Apropå nånting...
« Föregående · 2624641 · Nästa » Till forumet
Sv: Apropå nånting...
Olli Hahl: jo, denna match påminner starkt av nåt man sett förut....kan inte sätta fingret på det bara
+ 4
Sv: Apropå nånting...
Jåkkinen: Dom har gjort en fantastisk turnering!! Sverige alltså !! USA har varit bäst enl min mening oavsett match 👍👍👍😎😎
+ 3
Sv: Apropå nånting...
Olli Hahl: jag känner igen naiviteten.
Spelar delvis hockey.
Men det är så mycket mer än att åka skridskor och passa och skjuta.
I samhället i stort bär vi samma naivitet.
Om man bara jobbar på så går det.
Nä du måste skapa marginalerna genom att kontrollera alla moment.
USA tar det helt rättvist.
Sverige får väl som med många andra stora samhällsfrågor sakta men säkert vakna upp och lära sig se verkligheten så som den ser ut.
Man får tacka småkronorna för showen iaf! Det var kul att se dom tävla om allt iaf!
Spelar delvis hockey.
Men det är så mycket mer än att åka skridskor och passa och skjuta.
I samhället i stort bär vi samma naivitet.
Om man bara jobbar på så går det.
Nä du måste skapa marginalerna genom att kontrollera alla moment.
USA tar det helt rättvist.
Sverige får väl som med många andra stora samhällsfrågor sakta men säkert vakna upp och lära sig se verkligheten så som den ser ut.
Man får tacka småkronorna för showen iaf! Det var kul att se dom tävla om allt iaf!
Sv: Apropå nånting...
pingvin: Så jävla pinsamt när göteborgspubliken buar när speakern nämner en amerikanare.
Matchen är slut. Var stor i förlusten.
USA vann rättvist!
Hylla dem också!
Bua gärna på domarna också , Glenn-wannabes
Matchen är slut. Var stor i förlusten.
USA vann rättvist!
Hylla dem också!
Bua gärna på domarna också , Glenn-wannabes
+ 3
Sv: Apropå nånting...
pingvin: Lätt och lätt. Vill tro att ett bra seniorlag slår ett bra juniorlag 9 av 10 gånger.
+ 1
Sv: Apropå nånting...
Jag blir så le allt som har med hockey att göra.. Allt blir bara fel i hjärnan, upp och ner, bak och fram. Är det mitt lag jag hejar på?
Ända sedan jag var liten har jag följt Timrå, har alltid varit prioriterat att se en timråmatch oavsett vart i världen man är eller vad man gör.
För mig har vi alltid varit gänget med stort hjärta, mycket krig och slit. Blod och svett! Vi har sällan haft dom där stora stjärnorna, vi har väldigt sällan värvat till oss dom där stjärnorna iaf. Vi har förädlat fram många stjärnor och haft många som tagit nästa steg i vårat lag.
Vi har som oftast varit laget som på papperet är de sämre. Slagit underifrån och levt på viljan och det stora hjärtat.
Jag har längtat och drömt om att vi någon gång skulle ha det där laget som på papperet ser så jävla bra ut. Någon i timråtröja som kan vara med och slåss om poängligan. Att dom i studion lyfter våran trupp och att vi är det där laget som vi aldrig riktigt varit. Ta nästa steg, kunna vara med och verkligen konkurrera om guld.
När finnarna var här och vi spelade slutspel år efter år så var vi kanske där? Iaf nära!
Åren efter denna era så har det ju varit mörkt. Visst, det var kul när vi spelade allsvenskan och var topplag men det var ju inte där vi skulle vara..
Vi går upp, överlever, får hem alla vi vill ha och man börjar ju vibrera som Timråsupporter när man ser vad som håller på att hända med laget. En efter en ansluter dom, alla stora aktiva timråspelare kommer hem och man jublar ju. Lander med C på bröstet, Dahlén, Pettersson, Wedin, Pääjärvi, Hållander vad kan gå fel när vi har detta lag?
Stjärnor och Timråhjärtan, nu är vi äntligen där. Så gick/går mina tankar! Bara att ha Lander tillbaka med ett C på bröstet, han kan inte tillåta någon att lalla tänkte ja.
Vart är vi nu? Vad är fel? Vad måste ske?
Back in the days när det gick tungt så hoppades man ju på nyförvärv. Stärka truppen var lösningen på problemet. Vi hade en för dålig trupp.
Idag kan man ju inte värva sig till en lösning på problemet. Ja kanske en back skulle göra skillnad men det är ju inte backsidan som är det stora problemet nu..
Låter hårt men såhär känner jag.
HUR FAN VÄCKER VI VÅRA TRÖTTA JÄVLA HÖGINKOMSTTAGARE SOM BARA ÄR HÄR HEMMA OCH JUST NU TJÄNAR PENGAR?!
VART ÄR VILJAN OCH TIMRÅHJÄRTAT?!
Ända sedan jag var liten har jag följt Timrå, har alltid varit prioriterat att se en timråmatch oavsett vart i världen man är eller vad man gör.
