AIK - Timrå IK 2012-12-28
Sen kan han även ha varit på andra kanslin och snackat kontrakt och titta på hur klubben ser ut innanför väggarna.
Olle: Nubben ville ju ha lockoutspelare men när han insåg att ekonomin inte fanns i Timrå, som ju lever på förskott avseende driftsbidrag, och att Z mfl helt och fullt saknar hjärta för föreningen bytte han åsikt. Modo har för övrigt inte brutit mot någon överenskommelse eftersom de ersatt en skadad spelare. Annars hade hl givetvis straffat Modo, eftersom inget fel är begånget kommer laget heller inte att straffas. Timrå däremot lär straffas i form av ytterligare publiktapp, en förlorad elitserieplats och en eventuell konkurs. Rätta mig om jag har fel.
Jag ska iaf besöka er i kvalserien - iklädd modotröja!
Modo vann igår, igen, utan Steen - hur förklarar ni det?
Olle:
Varför sponsrar inte Z med biljettköp?
Varför ville inte Z borga för lån till ny arena?
Varför vill Z ha försäkringen betald (istället för att själv betala)?
Sanningen är enkel - Timrå betyder inte tillräckligt för honom!
Modospelarna har större hjärta för sin klubb!
Försökte förklara tidigare att jag helst ser Timrå kvar i elitserien, men det sätt på vilket mina inlägg bemöts får mig att inse att Timrås fans, de få som återstår utifrån publiksiffrorna, inte förtjänar ett lag i högsta serien. Modo spelade många år i elitserien innan Timrå går upp, så vi klarar oss garanterat utan Timrå även i framtiden..
Vidare så finns det en överenskommelse inom hl om att inte använda lo spelare.
Visst känns det bittert att z inte spelar med oss men men..
Så, är du glad nu. Jag tänker inte försöka förklara mer.
Alla övriga: Hjärta för klubben definieras av en Modoit i Timrås GB på Hockeysnack. Om det nu råder några tvivel om detta så är jag säker på att han utvecklar ytterliggare hur hans definition av världen ser ut! Om man som spelare kommer överens om att inte spela en lockoutsäsong i sin klubb - MOT HLs överenskommelse - då är det ett tecken på ondska och dåligt klubbhjärta! Tacka vet jag Mudu-spelarna!! Det är pojkar mes sprätt i som gillar Mazetti!!
KS börjar kännas mer och mer OK än tidigare.
Wennerholm tippar Timrå i KS , det finns hopp
Två svenska vinnare om NHL kommer igång: Rögle och Timrå som slipper NHL-motstånd i Kvalserien.
lincoln: Jag kan måhända ha uttryckt tidigare innan föregående kvalserie att jag önskade er ur elitserien, mest för att ge åter det ni gav till oss när vi befann oss i liknande situation. När kvalserien var ett faktum för er del önskade jag dock er all välgång då jag anser att Modo behöver Timrå likväl som de flesta borde inse att Timrå behöver Modo.
Vad menar du med att börja svamla - vilka felaktiga uppgifter kommer jag med? Stämmer inte uppgifterna att Modos NHL-spelare spelat gratis inklusive försäkringskostnader? Stämmer det inte att Foppa köpt över 2500 biljetter de senaste åren och delat ut gratis till skolungdom? Stämmer det inte att Z inte kan spela för Timrå för att de inte kan lösa hans försäkring? Stämmer det inte att Z inte köpt biljetter eller på annat sätt stöttat föreningen de senaste åren? När Timrå som bäst behövde en ny arena - inte fanns väl Z där och borgade för lånen?
Karln saknar hjärta för klubben - oaktat att han är en fantastisk hockeyspelare, om detta råder inga som helst tvivel!
Måhända har inte Sudden bidragit speciellt till DIF, men han är i största grad delaktig i Lidingö HC med kapitaltillskott. Lundqvist betalar sin egen försäkring i Frölunda.
Eh- fuskis modo oh oh oh o
Seriöst? Låt folk gråta ifred...
Ni dansade med döden för mindre än två år sedan. Don't go there.
Vad Z gjort för TIK och vad han och Nubben överenskommit har du inte en aning om - och inte jag heller för den delen. Börja svamla som du gör??? Vad fan gör Sundin för DIF, Lundqvist för VF, etc etc? Bara släpp den.
Ja du kanske har rätt - vi kanske åker ur i år. I så fall: See you in hell - förmodligen snabbare än du anar.
TIMRÅ IK I HJÄRTAT - ALLTID
Redigerad kommentar
Stick o böka i skithögen du. Timrå är alltid bäst!
