Apropå nånting...
« Föregående · 2622346 · Nästa » Till forumet
Sv: Apropå nånting...
Zäta75: Ser absolut max 4 lag jag. Med den backsida vi besitter vore det årets bragd att vinna guld. Eller ja, tycker vi saknar rätt mycket för att gå hela vägen, från spelare till tränare.
+ 3
Sv: Apropå nånting...
våra stjärnor har underpresterat hela säsongen
även JJ har svajjat
finns positiva inslag, EA är en av dom
vi har glimrat till ibland*
men de har inte sett bra ut
kommer de se ut så här framöver??
kommer vi lyfta oss rejält??
jaa hm*är tveksam
även JJ har svajjat
finns positiva inslag, EA är en av dom
vi har glimrat till ibland*
men de har inte sett bra ut
kommer de se ut så här framöver??
kommer vi lyfta oss rejält??
jaa hm*är tveksam
Sv: Apropå nånting...
OlliJanne: när det gäller våra "stjärnspelare" så tycker jag att EP har motsvarat mina förväntningar den här säsongen. Wedda kommer mer och mer, där är jag inte orolig! Hållander har varit bra, men får ut lite utav allt sitt slit. Lander, nja. Bitvis så visar han vad han kan. Dahlen, okej. Men alla vet ju att han borde vara minst lika bra som en Elvenes! Hanzl är Hanzl. Il proffezore!
+ 3
Sv: Apropå nånting...
Tom Topp: " Wedda kommer mer och mer, där är jag inte orolig!"
Där är jag extremt orolig, så fort han ramlar ner på isen funderar jag "Jaha, är säsongen över?" Sen kliver han upp, så kan man pusta ut.
Men det syns klart och tydligt att när det väl stämmer så är han våran bästa offensiva spets och kan skapa lägen själv som ingen annan kan.
Där är jag extremt orolig, så fort han ramlar ner på isen funderar jag "Jaha, är säsongen över?" Sen kliver han upp, så kan man pusta ut.
Men det syns klart och tydligt att när det väl stämmer så är han våran bästa offensiva spets och kan skapa lägen själv som ingen annan kan.
+ 4
Sv: Apropå nånting...
Synct: Mm, det tråkiga är väl att han bränner många lägen likt andra spelare i truppen
Sv: Apropå nånting...
OlliJanne: Jag, och kanske fler, får nog erkänna att man hade för stora förväntningar på våra ”stjärnspelare”. Sämst effektivitet i ligan är riktigt svårt att smälta tycker jag.
Samtidigt är det mycket kvar av serien och vi ligger just nu 6:a i tabellen trots vår offensiv, trots backskadorna, trots turbulensen på ledarsidan. Det är för mig, smått otroligt. Det finns fortfarande hopp om att vi gör en bra säsong av det här, vi har definitivt inte peakat formen ännu.
Samtidigt är det mycket kvar av serien och vi ligger just nu 6:a i tabellen trots vår offensiv, trots backskadorna, trots turbulensen på ledarsidan. Det är för mig, smått otroligt. Det finns fortfarande hopp om att vi gör en bra säsong av det här, vi har definitivt inte peakat formen ännu.
+ 15
Sv: Apropå nånting...
Jåkkinen: Dock så stod väl Anton Wedin för ett klassmål igår. Sedan syns det ju att det finns mer att hämta där. Han behöver tid, javisst. Frågan är bara om han kan nå nivån han hade i Timrå IK, 18-19?
+ 2
Sv: Apropå nånting...
Synct: Jo, där kan jag hålla med! Hjärtat slår några extra slag när han åker i backen! Men jag tycker att han ser starkare ut, så håller han sig hel och ställer in siktet så tror åtminstone jag på en trevlig vår för Wedin!
+ 4
Sv: Apropå nånting...
Rip Kirby: Det var väl Rindell & Hartmann som nätade igår? Wedin blev serverad av Dahlén men bomma.
+ 2
Sv: Apropå nånting...
Jåkkinen: Hmm.. jag som hade för mig att Wedins uppåkning från egen blå resulterade i ett mål?
Nä, för det var ju i Skellefteåmatchen..!! 🫣🫵
Nä, för det var ju i Skellefteåmatchen..!! 🫣🫵
+ 1
Sv: Apropå nånting...
Rip Kirby: Ah, den var fin! Men själva avslutet var väl inte direkt kliniskt där heller 😅
+ 1
Sv: Apropå nånting...
