte direkt ett övermått av sus och dus kring den klubbens nyförvärv utöver Wallmark. Märkligt.

Sv: Silly Season 2026-27
Villervalla: kan tänka mig att det kommer ta ett tag innan samarbetet med Sundsvall Hockey fungerar.

Sv: Silly Season 2026-27
Tom Topp: Ja det har jag sagt länge att klubbarna på ungdomssidan måste samarbeta, men hur Timrå gör nu vet jag inte om det är att samarbeta, man tar t.ex. toppen av SH:s U16. Både SH och Timrå ska spela region U16. Sedan om spelarna valt själv vet jag inte men då borde man kanske som förening stoppa det.

Sv: Silly Season 2026-27
Jugge: Jag tror nog att man på något sätt bör presentera en spelare när man har skrivit kontrakt men det är förstås inte ett problem att vänta en vecka innan man gör det.

Är det inte så att kontrakterade spelare ska anmälas till ishockeyförbundet? Jag kan ha fel men om det är så är det nog väldigt svårt att vänta till nästa år med att presentera honom annars kommer bara några supporters bli arga för att det kommer information "bakvägen".

Sv: Silly Season 2026-27
Intressant intervju med nya ordföranden på Timrå live. Det finns en långsiktig plan och det ska satsas på ungdomslagen hos alla Medelpadsklubbar. Han kändes seriös och professionell. Kan nog bli bra det här!

Sv: Silly Season 2026-27
DIFFEN: Fanns absolut ingen anledning för Brynäs att gå ut och presentera Välimäki före 1/7 bara för han har 2-års kontrakt. Det hade man kunna göra i efterhand eller först nästa år om det blir aktuellt för Välimäki att vända hem till Europa.

Nu tog nog Alcén en rövare för att kunna visa otåliga supportrar att han visst kan värva spets. Den rövaren kom och bet honom i röven nu istället. Sen är det så klart ett h-lvete att NHL bara kan plocka spelare under kontrakt hur som helst.

Sv: Silly Season 2026-27
sargad: vi surar inte, vi hånar bara deras kunskaper eller brist därav rättare sagt

Sv: Silly Season 2026-27
BlackBay: Ser att Dahlen och Pettersson både bara har skrivit 1-års kontrakt i Schweiz. Då känns det ju inte helt omöjligt att dom är tillbaka om nåt år igen bara vi håller oss levande tills dess. Sen kanske Hållander kommer tillbaka efter sina 2 år i NHL om det vill sig väldigt väl. Då skulle det kunna se rätt bra ut igen om några av nyförvärven i år faller väl ut också.

Man måste ju få drömma lite i alla fall :)

Sv: Silly Season 2026-27
Nougath: jo det är lite anmärkningsvärt att absolut ingen av experterna verkar ha lagt nån som helst notis om våra JVM-killar och deras eventuella utveckling framöver.

Sv: Silly Season 2026-27
Morska upp er!
Meningslöst att hänga upp sig på och sura över vad "experter" tippar till höger och vänster.

I sig är det väl heller inte orimligt att Timrå tippas på kvalplats. Ett lag som sånär höll på att hamna i kval, tappar två spelare som stod för ca 1/3 av alla poäng (nu också Hartmann, lagets 5:e bästa poängörare) och med Boyce inräknad alltså 4 spelare som också är större eller mindre kulturbärare. Om det laget hade hetat typ Leksand, LHC eller Modo så hade nog många här tippat kvalplats eller...

Själv gissar jag plats 10-14 med relativt liten risk att hamna 14. Där är jag som vilken "expert" som helst och tror att Löven/nykomling landar på 14:e plats.
Var i och för sig rätt säker på att Djurgårn skulle hamna i kval inför förra säsongen.

Får Gathen till ett lag som sitter ihop och där folk kuggar i och gör jobbet tror jag att vi ska kunna hålla kvalplatserna på hälsosamt avstånd.
Nyckeln är laget, som på Lill-Kentas tid.

3039107 · »