För mig har vi alltid varit gänget med stort hjärta, mycket krig och slit. Blod och svett! Vi har sällan haft dom där stora stjärnorna, vi har väldigt sällan värvat till oss dom där stjärnorna iaf. Vi har förädlat fram många stjärnor och haft många som tagit nästa steg i vårat lag.
Vi har som oftast varit laget som på papperet är de sämre. Slagit underifrån och levt på viljan och det stora hjärtat.
Jag har längtat och drömt om att vi någon gång skulle ha det där laget som på papperet ser så jävla bra ut. Någon i timråtröja som kan vara med och slåss om poängligan. Att dom i studion lyfter våran trupp och att vi är det där laget som vi aldrig riktigt varit. Ta nästa steg, kunna vara med och verkligen konkurrera om guld.
När finnarna var här och vi spelade slutspel år efter år så var vi kanske där? Iaf nära!
Åren efter denna era så har det ju varit mörkt. Visst, det var kul när vi spelade allsvenskan och var topplag men det var ju inte där vi skulle vara..
Vi går upp, överlever, får hem alla vi vill ha och man börjar ju vibrera som Timråsupporter när man ser vad som håller på att hända med laget. En efter en ansluter dom, alla stora aktiva timråspelare kommer hem och man jublar ju. Lander med C på bröstet, Dahlén, Pettersson, Wedin, Pääjärvi, Hållander vad kan gå fel när vi har detta lag?
Stjärnor och Timråhjärtan, nu är vi äntligen där. Så gick/går mina tankar! Bara att ha Lander tillbaka med ett C på bröstet, han kan inte tillåta någon att lalla tänkte ja.
Vart är vi nu? Vad är fel? Vad måste ske?
Back in the days när det gick tungt så hoppades man ju på nyförvärv. Stärka truppen var lösningen på problemet. Vi hade en för dålig trupp.
Idag kan man ju inte värva sig till en lösning på problemet. Ja kanske en back skulle göra skillnad men det är ju inte backsidan som är det stora problemet nu..
Låter hårt men såhär känner jag.
HUR FAN VÄCKER VI VÅRA TRÖTTA JÄVLA HÖGINKOMSTTAGARE SOM BARA ÄR HÄR HEMMA OCH JUST NU TJÄNAR PENGAR?!
VART ÄR VILJAN OCH TIMRÅHJÄRTAT?!
+ 28
Sv: Apropå nånting...
Kulltorp: Hockey utan känslor är ingenting, man kan inte behöva va stor, fin och snäll i varenda litet moment. Klart jänkarna ska bli utbuade, de håller garanterat själva med om det också. Njuter av det gör de nog också.
+ 3
Sv: Apropå nånting...
Med det svenska vinnarpsyket och rekord i silver blir man ju brydd att något lag ens kan vinna SHL.
Heh.
Heh.
+ 4
Sv: Apropå nånting...
{10473}: Jag har haft två målvaktshjältar i mitt liv: John Vanbiesbrouck (som är GM för USA:s J20-lag) och Kimmo Kapanen. Undrar vem som mår bäst för tillfället...
+ 1
Sv: Apropå nånting...
Olli Hahl: vi ska vara stor i förlusten men märkligt att de kan kolla så länge på en utv situation i 3e när de svalt pipan i 2a. Ingen av de situationerna är dock ursäkter för usas 3-1, 4-2 och 5-2 mål. Där sprack både försvarsspel och målvaktsspel och i slutändan är det bara ledsamt att vi förlorade på eget grepp. Usa spelar som förväntat och vi gör bitvis en bra match men slarvar med alldeles för många detaljer.
Trist när vi har ett talangfullt lag och hemmaplan. Fan låter nästan som Timrå all over
Trist när vi har ett talangfullt lag och hemmaplan. Fan låter nästan som Timrå all over
+ 5
Sv: Apropå nånting...
Har ni inget för er denna kyliga dag i väntan på match, kom och besök oss och stötta ungdomsverksamheten.
+ 2
Sv: Apropå nånting...
Villervalla: Ja, då får man upp en notis i nyhetsflödet där Sundsvalls Tidning skriver om Timråbacken som är på väg tillbaka från sin skada.
YES!!! (tänker man) Lyytinen är på väg tillbaka!#11
...ända tills man i artikeln läser att det gäller Didrik Strömberg. Mmm.. så var den här dagen förstörd också...
YES!!! (tänker man) Lyytinen är på väg tillbaka!#11
...ända tills man i artikeln läser att det gäller Didrik Strömberg. Mmm.. så var den här dagen förstörd också...
+ 2
Sv: Apropå nånting...
För första gången på ett och ett halvt år eller något liknande kommer jag aktivt undvika att titta på matchen. Orkar inte se en till förödmjukande förlust. Om Timrå vinner kan jag titta på den i efterhand. Jävla skitlag... =P
+ 1
Sv: Apropå nånting...
Undrar om Hållander och Lander klättrar i poängligan efter kvällens drabbning ?
+ 1
Sv: Apropå nånting...
Per HApps: JAG undrar vem forwarden är ?
* Läget i laget
Didrik Strömberg och Joonas Lyytinen är borta sedan tidigare. En forward * oklart vem i dagsläget * riskerar att missa matchen. Jacob Johansson vaktar målet.