Rip Kirby: Wedin kommer att bli bättre och bättre. Det märker man nu att han blir för varje match. Förra året var det samma. Som bäst nån månad efter han kom tillbaka och sedan skadad. Om han får vara skadefri vilket jag hoppas så kommer han att vara vår bästa spelare framåt det är jag säker på. Han får vara med på fler och fler intervjuer nu också. In Wedda we trust.
+ 4
Sv: Apropå nånting...
{297}: ja egentligen skapar vi en hel del stormar i vattenglaset. Vi ligger 6a trots allt det du nämner och glädjeämnen finns det ju gott om, om man bara skrapar lite på ytan. Forsmark och Edfeldt har pga av skadorna tagit plats som ordinarie SHL backar och gjort det på ett fantastiskt sätt. Forsmark har väl varit vår genomgående bästa back nästan, eller? OJ har tagit kliv och känns han kan bli spännande på allvar nästa säsong. Hållander börjar mer och mer komma igång.
Fyll gärna på denna lista...
Fyll gärna på denna lista...
+ 7
Sv: Apropå nånting...
OlliJanne:
+ Sheriffen är en klippa att luta sig mot.
+Juel överkom den lite tuffare starten och det känns som han och JJ håller på att kalibrera in sitt växelvisa dragande. Det kan vara tungan på en och annan våg under våren att de kuggar i som duo och att coacherna använder dom med fingerspitzgefuhl.
+Wedin har varit frisk en längre tid.
+ Sheriffen är en klippa att luta sig mot.
+Juel överkom den lite tuffare starten och det känns som han och JJ håller på att kalibrera in sitt växelvisa dragande. Det kan vara tungan på en och annan våg under våren att de kuggar i som duo och att coacherna använder dom med fingerspitzgefuhl.
+Wedin har varit frisk en längre tid.
+ 10
Sv: Apropå nånting...
sargad: Ang Sheriffen, en sak jag funderat på, undrar hur han skulle vara som forward i PP framför mål? Stor är han ju, och stark så han borde kunna buffla med backar. Men kanske förlorar slagstyrka på något annat sätt om man provade.
+ 1
Sv: Apropå nånting...
Rico01: Han var ju inne i 6 mot 5 spelet innan Leksand gjorde 4-2 i lördags. Och precis som du önskar så stod han framför mål den lilla stund han var inne. Men känns risky, för med vårat jävla flyt med backar så kommer det ju sluta med att vi skadeskjuter vår egna back 😅
+ 6
Sv: Apropå nånting...
falconuggla: fast det kommer vi runt genom att ställa Erixon på blå…
Han kommer ändå bara flärpa ner flärppuckar i rundeln…
Han kommer ändå bara flärpa ner flärppuckar i rundeln…
+ 1
Sv: Apropå nånting...
Söderöver: Tim Erixons slagskott från blå i matchen mot DIF, som Hartmann styr in med halvminuten kvar, var ju ren jävla magi.
Det skulle tyvärr aldrig kunna hända med den spelare han är idag. Otroligt märkligt tycker jag.
Det skulle tyvärr aldrig kunna hända med den spelare han är idag. Otroligt märkligt tycker jag.
+ 1
Sv: Apropå nånting...
Rip Kirby: och!!!! Låt mig med påminna om hans slagskott ribba in ifjol…
Stenhårt…
Alla dom där jävla undantagen som ska bekräfta regeln…
Hehe
Stenhårt…
Alla dom där jävla undantagen som ska bekräfta regeln…
Hehe
+ 4
Sv: Apropå nånting...
OlliJanne: Nu kanske jag svär lite i kyrkan, men jag är inte helt övertygad på Edfeldt. Tyckte han imponerade mer under förra sässen än vad han gjort denna. Och innan jag går in på varför så säger jag såhär, han kanske inte är riktigt beredd att bära alla minuter som han fått göra hittills.
Men jag tycker i regel att han stöter i fel läge, vilket ofta ger motståndarlaget en gubbe mer i anfallet. Jag tycker ofta han spelar fast sig själv i egen zon och väldigt ofta hamnar på mellis. Upplever också att många forwards bara trycker bort honom med armen och flyttar på han väldigt enkelt.
Forsmark däremot, efter en lite tyngre start på säsongen så tycker jag han går från klarhet till klarhet, han är jag riktigt imponerad av!
Men jag tycker i regel att han stöter i fel läge, vilket ofta ger motståndarlaget en gubbe mer i anfallet. Jag tycker ofta han spelar fast sig själv i egen zon och väldigt ofta hamnar på mellis. Upplever också att många forwards bara trycker bort honom med armen och flyttar på han väldigt enkelt.
