Anders Eriksson
Hör ni det!
Som i motsatsen till dålig.
Det känns helt okej för mig också. Var bara positiv innan jag kollade in detta förbannade hockeysnack. Fan vad detta kan förstöra ens kväll... men bara lite. Så slänger man på lite juste musik och så är glädjen tillbaka : )
Jag vill ju inte tro det heller. Coolt med ännu en meriterad jävel på lönekontot. Var väl bara en tidsfråga innan "Ante" skulle skriva på för oss ju : )
Håkan Hellström - 420 kr??? Finns det verkligen ingen ST-rabatt eller något...?
Undrar vad som händer framöver kommer spelare att finnas kvar eller kommer T.ex. Viinanens kontrakt att sägas upp eller Kommer Murley bara spela till den 31 Januari.
Nu Tycker jag i alla fall att truppen är så bred som den borde ha varit när vi startade denna säsong.
Hoppas de som finns i truppen just nu även blir kvar när de skadade kommer tillbaka.
Jag vill ha kvar Viinanen och Murely och Eriksson, för resten av säsongen, för om dessa tre herrar inte skulle finnas kvar efter den 31 januari kommer vi fortfarande få skador och vi kommer då inte kunna värva något mera, i och med transfer deadline.
Fast vem vet, om två veckor så kanske vi sitter här och skriker, "Linkan, skriv med Eriksson resten av säsongen!" man kan ju alltid hoppas. =o)
Ja jag kanske var väl hård i mitt raljerande, men just nu är mina tvivel större än mina förhoppningar. Men det KAN bli bra.
Han är ju Stanley Cup mästare för 12 år sedan, när sådana kommer hem är det otroligt stort för pressen.
Däremot kan man väl konstatera att Timrå IK inte går i bräschen och är nåt föredöme i konsten att bygga långsiktigt och skapa ett homogent och sammansvetsat lag...
Matt murley fick väl typ en liten notis.
Han kan göra skada gratis också, men i och för sig, han kanske kan lära de övriga backarna att använda kroppen.
Har Linkan däremot slantat upp är det lite annorlunda, då kan man kanske vara mer skeptisk.
En legendarisk NHL-profil som....Nä det här går inte längre, hahahaha.
Men man kan alltid hoppas att det blir bra. Tänker inte skriva ner han,
upp till bevis.
Själv skulle jag inte kalla Jokela för flopp men han har definitivt varit blekare än vad jag trodde. Nu vet jag inte vad han kostar men just nu gör han förmodligen inte skäl för den lön han plockar ut.
nixXz: jo men dom har ju inte negativt eget kapital än så länge. Det var ju +1.5 inför säsongen.
Blizzard: jo men han kanske inte var skadad när han värvades?!
Redigerad kommentar
Vågar dom då värva spelare?
Ja det är ju bra av timrå oh värva spelare som inte kan köra en försäsongsträning.
Frella: Håller med angående Jokela. Inte att för att jag tycker att han är kass eller något men han har inte varit den där klassbacken jag trodde man värvat. Jag hoppas han kan höja sig.
Vad gäller Kim så var det väl en skada som stört hans försäsongsträning. Minns inte exakt men jag minns tydligt att han påpekat att han haft en skada som påverkat hans träning. Folk underskattar grovt hur jävla viktig en ordentlig försäsong är för en spelares säsong.
Redigerad kommentar
Olle: M. Karlsson är ingen gigant på något sätt men jag tycker han spelat upp sig betänkligt på slutet. Mycket av kritiken mot honom verkar ligga kvar från fjolåret. När han nu slipper Jokela som backpartner tycker jag han fått bättre fart i sitt eget spel också. Jokela är i mina ögon en större flopp.
Om man ska kommentera Kim H så har han långt ifrån infriat mina förväntningar på honom även om det rullar in assists på löpande band. Tycker precis som där att han fått mer fart i sitt spel då han fått Viinanen och Pikkarainen bredvid sig istället för då Pärssinen flankerat honom. Det har blivit lite rakare. Dessutom har han ju höjt pucktempot i PP avsevärt vilket bidragit till fyra PP-mål på de två senaste matcherna. Det finns nog nåt i den där kroppen också.