Almtuna IS - Timrå IK 2014-10-11
Jag gillar någonting med det där. Innerst inne finns där ju någon slags förakt mot samhället. "De styrande ger fan i oss, men vi bryr oss inte. Vi roar oss bäst vi kan och det ska ni skita i!". Riktigt skön attityd. Det påminner lite om forna tiders Sundsvall Fans, fast ännu bättre. Bravo - mer sånt!
Tjalle: Skitdålig "klack" tycker jag. Den bestod till störstas delen av ett gäng ynglingar som varken kunde hålla takten eller såg särskilt mycket av matchen.
Det var så pinsamt att jag valde att ställa mig bredvid efter första perioden.
Skämskudde på för "klacken". Lysgranat, muck med 65 årig dam, massa långfingrar, de allra flesta i hallen var horor och avslutningsvis en orgie i supa- och socialenromantiserande ramsor. Som sagt - skämskudde på. Desto mer stolt över laget som verkligen försökte men inte förmådde.
Men vi tömmer o glömmer o ser fram emot nästa fight
Smokey:
Inga mockaskor - vafalls!? Vad har dessa ungdomar för slags skodon då - Dr Martens? Stålhätteförsedda kickerskängor...?
Ledsen, men det är svårt att få tyst på min glappande käft. Den har en tendens att vilja yttra sig i tid och otid...
Gärna för mig. För övrigt tycker jag att första kedjan, men även John Westin gör ett mycket bra jobb. Och Borgman är alldeles lysande.
Diddeli:
Ohre kanske ska stå hela matchen på Tisdag ? Bara för att .....
Jag skulle inte protestera om Ohre fick chansen från start. Tycker han ser lugn och trygg ut.
Fel läge vet jag väl inte. Snarare lite snirkligt spel. Kunde vara rakare. Kapaciteten tror jag inte det är något fel på, däremot tror jag självförtroendet är lite sargat.
Woody:
Sälj nån som inte presterar ( finns några alternativ ) och köp nån från exempevis finska ligan som brukar göra mål
Hockey är fan ingen rättvis sport. Hur många chanser har Almtuna haft. Cirka 4? Timrå har haft 30.
Hyfsad skillnad på Molinder o jonhols frilägen...
PINSAMT!
Timrå spelar ett helt underbart spel i nästan en hel period och trycker tillbaka Almtuna utan utdelning. Almtuna å sin sida har en chans men gör två mål. Ligg på!
Och där kommer tvåan, illa!
Tror bergsäkert på vinst och 6 raka pinnar i denna jämna serie är inte att förakta. Skål på förhand!
Tjalle: Muck med 65-årig dam? Jag anser att det är bra mycket bättre att sjunga det än att stå och hålla käft. I första perioden hängde alla på bra men sedan så höll stora delar av fansen käft. Det är väl desto större skämskudde på er som står och håller käft och sedan sitter och klagar på nätet att det var dåligt drag eller att den ena eller den andra ramsan sjöngs. Kom med något eget då istället för att stå och klaga på vad vi kör, det finns tid emellan ramsorna att starta något, men gör folk inte det då kör vi på med det vi tycker är roligt och bra. Det blir inte alltid seriösa ramsor och när man ligger under med 3-0 så har man inte jättestort hopp kvar så då kör vi på det vi känner för och vi improviserar ganska mycket.
Supa på supa på är en ramsa som vi har kört på nästan alla bortaresor sedan 3 år tillbaka, den borde ju flera ha hört förut och jag förstår inte varför det kommer klagomål om den nu. Sluta vara så jäkla seriösa och stela hela tiden och släpp lös litegranna, det kan även ni må bra av tror jag!