Forsmark däremot, efter en lite tyngre start på säsongen så tycker jag han går från klarhet till klarhet, han är jag riktigt imponerad av!
+ 3
Sv: Apropå nånting...
Cobbel: Förlåt, men vilka matcher har du kikat på? Jag tycker Edfeldt varit helt fantastisk med tanke på förväntningarna man hade på honom inför säsongen. Likaså Forsmark. Jämför vi Edfeldt med Eronen t ex, så tycker jag Edfeldt varit klart bättre och nyttigare för oss. Ingen poängspelare hittills men jävla bra spelare som krigar för varje minut han får.
+ 5
Sv: Apropå nånting...
DenRöda: Den enda matchen jag missat hittills i år är matchen mot Modo 7/12, vad tänkte du på?
Jag tycker att i flertalet matcher så är han alldeles för lätt och hamnar ofta på mellis, precis som jag skrev i förra inlägget.
Jag tycker att i flertalet matcher så är han alldeles för lätt och hamnar ofta på mellis, precis som jag skrev i förra inlägget.
+ 2
Sv: Apropå nånting...
Cobbel: Ja han är ju inte den största och starkaste backen vi har. Hans styrka tycker jag ligger på kvickheten med och utan puck, vilket har blivit klart bättre detta år. Han har potential att bli en mycket bra back i SHL för ett andra backpar. Styrkan kommer bli allt bättre.
+ 3
Sv: Apropå nånting...
Cobbel: Håller inte alls med. Jag respekterar din åsikt, men jag håller inte med för fem öre. Edfeldt har övertygat ju längre säsongen gått. Han hade en del juniormisstag i början men tycker mig se att han slipat bort dom. Vi ska vara tacksamma att vi haft honom i laget med tanke på skadeläget.
+ 11
Sv: Apropå nånting...
Rico01: Helt klart! Jag tycker man bör satsa på Edfeldt på 6 backar inför nästa år faktiskt. Han kommer byggas upp till nått riktigt bra.
Backsidan bör föryngras rent generellt också. Kanske man kan försöka hitta lösningar i att skeppa iväg Erixon och Eronen för att sedan försöka locka hit Dahléns barndomsvän Moverare och en ung lovande rightare som kan växa till sig.
Backsidan bör föryngras rent generellt också. Kanske man kan försöka hitta lösningar i att skeppa iväg Erixon och Eronen för att sedan försöka locka hit Dahléns barndomsvän Moverare och en ung lovande rightare som kan växa till sig.
+ 8
Sv: Apropå nånting...
Rico01: ja så som Edfeldt spelar nu är en helt annan spelare än hur han spelade i Oktober. Jag såg inte den komma och utan alla backskador hade han kanske fått harva i HA med Östersund men istället har vi fått en top6 SHL back
+ 1
Sv: Apropå nånting...
DenRöda: Har dålig koll på Moverare, men vad man läst på EP så verkar han vara lite mer defensivt lagd? Även om han verkar besitta ett bra förstapass och sådär.
Skulle vi landa honom så hade det kanske varit värt att behålla Rindell och typ sätta honom tillsammans med Moverare, med lite mer offensivt friare tyglar.
Jag tror hursomhelst att det lär kunna bli en del rotation på backsidan. Jag ser gärna att vi behåller Lyytinen i allafall
Skulle vi landa honom så hade det kanske varit värt att behålla Rindell och typ sätta honom tillsammans med Moverare, med lite mer offensivt friare tyglar.
Jag tror hursomhelst att det lär kunna bli en del rotation på backsidan. Jag ser gärna att vi behåller Lyytinen i allafall
+ 5
Sv: Apropå nånting...
Sputnik: Lite så jag tänker. Erixon out, Moverare in. Att förlänga med Rindell och Lyytinen känns lite bu eller bä tycker jag. Jag accepterar att dom stannar och tycker det är bra, men väljer man att inte förlänga med dessa så känner jag att det kanske är för det bästa (kanske finns bättre alternativ på marknaden).
+ 1
Sv: Apropå nånting...
DenRöda: Tråkigt ändå att behöva göra sig av med Erixon, för han är ruskigt bra i sina stunder. Verbal back som styr och ställer i försvarszon men jag tror det är dags nu faktiskt.
När det gäller Lyytinen så vore det också ändå rätt trist i att inte förlänga, då familjen rotat sig rätt rejält i laget och han verkar verkligen stortrivas.