Dunc:Du behöver nog vakna - tyvärr tror jag inte Timrå kommer att klara detta, inte denna säsong. Man är lite för långsamma, lite för veka, lite för obestämda avseende avsluten, lite för mätta, lite för tunna och lite för skärrade samt alldeles förbannat ekonomiskt utblottade och med föredetta stjärnor som helt saknar klubbkänsla och hjärta..
Ska ni fortsätta hylla Z?
Han som vid en eventuellt inställd NHL-säsong inte kan spela om inte någon löser hans försäkring (för betala den själv som Foppa/Näslund/Sedinarna/Steen/Enström/Hedman mfl i Modo är han inte beredd att göra).
Tänkte på om säsongen ställs in i U S A. Det förstod du nog.
Annars då? Bilen går bra eller?
pmN-: Låt de sista 10% av ditt intresse isåfall växa sig starkare, finns faktiskt fler alternativ i ångermanland. Modo har inte bara resurserna utan även spelare som är beredd att ge tillbaka till sin förening. Vad har Z gjort för Timrå rent ekonomiskt i jämförelse med Forsberg och Näslund till exempel? Och kom inte och påstå att han inte har de ekonomiska musklerna då han förmodligen tjänat samma pengar som de om inte mer.
Inte för att ta något ifrån honom som ishockeyspelare, han är fantastisk och en sann stjärnspelare i NHL, världens bästa liga, men åtminstone jag blir en aning förvånad att han inte ställer upp mer. Peter Forsberg har vid samtliga tillfälllen de senaste åren inte bara spelat gratis utan även bekostat sin egen försäkring. Likaså kostade exempelvis inte Steen Modo några pengar ö.h.t. Zetterberg han kan däremot inte ställa upp - varför kan man fråga sig, betyder inte Timrå mer för honom? Har inte Timrås gamla lirare mer hjärta för laget än så tror jag tyvärr att det är kört - Timrås sits är inte bättre än Modos varit och vi hade sannerligen inte klarat oss utan stöd från våra f.d. spelare och NHL-proffs.
Hur ska Timrå som redan lever på förskott avseende driftsbidrag och annat kunna konkurrera med de lag som har NHL-förstärkningar i en eventuell kvalserie? I det perspektivet kan jag inte förstå de hockeysnackare som förespråkat totalförbud mot NHL-spelare i elitserien när det däremot är tillåtet i allsvenskan..
Ett ärligt, uppriktigt lycka till i fortsättningen av serien!
Nu lägger jag ner säsongen.
Nu ska jag supa ner mig ännu mer o försvinna bort från allting. Hatar allt som har med Timrå IK att göra.
Är så besviken att det gör ont in i märgen. Må jag aldrig vakna igen.
Må klubben försvinna för alltid. Varför hålla på den här klubben? Finns det nåt skäl?
Jag är i affekt o jag kommer att vara i affekt... Länge!
- 3 min i pp istället för fem, eftersom TIK åker på en tvåa för att försvara sin målis. Kvitta två roughing kanske?
- Förlorat pp då han blåser för många spelare på isen? Njaaaaa....
- utebliven 2+2 och fyra minuters pp i slutminuterna när en icke puckförande Crippe croas checkas över näsan. Kollission eller ej spelar ingen roll
- Hagos utvisas för "hand på axel" eller liknande under sista 7 minuterna...
Och detta händer sista 10 typ...
Jag vet att domaren inte avgjorde matchen, men nog fan fick de ett ass i alla fall. :-)
Att sedan sitta och lyssna på en partisk jävel i Cmore som tyckte att Hagos utvisning var solklar och att Crippe kanske åkte på en lite hård tackling... Det är svårsmält en sån här dag. 1-0 i historieböckerna, inget annat kommer någonsin synas!
Btw, var det 11 raka mot AIK På Hovet? Nån som fortfarande går dit?
Jag tycker synd om alla pojkar och flickor som går till skolan och hejar på Timrå, de är ju totalt chanslösa att försvara sig!
Alla på jobbet säger detsamma " Timrå skulle må bäst av att åka ur ES"
Jag säger : ah, kanske för Timrå men inte mitt hjärta känns som att om denna klubb åker ur och av någon anledning inte går i konkurs så tar det kanske 10-15 år innan vi är tillbaka på allvar om allt sköts rätt? Det är min uppfattning?
Hockeyintresset kommer till 90% dö för mig om Timrå försvinner , kan inte hålla på någon annan klubb än dem! Hejjat på dem i 22 år.. Känns mer är tungt just nu! Som när ett barn inser att tomten inte finns förtidigt ..tomt !
R.I.P Mitt kära Timrå..
Redigerad kommentar
www.hockeysverige.se/article/13882898/videll-tvingas-lamna-jugra
Värt att spotta fram de sista kronorna vi har? :)