* Läget i laget
Didrik Strömberg och Joonas Lyytinen är borta sedan tidigare. En forward * oklart vem i dagsläget * riskerar att missa matchen. Jacob Johansson vaktar målet.
+ 3
Sv: Apropå nånting...
Jåkkinen: Var kraftigt ironisk (vilket jag förstås borde varit mer tydlig med). Vi har ju inte direkt något överskott på etablerade backar i och med skadeläget. Alla behövs, såklart. Nu vill jag naturligtvis inte Didrik något illa. Menade bara att det förmodligen inte kommer dröja så länge innan #9 Strömberg återigen blir borta med skadeproblem. Igen.
+ 1
Sv: Apropå nånting...
Intressant match idag mellan 2 lag med sämst form i SHL. Blir nog väldigt lite publik idag på grund av kylan och hockeybussarna från iallafall Piteå verkar vara inställda. Tror ni vinner, 1-5.
Sv: Apropå nånting...
Jåkkinen:
Tror inte du har sett hur öppet vårat försvarsspel är😁 Dahlén, Pettersson med flera kommer utnyttja det.
Och förresten:
”U16-landslagsmannen Leo Tjälldén verkar, av allt att döma, ha valt spel i Skellefteå AIK. Han finns med i laget när Skellefteås J18 spelar mot Björklöven i dag. #skeaik”
Tror inte du har sett hur öppet vårat försvarsspel är😁 Dahlén, Pettersson med flera kommer utnyttja det.
Och förresten:
”U16-landslagsmannen Leo Tjälldén verkar, av allt att döma, ha valt spel i Skellefteå AIK. Han finns med i laget när Skellefteås J18 spelar mot Björklöven i dag. #skeaik”
Sv: Apropå nånting...
Jåkkinen:
😂😂 Vi får, Luleå kommer iallafall vara kassa med tanke på laget man ställer upp med. Bara ni spelar på en okej nivå vinner ni!
😂😂 Vi får, Luleå kommer iallafall vara kassa med tanke på laget man ställer upp med. Bara ni spelar på en okej nivå vinner ni!
+ 2
Sv: Apropå nånting...
Tips: Luleå-Timrå 1-0 (självmål)
Slagga från Luleås egen blå, en dump som studsar fel från sargen på Eronens lår via målvaktens arsel i mål. Pucken 0,3 cm över mållinjen så det godkänns efter 5 minuters videogranskning.
Vi vinner dock skotten med 57-13.
Slagga från Luleås egen blå, en dump som studsar fel från sargen på Eronens lår via målvaktens arsel i mål. Pucken 0,3 cm över mållinjen så det godkänns efter 5 minuters videogranskning.
Vi vinner dock skotten med 57-13.
+ 8
Sv: Apropå nånting...
Olli Hahl:
Känns som det mest troliga sättet Luleå gör mål iallafall🤣🤣 Verkar bli extremt lite publik idag… (även om det kommer/är utsålt).
Känns som det mest troliga sättet Luleå gör mål iallafall🤣🤣 Verkar bli extremt lite publik idag… (även om det kommer/är utsålt).
Sv: Apropå nånting...
Vi har alltså förlorat 400 raka matcher men är bara 12p bakom Färjestad? Jag förstår ingenting. Trodde vi låg sist!
+ 16
Sv: Apropå nånting...
Såg en tråd på Reddit av en snubbe från Kanada som förälskat sig i SHL-Hockey men ännu inte har något lag. Såhär skrev han:
"I am a 22 year old hockey fanatic from canada who has soon fallen in love with the SHL this year. I am planning on going over in March for a European hockey trip, I am yet to pick a team in the Shl. I am a carpenter from a tough community I like my teams to be blue collar and my fans passionate does anyone have any recommendations for a team to pick from here on out.
Thanks"
Många i tråden tipsade om Modo/Luleå men lika många tipsade om Frölunda och Färjestad.
Vilket lag hade ni föreslagit om ni inte fick välja Timrå? Själv tycker jag att man kan välja vilket norrlandslag som helst och det passar in rätt okej med "blue collar"-önskemålet. Annars hade jag nog förmodligen sagt LIF eller om man önskar missär och en jävligt korkad supporterskara så är OINK ett alternativ.
"I am a 22 year old hockey fanatic from canada who has soon fallen in love with the SHL this year. I am planning on going over in March for a European hockey trip, I am yet to pick a team in the Shl. I am a carpenter from a tough community I like my teams to be blue collar and my fans passionate does anyone have any recommendations for a team to pick from here on out.
Thanks"
Många i tråden tipsade om Modo/Luleå men lika många tipsade om Frölunda och Färjestad.
Vilket lag hade ni föreslagit om ni inte fick välja Timrå? Själv tycker jag att man kan välja vilket norrlandslag som helst och det passar in rätt okej med "blue collar"-önskemålet. Annars hade jag nog förmodligen sagt LIF eller om man önskar missär och en jävligt korkad supporterskara så är OINK ett alternativ.
Sv: Apropå nånting...
+ 1
« Föregående · 2624641 · Nästa »