När det gäller Lyytinen så vore det också ändå rätt trist i att inte förlänga, då familjen rotat sig rätt rejält i laget och han verkar verkligen stortrivas.
+ 4
Sv: Apropå nånting...
DenRöda: Ja alltså Erixon blandar och ger, men han känns som att han har ett starkt psyke och växer när det vankas slutspel etc. Likaså är Lyytinen en backtyp som är bra att ha i ett slutspel, han spelar alltid rejält.
Men jag instämmer om att det kanske är dags att gå vidare från Erixon, även om han har nått år kvar på kontraktet.
Men jag instämmer om att det kanske är dags att gå vidare från Erixon, även om han har nått år kvar på kontraktet.
+ 5
Sv: Apropå nånting...
Sputnik: hela kvartetten Erixon, Rindell, Lyytinen och Eronen kan jag både ha och mista. Sheriffen vill jag behålla men som 6e-7e back i s f. Diddes skadeproblematik gör ju att man ifrågasätter om han ens kan spela vidare. Kan han det så bör det inte vara med Timrå
+ 2
Sv: Apropå nånting...
DenRöda: Tror vi får svårt att ersätta Lyytinen sett till kostnad. Var oönskad i i sitt gamla lag och inga landskamper att tala om, lär ha varit väldigt billig. Given förlängning i mina ögon trots lite skadehistorik. Rindell är 50/50 för mig dock, men hade velat se om Jokinen kan slipa bort allt slarv. Men gråter inte blod om han lämnar. Men ryker han måste vi in med liknande spelartyp, en kreativ och spelskicklig back.
+ 7
Sv: Apropå nånting...
{10473}: Jag ser också Lyytinen som en given förlängning om det går. Eronens kontrakt på ett år till är också något jag egentligen kan leva med, vi får kanske inte full valuta för pengarna där men han är förutsägbar och med en ny tränare kan han säkert få ur mer offensivt i PP.
Nyckeln i det här spelet är att ge långa kontrakt till spelare som kommer utvecklas och korta kontrakt till spelare som kommer bli sämre trots att spelarna oftast vill tvärtom. Rindell är bara 23 och kommer bli bättre i många år till.
Edfeldt ser jag gärna att vi fölänger också, en ung egen produkt som inte kostar allt för mycket. Forsmark har nog inte varit tillräckligt bra för att Carolina ska plocka över honom så där får vi nog ett år till i alla fall.
Erixon och Didde är problemen egentligen och där är problemet att vi har kontrakt. Dessutom, Sheriffen, håller han ett år till? Kanske..
Nyckeln i det här spelet är att ge långa kontrakt till spelare som kommer utvecklas och korta kontrakt till spelare som kommer bli sämre trots att spelarna oftast vill tvärtom. Rindell är bara 23 och kommer bli bättre i många år till.
Edfeldt ser jag gärna att vi fölänger också, en ung egen produkt som inte kostar allt för mycket. Forsmark har nog inte varit tillräckligt bra för att Carolina ska plocka över honom så där får vi nog ett år till i alla fall.
Erixon och Didde är problemen egentligen och där är problemet att vi har kontrakt. Dessutom, Sheriffen, håller han ett år till? Kanske..
+ 4
Sv: Apropå nånting...
{10473}: Ja känslan är att Lyytinen kan tänka sig spela till en rätt "billig" peng sett till prestation.
Frugan trivs med sitt jobb i Sundsvall och Lyytinen har själv öppet sagt att hans mål är att få stanna.
Som du säger så står ju inte lagen på kö i Liiga heller kanske, så nått budrace kanske det inte är talan om.
Frugan trivs med sitt jobb i Sundsvall och Lyytinen har själv öppet sagt att hans mål är att få stanna.
Som du säger så står ju inte lagen på kö i Liiga heller kanske, så nått budrace kanske det inte är talan om.
+ 7
Sv: Apropå nånting...
Sputnik: Vad gäller Erixon så skall man väl ha lite sånt här med i beräkningarna i att det pendlat en del i prestationen denna säsong.
Saxat från ST.
"Trots en fot som ännu inte är hundraprocentig och en överkroppsskada tog han sig ut på isen för ännu en match i det skadedrabbade Timrå IK."
Saxat från ST.
"Trots en fot som ännu inte är hundraprocentig och en överkroppsskada tog han sig ut på isen för ännu en match i det skadedrabbade Timrå IK."
+ 8
« Föregående · 2622346 · Nästa »